Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 2325 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Merys schreef:
03-10-2025 20:34
:rofl:

FOK! had ook een topic voor verdwaalde Viva forummers. Kunnen we ook nog geen.
Iets zegt me dat jij FOK geen goed plan vindt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Het is inderdaad vrij saai hier. Maar van de 'vaste' forummers hier (en dan bedoel ik forumbreed, niet per se Napraat) zijn er ook maar heel weinig die zelf een topic openen. Er wordt meer geklaagd dan geschreven.

Dus is het wachten op veeltopicopeners (die vervolgens bekritiseerd worden vanwege topicdiarree) en nieuwe forummers (die er nauwelijks zijn, en die áls ze al iets posten niet altijd even hartelijk worden ontvangen).

Je maakt je eigen forum. Maar misschien is het tijdperk van de fora sowieso voorbij. Jammer wel, want er werd hier vroeger veel geschreven, veel geruzied en vooral veel gelachen.
Mijn hoofd gaat een beetje knetteren van de TO in het topic "scheiden en hypotheek".

Ik snap niet zo goed wat ze bedoelt denk ik...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
GriebusDus schreef:
03-10-2025 20:40
Het is inderdaad vrij saai hier. Maar van de 'vaste' forummers hier (en dan bedoel ik forumbreed, niet per se Napraat) zijn er ook maar heel weinig die zelf een topic openen. Er wordt meer geklaagd dan geschreven.

Dus is het wachten op veeltopicopeners (die vervolgens bekritiseerd worden vanwege topicdiarree) en nieuwe forummers (die er nauwelijks zijn, en die áls ze al iets posten niet altijd even hartelijk worden ontvangen).

Je maakt je eigen forum. Maar misschien is het tijdperk van de fora sowieso voorbij. Jammer wel, want er werd hier vroeger veel geschreven, veel geruzied en vooral veel gelachen.

Nou ja ruziën onderling is al een beetje onmogelijk gemaakt door het modbeleid heb ik het idee.

Tenzij je met ruziën ook bedoeld "nou meid, wat heb jij malle denkbeelden"

Een forumrelletje op zijn tijd deed de boel wel even lekker opschudden en opleven
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
03-10-2025 20:48
Nou ja ruziën onderling is al een beetje onmogelijk gemaakt door het modbeleid heb ik het idee.

Tenzij je met ruziën ook bedoeld "nou meid, wat heb jij malle denkbeelden"

Een forumrelletje op zijn tijd deed de boel wel even lekker opschudden en opleven
Ik denkbeelden door het gestaf/de invoering van het stafje.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Natuurlijk is het tijdperk van de fora niet voorbij.
Ik leef nog 18 of 36 jaar en blijf frummen tot mijn laatste snik.

En ik heb een bejaardentehuisdate met een forummer, dus helemaal alleen zal ik niet overblijven.

D’r moet alleen wat nieuw bloed in, maar tegenwoordig moet dat nieuwe bloed wat ouder zijn. Dat stroomt trager, dus duurt effe voor het er is. Er komt vanzelf een hoos neverleavers die de weg naar huis vinden als ze met pensioen gaan en zich vervelen. Of als TikTok en insta en Facebook instorten omdat de grote pestkoppen uit de VS ook een houdbaarheidsdatum hebben en Europa stopt met knikken en buigen, waardoor alles anders wordt en dit forum de reddingsboei der dolenden op leeftijd van het www wordt. Ofzo.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
MrsM schreef:
03-10-2025 16:58
Deze auto's net geen 5 jaar, en ik rij zo'n 60.000 km per jaar per auto. Behalve de automaat, daar is veel minder vraag naar, dus die gebruik ik dan weer meer prive. Die auto is ook ouder, nu 6 jaar oud, en die blijft nog totdat de regeling veranderd, dus die zou zeker nog wel 5 jaar mee moeten gaan, maar denk dat dat te optimistisch is.

Nu ben ik nieuwsgierig naar die regeling, die gaat veranderen. En aan wie je een afkoopsom moet betalen voor je huidige auto's, het zijn geen lease-auto's toch?
S-Groot schreef:
03-10-2025 21:19
Nu ben ik nieuwsgierig naar die regeling, die gaat veranderen. En aan wie je een afkoopsom moet betalen voor je huidige auto's, het zijn geen lease-auto's toch?

Ja ze zijn gekocht via Finance lease, met een looptijd van 5 jaar. Die loopt af in maart 2026, dus ik zou nog 3 maanden aflossing moeten betalen, inclusief de rente. Ik had willen wachten tot na april 2026, maar dan had ik die auto's niet meer kunnen kopen en 1 auto begint wat kuren te vertonen met sensoren e.d. waardoor ik die niet met een gerust hart meeneem naar een praktijkexamen.

En ik hoop, maar dat is nog heel onzeker, dat ook in Nederland iets gedaan gaat worden met de automaatcode op het rijbewijs. Er gaan geruchten dat men hierover in overleg is, maar voorlopig is daar nog niks over bekend. Maar zolang die code blijft bestaan, blijft de vraag naar rijles in een handgeschakelde auto aanwezig.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
03-10-2025 21:28
Ja ze zijn gekocht via Finance lease, met een looptijd van 5 jaar. Die loopt af in maart 2026, dus ik zou nog 3 maanden aflossing moeten betalen, inclusief de rente. Ik had willen wachten tot na april 2026, maar dan had ik die auto's niet meer kunnen kopen en 1 auto begint wat kuren te vertonen met sensoren e.d. waardoor ik die niet met een gerust hart meeneem naar een praktijkexamen.

En ik hoop, maar dat is nog heel onzeker, dat ook in Nederland iets gedaan gaat worden met de automaatcode op het rijbewijs. Er gaan geruchten dat men hierover in overleg is, maar voorlopig is daar nog niks over bekend. Maar zolang die code blijft bestaan, blijft de vraag naar rijles in een handgeschakelde auto aanwezig.

Ah zo. Moet je dan in 1 keer die afkoopsom ophoesten? Met het leasen van een auto snap ik dat, maar met financial lease zou je toch nog steeds tot april de gewone aflossing en rente moeten/mogen betalen? Oh wacht, tenzij je voor de nieuwe auto's ook weer financial lease gebruikt zeker, dan moet je eerst die ene lening aflossen om genoeg leenruimte te hebben, is dat het?

Ik snap het op zich wel, die automaatcode, schakelen wordt niet voor niets best lastig gevonden om aan te leren. Je zou eigenlijk een soort module voor schakelen moeten hebben die je na het behalen van je rijbewijs vrij eenvoudig erbij kunt halen.
Stoere auto MrsM ( denk ik ) heb er totaal geen verstand van; )
Beterschap voor de hondjes en een knuffel van mij !

Ik lees altijd even op het forum om in slaap te vallen, maar gisteren ben ik van ellende uitgeweken naar het Viaforum.
Al klonken die broodjes wel lekker, maar dat topic had ik zo uit :P

Het blijft kut dat er zoveel mensen een perma hebben gehad, die gaven het forum iig sjeu.
.
S-Groot schreef:
03-10-2025 21:56
Ah zo. Moet je dan in 1 keer die afkoopsom ophoesten? Met het leasen van een auto snap ik dat, maar met financial lease zou je toch nog steeds tot april de gewone aflossing en rente moeten/mogen betalen? Oh wacht, tenzij je voor de nieuwe auto's ook weer financial lease gebruikt zeker, dan moet je eerst die ene lening aflossen om genoeg leenruimte te hebben, is dat het?

Ik snap het op zich wel, die automaatcode, schakelen wordt niet voor niets best lastig gevonden om aan te leren. Je zou eigenlijk een soort module voor schakelen moeten hebben die je na het behalen van je rijbewijs vrij eenvoudig erbij kunt halen.

Ja precies, dat eerste inderdaad. En de verkoop van de huidige auto's zijn dan de betaling van de BTW en een stukje aanbetaling voor de nieuwe auto's, die afkoopsom is gelukkig niet meer heel hoog, maar moet eerst voldaan zijn voordat de nieuwe financiering in kan gaan.

In Duitsland hebben ze dit al, een bewijs van X aantal lesuren in schakelauto waardoor je je rijbewijs dan om mag wisselen. Dan ontlast je gelijk het CBR, en maak je de keuze om te lessen in een automaat makkelijker.
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
@Tweeling dankjewel! Ik vind hem ook erg mooi!
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Vind ik ook hoor, maar als ik mag kiezen heb ik liever een andere kleur ; )
.
tweeling schreef:
03-10-2025 22:12
Stoere auto MrsM ( denk ik ) heb er totaal geen verstand van; )
Beterschap voor de hondjes en een knuffel van mij !

Ik lees altijd even op het forum om in slaap te vallen, maar gisteren ben ik van ellende uitgeweken naar het Viaforum.
Al klonken die broodjes wel lekker, maar dat topic had ik zo uit :P

Het blijft kut dat er zoveel mensen een perma hebben gehad, die gaven het forum iig sjeu.

Die perma's zijn gewoon een wassen neus natuurlijk, zo moeilijk is het niet een nieuw account aan te maken. Pas als je (weer) op gaat vallen kom je in beeld en dan nog alleen als je gestaft wordt, denk ik.
Mijn Leidse vriendin komt morgen met een bakje hutspot. Lekkerrrrrrr.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Nou geplaatst. Ik had er het liefst ‘HELLUP!’ bij gezet.
Merys schreef:
03-10-2025 22:25
Die perma's zijn gewoon een wassen neus natuurlijk, zo moeilijk is het niet een nieuw account aan te maken. Pas als je (weer) op gaat vallen kom je in beeld en dan nog alleen als je gestaft wordt, denk ik.
Geen idee , maar dan is het wel jammer dat het hier verklapt wordt.
Ik wil niet die veranderingen met namen, het is al lastig genoeg om de verhalen van bekende te onthouden, maar ik ben een boomer ; )
Maar jouw naam ken ik iig wel ; )
.
Frizz schreef:
03-10-2025 22:48
Nou geplaatst. Ik had er het liefst ‘HELLUP!’ bij gezet.
Ik kan het niet vinden, en zou je wel willen helpen zoals jij me geholpen hebt met die wespen.
.
tweeling schreef:
03-10-2025 22:58
Ik kan het niet vinden, en zou je wel willen helpen zoals jij me geholpen hebt met die wespen.

Pijler Thuis. Maar je kan toch altijd gewoon op ‘nieuwe topics’ klikken ?
Frizz schreef:
03-10-2025 23:09
Pijler Thuis. Maar je kan toch altijd gewoon op ‘nieuwe topics’ klikken ?
Je kunt toch ook hier ff een linkje neerzetten?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
thuis/kleine-verbouwing-help-mij-deze-d ... #p36000952
.
Solomio schreef:
03-10-2025 22:42
Mijn Leidse vriendin komt morgen met een bakje hutspot. Lekkerrrrrrr.
Veel plezier ! en saai is niet goed ; )
.
We hadden toch eerder een TO met een man (of zoon) die zo'n geheimzinnige betrekking had? Haar zoon was overleden en haar dochter was aan de GHB of zo en ze trolde niet alleen hier maar ook op Bokt.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Mijn man is lid van een geheime elite-eenheid die moet komen opdraven bij strikt vertrouwelijke operaties, wie wil er gezellig meekletsen?
Si abra la puerta hay lobos.
Lady*Voldemort schreef:
04-10-2025 18:15
We hadden toch eerder een TO met een man (of zoon) die zo'n geheimzinnige betrekking had? Haar zoon was overleden en haar dochter was aan de GHB of zo en ze trolde niet alleen hier maar ook op Bokt.
Geen idee wat ik hier nog mag zeggen, maar deze TO is een fantast met een Germaanse obsessie. Ik zou haast denken dat ik het zelf ben.
Si abra la puerta hay lobos.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven