Napraattopic 25

22-02-2015 00:18 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Breng haar maar niet op ideeën!
Life is short. Eat dessert first.
Dat was al eerder gedaan, en toen melde ze dat ze dat alleen op FB zou doen.

Dus daar blijven wij hier dan gelukkig van gevrijwaard.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
quote:doornroosje9 schreef op 04 maart 2015 @ 10:53:

[...]

[img]http://trollcats.com/wp-content/uploads ... 521584.jpg[/img]
Ben ook zwaar jaloers. Wou dat ik lekker op vakantie was. Lijkt me heerlijk.
quote:paulaner schreef op 04 maart 2015 @ 11:03:

Dat was al eerder gedaan, en toen melde ze dat ze dat alleen op FB zou doen.

Dus daar blijven wij hier dan gelukkig van gevrijwaard.
quote:MissJodiF schreef op 04 maart 2015 @ 11:05:

Ben ook zwaar jaloers. Wou dat ik lekker op vakantie was. Lijkt me heerlijk.Wij gaan in mei, maar dat is nog eventjes. Ben ook stikjaloers hoor, maar zeg dat niet tegen Yas.
Paul, hoe gaat het nu met jullie?
We krabbelen op een rustig tempo door.

Wel bericht gekregen dat het leefgeld weer binnen gaat komen, dus dat wachten we vol spanning af morgen. (komt altijd Donderdag)

We zijn door hulp (door iemand van hier) de afgelopen week gelukkig door gekomen

En diegene verdiend ook echt een hele grote dank je wel.

Tevens vroeg er iemand laatst hier hoe het met mijn bloedsuiker zat.

Dat schiet nog steeds niet op eerlijk gezegd. het schommelt heen en weer tussen de 8 en de 12, maar ik zie ook regelmatig nog uitschieters boven de 14.

Vrijdag weer mee naar de arts, en maar weer eens overleggen hoe en wat.
O, wat fijn dat jullie terug leefgeld krijgen! Ik begrijp echt niet dat ze mensen gewoon zonder geld laten zitten, dat zou echt niet mogen.

Dat van je bloedsuiker heb ik gemist. Dat komt er dan ook nog eens bij. Zeker teruggaan naar de arts, sterkte daarmee.
Spuit je Paul? Zo ja, hoeveel?
Ja naast 3 tabletten per dag, spuit ik ook, 1 keer per dag nu 18 eenheden, (geen idee zo even hoeveel dat is)

Dat zal wel verder omhoog gaan vrees ik, en dat terwijl ik eigenlijk van dat spuiten verlost hoopte te zijn.
Als je in het paradijs aan het vivaforummen bent dan zal het wel niet zo'n paradijs zijn :p
quote:paulaner schreef op 04 maart 2015 @ 11:59:

Ja naast 3 tabletten per dag, spuit ik ook, 1 keer per dag nu 18 eenheden, (geen idee zo even hoeveel dat is)

Dat zal wel verder omhoog gaan vrees ik, en dat terwijl ik eigenlijk van dat spuiten verlost hoopte te zijn.

Ik weet ook alleen van eenheden hoor

die 18 eenheden zijn langwerkende insuline neem ik aan? Omdat je 1x spuit.

Spuit je een correctiedosis als je boven de 10mmol zit?

Dat is namelijk echt risicovol, kans op hyper.
Als het regelmatig gebeurd dat je boven die 10mmol zit, zou ik echt snel contact opnemen met de arts.
quote:Amaqanda schreef op 04 maart 2015 @ 12:07:

[...]

Ik weet ook alleen van eenheden hoor

die 18 eenheden zijn langwerkende insuline neem ik aan? Omdat je 1x spuit.

Spuit je een correctiedosis als je boven de 10mmol zit?

Dat is namelijk echt risicovol, kans op hyper.

Langwerkende inderdaad, en nee ik spuit geen correctiedosis.

Ik denk dat ik als ik het gemiddeld neem net onder die 10 blijf, maar dus met regelmaat ook daarboven uitpiek.

Vrijdagmorgen zit ik bij de arts, en dan maar eens horen.

Ik heb waarschijnlijk meer dan 2 jaar altijd dik boven de 10 gezeten, en dat is waarschijnlijk ook datgene (naast heel veel stress en toch nog roken) mijn infarct afgelopen december heeft veroorzaakt.

Toen zat het op 24. en lieten ze me alleen daarom al niet meer gaan uit het ziekenhuis.
quote:paulaner schreef op 04 maart 2015 @ 12:17:

[...]

Langwerkende inderdaad, en nee ik spuit geen correctiedosis.

Ik denk dat ik als ik het gemiddeld neem net onder die 10 blijf, maar dus met regelmaat ook daarboven uitpiek.

Vrijdagmorgen zit ik bij de arts, en dan maar eens horen.

Ik heb waarschijnlijk meer dan 2 jaar altijd dik boven de 10 gezeten, en dat is waarschijnlijk ook datgene (naast heel veel stress en toch nog roken) mijn infarct afgelopen december heeft veroorzaakt.

Toen zat het op 24. en lieten ze me alleen daarom al niet meer gaan uit het ziekenhuis.Net onder de 10 is ook te hoog hè. Ik hoop voor je dat je insuline beter afgestemd gaat worden, want wat je nu gebruikt is duidelijk te weinig.
quote:yasmijn schreef op 04 maart 2015 @ 08:36:

[...]

Is het ook. We zijn nu sinds een paar uur op een klein paradijselijk eiland. Strand, wuivende palmen en een groene zee waar je zo inloopt en met een waanzinnig uitzicht. We hebben besloten hier 7 nachten te blijven. Meer rust en paradijs kan haast niet.Geniet er maar van, je hebt t verdiend! En kom maar door met verhalen en foto's!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ik vind het nogal wat om zomaar te roepen dat iemands medicatie niet goed is
quote:hatsetats schreef op 04 maart 2015 @ 13:30:

Ik vind het nogal wat om zomaar te roepen dat iemands medicatie niet goed isZe zal er ervaring mee hebben, en dat die medicatie nu nog niet goed is, dat is wel overduidelijk.
quote:paulaner schreef op 04 maart 2015 @ 13:38:

[...]

Ze zal er ervaring mee hebben, en dat die medicatie nu nog niet goed is, dat is wel overduidelijk. Tja. Het lijkt aardig op medisch advies en dat is niet de bedoeling op t forum. En al wad ze arts dan nog.
quote:hatsetats schreef op 04 maart 2015 @ 13:30:

Ik vind het nogal wat om zomaar te roepen dat iemands medicatie niet goed isIk geef geen advies. Ik zeg alleen dat ik hoop dat zijn medicatie beter afgestemd gaat worden. Als je regelmatig boven de 10mmol zit dan is je medicatie niet goed afgestemd want dat is geen normale bloedsuikerwaarde. Verder is dat natuurlijk allemaal aan de arts en zal ik nooit adviseren zelf te gaan klooien of iets dergelijks.
quote:hatsetats schreef op 04 maart 2015 @ 13:45:

[...]

Tja. Het lijkt aardig op medisch advies en dat is niet de bedoeling op t forum. En al wad ze arts dan nog.Wat voor advies geef ik dan? Specifiek? Behalve dat ik zeg het snel met de arts te bespreken?
quote:Amaqanda schreef op 04 maart 2015 @ 13:49:

[...]

Wat voor advies geef ik dan? Specifiek? Behalve dat ik zeg het snel met de arts te bespreken?Dat zeg ik 'het lijkt op'. En je zegt iets als 'het is nu duidelijk te weinig'. Ik vind dat niet kunnen vooral omdat je laat blijken vanuit (professionele?) ervaring te spreken.
Het heeft niks met ervaring of een mening te maken. Het is gewoon een feit. Of ik dat nu weet uit professionele of persoonlijke ervaring (ik heb een medische achtergrond, maar diabetes kom ik alleen op persoonlijk vlak tegen), maakt volgens mij niet zoveel uit.

Het is een constatering, die paulaner zelf ook doet en ook heel goed weet.
Dat ze benoemt dat het te weinig is vind ik niet op medisch advies lijken.

Dat zal gewoon een feit zijn.

Ik lees alleen het advies naar de huisarts te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven