Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1531 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Nou, ontzettend fijn.. Echt!!!
Wat gebeurde er nou op dat pastasaus-topic?
Fantastisch Joppie!
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Cochise schreef:
18-09-2025 13:48
Wat gebeurde er nou op dat pastasaus-topic?

Ze had een oud topic letterlijk gekopieerd volgens mij.
Merys schreef:
18-09-2025 13:56
Volgens mij ook. Niks beters te doen zeker.
Maar mensen gaan voorbij
Merys en Joppie, ik betwijfel of dat alles was, gezien de laatste reacties op het bantopic. En ik ben nieuwsgierig.
Nou, is er toch wat reuring :lol:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Cochise schreef:
18-09-2025 14:01
Merys en Joppie, ik betwijfel of dat alles was, gezien de laatste reacties op het bantopic. En ik ben nieuwsgierig.
Deze TO is altijd heel open geweest. Tweede account idem dito. Ik kan me dus wel voorstellen dat ze niet gelinkt wil worden aan het eerste account.
Safrat schreef:
18-09-2025 14:58
Deze TO is altijd heel open geweest. Tweede account idem dito. Ik kan me dus wel voorstellen dat ze niet gelinkt wil worden aan het eerste account.
Dan is het toch niet handig om weer precies hetzelfde topic te openen. En het eerste account had ze ook kunnen anonimiseren.
Als het al dezelfde TO is..
Ik wil het topic daar niet vervuilen want het is triest genoeg allemaal, dus hier heel even spuien. Gaat over het topic Kind misbruikt.

Pfff wat vind ik het lastig om te lezen hoe het door de politie wordt opgepakt (slechte onderlinge communicatie) en dat er mogelijk helemaal geen actie komt. Voel de vlammen over mijn rug...

Met alles wat er gebeurd in de wereld en dit soort gevallen vind ik het moeilijk om niet cynisch te worden.
Pelle schreef:
18-09-2025 15:09
Dan is het toch niet handig om weer precies hetzelfde topic te openen. En het eerste account had ze ook kunnen anonimiseren.
Als het al dezelfde TO is..
Precies. Ze loopt hier lang genoeg mee.
Een nieuw topic op kinderen. En de TO heeft het over "papadag". Christemeziele, het is 2025!!!
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
Fantasy schreef:
18-09-2025 15:19
Een nieuw topic op kinderen. En de TO heeft het over "papadag". Christemeziele, het is 2025!!!
Welkom in 2025.
Het houdt niet op.... niet vanzelf. :roll:
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Star⁴ schreef:
18-09-2025 15:15
Precies. Ze loopt hier lang genoeg mee.
Bijzonder idd
Gelukkig kan men ook prima hakketakken in het MO-topic zonder mijn (emotionele) inbreng. Leest weer lekker weg :@@:
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Yavanna schreef:
18-09-2025 15:13
Ik wil het topic daar niet vervuilen want het is triest genoeg allemaal, dus hier heel even spuien. Gaat over het topic Kind misbruikt.

Pfff wat vind ik het lastig om te lezen hoe het door de politie wordt opgepakt (slechte onderlinge communicatie) en dat er mogelijk helemaal geen actie komt. Voel de vlammen over mijn rug...

Met alles wat er gebeurd in de wereld en dit soort gevallen vind ik het moeilijk om niet cynisch te worden.
Breek me de bek niet los. Ik bemoei me maar helemaal niet met dat topic want ik heb qua rechtsgang en hulpverlening eigenlijk alleen maar dingen te melden waar TO nog minder vrolijk van wordt.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Merys schreef:
18-09-2025 13:56
Niet letterlijk, maar de overeenkomsten zijn op zijn minst frappant te noemen inderdaad.

Verder raar verhaal. Ik kan me helemaal indenken dat je een keer met de verkeerde nick schrijft in een topic dat je hebt aangemaakt onder een schuilnick, maar dat je onder een schuilnick een andijvietopic in de reprise gooit dat je vier jaar geleden al onder je hoofdnick hebt geplaatst gaat mijn snappertje te boven.
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2025 16:51
Niet letterlijk, maar de overeenkomsten zijn op zijn minst frappant te noemen inderdaad.

Verder raar verhaal. Ik kan me helemaal indenken dat je een keer met de verkeerde nick schrijft in een topic dat je hebt aangemaakt onder een schuilnick, maar dat je onder een schuilnick een andijvietopic in de reprise gooit dat je vier jaar geleden al onder je hoofdnick hebt geplaatst gaat mijn snappertje te boven.

Ik snap 'em wel. Die hoofdnick is ze niet meer actief mee, de nieuwe nick was aangemaakt om zonder link naar het 'oude' het 'nieuwe en spannende leven' mee in te stappen. En in dat nieuwe leven zoekt ze nu weer naar die saus en is blijkbaar compleet vergeten dat ze daar al eerder een topic over had geopend en wat daaruit gekomen was.
S-Groot schreef:
18-09-2025 17:00
Ik snap 'em wel. Die hoofdnick is ze niet meer actief mee, de nieuwe nick was aangemaakt om zonder link naar het 'oude' het 'nieuwe en spannende leven' mee in te stappen. En in dat nieuwe leven zoekt ze nu weer naar die saus en is blijkbaar compleet vergeten dat ze daar al eerder een topic over had geopend en wat daaruit gekomen was.
Na jouw uitleg snap ik er nog minder van dan ik al deed :lol:
Als die TO's dezelfde persoon zijn, dan hebben ze genoeg sores meegemaakt en dan gun ik ze alle spannende avonturen én lekkere saus.
Ik dacht echt dat iemand gewoon voor de lol een oud topic van iemand anders had gerecycled.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
18-09-2025 17:16
Als die TO's dezelfde persoon zijn, dan hebben ze genoeg sores meegemaakt en dan gun ik ze alle spannende avonturen én lekkere saus.
Ik dacht echt dat iemand gewoon voor de lol een oud topic van iemand anders had gerecycled.
Uiteraard.
S-Groot schreef:
18-09-2025 17:00
De tekst was 1 op 1 toch? Gewoon gekopieerd, niet per ongeluk een nieuw topic aangemaakt.
vivapimpelmees schreef:
18-09-2025 17:50
De tekst was 1 op 1 toch? Gewoon gekopieerd, niet per ongeluk een nieuw topic aangemaakt.
Nee het was geen één op één kopie.
Lady*Voldemort schreef:
18-09-2025 16:51

Dat dus.
Ik herinner me ineens een vergelijkbaar drama. Iemand plaatste een topic dat ze al eerder had geplaatst, over een geboortekaartje van een kindje met Down of zo, en het forum ontplofte en enige tijd later was die forummer dood maar een heleboel forummers wisten zeker dat ze niet echt dood was want op FB plaatste ze nog gewoon berichten en hier te breed en daar te lang, dat wérd me een rel! Rond die tijd is ook het Violenforum ontstaan en daar ging de rel nog even lekker verder. Ik weet alleen niet meer precies hoe die forummer heette, iets met bon. Oh ik weet het weer, het was Isabon.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 18-09-2025 18:07
7.33% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven