Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 2 september 2025 om 20:35
Ja, dat werkt vast wel, maar ik weet niet of het die extra tijd waard is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 2 september 2025 om 20:57
Dit. Sla terug Barb.Lady*Voldemort schreef: ↑02-09-2025 20:22Misschien eens proberen niet lankmoedig te zijn? Je hoeft niet alles over je kant te laten gaan hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 2 september 2025 om 21:00
Bij mij werkte het wel zo. Ik werkte mijn aantekeningen thuis uit tot een mooi verhaal en dan hoefde ik er nooit meer naar te kijken want dan wist ik alles. Maar dat zal inderdaad niet voor iedereen zo werken.
Zoon kwam trouwens nog met een andere optie: een zeer goedkope studielaptop om iedere dag mee te nemen. We moeten nog even kijken of daar ook Linux en Python op kan maar als het effe kan krijgt ie die voor de kerst.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
dinsdag 2 september 2025 om 22:18
Ik heb even de technische details niet vacant, maar ik heb een ' dictafoon' (plat plaatje dat je aan je tel od hangt) die opneemt en uitschrijft in de door jouw gewenste vorm: volledig verslag, samenvatting, actiepunten, opsommingen... En alhoewel ik sceptisch was, blijkt dat er nauwkeurige en inhoudelijk correcte verslagen uitrollen waarop ik intussen zo vertrouw dat ik ze nog maar diagonaal doorlees voor ik ze deel met derden (als dat de bedoeling is). Bij vergaderingen worden alle stemmen herkend en aangeduid als ' spreker 1, spreker 2) en ook dat klopt. Dus bij een vergadering met meerdere mensen laat ik vooraf iedereen even zijn naam zeggen en dat staan de namen correct in de verslagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras.
dinsdag 2 september 2025 om 22:24
OlleGrieze schreef: ↑02-09-2025 22:18Ik heb even de technische details niet vacant, maar ik heb een ' dictafoon' (plat plaatje dat je aan je tel od hangt) die opneemt en uitschrijft in de door jouw gewenste vorm: volledig verslag, samenvatting, actiepunten, opsommingen... En alhoewel ik sceptisch was, blijkt dat er nauwkeurige en inhoudelijk correcte verslagen uitrollen waarop ik intussen zo vertrouw dat ik ze nog maar diagonaal doorlees voor ik ze deel met derden (als dat de bedoeling is). Bij vergaderingen worden alle stemmen herkend en aangeduid als ' spreker 1, spreker 2) en ook dat klopt. Dus bij een vergadering met meerdere mensen laat ik vooraf iedereen even zijn naam zeggen en dat staan de namen correct in de verslagen.
Oeh heb je een linkje? En werkt dat ook met online vergaderingen?
•
dinsdag 2 september 2025 om 22:25
Gewoon twee weken afwachten. De drukte in de trein gaat vanzelf afnemen als de ene helft van de studenten erachter komt dat ze echt niet alle lessen hoeven te volgen, en de andere helft een kamer heeft gevonden.Lady*Voldemort schreef: ↑02-09-2025 19:37Even hele andere koek: hebben jullie nog tips over hoe aantekeningen te maken tijdens hoorcolleges als je een handschrift hebt dat je zelf niet eens kan lezen? Zoon had vandaag zijn laptop mee maar in de trein is het 's morgens zo godsgruwelijk druk dat de kans groot is dat de laptop binnenkort wordt geplet, en dat zou jammer zijn want die laptop heeft ie ook nodig om te programmeren (één van de pijlers van zijn studie). Ik dacht zelf aan een tablet maar dat vond ie te duur
Edit: laat maar. We maken van die tablet wel een vervroegd kerstcadeautje zegt man net. En mannen hebben altijd gelijk niewaar![]()
dinsdag 2 september 2025 om 22:27
Oh ruk! Moeten we hier even meedenken over een gepaste wraakactie? Niet over je kant laten gaan hoor!Rabarbara schreef: ↑02-09-2025 20:13Och, in dit soort gevallen heb ik er geen bezwaar tegen, maar ik kan natuurlijk niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik zeg altijd wel iets vreemds, dus er zit wel een risico in.
Vandaag maakte een collega een "grap" ten koste van mij en ik kan veel hebben, maar dit was gemeen. Grootse plannen om wraak te nemen, maar ik probeer natuurlijk lankmoedig te zijn.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in