Napraattopic 151

03-05-2022 08:50 3087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 151!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598
En hierbij ook de link naar deel 150: overig/twee-violen-een-trommel-en-een-f ... #p33748831

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
moderatorviva wijzigde dit bericht op 03-05-2022 08:54
17.12% gewijzigd
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2022 09:04
welk topic zit die dierenhufter?
Hoezo een dierenhufter?
We vinden het allemaal wel volstrekt gerechtvaardigd om te roepen dat 'arme' mensen maar gewoon moeten stoppen met roken.
Maar een goed tehuis voor je dieren zoeken als je eigenlijk geen geld meer hebt om voor ze te zorgen is dan ineens 'dierenhufter'?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-05-2022 09:29
Hoezo een dierenhufter?
We vinden het allemaal wel volstrekt gerechtvaardigd om te roepen dat 'arme' mensen maar gewoon moeten stoppen met roken.
Maar een goed tehuis voor je dieren zoeken als je eigenlijk geen geld meer hebt om voor ze te zorgen is dan ineens 'dierenhufter'?
Ja die begrijp ik ook niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
18-05-2022 09:29
Hoezo een dierenhufter?
We vinden het allemaal wel volstrekt gerechtvaardigd om te roepen dat 'arme' mensen maar gewoon moeten stoppen met roken.
Maar een goed tehuis voor je dieren zoeken als je eigenlijk geen geld meer hebt om voor ze te zorgen is dan ineens 'dierenhufter'?
ik heb geen idee, want... ik weet niet welk topic
maar blijkbaar roept iemand hele nare dingen
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2022 09:35
ik heb geen idee, want... ik weet niet welk topic
maar blijkbaar roept iemand hele nare dingen
Ik weet ook niet welk topic, maar ik ga af op wat Rik hier schrijft: iemand met weinig geld krijgt het advies om de huisdieren weg te doen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Geld en recht

Wat vind jij nu echt te duur geworden?

Daar zit die hufter :whip:
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Het ging om ziekte en twee katten hè, kom op nou. Het is niet dat ze vijf Mastiffs heeft rondlopen die elke week 40 kilo aan hondenbrokken wegschransen.
O, het gaat inmiddels ook over tattoos. Die mag je ook niet, als je weinig geld hebt.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed! ik ga even ergeren!
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-05-2022 10:53
O, het gaat inmiddels ook over tattoos. Die mag je ook niet, als je weinig geld hebt.
Daar heb ik gemengde gevoelens bij, tattoos zijn toch erg duur?
Alle reacties Link kopieren
Henk-in-Roelie schreef:
18-05-2022 11:15
Daar heb ik gemengde gevoelens bij, tattoos zijn toch erg duur?
Dat begrijp ik ook nooit zo goed mensen die bijvoorbeeld moeten rondkomen van een uitkering, klagen dat dit niet lukt maar wel tattoos van honderden euro's laten zetten.
Sjaantje37 schreef:
18-05-2022 11:23
Dat begrijp ik ook nooit zo goed mensen die bijvoorbeeld moeten rondkomen van een uitkering, klagen dat dit niet lukt maar wel tattoos van honderden euro's laten zetten.
Is heel vaak thuiswerk, dus niet erkend, hygiënisch etc.
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-05-2022 10:53
O, het gaat inmiddels ook over tattoos. Die mag je ook niet, als je weinig geld hebt.
Als je weinig geld hebt, heb je minder te kiezen.
Wát je kiest bepaal je zelf, maar sommige dingen vind ik dan ook niet zo handig.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
RikM schreef:
18-05-2022 10:53
O, het gaat inmiddels ook over tattoos. Die mag je ook niet, als je weinig geld hebt.
Uiteraard. Direct laten verwijderen want anders weet iedereen dat je 10+ jaar geleden wèl vierhonderd euro over had. En als je die keurig had belegd in groene projecten dan had je nu geen problemen gehad met het stijgen van de prijzen voor…nou ja alles zo’n beetje. Of zoiets.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik begrijp niet dat zoveel mensen andere mensen die weinig geld hebben de maat menen te moeten nemen. Alsof armere mensen minderwaardig zijn.
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
18-05-2022 11:57
Ik begrijp niet dat zoveel mensen andere mensen die weinig geld hebben de maat menen te moeten nemen. Alsof armere mensen minderwaardig zijn.
Het leven is maakbaar dus als je weinig geld hebt, is dat je eigen schuld en moet je daar zelf maar iets aan doen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Als ik mijn katten niet zou hebben gehad, zou het best eens kunnen zijn geweest dat ik er nu niet meer was. Zeker in coronatijd toen ik geen werk had en hele dagen alleen thuis zat, maar ook op andere momenten... Altijd als ik ook maar even denk: van mij hoeft het eigenlijk allemaal niet meer zo, dan zie ik mijn katten en dan voel ik dat ik voor en door hen verder wil.

Maar joh, wegdoen die hap, als je het niet meer kan betalen.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
18-05-2022 14:01
Het leven is maakbaar dus als je weinig geld hebt, is dat je eigen schuld en moet je daar zelf maar iets aan doen.
Of ze moeten meer uren nemen. Punt.
Dat dat niet altijd gaat ivm erg lange reistijd wordt voor het gemak vergeten.
Alle reacties Link kopieren
Henk-in-Roelie schreef:
18-05-2022 14:05
Of ze moeten meer uren nemen. Punt.
Dat dat niet altijd gaat ivm erg lange reistijd wordt voor het gemak vergeten.

Of belastbaarheid of beschikbaarheid bij je werkgever.
We're just two lost souls
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
18-05-2022 11:57
Ik begrijp niet dat zoveel mensen andere mensen die weinig geld hebben de maat menen te moeten nemen. Alsof armere mensen minderwaardig zijn.
mensen hebben graag het idee, controle te hebben over hun eigen leven
dus arme sloebers, doen domme dingen
mensen met overgewicht, eten gewoon te veel etc
dat je in het leven vooral mazzel of pech kan hebben, dat is doodeng voor veel mensen.
lilalinda schreef:
18-05-2022 14:39
mensen hebben graag het idee, controle te hebben over hun eigen leven
dus arme sloebers, doen domme dingen
mensen met overgewicht, eten gewoon te veel etc
dat je in het leven vooral mazzel of pech kan hebben, dat is doodeng voor veel mensen.
Ja, zoiets.
rosanna08 schreef:
18-05-2022 14:01
Het leven is maakbaar dus als je weinig geld hebt, is dat je eigen schuld en moet je daar zelf maar iets aan doen.
Ja, waardeloze mentaliteit.
lemoos2 schreef:
18-05-2022 11:48
Uiteraard. Direct laten verwijderen want anders weet iedereen dat je 10+ jaar geleden wèl vierhonderd euro over had. En als je die keurig had belegd in groene projecten dan had je nu geen problemen gehad met het stijgen van de prijzen voor…nou ja alles zo’n beetje. Of zoiets.
Precies.

En je dieren maar gewoon wegdoen ook.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
18-05-2022 14:39
mensen hebben graag het idee, controle te hebben over hun eigen leven
dus arme sloebers, doen domme dingen
mensen met overgewicht, eten gewoon te veel etc
dat je in het leven vooral mazzel of pech kan hebben, dat is doodeng voor veel mensen.
Gelukkig is alles maakbaar.......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Nee, alles is niet maakbaar en mensen moeten niet zo oordelen. Maar als je redelijk gezond bent, zijn sommige dingen wel te veranderen. Niet alles, niet altijd, maar sommige dingen wel.

Of ben ik nu te rechts voor napraat? Kan goed, want ik word heel chagrijnig van dit weer. Daarnaast heb ik het eindexamen biologie havo proberen te maken (waarom?) en dat viel me erg tegen. Nu ben ik dus chagrijnig en niet geniaal.
cuculuscanorus schreef:
18-05-2022 17:19
Nee, alles is niet maakbaar en mensen moeten niet zo oordelen. Maar als je redelijk gezond bent, zijn sommige dingen wel te veranderen. Niet alles, niet altijd, maar sommige dingen wel.

Of ben ik nu te rechts voor napraat? Kan goed, want ik word heel chagrijnig van dit weer. Daarnaast heb ik het eindexamen biologie havo proberen te maken (waarom?) en dat viel me erg tegen. Nu ben ik dus chagrijnig en niet geniaal.
Natuurlijk. Je hoeft nou ook geen slachtoffer van je eigen bestaan te gaan zitten zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven