Napraattopic 2025.4, met geklets.

12-04-2025 00:31 2051 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.4 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
15-05-2025 18:10
Dat is cbs.

Cbr is Centraal Bureau Rijvaardigheid. :hihi:

Ik was al aan het zoeken naar een post van Mrs. M en ik kon al niks vinden. Maar dat haalt je de koekoek dus.

Edit: de post van Mrs.M is toch nog gekomen :lol:
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 15-05-2025 18:15
9.50% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 18:09
Mwah, ik weet niet. In mijn hoofd zou het niet opkomen om relatietherapie vergoed te willen hebben. Maar misschien komt dat ook doordat ik relatietherapie een beetje onzin vind, net als klankschaaltherapie of zo.

Haha. Nou in mijn hoofd is het niet perse onzin maar eerder zoiets als eigen verantwoordelijkheid of net als dat je voor sommige dingen gewoon zelf de kosten moet dragen en deze niet van het collectief hoeft terug te ontvangen ofzo. Maar dat is mijn hoofd, toen het nog kon dat ik bepaalde rekeningen in kon dienen bij mijn zorgverzekering heb ik dat nooit gedaan, maar ook meer uit laksheid.
Star⁴ schreef:
Nee idd :lol:
Ik wel wat meer dan 1 vraag. Geeft ook niks, maar ik ben nog maar zelden, dus ik zeg niet nooit, een topic in gedenderd zonder het eerst te lezen. Zeker niet een over een zeer gevoelig onderwerp, zonder eerst te lezen. Kan ik alsnog een botte hark zijn geweest hoor. Maar wel enigszins geïnformeerd. En daarop anticiperend.
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 18:10
Oh is ie uit? Ik ga meteen even kijken!
Ik lees hem online. Ik weet niet wanneer hij in de winkel ligt.
Interview nog niet gelezen maar de kop is leuk☺️
Maar mensen gaan voorbij
Lucy schreef:
15-05-2025 18:05

Kinderen van gescheiden ouders doen veel vaker een beroep op jeugdzorg dan kinderen waar de ouders nog bij elkaar zijn
Hier sla ik altijd op aan, omdat ik denk dat de oplossing niet is dat ouders dan maar bij elkaar blijven.
Those who choose the lesser evil forget quickly that they chose evil.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
Vriendin van mij had HPL als letters in het kenteken van haar auto.

Afbeelding
TAFKAPML
Solomio schreef:
15-05-2025 18:18
Hier sla ik altijd op aan, omdat ik denk dat de oplossing niet is dat ouders dan maar bij elkaar blijven.
En zijn het de kinderen of toch de ouders die dat beroep doen op de jeugdzorg?

Het zijn ook relatief veel kinderen uit een gunstiger sociaal-economisch milieu die jeugdzorg ontvangen. Misschien dat het oplossen van die scheefgroei de oververtegenwoordiging van "gebroken gezinnen" ook meteen oplost. Oh ja, en de overbelasting van diagnostiek ten behoeve van plots opkomende adhd in examentijd.

(Maw: ik sla er ook op aan)
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Lucy schreef:
15-05-2025 18:05

Kinderen van gescheiden ouders doen veel vaker een beroep op jeugdzorg dan kinderen waar de ouders nog bij elkaar zijn (cbr)

Dus... misschien is vergoeden van relatietherapie uiteindelijk wel een stuk goedkoper voor de maatschappij 😇.

Dat ligt niet aan het scheiden natuurlijk, maar aan de narigheid die aan die scheiding vooraf is gegaan. En zonder gehinderd te worden door kennis over cijfers ben ik ervan overtuigd dat relatietherapie geen reet helpt als de verhoudingen toch al zo verziekt zijn dat relatietherapie in beeld komt.
(Herman Finkers)
Redhead70 schreef:
15-05-2025 18:17
Ik wel wat meer dan 1 vraag. Geeft ook niks, maar ik ben nog maar zelden, dus ik zeg niet nooit, een topic in gedenderd zonder het eerst te lezen. Zeker niet een over een zeer gevoelig onderwerp, zonder eerst te lezen. Kan ik alsnog een botte hark zijn geweest hoor. Maar wel enigszins geïnformeerd. En daarop anticiperend.

Nou ja normaal gezien heb je gelijk, maar het MO topic heeft nu al een aantal delen, je kunt moeilijk van iemand verlangen om alles helemaal terug te lezen en dan pas te reageren. Tegen die tijd is die oorlog misschien al voorbij. (Oh laten we het hopen!)
Sorry, is dat ik tikte onder het koken een smoes :P .

Cbs dus.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
Lady*Voldemort schreef:
15-05-2025 18:27
Dat ligt niet aan het scheiden natuurlijk, maar aan de narigheid die aan die scheiding vooraf is gegaan. En zonder gehinderd te worden door kennis over cijfers ben ik ervan overtuigd dat relatietherapie geen reet helpt als de verhoudingen toch al zo verziekt zijn dat relatietherapie in beeld komt.
:worship:

Ik weet zeker dat ik minder problemen had gehad als mijn ouders eerder uit elkaar waren gegaan, i.p.v. 8 jaar bij elkaar blijven voor de kinderen.

Hannah Arendt
Solomio schreef:
15-05-2025 19:04
:worship:

Ik weet zeker dat ik minder problemen had gehad als mijn ouders eerder uit elkaar waren gegaan, i.p.v. 8 jaar bij elkaar blijven voor de kinderen.

Ik weet het niet zeker, want mijn moeder ging helemaal loesoe na de scheiding en dat heeft zo ook wel zijn sporen bij me nagelaten. Misschien had mijn vader haar nog wel een beetje in toom weten te houden als ie was gebleven, je weet het niet. Maar dan had ik nog steeds in de eeuwige ruzies gezeten dus het zal wel een kip-ei kwestie zijn in mijn geval. Voor nu ga ik er maar vanuit dat ik met scheiding niet slechter af was dan zonder, en laten we wel wezen: als ik het bij mijn moeder helemaal zat was kon ik altijd lekker rustig een weekje bij mijn vader komen logeren dus dat was in ieder geval winst.
(Herman Finkers)
Relatietherapie eerder inzetten dan als alles al verziekt is zou kunnen helpen natuurlijk. Misschien. Of niet. Geen idee.

Ik noem alleen cijfers vanuit het cbs. Maar feit is dat een scheiding vaak niet heel erg in harmonie verloopt, dat er sprake is van bv ouderverstoting, dat kinderen in een loyaliteitsconflict komen. Als relatietherapie dáár al wat aan zou kunnen doen (dus niet perse niet scheiden, maar wel meer begrip tussen expartners, of dat kinderen minder ingezet worden) dan zou dat ook al winst zijn. En nee, dst is niet in alle situaties mogelijk, vooral als veiligheid een rol speelt. Maar het is ook niet perse in alle gevallen een slecht idee.

En ik heb niet over iemands persoonlijke situatie. Van alle kinderen die bij jeugdzorg lopen komt 70% uit een eenoudergezin. Dat heeft niets met hoogte inkomen, hoog opgeleid oid te maken. Of dat alleenstaande ouders niet goed kunnen opvoeden.
Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
.
lucy wijzigde dit bericht op 16-05-2025 18:01
99.01% gewijzigd
Lucy schreef:
15-05-2025 19:43
Relatietherapie eerder inzetten dan als alles al verziekt is zou kunnen helpen natuurlijk. Misschien. Of niet. Geen idee.
Ik denk dat er vooral veel eerder gescheiden moet worden. Ver voordat alles verziekt is.

Hannah Arendt
Ik trakteer want jarig. Ik proost op een jaar meer levenservaring.

Afbeelding
Van harte Ollegrieze! :gift:
Gefeliciteerd 🥳
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Relatietherapie wordt wél vergoed als bij een van beide partners sprake is van psychische problematiek.
Frizz schreef:
15-05-2025 22:33
Relatietherapie wordt wél vergoed als bij een van beide partners sprake is van psychische problematiek.
Ik vind minderjarige kinderen ook een goede reden.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
OlleGrieze schreef:
15-05-2025 22:22
Ik trakteer want jarig. Ik proost op een jaar meer levenservaring.

Afbeelding
Precies waar ik trek ik heb! Gefeliciteerd!
Gefeliciteerd Olle 🥳
vivapimpelmees schreef:
15-05-2025 22:34
Precies waar ik trek ik heb! Gefeliciteerd!
Ik ook! Dank je en gefeliciteerd OhBee!
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Moiren schreef:
15-05-2025 22:34
Ik vind minderjarige kinderen ook een goede reden.

Ik ook.

Overigens biedt het AMW vaak ook partnerrelatiegesprekken. Gratis.
Dubbel
frizz wijzigde dit bericht op 15-05-2025 22:38
96.14% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven