Napraattopic 2025.9 met geklets
dinsdag 28 oktober 2025 om 10:17
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.9 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 26 november 2025 om 19:35
Lady*Voldemort schreef: ↑26-11-2025 19:26Oh en @Sir: ik herinner me ineens dat jij me ooit vroeg wat mijn zoon voor autootje had gekocht maar toen ging je op anoniem en zo dus toen kwam het er niet meer van. In ieder geval: het is een Toyota Verso 1.3 geworden, uit 2013. Heel solide karretje, nog niks geen gedonder mee gehad, hij is alleen een beetje zijwindgevoelig dus tijdens zijn eerste ritje bij slecht weer (halve storm en zeikregen) vond zoon het wel een beetje spannendMaar verder lekkere waggi hoor, zoon is dik tevreden.
Oohhh dat zijn idd hele leuke auto's! En betaalbaar! En makkelijk parkeren overal! Slimme keuze! Fijn dat hij er zo blij mee is! Het geeft echt een ander gevoel van vrijheid, en voor jou ook super leuk om mee te rijden natuurlijk!
woensdag 26 november 2025 om 19:35
In mijn woongemeenschap zijn er 2 'kampen'.
Het 'leven en laten leven' kamp, dat zijn degenen die vinden dat dat ene feestje moet kunnen.
En kamp 2 zijn degenen die daar last van hebben.
1 vindt dat 2 zeikerds zijn.
2 vindt dat 1 aso's zijn.
Tolerantie my ass.
Het 'leven en laten leven' kamp, dat zijn degenen die vinden dat dat ene feestje moet kunnen.
En kamp 2 zijn degenen die daar last van hebben.
1 vindt dat 2 zeikerds zijn.
2 vindt dat 1 aso's zijn.
Tolerantie my ass.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 26 november 2025 om 19:36
Ow bah, wat een zorgen dan.
Hoop dat er snel duidelijkheid komt.
David Dunning
David Dunning
woensdag 26 november 2025 om 19:41
Ik reageerde meer op jouw "fijn dat jij er geen last van hebt" opmerking, want dat is niet waar. Ik heb wel last van geluidsoverlast, bijna dagelijks ook nog. Alleen wat kun je eraan doen? Ik kan me erover opvreten en kwaad maken of me erbij neerleggen.
En dan heb ik 100x liever zo'n feestje van een buurvrouw die 50 wordt en dit ook netjes aankondigt dan waar ik nu mee te maken heb.
Maar sommigen (niet jij) maken ook overal een probleem van, daarom haalde ik het burenoverlast topic aan, van een klussende buurman tot een blaffende hond tot jankende kinderen. We wonen nu eenmaal niet op een eilandje en geluidsoverlast zal voor veel mensen de werkelijkheid zijn. Wat dan weer de vraag brengt, wanneer is het overlast?
woensdag 26 november 2025 om 19:48
Ik had ooit een buurvrouw die helemaal gek op Tina Turner was en zomers zo nu en dan één nummer keihard draaide. Dat valt voor mij dus niet onder overlast. Wel als dit elke dag gaat of een half uur achter elkaar. Ik heb vooral een bloedhekel aan mensen die zomers muziek in de tuin draaien waardoor ik drie keuzes heb; onvrijwillig meekyust, oortjes in of maar weer naar binnen gaan.
Vrijheid, gelijkheid, zusterschap
woensdag 26 november 2025 om 19:48
Die grens is inderdaad dubieus. Maar bij ons is muziek buiten na 11 uur ‘s avonds niet toegestaan (in tegenstelling tot al die andere voorbeelden die je noemt), dat is natuurlijk niet voor niets.SirDidymus schreef: ↑26-11-2025 19:41Ik reageerde meer op jouw "fijn dat jij er geen last van hebt" opmerking, want dat is niet waar. Ik heb wel last van geluidsoverlast, bijna dagelijks ook nog. Alleen wat kun je eraan doen? Ik kan me erover opvreten en kwaad maken of me erbij neerleggen.
En dan heb ik 100x liever zo'n feestje van een buurvrouw die 50 wordt en dit ook netjes aankondigt dan waar ik nu mee te maken heb.
Maar sommigen (niet jij) maken ook overal een probleem van, daarom haalde ik het burenoverlast topic aan, van een klussende buurman tot een blaffende hond tot jankende kinderen. We wonen nu eenmaal niet op een eilandje en geluidsoverlast zal voor veel mensen de werkelijkheid zijn. Wat dan weer de vraag brengt, wanneer is het overlast?
En het lastige is dat het niet een enkel feestje is, maar dat ik in de zomer bijna elk weekend wel in mn bed lig te dreunen, omdat je dit soort feestjes twee straten verderop ook gewoon hoort.
woensdag 26 november 2025 om 20:33
En juist omdat we niet op een eilandje wonen zou er meer rekening gehouden moeten worden met buren. Er hoeft niet altijd geluid te zijn.SirDidymus schreef: ↑26-11-2025 19:41Ik reageerde meer op jouw "fijn dat jij er geen last van hebt" opmerking, want dat is niet waar. Ik heb wel last van geluidsoverlast, bijna dagelijks ook nog. Alleen wat kun je eraan doen? Ik kan me erover opvreten en kwaad maken of me erbij neerleggen.
David Dunning
David Dunning
woensdag 26 november 2025 om 21:08
Heeft hier ook rondgewaard, maar of er ooit nog een reïncarnatie is geweest weet ik niet. Volgens mij samen met mij ooit in een A- en B-tafelrel verzeild geraakt, al was dat volgens mij in een tijdelijke spin-off
@Kibdneybean, ik heb het niet allemaal gelezen, maar wens je sterkte en stuur je een virtuele knuffel
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
woensdag 26 november 2025 om 21:11
Haha, is het bij jou toevallig ook zo dat de eerste groep bestaat uit zelfbenoemde "vanuit het hart denkend en handelen"-en en de tweede groep uit door de eerste groep als "van de regeltjes" gekarakteriseerden? Echt, een rode lap is dat bij mij. Ongelijk verdeelde macht ook, helaas.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in