Napraattopic 4

16-09-2014 21:05 1122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Omdat we jullie de mogelijkheid willen geven om na te praten over dingen die op het forum gebeuren, openen we dit topic.

Wat mag wel:

- bans bespreken

- beleid bespreken

- trollhinten

- even stoom afblazen

Wat mag niet: alles wat in de huisregels staat

De moderators gaan niet in discussie op dit topic en als er dingen zijn die jullie onder de aandacht willen brengen, staf dan je posting even of stuur een mailtje naar forum@viva.nl

Net als Het Bantopic is dit een test tot eind september en behoudt het moderatorteam het recht om bij misdragingen het topic offline te halen en het experiment te beëindigen.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-09-2014 18:14
Reden: link aangepast
% gewijzigd

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:fluim schreef op 17 september 2014 @ 10:44:

Moet ik het letterlijke terugzoeken Lady? Want het staat nog gewoon open en bloot op dit forum.ben jij F ?
Nee Z. Ken ik jou van L?
quote:honeymoonquiz schreef op 17 september 2014 @ 12:02:

[...]

Zo kom je nooit aan je ochtendritueel toe natuurlijk...
alhoewel, als je doelt op ****** F in een verpakte omschrijving dan zit je goed.
Wat een zooitje hier zeg.

Hatsetats je loopt allemaal wel te zeuren over gehengel en onzin hier... Kap dan zelf ook met hengelen naar een een discussie die inmiddels finaal uitgekauwd is.
quote:fluim schreef op 17 september 2014 @ 12:18:

Nee Z. Ken ik jou van L?Zou ik ook zeggen....
Hatsetats ben jij Z oftewel H ?
Schuldgevoelens tegenover kat/ is natuurlijk een trol, of het kind is al 18 jaar gek, dat kan natuurlijk heel goed.
quote:GateKeeper schreef op 17 september 2014 @ 12:04:

Wat moet ik doen??

Trol of gewoon ontzettend dom?

Geen idee, maar zullen we haar naar het minnaressen topic sturen voor info?

Wat dacht je van "financieel klem in relatie'? Ze heeft al dates gehad met 'mannen met geld' maar die wilden alleen seks?
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik vermoed dom. Ik vind het advies van ene Selene nog opmerkelijker. Verleiden en in bed sleuren..?
Beste Forummers,

Ook binnen het napraat topic gelden de huisregels. Het is dan ook niet toegestaan om privacy gevoelige informatie (zoals bv. NAW gegevens) te delen. Ook het hinten naar oude nicks is niet toegestaan. Op het overtreden van deze regels volgen sancties conform het bansysteem.

Wanneer deze regels niet in acht worden genomen zal het napraattopic tot nader orde op slot worden gezet.

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:*lelie* schreef op 17 september 2014 @ 12:50:

Ik vermoed dom. Ik vind het advies van ene Selene nog opmerkelijker. Verleiden en in bed sleuren..?Zij volgt het advies van Herman Finkers: op een domme vraag moet je zo dom mogelijk antwoorden. Doe ik ook weleens.
quote:ModeratorViva schreef op 17 september 2014 @ 12:50:

Beste Forummers,

Ook binnen het napraat topic gelden de huisregels. Het is dan ook niet toegestaan om privacy gevoelige informatie (zoals bv. NAW gegevens) te delen. Ook het hinten naar oude nicks is niet toegestaan. Op het overtreden van deze regels volgen sancties conform het bansysteem.

Wanneer deze regels niet in acht worden genomen zal het napraattopic tot nader orde op slot worden gezet.

Met vriendelijke groet,

Community Manager VivaOpen deur misschien hoor, maar iemand mag toch zelf wel gewoon vertellen wie hij voorheen was na een nickchange?
Beter onvolmaakt en echt dan gemaakt volmaakt - Beati pauperes spiritu
+1 als je persé wil vertellen wat je vorige nick was is dat toch geen probleem?
Tuurlijk mag je zelf vertellen wie je eerst was. Dat staat er toch ook niet.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 17 september 2014 @ 13:13:

Tuurlijk mag je zelf vertellen wie je eerst was. Dat staat er toch ook niet."Ook het hinten naar oude nicks is niet toegestaan"

Het kan toch zijn dat ik zelf ga zitten hinten over wie ik hiervoor was? En dat er bedoeld wordt dat dat ook niet mag?

Zo zie je maar, niet alleen één topic, of één OP, maar zelfs één zin kan op meerdere manieren worden geínterpreteerd.
De regels zijn me over het algemeen wel duidelijk.

Alleen bv gister word het topic "leuk contact" verwijderd ivm troltopic. Maar voor TO zelf had dat verder geen gevolgen. Ik dacht die krijgt dan ook een tijdelijke ban. Maar dat is dus niet zo?
Ik hoop dat ik hiermee niet de regels overtreed, maar ik wil het even opnemen voor Thordis in het echte namen verhaal.

Tijdens een lange discussie met een forumster over haar oude nick werd haar echte naam genoemd. Dit was de eerste keer dat deze naam genoemd werd. Ik zei toen als grap, omdat ik niet wist dat het haar echte naam was "Dan noemen we haar zo, geen haan die ernaar kraait".

Daarna is haar naam nog vaker genoemd, maar zeker niet doordat mensen wisten dat het een echte naam was en deze dus opzettelijk noemden. Bij mijn weten is hij ook niet meer genoemd nadat duidelijk werd dat het om een echte naam ging.

Dat het niet netjes is om echte namen op het forum te zetten, daar ben ik het mee eens. Maar het gaat me te ver dat mensen een forumster ten onrechte helemaal afbranden, terwijl ze dit onbewust heeft gedaan, net als anderen ook.

Verder hoop ik dat iemand zo verstandig wordt om niet telkens zo overduidelijk aandacht te zoeken voor die dingen waarvan ze beweert dat ze er absoluut geen aandacht voor wil.
@Merisi: dat bleek ook uit de printscreen die Hatchet een pagina terug (of meer, afhankelijk van de instellingen) heeft gemaakt.

Jammer dit.
Het was al langer bekend wat de echte naam van zij-die-niet-genoemd mag worden is, al ten tijde van haar vorige nick. Dus ik weet niet wie ermee is begonnen in dit topic, maar diegene is echt wel ver zijn/haar boekje te buiten gegaan. Alleen, als zij-die-niet-genoemd-mag-worden-maar-wel-de-hele-tijd-om-aandacht-roept er niet zelf de aandacht op gevestigd had hadden nu niet tientallen of misschien wel honderden forummers extra geweten hoe ze in het echt heet. Dat is dus behoorlijk stom van haar.
Goed verwoord, Merisi.

Ook over het niet expres vermelden omdat niemand wist dat dat een echte voornaam was.

Ik zat terug te zoeken en zag tot mijn schrik dat ik later zelf die naam ook een keer genoemd heb. Kon het me niet eens herinneren
quote:Capibara_ schreef op 17 september 2014 @ 13:55:

Het was al langer bekend wat de echte naam van zij-die-niet-genoemd mag worden is, al ten tijde van haar vorige nick. Dus ik weet niet wie ermee is begonnen in dit topic, maar diegene is echt wel ver zijn/haar boekje te buiten gegaan. Alleen, als zij-die-niet-genoemd-mag-worden-maar-wel-de-hele-tijd-om-aandacht-roept er niet zelf de aandacht op gevestigd had hadden nu niet tientallen of misschien wel honderden forummers extra geweten hoe ze in het echt heet. Dat is dus behoorlijk stom van haar.Ja precies, ze strooit zelf met haar privégegevens op internet, ze gaat zelf zitten beamen dat ze die bloem is. Tja.......
Ik reageer één keer op Hatsetats, en daarna ben ik er echt klaar mee.

Ik ben van alles en ik doe van alles. Maar ik lieg niet, ik draai niet en ik hang ook niet de vermoorde onschuld uit. Als ik die naam bewust had genoemd en wist wie ermee bedoeld was zou ik dat gewoon toegeven. Ik heb geen reden om te liegen of om de boel te verdraaien, en zo zit ik domweg niet in elkaar.

Maar ik wist echt tot vanmorgen niet wat de echte naam van RDVV was. Dus ook niet dat ik die naam genoemd heb. Het scenario is hier meermaals uit de doeken gedaan en dat is precies zoals het gegaan is. Ik heb een naam getypt, denkende dat dat een cryptische aanduiding van een andere forummer was. Als ik had geweten dat dat de echte naam van een forummer was met wie ik sowieso al regelmatig overhoop lig, dan had ik dat er nooit neergezet.

Want ik forum voor mijn lol, ik forum niet vanwege het hengelen, ik forum niet vanwege de rellen of de ruzietjes. Ik ben heus geen engel, ik kan soms direct en scherp zijn en ik kan ook weleens wat te lang doorgaan met geouwehoer, maar ik wens gewoon niet uitgemaakt voor draaiende leugenachtige hengelaar. Want dat klopt niet.

Ik was me van geen kwaad bewust. En dat geglij wordt wel aardig uit zijn verband getrokken. Ik post overal op het forum, heb met niemand achter de schermen contact, ik ben niet uit op contacten achter de schermen, ik ben geen onderdeel van een groepje. Er werden alleen hier en daar wat grappen gemaakt. Het kan zijn dat er mensen zijn die vinden dat dat hier niet hoort, dat het irritant is om te lezen. Dan wil ik daar best op letten. Máár, het is niet zo dat een aantal mensen kan bepalen wat er wel en niet plaatsvindt op een topic zolang het niet tegen de huisregels is. Maar ik wens niet in een hoek gedrukt te worden als onderdeel van een groepje, en benamingen als jolige glijclub vind ik eigenlijk ook van een niveau waarop niet normaal met elkaar te praten valt.

In mijn beleving ben ik geen onredelijk mens, ik zie alle standpunten en kan alles wel invoelen, ik zie dit topic niet als 'mijn' topic. Ik post er af en toe, maar ik post vrijwel overal. Maar ik kan er bijzonder slecht tegen als een groep mensen probeert te bepalen wat wel en niet mag, en wat het doel van een bepaald topic is, op grond van hun eigen overtuigingen en visie. En dat dan probeert te bewerkstelligen door op een heel onprettige manier de discussie te openen en daarmee het vuur op een vermeend groepje.

Dat vind ik een onprettige manier van communiceren. En als ik dan ook nog uitgemaakt wordt voor leugenaar, sorry, maar dan ben ik wel klaar.
En ik wil jullie naar aanleiding van die vorige post met klem wijzen op mijn onderschrift.
Ik geloof je Thordis. Gewoon verder forummen en klaar.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven