Napraattopic 51

06-01-2016 15:19 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Shula schreef op 07 januari 2016 @ 07:03:

[...]

Och, je moederhart... Wij hadden dit ook een keertje. Jongste was nog nooit op een feestje uitgenodigd (nieuw in de klas gekomen en viel telkens net buiten de boot). Haar stralende gezichtje toen ze eindelijk een uitnodiging kreeg. En het verdriet toen de volgende dag (!) bleek dat de uitnodiging voor een ander kindje bedoeld was geweest (de naam op de uitnodiging was in kleuterhandschrift en onleesbaar). Dat je dat als ouder van de jarige niet wat eleganter kunt oplossen snap ik echt niet.

Hier ook eens gebeurd. Beide meisjes hadden dezelfde naam en op de een of andere manier was de uitnodiging bij beide meisjes terecht gekomen, terwijl er maar eentje was uitgenodigd.

Beide meisjes mochten komen, eentje meer of minder maakt niet uit. Lullig dat niet iedereen dat snapt
En weer een dag in de keet. Ik ben er klaar mee. De kinderen zijn buiten in hun skipak van een bult aan het afglijden, mijn man (de lieverd) brengt te voet gedane boodschappen te voet naar zijn schoonmoeder en ik kijk naar plaatjes van hotels in Gran Canaria.
Ik woon volgens mij waar Yette woont en hier geen sneeuw of kou of ellende.

Dus gewoon school en ik in bed want ziekig.

En maar eens contact opgenomen met een coach, want stiekem vermoed ik dat ziek voor een groot deel afkomstig is van stress. En dat moeten we niet hebben.
O da's niet zo mooi Sid. Door het werk stress denk je?
Balen Sid! Hopelijk kun je met de coach wat veranderen, mocht dat nodig zijn.
quote:barbaracartland schreef op 07 januari 2016 @ 10:36:

En weer een dag in de keet. Ik ben er klaar mee. De kinderen zijn buiten in hun skipak van een bult aan het afglijden, mijn man (de lieverd) brengt te voet gedane boodschappen te voet naar zijn schoonmoeder en ik kijk naar plaatjes van hotels in Gran Canaria.

Jij hebt de taken goed verdeeld!

Ik worstel me door de notulen van de vergadering van gisteren en mag nu van mezelf even op Viva rondhangen. Ik ben bij het moeilijkste punt van de vergadering aangekomen. Het besluit dat is genomen was voor niemand eerste keus, in het rijtje van mogelijkheden was dit wat voor de meesten het mist slechte alternatief was. Het ging er fel aan toe, maar gelukkig konden we na afloop weer gezellig nog een biertje drinken.
quote:Sid-returns schreef op 07 januari 2016 @ 10:43:

Ik woon volgens mij waar Yette woont en hier geen sneeuw of kou of ellende.

Dus gewoon school en ik in bed want ziekig.

En maar eens contact opgenomen met een coach, want stiekem vermoed ik dat ziek voor een groot deel afkomstig is van stress. En dat moeten we niet hebben.Wel goed van je dat je dat al kunt zien. Dan is de kans op burn-out gelijk minder groot.
quote:Star schreef op 07 januari 2016 @ 10:47:

O da's niet zo mooi Sid. Door het werk stress denk je?

Ja dat voornamelijk. Niks heel ernstigs, maar wel meer dan ik van mezelf gewend ben. S nachts dromen over het werk, lastig kunnen ontspannen, dat soort dingen. Dus beter nu ingrijpen en kijken wat ik anders kan doen dan nog een jaar doorbuffelen en dan omvallen.

Aantal dingen heb ik al aangepakt: had bizarre roosters en dat is een stuk beter vanaf deze week (veel late dienst/vroege dienst achter elkaar bijv, dat werkt voor mij niet, of 5 dagen werken, 1 dag vrij en dan weer 3 dagen werken, geen tijd om bij te komen), en het blijft een lastige groep mensen waar ik mee werk, als er íets met je is dan ruiken ze dat en gaan ze ermee aan de haal, dus op jezelf passen is wel een belangrijk dingetje.

Maar ik liep al een paar weken met hoofdpijn, wat ik normaal nooit heb, ik slik misschien 4 paracetamols per jaar en nu om de dag, en dat is niet best. Ik heb geen puf voor leuke dingen, enz. Weekje vrij gehad en daar keek ik naar uit, maar na 1 dag werken was ik terug bij af, voelde ik me net zoals voor de vakantie. Dus even aan de slag en wat dingen anders doen.
quote:Shula schreef op 07 januari 2016 @ 07:03:

[...] bh

Och, je moederhart... Wij hadden dit ook een keertje. Jongste was nog nooit op een feestje uitgenodigd (nieuw in de klas gekomen en viel telkens net buiten de boot). Haar stralende gezichtje toen ze eindelijk een uitnodiging kreeg. En het verdriet toen de volgende dag (!) bleek dat de uitnodiging voor een ander kindje bedoeld was geweest (de naam op de uitnodiging was in kleuterhandschrift en onleesbaar). Dat je dat als ouder van de jarige niet wat eleganter kunt oplossen snap ik echt niet.

Voordeel van een links draaiende macro biotische ouderpopulatie: Hier wordt men emotioneel gelyncht of wordt in zo'n geval het feestje overgenomen door een bataljon verontwaardigde moeders en vaders.

Er is bijv een kind van een drukbezet marokkaans gezin.

Kon nooit mee spelen of feestjes, want ouders niet in de gelegenheid om te halen etc.

Nou, de vader van die woonde er toch naast, en de ouders zijn zo bedolven onder goedbedoelde druk dat die vader de sociale agenda van dat kind heeft overgenomen.

Laatst een feestje in een speeltuin waar twee extra kinderen ter plekke ook meewilden en huilden.

De desbetreffende moeder piepte wanhopig na de zoveelste ouder met zwaaiende portemonnee dat het niet om geld maar om vervoer ging.

Hup het feestje werd overgenomen door het schoolplein en de halve buurt plus ouders ging ineens mee.

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.
quote:vruchtgebruik schreef op 07 januari 2016 @ 10:58:

[...]

Voordeel van een links draaiende macro biotische ouderpopulatie: Hier wordt men emotioneel gelyncht of wordt in zo'n geval het feestje overgenomen door een bataljon verontwaardigde moeders en vaders.

Kon nooit mee spelen of feestjes, want ouders niet in de gelegenheid om te halen etc.

Nou, de vader van die woonde er toch naast, en de ouders zijn zo bedolven onder goedbedoelde druk dat die vader de sociale agenda van dat kind heeft overgenomen.

Laatst een feestje in een speeltuin waar twee extra kinderen ter plekke ook meewilden en huilden.

De desbetreffende moeder piepte wanhopig na de zoveelste ouder met zwaaiende portemonnee dat het niet om geld maar om vervoer ging.

Hup het feestje werd overgenomen door het schoolplein en de halve buurt plus ouders ging ineens mee.

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.Mijn god, de hel!
quote:Sid-returns schreef op 07 januari 2016 @ 10:56:

[...]

Ja dat voornamelijk. Niks heel ernstigs, maar wel meer dan ik van mezelf gewend ben. S nachts dromen over het werk, lastig kunnen ontspannen, dat soort dingen. Dus beter nu ingrijpen en kijken wat ik anders kan doen dan nog een jaar doorbuffelen en dan omvallen.

Aantal dingen heb ik al aangepakt: had bizarre roosters en dat is een stuk beter vanaf deze week (veel late dienst/vroege dienst achter elkaar bijv, dat werkt voor mij niet, of 5 dagen werken, 1 dag vrij en dan weer 3 dagen werken, geen tijd om bij te komen), en het blijft een lastige groep mensen waar ik mee werk, als er íets met je is dan ruiken ze dat en gaan ze ermee aan de haal, dus op jezelf passen is wel een belangrijk dingetje.

Maar ik liep al een paar weken met hoofdpijn, wat ik normaal nooit heb, ik slik misschien 4 paracetamols per jaar en nu om de dag, en dat is niet best. Ik heb geen puf voor leuke dingen, enz. Weekje vrij gehad en daar keek ik naar uit, maar na 1 dag werken was ik terug bij af, voelde ik me net zoals voor de vakantie. Dus even aan de slag en wat dingen anders doen.

Dat lijkt inderdaad alsof je er teveel mee bezig bent.

Goed dat je op tijd aan de bel trekt!
Dat zijn wel signalen sid. Goed op jezelf letten!
Oh bah, Sid. Het zou fijn zijn als je even een tandje lager kan schakelen om te voorkomen dat je omkiept.
Sid wanneer begin je op de nieuwe locatie dan?
I like being a mess. It's who I am.

[...]

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.Haha vast allemaal heel goed en lief bedoeld, maar jeetje wat een bemoeienis. Kan je met goed fatsoen nooit eens nee zeggen of de troepen komen opdraven.
quote:AllyMcBeal schreef op 07 januari 2016 @ 11:21:

Sid wanneer begin je op de nieuwe locatie dan?Paar weekjes nog. Dus dat is fijn.
Sterkte, Sid, niet leuk als je zoveel stress hebt.
Life is short. Eat dessert first.
Je hebt niet meteen een burn out van n paar welen stress.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

[...]

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.Zo daar was ik snel klaar mee geweest.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Sid-returns schreef op 07 januari 2016 @ 11:44:

[...]

Paar weekjes nog. Dus dat is fijn.Dat is heel fijn, kalm aan doen en als niet gaat harder aan de bel trekken. Zou fijn zijn als je vol goede moed daar kunt beginnen
quote:hatsetats schreef op 07 januari 2016 @ 12:08:

Je hebt niet meteen een burn out van n paar welen stress.Wat een rare stelling. Stress is een relatief begrip en ook de mate waarin iemand stressbestendig is, verschilt van persoon tot persoon.

[...]

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.Bizar

[...]

Nadeel is wel dat er laatst een huilende vader op het schoolplein stond, men is nogal emotioneel.Poeh zeg, wat euh... intens.
quote:hatsetats schreef op 07 januari 2016 @ 12:08:

Je hebt niet meteen een burn out van n paar welen stress.Klopt. Ik heb dan ook geen burn out en ook al heel wat langer dan een paar weekjes stress. Maar fijn dat je meedenkt.
quote:Sid-returns schreef op 07 januari 2016 @ 12:39:

[...]

Klopt. Ik heb dan ook geen burn out en ook al heel wat langer dan een paar weekjes stress. Maar fijn dat je meedenkt.Goed om in te grijpen Sid. Hopelijk lukt het met wat je allemaal aan het doen bent om de stress te reduceren.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven