Napraattopic 28

26-04-2015 12:48 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:hatsetats schreef op 10 mei 2015 @ 09:12:

[...]

Ik trek een pakje van het een of ander open lol

Ik zit nu aan stukje zoete aardappelbrood (de chocolate peanutbutter whey versie)

Zondagochtend ontbijt is vrij traditioneel: sapje, man brood met een gekookt eitje, ik vandaag lijnzaadwrap met rauwkost.

Een soort van pulled porc voor vanavond. Ik heb meneer Tats afgelopen week al twee keer gehaktballen beloofd wat uiteindelijk twee keer niet door ging dus die maak ik ook ff.

Voor de komende dagen nog gezonde ontbijtjes, lunches en tussendoortjes: dus nog een hartige variatie van het zoete aardappelbrood maken, nog een kwarktaart en wat salades voorbereiden. (zalm en kipfilet stomen, groenten snijden, dressings maken, dat werk)Hats, stoom jij in zo'n traditioneel mandje?
quote:Wollstonecraft2 schreef op 10 mei 2015 @ 09:15:

[...]

Hats, stoom jij in zo'n traditioneel mandje?

Nope. Ik heb bij de Lidl twee siliconen 'stoommandjes' gehaald voor in de magnetron. (kommaarkommaarkommaar hahahahaha)

Ideaal, stukje bevroren zalm in 3 minuutjes klaar. Zoete aardappel ook zo gepiept.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Mag ik hier even op mijn handen zitten voordat ik reageer op die bullshit.
quote:hatsetats schreef op 10 mei 2015 @ 09:19:

[...]

Nope. Ik heb bij de Lidl twee siliconen 'stoommandjes' gehaald voor in de magnetron. (kommaarkommaarkommaar hahahahaha)

Ideaal, stukje bevroren zalm in 3 minuutjes klaar. Zoete aardappel ook zo gepiept.Ok, die kun je natuurlijk gewoon afwassen. Ik heb zo'n traditioneel mandje gekocht, maar wil daar geen etenswaar in doen zonder er iets onder te leggen, een bordje ofzo. Maar weet niet goed wat. Ga maar eens googelen.
quote:bankje schreef op 10 mei 2015 @ 09:19:

Mag ik hier even op mijn handen zitten voordat ik reageer op die bullshit.Welke BS?
Het kaarsjes topic. De reactie van die stier
quote:bankje schreef op 10 mei 2015 @ 09:19:

Mag ik hier even op mijn handen zitten voordat ik reageer op die bullshit.Een linkje helpt. Dan kunnen wij met je mee op je handen gaan zitten. Of eventueel op onze eigen handen.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:bankje schreef op 10 mei 2015 @ 09:24:

Het kaarsjes topic. De reactie van die stierIs al verwijderd zie ik.
Mooi. Ik hoop dat ze er een ban voor gekregen heeft
Mogguh.

Jee wat een gezeur weer gisteren. Lijkt wel of er hier synchroom gemenstrueerd wordt.
quote:bankje schreef op 10 mei 2015 @ 09:28:

Mooi. Ik hoop dat ze er een ban voor gekregen heeftIk ook.
@Bankje of Yette: Reageerde ze op Estrella?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 10 mei 2015 @ 09:33:

@Bankje of Yette: Reageerde ze op Estrella?Nee, op EV volgens mij.
Dank.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:yette schreef op 10 mei 2015 @ 09:28:

Mogguh.

Jee wat een gezeur weer gisteren. Lijkt wel of er hier synchroom gemenstrueerd wordt.Zou je denken?
quote:Wollstonecraft2 schreef op 10 mei 2015 @ 09:22:

[...]

Ok, die kun je natuurlijk gewoon afwassen. Ik heb zo'n traditioneel mandje gekocht, maar wil daar geen etenswaar in doen zonder er iets onder te leggen, een bordje ofzo. Maar weet niet goed wat. Ga maar eens googelen.

In de vaatwasser lol

Zo'n bamboemandje is zo'n gehannes. Ik wil nog weleens een stoomoven.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Solomio schreef op 10 mei 2015 @ 09:35:

[...]

Nee, op EV volgens mij.Ja EV idd..
Zo, eens zien wat er nu weer als aanleiding wordt gezien om groepsgewijs te gaan bashen.

Fijne Moederdag voor wie moeder is of nog een moeder heeft
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
Ik heb een rijstkoker met stoommandje voor groenten..

Geweldig ding..

[...]

Ideaal, stukje bevroren zalm in 3 minuutjes klaar. Zoete aardappel ook zo gepiept.

ik begrijp het 'stomen in de magnetron' concept niet helemaal...

de microgolven die het water doen koken en de stoom maken, die garen toch ook meteen je vis?

dus ik denk dat die zalm eerder 'gemagnetrond' dan gestoomd is.

of zie ik het verkeerd?
quote:aliva schreef op 10 mei 2015 @ 09:40:

[...]

ik begrijp het 'stomen in de magnetron' concept niet helemaal...

de microgolven die het water doen koken en de stoom maken, die garen toch ook meteen je vis?

dus ik denk dat die zalm eerder 'gemagnetrond' dan gestoomd is.

of zie ik het verkeerd?

Ja, dat dacht ik ook al.

Da's niet stomen, dat is gaar maken in de magnetron.
Ik had een elektrische stoompan, maar die heb ik weggegeven, geloof ik. Vond er toentertijd niets aan.

Daar heb ik achteraf 'n beetje spijt van.
quote:hatsetats schreef op 10 mei 2015 @ 09:37:

[...]

In de vaatwasser lol

Zo'n bamboemandje is zo'n gehannes. Ik wil nog weleens een stoomoven.Ik ben aan het kijken voor een mooi, groot gasfornuis en had er een gezien met een combi stoomoven. Maar die zijn errug duur.

[...]

Niks mis mee, hoor. En als je klaar bent, kun je gelijk de hersens van je buurman koken, dwars door de muur heen. Gisteren geleerd in het alu-hoedjestopick.

Ik heb zelf een stoomapparaat, vind ik een beter resultaat geven dan een stoommandje. Het neemt alleen gelijk heel het aanrecht in beslag.

Ondertussen ben ik heel benieuwd geworden naar dat zoete aardappelbrood. Toch maar eens binnenkort proberen.
Stoomoven... Die wil ik ook nog eens.

Maar voorlopig gaat dat even niet lukken, de keuken is nog niet oud genoeg om dingen te gaan vervangen, erbij past niet, en een losse stomer, nou ja, laten we zeggen dat ik voor de slowcooker al grote opruiming heb gehouden, omdat ik hem anders niet kwijt kon...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven