Napraattopic 51
woensdag 6 januari 2016 om 15:19
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
woensdag 6 januari 2016 om 21:03
quote:Eleonora-1 schreef op 06 januari 2016 @ 20:56:
[...]
In het begin was dat ook zo.
Vorig jaar, toen ze daar naar school ging nadat ze weggepest was op haar oude school.
Maar ze is gewoon stil, rustig en op zichzelf, vindt een drukke groep lastig, heeft asperger, en ja, ze doet dus niet leuk genoeg mee, vandaar dat de kinderen haar weer links laten liggen.
Van de ouders krijg ik eigenlijk nooit iets mee. Groep acht he, dan staan de ouders niet meer op het schoolplein.Ik ga je even PB'en hoor.
[...]
In het begin was dat ook zo.
Vorig jaar, toen ze daar naar school ging nadat ze weggepest was op haar oude school.
Maar ze is gewoon stil, rustig en op zichzelf, vindt een drukke groep lastig, heeft asperger, en ja, ze doet dus niet leuk genoeg mee, vandaar dat de kinderen haar weer links laten liggen.
Van de ouders krijg ik eigenlijk nooit iets mee. Groep acht he, dan staan de ouders niet meer op het schoolplein.Ik ga je even PB'en hoor.
woensdag 6 januari 2016 om 21:04
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 06 januari 2016 @ 20:59:
[...]
Ik herinner me dat ze zo blij was op haar nieuwe school omdat ze daar leuke kinderen had ontmoet. Zo jammer dat het dan toch niet goed lukt. Heeft ze wel 1 op 1 contacten?
Nee.
Helaas.
Ze wordt niet gepest overigens. De kinderen zijn niet onaardig tegen haar of zo. Ze mixt gewoon niet met ze. Ze begrijpen elkaar niet.
Ze Is een mooi, elfachtig eilandje.
O en nu moet ik huilen.
[...]
Ik herinner me dat ze zo blij was op haar nieuwe school omdat ze daar leuke kinderen had ontmoet. Zo jammer dat het dan toch niet goed lukt. Heeft ze wel 1 op 1 contacten?
Nee.
Helaas.
Ze wordt niet gepest overigens. De kinderen zijn niet onaardig tegen haar of zo. Ze mixt gewoon niet met ze. Ze begrijpen elkaar niet.
O en nu moet ik huilen.
woensdag 6 januari 2016 om 21:05
quote:Peacy schreef op 06 januari 2016 @ 21:01:
Overigens had ik met een kinderfeestje een keer de hele klas van mijn broertje.
Hij was de uitnodigingen iedere keer vergeten, maar had wel in de klas geroepen dat hij z'n kinderfeestje gaf. Inclusief datum en tijd.
28 (!) rennende en gillende kinderen van een jaar of 8/9.
Help.Arme ouders!
Overigens had ik met een kinderfeestje een keer de hele klas van mijn broertje.
Hij was de uitnodigingen iedere keer vergeten, maar had wel in de klas geroepen dat hij z'n kinderfeestje gaf. Inclusief datum en tijd.
28 (!) rennende en gillende kinderen van een jaar of 8/9.
Help.Arme ouders!
woensdag 6 januari 2016 om 21:05
woensdag 6 januari 2016 om 21:15
woensdag 6 januari 2016 om 21:19
quote:Eleonora-1 schreef op 06 januari 2016 @ 21:04:
[...]
Nee.
Helaas.
O en nu moet ik huilen.
Het kan soms zo anders lopen dan je zelf had gewild. Het verdriet dat je voelt om je kind is tien keer zo hartverscheurend als je eigen geverdrieterij. Dat is cliché, maar zo voel ik het wel (mijn oudste dochter is ook niet bepaald standaard). Ik hoop dat je dochter volgend jaar in het VO een ander eilandje tegenkomt. Dat gebeurt nog best vaak.
[...]
Nee.
Helaas.
O en nu moet ik huilen.
Het kan soms zo anders lopen dan je zelf had gewild. Het verdriet dat je voelt om je kind is tien keer zo hartverscheurend als je eigen geverdrieterij. Dat is cliché, maar zo voel ik het wel (mijn oudste dochter is ook niet bepaald standaard). Ik hoop dat je dochter volgend jaar in het VO een ander eilandje tegenkomt. Dat gebeurt nog best vaak.
woensdag 6 januari 2016 om 21:32
woensdag 6 januari 2016 om 21:38
quote:hatsetats schreef op 06 januari 2016 @ 20:24:
[...]
Ik had als jong meisje 'Het meidenboek'. Gekocht van kijn eigen verdiende dentjes. Echt zo'n alles moet kunnen jaren 80 boek. Het geld meer dan waard, oa vanwege tip om klaar te komen tegen menstruatiepijn
Ik heb hem gegoogeld, op afbeeldingen.
Het is idd het horrorboek wat mijn moeder ons opdrong in haar 'we gaan gezellig voorlichting geven en praten over ons lijf en gevoelens'
Er stond een foto in van een inwendig onderzoek. Kijkdoos met grote vouwen ervoor. Zonder in details te treden: de mijne ziet er anders uit.
[...]
Ik had als jong meisje 'Het meidenboek'. Gekocht van kijn eigen verdiende dentjes. Echt zo'n alles moet kunnen jaren 80 boek. Het geld meer dan waard, oa vanwege tip om klaar te komen tegen menstruatiepijn
Het is idd het horrorboek wat mijn moeder ons opdrong in haar 'we gaan gezellig voorlichting geven en praten over ons lijf en gevoelens'
Er stond een foto in van een inwendig onderzoek. Kijkdoos met grote vouwen ervoor. Zonder in details te treden: de mijne ziet er anders uit.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 6 januari 2016 om 21:41
woensdag 6 januari 2016 om 21:42
quote:feow schreef op 06 januari 2016 @ 21:38:
[...]
Er stond een foto in van een inwendig onderzoek. Kijkdoos met grote vouwen ervoor. Zonder in details te treden: de mijne ziet er anders uit.Oh, dat boek had ik ook, maar ik had het zelf gekocht. Dat scheelt misschien.
[...]
Er stond een foto in van een inwendig onderzoek. Kijkdoos met grote vouwen ervoor. Zonder in details te treden: de mijne ziet er anders uit.Oh, dat boek had ik ook, maar ik had het zelf gekocht. Dat scheelt misschien.
woensdag 6 januari 2016 om 21:43
woensdag 6 januari 2016 om 21:45
quote:BridgetteDubois schreef op 06 januari 2016 @ 20:36:
Bah even een ego post.
Dochter van 4 komt vandaag helemaal blij thuis dat ze is uitgenodigd voor een feestje. Kijk ik op de kaart, staat de naam van een klasgenootje erop. Dus ik contact zoeken met ouders wat de bedoeling was (mischien waren uitnodigingen verwisseld?). Is het per ongeluk aan haar uitgedeeld. En ze mag dus niet komen.
Kind huilen toen ik het ging vertellen
In hun geval had ik mooi gezegd, och foutje maar laat haar maar ook lekker komen.
Vond het zo sneu!Stom, heel stom.
Bah even een ego post.
Dochter van 4 komt vandaag helemaal blij thuis dat ze is uitgenodigd voor een feestje. Kijk ik op de kaart, staat de naam van een klasgenootje erop. Dus ik contact zoeken met ouders wat de bedoeling was (mischien waren uitnodigingen verwisseld?). Is het per ongeluk aan haar uitgedeeld. En ze mag dus niet komen.
Kind huilen toen ik het ging vertellen
In hun geval had ik mooi gezegd, och foutje maar laat haar maar ook lekker komen.
Vond het zo sneu!Stom, heel stom.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
woensdag 6 januari 2016 om 21:48
quote:Eleonora-1 schreef op 06 januari 2016 @ 21:04:
[...]
Nee.
Helaas.
O en nu moet ik huilen.Dat lijkt me heel moeilijk om te moeten constateren. En als moeder kun je er niets tegen doe; wat bij pesten wel kan.
[...]
Nee.
Helaas.
O en nu moet ik huilen.Dat lijkt me heel moeilijk om te moeten constateren. En als moeder kun je er niets tegen doe; wat bij pesten wel kan.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
woensdag 6 januari 2016 om 21:51
quote:feow schreef op 06 januari 2016 @ 21:34:
Leo
En buitensluiten is een van de manieren van pesten....
Wat vindt je dochter er zelf van?
Doorgaans heeft ze vrede met de situatie. Ze leeft in een fantasiewereld, voor de helft (zegt ze zelf) en ze kan uitstekend alleen zijn en alleen spelen. Vaak zelfs liever dan met anderen.
Maar als het gaat om feestjes en zo, dan voelt ze zich natuurlijk wel buitengesloten.
Laatst hadden de meisjes via de groepswhatsapp afgesproken om op de dag voor kerst allemaal in een onesie naar school te gaan.
Daar wordt zij dus niet bij betrokken en dan is ze de enige in een spijkerbroek.
Van die dingen. Dat vindt ze wel erg.
Leo
En buitensluiten is een van de manieren van pesten....
Wat vindt je dochter er zelf van?
Doorgaans heeft ze vrede met de situatie. Ze leeft in een fantasiewereld, voor de helft (zegt ze zelf) en ze kan uitstekend alleen zijn en alleen spelen. Vaak zelfs liever dan met anderen.
Maar als het gaat om feestjes en zo, dan voelt ze zich natuurlijk wel buitengesloten.
Laatst hadden de meisjes via de groepswhatsapp afgesproken om op de dag voor kerst allemaal in een onesie naar school te gaan.
Daar wordt zij dus niet bij betrokken en dan is ze de enige in een spijkerbroek.
Van die dingen. Dat vindt ze wel erg.
woensdag 6 januari 2016 om 21:51
Het elkaar niet begrijpen (vanwege een autistische stoornis) meen ik wel eens te zien op sociale media. Mensen willen er aan meedoen, d'r bij horen, maar lijken net de juiste toon niet te kunnen vatten. En dat wordt soms hard afgestraft.
woensdag 6 januari 2016 om 21:55
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 januari 2016 @ 20:17:
[...]
Weet iemand daar trouwens een huismiddeltje op, die menstruatiekrampen? Naast de al genoemde pijnstillers: buikademhaling.
[...]
Weet iemand daar trouwens een huismiddeltje op, die menstruatiekrampen? Naast de al genoemde pijnstillers: buikademhaling.