Napraattopic 2025.9 met geklets

28-10-2025 10:17 1346 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.9 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
SirDidymus schreef:
26-11-2025 18:42
Wat kunnen mensen toch weinig hebben van elkaar/buren he? Leuk, word je 50, wil je een keer een feestje geven in je achtertuin, krijg je het hele forum (sorry halve natuurlijk) over je heen dat je zoiets gewoon niet moet doen want "er is altijd wel reden voor een feestje". Stel je voor dat mensen zich een avondje vermaken zeg.

Ik heb 100x liever een feest met 60 man bij de buren inclusief DJ, dan iedere avond vuurwerkoverlast, of jongerenoverlast, of overlast van junkies, of nou ja, welke vorm van overlast dan ook.

Met een beetje tolerantie heeft iedereen vakantie. :daisy:
Hou op met me, wat een gezeik. Maar ik gok erop dat de dames in het echt een stuk toleranter zijn dan hier op het forum. Hier zeggen ze gewoon wat ze echt denken, terwijl ze IRL van ellende maar een paar oordoppen in doen of zo.
Graftak!
Ik vind artsen in het ziekenhuis op de een of andere manier altijd wel wat wereldvreemd en ongevoelig. Maar ja, die staan heel anders tegenover hun "werk" dan patienten, al is dat geen enkel excuus voor horkerigheid.

Maar echt naar je luisteren en je serieus nemen, ik heb in al die jaren nog maar 1 KNO arts gehad die dat (gelukkig voor mij toen) wel deed. Oh ja, en mijn gynaecoloog is heel fijn.

Verder eigenlijk enkel negatieve ervaringen, zowel voor mezelf als voor familie wanneer ik meeging.

Ja, een privekliniek. Daar kunnen ze kennelijk wel normaal doen en reageren. :hihi:
SirDidymus schreef:
Wat kunnen mensen toch weinig hebben van elkaar/buren he? Leuk, word je 50, wil je een keer een feestje geven in je achtertuin, krijg je het hele forum (sorry halve natuurlijk) over je heen dat je zoiets gewoon niet moet doen want "er is altijd wel reden voor een feestje". Stel je voor dat mensen zich een avondje vermaken zeg.

Ik heb 100x liever een feest met 60 man bij de buren inclusief DJ, dan iedere avond vuurwerkoverlast, of jongerenoverlast, of overlast van junkies, of nou ja, welke vorm van overlast dan ook.

Ik hoor bij die helft van het forum die vindt dat het niet kan.
Ik woonde in een rijtjeshuis, achtertuinen grensden aan de achtertuinen van het rijtje huizen daarachter en er stond nog een rijtje huizen er dwars op.
25 huizen met tuinen in een U-vorm dus.
Als iedereen daar in de zomer een feestje geeft, want och, een keertje moet kunnen, zit je zo 2x per week met overlast.
Echt hoor, waarom wil je überhaupt anderen last bezorgen?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wat is een capibara?
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
Lady*Voldemort schreef:
26-11-2025 18:50
Hou op met me, wat een gezeik. Maar ik gok erop dat de dames in het echt een stuk toleranter zijn dan hier op het forum. Hier zeggen ze gewoon wat ze echt denken, terwijl ze IRL van ellende maar een paar oordoppen in doen of zo.

Ik nag het hopen. Lijkt me vreselijk om zulke buren of wijkgenoten te moeten hebben.

Als je kijkt naar topic van burenoverlast dan denk ik ook weleens, ja wat wil je nou eigenlijk? Mensen mogen niet klussen, niet in de tuin werken, de honden absoluut niet blaffen, kinderen zonder geluid buiten spelen en God verhoedde dat de buurjongen indrinkt bij hem thuis met vrienden op zaterdagavond....

Denk idd dat de meesten in het echte leven gewoon hun klep houden, maar hier dus ongehinderd hun mening kunnen verkondigen, die misschien verre van de werkelijkheid is ook nog.
SirDidymus schreef:
26-11-2025 18:55
Ik vind artsen in het ziekenhuis op de een of andere manier altijd wel wat wereldvreemd en ongevoelig. Maar ja, die staan heel anders tegenover hun "werk" dan patienten, al is dat geen enkel excuus voor horkerigheid.

Maar echt naar je luisteren en je serieus nemen, ik heb in al die jaren nog maar 1 KNO arts gehad die dat (gelukkig voor mij toen) wel deed. Oh ja, en mijn gynaecoloog is heel fijn.

Verder eigenlijk enkel negatieve ervaringen, zowel voor mezelf als voor familie wanneer ik meeging.

Ja, een privekliniek. Daar kunnen ze kennelijk wel normaal doen en reageren. :hihi:
De studie geneeskunde is denk ik een van de zwaarste studies, zowel fysiek als mentaal.
Als je die studie kunt voltooien ben je dus behoorlijk sterk.
En ik denk dat velen daardoor weinig begrip hebben voor mensen die minder kunnen.

Hij adviseerde om naast paracetamol ook ibuprofen te nemen, maar dat hadden we niet in huis.
Nou ja, dat konden we zo halen bij drogist of zelfs supermarkt, vond de kaakchirurg.
En dat terwijl kind sowieso nauwelijks de deur uit kan en ik daar nota bene met rollator binnenkwam en dus duidelijk ook niet ff snel nog naar een winkel kon.

Maar goed, dat merk ik sowieso vaker bij mensen met een auto, dat die van alles ff snel kunnen doen.

David Dunning
oudebaas schreef:
26-11-2025 18:57
Wat is een capibara?

Een heel leuk diertje!
SirDidymus schreef:
26-11-2025 19:00
Ik nag het hopen. Lijkt me vreselijk om zulke buren of wijkgenoten te moeten hebben.

Als je kijkt naar topic van burenoverlast dan denk ik ook weleens, ja wat wil je nou eigenlijk? Mensen mogen niet klussen, niet in de tuin werken, de honden absoluut niet blaffen, kinderen zonder geluid buiten spelen en God verhoedde dat de buurjongen indrinkt bij hem thuis met vrienden op zaterdagavond....

Denk idd dat de meesten in het echte leven gewoon hun klep houden, maar hier dus ongehinderd hun mening kunnen verkondigen, die misschien verre van de werkelijkheid is ook nog.
Geluidsoverlast is denk ik één van de meest onderschatte problemen. Fijn dat jij er geen last van hebt, maar ik vind het gebrek aan tolerantie echt volledig aan de kant van de overlastgevers.

David Dunning
Solomio schreef:
26-11-2025 19:00
De studie geneeskunde is denk ik een van de zwaarste studies, zowel fysiek als mentaal.
Als je die studie kunt voltooien ben je dus behoorlijk sterk.
En ik denk dat velen daardoor weinig begrip hebben voor mensen die minder kunnen.

Hij adviseerde om naast paracetamol ook ibuprofen te nemen, maar dat hadden we niet in huis.
Nou ja, dat konden we zo halen bij drogist of zelfs supermarkt, vond de kaakchirurg.
En dat terwijl kind sowieso nauwelijks de deur uit kan en ik daar nota bene met rollator binnenkwam en dus duidelijk ook niet ff snel nog naar een winkel kon.

Maar goed, dat merk ik sowieso vaker bij mensen met een auto, dat die van alles ff snel kunnen doen.

Oh ja zou zomaar kunnen natuurlijk. Maar misschien moeten ze zich ook wat afsluiten op persoonlijk/emotioneel vlak om het vol te kunnen blijven houden?

En dat laatste ben ik met je eens, al is dat ook geen onwil denk ik. Maar meer gebrek aan inlevingsvermogen of gewoonweg niet doorhebben? Net zoals sommige artsen wellicht?

Maar als patient is het gewoon wel kut, want voor jou is het wel een ding, ook al is het voor de arts iets routinematigs.
Solomio schreef:
26-11-2025 19:03
Geluidsoverlast is denk ik één van de meest onderschatte problemen. Fijn dat jij er geen last van hebt, maar ik vind het gebrek aan tolerantie echt volledig aan de kant van de overlastgevers.

Mwah, ik heb hier dagelijks veel vuurwerkoverlast en in het weekend is het plein hierachter een illegaal racecircuit tot diep in de nacht... zit ook nog een bar/zaal onderneming die feestjes geeft (zoals TO bijvoorbeeld wil geven) dus ik heb mijn fair share van overlast wel hoor.

Maar ja, kan er ook weinig aan doen. Politie bellen heeft geen zin, handhaving durft niks, en zelf erop afstappen; neuhhh ben meermaals uitgescholden voor kkh*r en erger.

Dus zo'n feestje bij de buren zou voor mij een verademing zijn. En ik gun ze een leuke avond. Als het niet tot 5.00 in de nacht volop doorgaat, maar dan nog zou ik ze lekker laten.

Tis maar net hoe je er zelf instaat ook denk ik? In het geval van TO, die haar 1e en enige feestje geeft zou ik er zeker niet zwaar aan tillen. Zijn het buren waar wekelijks iets is is het ook weer een ander verhaal.
Ik merk het gedoe met de artsen in het ziekenhuis ook met mijn dochter. Echt klote als er niet geluisterd wordt als je je zorgen maakt. Maar wel luisteren als ik met consultatiebureau samen bel.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
SirDidymus schreef:

Het probleem is natuurlijk niet die ene die 50 wordt maar zij die elke gelegenheid aangrijpen om lawaai te maken. Hier ook genoeg buren die een feestje geven bij 50 maar ook een die elke scheet lijken te vieren. En vooral die laatste vind dat de rest niet tolerant is.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
Ik heb zelf van een situatie in een ziekenhuis een trauma opgelopen. Had zelf geen idee, want ik had dat gewoon weg gemoffeld. Tot ik weer eens iets soortgelijks moest doen en ernstige traumaklachten kreeg die ik niet eens als als behorende bij trauma herkende.
Artsen kunnen echt ontzettend grensoverschrijdend zijn.
Kidneybean schreef:
26-11-2025 19:11
Ik merk het gedoe met de artsen in het ziekenhuis ook met mijn dochter. Echt klote als er niet geluisterd wordt als je je zorgen maakt. Maar wel luisteren als ik met consultatiebureau samen bel.

Jij hebt toch nog een heel kleintje?
Wat scheelt eraan?
SirDidymus schreef:
26-11-2025 18:55

Hier twee keer een hork gehad, een kno arts en een gynaecoloog, verder alleen maar fijne artsen. O wacht wel een afschuwelijke tandarts maar dat is van horen zeggen van mijn ouders.
Frizz schreef:
26-11-2025 19:18
Jij hebt toch nog een heel kleintje?
Wat scheelt eraan?
niet citeren, haal het misschien straks weer weg
kidneybean wijzigde dit bericht op 26-11-2025 19:38
35.66% gewijzigd
oudebaas schreef:
26-11-2025 18:57
Wat is een capibara?
Een soort reuzencavia.
Graftak!
Het ligt er ook sterk aan hoe je woont. In het geval van Solo en 25 ongeveer buren keer gezinsleden is het op jaarbasis veel. Bij ons is het 1 buur, 4 personen, sinds kort. Dus aankomend jaar 2 keer kinderfeest luid overdag en 2 keer ouders en af en toe een bbq als familie van man uit Zweden over is. Dat is goed te behappen. Over buurman verhuurt zijn huis af en toe en toen vonden de kinderen onze poort een leuk doel. Dan stap ik daar ook op af.
Afkoelen heeft gewerkt
Ach Kidney wat een zorgen zul je hebben! En wat gek dat ze geen algemeen onderzoek willen doen.
Oh en @Sir: ik herinner me ineens dat jij me ooit vroeg wat mijn zoon voor autootje had gekocht maar toen ging je op anoniem en zo dus toen kwam het er niet meer van. In ieder geval: het is een Toyota Verso 1.3 geworden, uit 2013. Heel solide karretje, nog niks geen gedonder mee gehad, hij is alleen een beetje zijwindgevoelig dus tijdens zijn eerste ritje bij slecht weer (halve storm en zeikregen) vond zoon het wel een beetje spannend :lol: Maar verder lekkere waggi hoor, zoon is dik tevreden.
Graftak!
He Kidney, wat naar allemaal :hug:
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 26-11-2025 19:29
11.11% gewijzigd
Graftak!
Frizz schreef:
26-11-2025 19:25
Ach Kidney wat een zorgen zul je hebben! En wat gek dat ze geen algemeen onderzoek willen doen.
Jeetje, Kidney, wat klote. Gek idd dat ze dat onderzoek niet doen.
Sterkte joh :hug:
There is always something happening, and it's usually right now
Frizz schreef:
26-11-2025 19:25
(Wederom niet citeren)
kidneybean wijzigde dit bericht op 26-11-2025 19:39
52.80% gewijzigd
SirDidymus schreef:
26-11-2025 19:09
Mwah, ik heb hier dagelijks veel vuurwerkoverlast en in het weekend is het plein hierachter een illegaal racecircuit tot diep in de nacht... zit ook nog een bar/zaal onderneming die feestjes geeft (zoals TO bijvoorbeeld wil geven) dus ik heb mijn fair share van overlast wel hoor.

Maar ja, kan er ook weinig aan doen. Politie bellen heeft geen zin, handhaving durft niks, en zelf erop afstappen; neuhhh ben meermaals uitgescholden voor kkh*r en erger.

Dus zo'n feestje bij de buren zou voor mij een verademing zijn. En ik gun ze een leuke avond. Als het niet tot 5.00 in de nacht volop doorgaat, maar dan nog zou ik ze lekker laten.

[b[Tis maar net hoe je er zelf instaat ook denk ik?[/b] In het geval van TO, die haar 1e en enige feestje geeft zou ik er zeker niet zwaar aan tillen. Zijn het buren waar wekelijks iets is is het ook weer een ander verhaal.
Dat vind ik altijd zo'n dooddoener. Alsof mijn mindset dan maar anders moet.

Maar goed, ik zal nooit begrijpen waarom een feestje gepaard moet gaan met geluid(soverlast). Wat is daar überhaupt de lol van?

David Dunning
Wat verdrietig Kidneybean :hug:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven