Napraattopic 2024.5, met geklets

05-04-2024 16:43 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat punt 5, dit keer zonder aanvulling.

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/op-napraat/list_messages/249598

En hierbij ook de link naar 2024.4:
overig/napraattopic-2024-4-met-geklets/ ... ges/504573

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-deel-2-zonder-geklet ... ges/468401

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
05-05-2024 09:47
Ik weet niet of men het zo bedoelde, maar de huidige politieke status van Europa is wel een gevolg van WO2. Oost-Europa dat communistisch was en vandaag nog steeds de Russische buur niet vertrouwt. De Europese unie, zelfs het Songfestival is een gevolg van WO2. Israel, niet echt een direct gevolg, maar WO2 was wel een katalysator. Op die manier hebben wij nog steeds "last". Ook de dynamiek binnen gezinnen waarvan er familieleden overleden zijn, gezinnen waarbij de ene "wit" was en de andere "zwart". Dat werkt vandaag soms ook nog door. Ik denk dat men dat daarmee bedoelde.
Ik denk dat je dat Solo allemaal niet uit hoeft te leggen hoor :D
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Wijndruifje schreef:
05-05-2024 09:47
Ik weet niet of men het zo bedoelde, maar de huidige politieke status van Europa is wel een gevolg van WO2. Oost-Europa dat communistisch was en vandaag nog steeds de Russische buur niet vertrouwt. De Europese unie, zelfs het Songfestival is een gevolg van WO2. Israel, niet echt een direct gevolg, maar WO2 was wel een katalysator. Op die manier hebben wij nog steeds "last". Ook de dynamiek binnen gezinnen waarvan er familieleden overleden zijn, gezinnen waarbij de ene "wit" was en de andere "zwart". Dat werkt vandaag soms ook nog door. Ik denk dat men dat daarmee bedoelde.
Ik begrijp prima wat men bedoelt, maar er werd simpel geconcludeerd dat ik dat niet begreep.
Terwijl ik het juist heel goed begrijp, maar ook vind dat we daar anders mee om moeten gaan.
Juist omdat ik zelf de gevolgen heb gemerkt van het oorlogstrauma van mijn vader.

Maar blijkbaar kun je dan maar één mening hebben.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2024 09:49
Ik denk dat je dat Solo allemaal niet uit hoeft te leggen hoor :D
Hoogbegaafd hè... :whistle:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Nana_Mouskouri schreef:
05-05-2024 09:42
Op dit forum kun je ruzie krijgen over de meest onbelangrijke onderwerpen, dus in dat opzicht is ruzie over dodenherdenking in elk geval ruzie over een substantieel onderwerp. Beter dan Suzan, Freek, parfum, paaseitjes of familievloggers.
Zeker waar. De discussie in het dodenherdenking topic gaat nog over een wezenlijk onderwerp. En ik denk dat er een boel mensen echt wel op zoek zijn naar verschillende inzichten en naar dialoog (jij bent daar het beste voorbeeld van), maar het wordt soms wat erg overschreeuwd door de mensen die ruzie zoeken en lelijk gaan doen. En ik zet ze onder de negeer, maar anderen gaan er op reageren, dus dat negeren lukt dan maar matig helaas. Ik laat het topic maar links liggen dan, wat jammer is, want ik vind dodenherdenking belangrijk en vind het interessant hoe andere mensen dat zien. En dan vooral de mensen die hun mening onderbouwen.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2024 09:49
Ik denk dat je dat Solo allemaal niet uit hoeft te leggen hoor :D
Haha, sorry, mijn begrijpend lezenfunctie is de laatste tijd echt totaal kapot :-P
Ik denk dat ik maar weer in meeleesmodus ga want het wordt soms genant.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
05-05-2024 09:50
Ik begrijp prima wat men bedoelt, maar er werd simpel geconcludeerd dat ik dat niet begreep.
Terwijl ik het juist heel goed begrijp, maar ook vind dat we daar anders mee om moeten gaan.
Juist omdat ik zelf de gevolgen heb gemerkt van het oorlogstrauma van mijn vader.

Maar blijkbaar kun je dan maar één mening hebben.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Alle reacties Link kopieren
Tijd voor een zwemlestopic. Of hoe vaak gebruik jij je handdoek, ook altijd raak schieten in zulke topics.
Alle reacties Link kopieren
Lucifee2024 schreef:
05-05-2024 10:08
Tijd voor een zwemlestopic. Of hoe vaak gebruik jij je handdoek, ook altijd raak schieten in zulke topics.
Of hoe vaak was jij je haren :lol:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
05-05-2024 10:47
Of hoe vaak was jij je haren :lol:
Je kan het ook wat directer aanpakken, scheelt weer pagina's eieren zoals ik die netjes aangeven hoe ze hun haar wassen/wat voor paaseitje ze het lekkerst vinden/ waar ze de sokken koopt:
welke krant lees jij (mag ook online)?
Lust jij ook alleen maar dure appels?
Seizoensgroentes, wie eet met me mee?
Lekker veel shoppen, show je buit.
Alle reacties Link kopieren
Ladyday21 schreef:
04-05-2024 20:08
Als je het over mijn post hebt, wat een onzin! Je leest slecht of selectief. Ik reageerde op iemand die voorstelde, dat Joden die zich onveilig voelen in Amsterdam naar Urk kunnen gaan. Ironie, weet je wel.
Maar als antwoord op de vraag van Frizz, ja, er zitten nog steeds veel mensen die vinden dat Israël bestaansrecht moet hebben. Misschien wel allemaal.
:cheer:
Alle reacties Link kopieren
@Solo, ik kreeg net een waarschuwing voor “ op de man” tegen jou. Nou ben jij niet het type dat staft, meen ik me te herinneren. Jij kunt je discussies prima alleen aan.

Ik vond het ook zeker niet op de man. We zijn het gewoon hartgrondig met elkaar oneens.

Wie was de staffer?
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-05-2024 11:38
@Solo, ik kreeg net een waarschuwing voor “ op de man” tegen jou. Nou ben jij niet het type dat staft, meen ik me te herinneren. Jij kunt je discussies prima alleen aan.

Ik vond het ook zeker niet op de man. We zijn het gewoon hartgrondig met elkaar oneens.

Wie was de staffer?
Zeggen dat iemand in een eigen universum leeft vind jij niet op de man? Zeggen dat Solo niet in kan leven in een ander?

Nee, ik ben niet de staffer
Heanig an
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-05-2024 11:38
@Solo, ik kreeg net een waarschuwing voor “ op de man” tegen jou. Nou ben jij niet het type dat staft, meen ik me te herinneren. Jij kunt je discussies prima alleen aan.

Ik vond het ook zeker niet op de man. We zijn het gewoon hartgrondig met elkaar oneens.

Wie was de staffer?
Ik heb mijn Minions.
:jump:

En je was zeker wel op de man.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-05-2024 11:38
@Solo, ik kreeg net een waarschuwing voor “ op de man” tegen jou. Nou ben jij niet het type dat staft, meen ik me te herinneren. Jij kunt je discussies prima alleen aan.

Ik vond het ook zeker niet op de man. We zijn het gewoon hartgrondig met elkaar oneens.

Wie was de staffer?
Ik wel. En het was ook de eerste keer niet.

Overigens was ik niet de staffer, ik staf alleen racisme en queerhaat.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
05-05-2024 11:38
@Solo, ik kreeg net een waarschuwing voor “ op de man” tegen jou. Nou ben jij niet het type dat staft, meen ik me te herinneren. Jij kunt je discussies prima alleen aan.

Ik vond het ook zeker niet op de man. We zijn het gewoon hartgrondig met elkaar oneens.

Wie was de staffer?
Ik heb je niet gestaft, maar ik kan me er in vinden als dat wel is gedaan, aangenomen dat het gaat over jouw behoorlijk giftige reactie in het herdenkingstopic. Dat was recht op de vrouw. En trouwens ook helemaal niet zoals jij normaal zou reageren, is mijn indruk.
♧ Joost Klein, Droom Groot ♧
Alle reacties Link kopieren
Ik moet de deur uit, want de zon schijnt.
Zo is de wet.
:sun:
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Iedereen is gezond begrijp ik.. ;-D

LV , fijn dat ruzie afgelopen is

Ben pas ruim een uur wakker. Laatste half jaar waren vaak nachten van 2-4 uurtjes. Best lekker om een keer de 9 te halen. Nadeel.. komende nacht waarschijnlijk weer kort. En nog fijner was het dat het slechts met 1 niet leuke droom was en geen nachtmerrie.
Wel interessant om te lezen hoe dat voor anderen is. En wat overeenkomsten zijn.

Ik ga poging doen om klacht in te dienen ivm mijn opgeschorten van uitkering. Vrijdag ook gedaan. Inclusief scannen van brieven. Bleek toen ik op verzenden drukte dat het binnen 15 min had gemoeten. Effectief ontmoedigingsbeleid, of juist niet, nu 2 klachten.. ook een voor het klachtenindienensysteem.
Loslaten is de hoop opgeven op een beter verleden. # omdenken
Alle reacties Link kopieren
Liselot een ban. Watskebeurt?


Niet de Liselot die ik dacht. Deze is zo'n mommyvloggerhooligan.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Jezus wat is die tafel weer vervelend in het ESF-topic.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2024 15:26
Jezus wat is die tafel weer vervelend in het ESF-topic.

Ongelooflijk. Met stip de meest irritante forummer momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Sasha schreef:
05-05-2024 13:10

Ik ga poging doen om klacht in te dienen ivm mijn opgeschorten van uitkering. Vrijdag ook gedaan. Inclusief scannen van brieven. Bleek toen ik op verzenden drukte dat het binnen 15 min had gemoeten. Effectief ontmoedigingsbeleid, of juist niet, nu 2 klachten.. ook een voor het klachtenindienensysteem.
Hufters.

En goed bezig jij. Laat ze maar een poepie ruiken die hufters.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
05-05-2024 15:26
Jezus wat is die tafel weer vervelend in het ESF-topic.

Overal.
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
PoesmetLaarzen schreef:
05-05-2024 15:29
Overal.
Daar heb je een punt.

Maar aan de andere kant: wat zou het vivaforum moeten zonder Vervelende Forummer Van De Maand.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Maar moeten het er dan zoveel zijn? :sigh:
Bericht aan mijzelf: Lachen. Omdraaien. En met mijn ogen rollen. Niet andersom.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon, beetje competitie... Anders is die titel niet veel waard toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven