Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 24 september 2025 om 10:24
Wel als het te erg was toch?
Ik vind het veel vreemder dat ze het gewoon laten staan. (Eigenlijk vind ik het in het algemeen wel goed dat ze shit laten staan, omdat dan heel duidelijk is wát over de grens is. Maar dat met toevoeging ‘voor deze post heeft deze forummer een ban gekregen, dit mag hier niet’ o.i.d.) Maar omdat dat laten staan met toevoegin* geen beleid is, vind ik hetgeen vreemd dat nu van alles wel blijft staan.
Zou de mod nog steeds in d’r eentje zijn?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 24 september 2025 om 10:26
Solo heeft laatst nog gevraagd in het mod topic over 'op de man' en staffen. En toen was de reactie 'alleen als de aangesprokene zelf staft grijpen we in'.
Er stond echter inderdaad nog iets bij, dat als her Heul Erg is, dat ze dan alsnog ingrijpen.
woensdag 24 september 2025 om 10:32
Aha, dank. Dit was m.i. heul Erg.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
woensdag 24 september 2025 om 10:43
Geen. De mods zijn alleen mod, geen user.Grobbekuiken_ schreef: ↑24-09-2025 10:27Bij dit soort acties vraag ik me steeds weer af welke forummers er nou eigenlijk achter de mods zitten![]()
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 24 september 2025 om 10:50
Ja precies. Als ik wekenlang achter mekaar maar drie onderbroeken vouw op een dag of gewoon maar helemaal niet kom opdagen komt mijn werkgever toch echt een keer bij me zeuren hoor.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
woensdag 24 september 2025 om 10:52
Het is ook lastig te controleren. Kunnen ook ex-forummers zijn. Ik heb dat gevoel ook wel eens. Ze zijn in mijn ervaring nogal selectief in waar ze op reageren. Op mijn vragen en opmerkingen over beleid, bijv een tijd geleden met de discussie over "verwijzingen naar nazi-Duitsland" wordt niet gereageerd. Nul komma nul. Dan vraag ik me ook wel eens af of het (ex-)forummers zijn.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 24 september 2025 om 11:53
Nogmaals: de vergelijking met nazisme en de beschuldiging van antisemitisme waren uitermate ongepast. Kun je lang en kort over lullen, maar daar kan wat mij betreft geen twijfel over bestaan.canis-felis schreef: ↑24-09-2025 10:21Zou kunnen, al vliegen ze voor mijn gevoel los daarvan ook wel een beetje alle kanten op. Volgens mij is dat overhaaste gegum niet handig / wenselijk - uitzonderingen zoals inbreuk op privacy daargelaten. Het wordt denk ik ook extra subjectief. En een gesprek onmogelijk, omdat de mods voor mij besloten hebben dat iets waar ik me in betrokken voelde ongepast is. Ik vind het een rare reflex (nog los van het feit dat ik net als Lady een rotgevoel aan heb overgehouden aan gisteren). In het echte leven ga ik ook het gesprek met iemand aan wanneer diegenen iets zegt wat ik als ongepast ervaar of mij anderszins raakt. Ik zie niet in waarom dat hier anders zou moeten zijn. Waarbij ik me wel kan voorstellen dat je als beheerders/mods op dit medium 'op de man' anders behandelt omdat je geen hetze wilt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 24 september 2025 om 11:57
canis-felis schreef: ↑24-09-2025 10:52Het is ook lastig te controleren. Kunnen ook ex-forummers zijn. Ik heb dat gevoel ook wel eens. Ze zijn in mijn ervaring nogal selectief in waar ze op reageren. Op mijn vragen en opmerkingen over beleid, bijv een tijd geleden met de discussie over "verwijzingen naar nazi-Duitsland" wordt niet gereageerd. Nul komma nul. Dan vraag ik me ook wel eens af of het (ex-)forummers zijn.
Na een bepaalde reactie op mij in het modtopic denk ik ook dat er 1 of 2, al dan niet ex- forummers bij zitten.
En verder vraag ik me af waarom NN maar steeds weer kansen krijgt na de zoveelste maandban.
woensdag 24 september 2025 om 12:30
woensdag 24 september 2025 om 12:53
Dat schaar ik dan ook onder op de man en dat was niet wat ik bedoelde. Volgens mij begrijp jij dat ook wel, maar goed.
En jouw uitlatingen waren dan niet in die zin direct ongepast, maar ik en een aantal met mij zijn er wel ontdaan door. Daar heb je ongetwijfeld een weerwoord op, maar misschien is dat niet altijd nodig als je anderen raakt met uitlatingen en zou je het ook gewoon tot je kunnen nemen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 24 september 2025 om 13:10
Ik heb het gegumde niet gelezen maar juist vanwege dat gegum lijkt me dat andersom dan ook gelden want dit gaat nu over en weer. Solo gaf aan het dan misschien niet goed begrepen te hebben maar bleef aangesproken worden. Het had volgens jouw redenering dus ook daar al kunnen stoppen.canis-felis schreef: ↑24-09-2025 12:53Dat schaar ik dan ook onder op de man en dat was niet wat ik bedoelde. Volgens mij begrijp jij dat ook wel, maar goed.
En jouw uitlatingen waren dan niet in die zin direct ongepast, maar ik en een aantal met mij zijn er wel ontdaan door. Daar heb je ongetwijfeld een weerwoord op, maar misschien is dat niet altijd nodig als je anderen raakt met uitlatingen en zou je het ook gewoon tot je kunnen nemen.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 24 september 2025 om 13:12
actueel/rode-lijn-praktische-veaag/list ... 3?start=75
Wat een triestige reacties op mensen die hun kinderen liever niet meenemen.
Wat een triestige reacties op mensen die hun kinderen liever niet meenemen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in