Napraattopic 59

19-04-2016 22:16 3011 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 16:54:

[...]

in Nederland wel ja.

Behalve rondom het Leidseplein enzo, genoeg homo's met verwondingen op de eerste hulp.

Het is wellicht via de wet geregeld maar in de praktijk is er nog een hoop gezeik
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 24 april 2016 @ 17:39:

[...]

Behalve rondom het Leidseplein enzo, genoeg homo's met verwondingen op de eerste hulp.

Het is wellicht via de wet geregeld maar in de praktijk is er nog een hoop gezeikDat bedoelde ik ook. Het ging over rechten en in Nederland heeft iedereen gelijke rechten. Dat dit op veel plekken niet nageleefd wordt is natuurlijk een heel ander verhaal.
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 17:35:

[...]

Helemaal onzin is het niet hoor, maar je hebt er wel de medewerking van de mod-van-dienst voor nodig. Ik heb één keer een volstrekt onterechte ws gehad, die wel het gevolg moest zijn van een dom stafje dat door een al even kortzichtige mod werd gehonoreerd. Maar toen liep ik ook niet van tevoren al te janken dat iemand me wel een ban aan zou gaan naaien, want die mogelijkheid kwam niet eens in mijn hoofd op .Mij nu nog nooit gebeurt
quote:MevrouwJack schreef op 24 april 2016 @ 17:38:

Het lijkt me ook dat wanneer je bij voorbaat al roept dat je zo wel geband zal worden, je ergens vermoedt dat je je niet zo netjes gedragen heb.

Vader tegen kind: "lieverd?"

Kind tegen vader: "Het was al stuk!!!"Indekken. Kan je straks lekker hard roepen: zie je wel!
quote:SuzanneSuus schreef op 24 april 2016 @ 17:39:

[...]

Het is wellicht via de wet geregeld maar in de praktijk is er nog een hoop gezeikGelijkberechtiging is nog iets anders dan acceptatie. Het eerste is hier prima geregeld, het tweede niet en daar mag je van mij gerust drie keer per jaar een gay pride tegenaan gooien.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 17:41:

[...]

Mij nu nog nooit gebeurt Huilie. Je was toen écht heel gemeen weetjewel
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 17:42:

[...]

Gelijkberechtiging is nog iets anders dan acceptatie. Het eerste is hier prima geregeld, het tweede niet en daar mag je van mij gerust drie keer per jaar een gay pride tegenaan gooien.Te herkenbaar
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 17:43:

[...]

Huilie. Je was toen écht heel gemeen weetjewel heerlijk dat je er nog steeds last van hebt.
quote:MevrouwJack schreef op 24 april 2016 @ 17:38:

Het lijkt me ook dat wanneer je bij voorbaat al roept dat je zo wel geband zal worden, je ergens vermoedt dat je je niet zo netjes gedragen heb.

Of dat je het idee hebt dat je iemand op de overgevoelige, twee verschillende maten, voeten hebt getrapt.

Van het midden uit kun je naar rechts en naar links.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
[...]

Dat kan idd een reden zijn om 1 kant van hun persoonlijkheid te verafschuwen. Toch kun je ook, om andere redenen, van hen houden.

Een dergelijke opmerking van @Hatsetats, ooit, heb ik in mijn oren geknoopt. Kan me idd voorstellen dat je van bepaalde mensen houdt, ook, ondanks dat je bepaalde visies van hen absoluut niet deelt. Dat je anderen daarom van je FB gooit, maar van sommige mensen blijf je houden.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-04-2016 19:50
Reden: quote verwijderd
% gewijzigd
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

quote:simbalabimba schreef op 24 april 2016 @ 17:49:

[...]

Dat kan idd een reden zijn om 1 kant van hun persoonlijkheid te verafschuwen. Toch kun je ook, om andere redenen, van hen houden.

Een dergelijke opmerking van @Hatsetats, ooit, heb ik in mijn oren geknoopt. Kan me idd voorstellen dat je van bepaalde mensen houdt, ook, ondanks dat je bepaalde visies van hen absoluut niet deelt. Dat je anderen daarom van je FB gooit, maar van sommige mensen blijf je houden.Klopt wel maar zij zijn in meer dingen enorm kortzichtig. Ze veroordelen alles en iedereen die anders leeft dan dat zij dat doen/willen. Daarom is de omgang met hen heel moeilijk.
quote:simbalabimba schreef op 24 april 2016 @ 17:45:

[...]

Of dat je het idee hebt dat je iemand op de overgevoelige, twee verschillende maten, voeten hebt getrapt.

Van het midden uit kun je naar rechts en naar links.

Dan nog is er geen sprake van aannaaien van een ban.

je kan ook je punt maken op een manier die niet op de man is en zonder iemand voor iets uit te maken. Niet dat ik dat altijd doe hoor, maar ik besef me maar al te goed dat als ik iemand dom noem, dat dat zou kunnen betekenen dat ik gewaarschuwd/geband ga worden.

Soms heb je dat er voor over (ik dan).

Maar meerdere op de man Posts plaatsen, bewust, en dan zeiken dat je wel ziet of er een ban aangenaaid gaat worden...
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 17:41:

[...]

Dat bedoelde ik ook. Het ging over rechten en in Nederland heeft iedereen gelijke rechten. Dat dit op veel plekken niet nageleefd wordt is natuurlijk een heel ander verhaal.Ik weet dat je dat bedoelde maar kon het niet laten het toch even te zeggen. Omdat ik het van dichtbij wekelijks zie ( ja echt wekelijks) kots ik over die rare denkbeelden
Je bent zelf een theepot
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 17:51:

[...]

Maar meerdere op de man Posts plaatsen, bewust, en dan zeiken dat je wel ziet of er een ban aangenaaid gaat worden...Sommige mensen zouden dat gedrag bestempelen als provocatie
quote:SuzanneSuus schreef op 24 april 2016 @ 17:54:

[...]

Ik weet dat je dat bedoelde maar kon het niet laten het toch even te zeggen. Omdat ik het van dichtbij wekelijks zie ( ja echt wekelijks) kots ik over die rare denkbeelden

Het is ook belachelijk.

Ik krijg ook altijd een rilling als ik op tv iets hoor in de trant van tolerant Nederland.
quote:Amaqanda schreef op 24 april 2016 @ 17:51:

[...]

Dan nog is er geen sprake van aannaaien van een ban.

je kan ook je punt maken op een manier die niet op de man is en zonder iemand voor iets uit te maken. Niet dat ik dat altijd doe hoor, maar ik besef me maar al te goed dat als ik iemand dom noem, dat dat zou kunnen betekenen dat ik gewaarschuwd/geband ga worden.

Soms heb je dat er voor over (ik dan).

Maar meerdere op de man Posts plaatsen, bewust, en dan zeiken dat je wel ziet of er een ban aangenaaid gaat worden...

Je kunt ook je punt maken, net zoals een ander, of nog voorzichtiger, en evengoed kan dat niet gepikt worden.

Dat is een voorbeeld van met twee maten meten.

Begrijpelijk wel, daarvoor heb je nu éénmaal je -forum- voor- en afkeuren. Van de 1 pik je het wel als ie @# zegt tegen/over forummer B. Zegt iemand @# tegen een -forum-vriendin van , kijk je er anders tegen aan.

quote:Mikadoos schreef op 24 april 2016 @ 17:29:

Ban aannaaien? Dat lees ik hier wel vaker maar dat is echt volstrekte onzin Vivaneesje.

Dat doe je dan toch echt zelf. Je kunt anderen niet verantwoordelijk houden voor je eigen teksten en je kan er af en toe ook eens voor kiezen om nou eens juist effe niet te reageren.

Dat is niet altijd onzin. Kijk maar naar willem. Het ligt vaak maar net eraan wie er op dat moment in het torentje zit en wat je nick is. Je ziet toch hoe verontwaardigd men al reageert omdat ik een weerwoord gaf op iemand die mij voor kleuter uitmaakt. Zij wordt niet gestaft en ik wel omdat het allemaal maatjes van elkaar zijn maar toch bedankt voor je eerlijke mening. We kunnen niet altijd op dezelfde lijn zitten.

Smakelijk eten voor de mensen die gaan aanschuiven
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 17:42:

[...]

Gelijkberechtiging is nog iets anders dan acceptatie. Het eerste is hier prima geregeld, het tweede niet en daar mag je van mij gerust drie keer per jaar een gay pride tegenaan gooien.

Voorlichting op scholen zou wellicht nog beter helpen.

Ik ben moeder van zo'n smerig homokind. Het heeft me niet feller gemaakt tegen homofobie, daar gruwelde ik altijd al van, wel bewuster van de omgeving en opmerkingen.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 24 april 2016 @ 18:03:

[...]

Ik ben moeder van zo'n smerig homokind. Het heeft me niet feller gemaakt tegen homofobie, daar gruwelde ik altijd al van, wel bewuster van de omgeving en opmerkingen.Mijn beste vriend is homo. En inderdaad, ik was altijd al fel tegen homofobie of andere soorten van discriminatie. Maar het raakt me misschien wel meer, omdat het in dit geval gaat over iemand waar ik van houd.
quote:Vivaneesje schreef op 24 april 2016 @ 18:03:

[...]

Dat is niet altijd onzin. Kijk maar naar willem. Het ligt vaak maar net eraan wie er op dat moment in het torentje zit en wat je nick is. Je ziet toch hoe verontwaardigd men al reageert omdat ik een weerwoord gaf op iemand die mij voor kleuter uitmaakt. Zij wordt niet gestaft en ik wel omdat het allemaal maatjes van elkaar zijn maar toch bedankt voor je eerlijke mening. We kunnen niet altijd op dezelfde lijn zitten.

Smakelijk eten voor de mensen die gaan aanschuiven Hoe weet jij nou dat je bent gestaft? Ik ga je niet staffen in ieder geval, al smeek je er nog zo hard om. Mijn stafjes bewaar ik liever voor homofoben en zo.
quote:Vivaneesje schreef op 24 april 2016 @ 18:03:

[...]

Zij wordt niet gestaft en ik wel omdat het allemaal maatjes van elkaar zijn

Wie heeft jou gestaft dan? Of roep je gewoon maar wat?
Tjezus, wat vals
quote:Lady_Voldemort schreef op 24 april 2016 @ 18:08:

[...]

Hoe weet jij nou dat je bent gestaft? Ik ga je niet staffen in ieder geval, al smeek je er nog zo hard om. Mijn stafjes bewaar ik liever voor homofoben en zo.Misschien een ws? Ik heb in elk geval ook niks gestaft.
quote:SuzanneSuus schreef op 24 april 2016 @ 18:03:

[...]

Ik ben moeder van zo'n smerig homokind. Het heeft me niet feller gemaakt tegen homofobie, daar gruwelde ik altijd al van, wel bewuster van de omgeving en opmerkingen.

Hier hetzelfde , dat mensen seks tussen twee mensen vies vinden daar kan ik met mijn pet niet bij .

En het hier nog vrolijk delen ook .
Mijn man is vader van een homokind. Ik ben de zus van een homokind. Mijn beste vrienden zijn homokinderen. Ik zeg oom tegen homokinderen. Ik ben omringd door homomensen.

Dus dat geraaskal moet ik allemaal niet hebben. In het echte leven is dat bij mij ondenkbaar.

Gelukkig.
quote:yasmijn schreef op 24 april 2016 @ 18:11:

Mijn man is vader van een homokind. Ik ben de zus van een homokind. Mijn beste vrienden zijn homokinderen. Ik zeg oom tegen homokinderen. Ik ben omringd door homomensen.

Dus dat geraaskal moet ik allemaal niet hebben. In het echte leven is dat bij mij ondenkbaar.

Gelukkig.Dan snap je vast dat ik er gewoon tegenin ga als mijn schoonouders zich zo laag gedragen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven