Napraattopic 60

10-05-2016 23:30 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Oudblond schreef op 14 mei 2016 @ 17:55:

Blond, blond? Wordt er gevraagd naar blond? *helaas, ook hier niet blond*
Je bent zelf een theepot
Dag Suusje, ga maar lekker los en je bent in het goede gezelschap van Wollie Ik heb vakantieweekend en dat is meer dan
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 mei 2016 @ 18:37:

Ik heb me gelijk aangemeld, ga lekker helemaal los vanavond

Volgens mij vis je achter het net bij die hengelaar Stone.

(Had dat niet ff kunnen blijven staan?)
Je bent zelf een theepot
quote:Oudblond schreef op 14 mei 2016 @ 19:00:

Dag Suusje, ga maar lekker los en je bent in het goede gezelschap van Wollie Ik heb vakantieweekend en dat is meer dan Tisalweg
Je bent zelf een theepot
Hij is weer terug!
quote:ThunderassMan schreef op 14 mei 2016 @ 14:22:

[...]

Laten we niet overdrijven: van een keertje idioot genoemd worden, krijgt iemand echt geen levenslang trauma, hoor.

Mijn liefdevolle ouders hebben mij ook, en terecht, wel eens idioot genoemd. Of mijn idiote gedrag getracht te doen verdwijnen dmv een houten pollepel.

Geen trauma hier.Liefdevolle ouders die hun kinderen opvoeden met een houten pollepel zijn in mijn ogen echte idioten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
quote:WD-40 schreef op 14 mei 2016 @ 19:04:

Hij was weer terug!
Je bent zelf een theepot
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 19:07:

[...]

Liefdevolle ouders die hun kinderen opvoeden met een houten pollepel zijn in mijn ogen echte idioten.Dat. Ik kreeg (naast regelmatig forse tikken) eenzwieper met breinaald als ik met mn voeten op tafel zat. Ook zo liefdevol ;)
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:vivapimpelmees schreef op 14 mei 2016 @ 16:40:

Hey TAM Hoi Pimp.
quote:feow schreef op 14 mei 2016 @ 19:07:

[...]

Liefdevolle ouders die hun kinderen opvoeden met een houten pollepel zijn in mijn ogen echte idioten.

Tsja.

Ik vind niks mis met een corrigerende tik.
quote:ThunderassMan schreef op 14 mei 2016 @ 19:44:

[...]

Tsja.

Ik vind niks mis met een corrigerende tik.

Niet? Ok dan mep ik jou de volgende keer als jij niet naar mij luistert.

Vind je dan ook normaal.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En dan ook nog met een pollepel.

Sorry Tam ik lees dat het voor jou heel normaal was maar dat maakt een kind slaan met een pollepel nog niet een normale zaak.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Enn schreef op 14 mei 2016 @ 19:46:

[...]

Niet? Ok dan mep ik jou de volgende keer als jij niet naar mij luistert.

Vind je dan ook normaal.

Tegenwoordig mep ik terug.

Het ging niet om niet luisteren ofzo, maar meer als ik weer eens iets groots in de hens had gezet of nog wat andere zeer-fout-gedrag zaken had uitgespookt.

Uiteraard ben ik geen voorstander van slaan om het minste of geringste. Maar ik ben er wel van overtuigd dat een bepaalde mate van geweld bij een opvoeding en normale ontwikkeling hoort. Denk aan ruzies op school enzo.

Geweldloosheid valt niet te creëren zonder het gebruik van of de dreiging met geweld.
quote:Enn schreef op 14 mei 2016 @ 19:52:

En dan ook nog met een pollepel.

Sorry Tam ik lees dat het voor jou heel normaal was maar dat maakt een kind slaan met een pollepel nog niet een normale zaak.

Wacht ff. Het is wel iets genuanceerder dan ik hier kan duidelijk maken: ik werd niet om iedere scheet als klein kind in elkaar gebeukt. Verre van.

Ik kon werkelijk het bloed onder m'n ouders nagels halen, gesteund door gedrag waarvoor ik me dusdanig schaam dat ik er niet verder op in wil gaan, en ik was al ouder dan 13.

Ik heb een gelukkige en liefdevolle opvoeding gehad waarvoor ik m'n ouders dagelijks dankbaar ben. Het enige wat ik heb gemist (en vandaar waarschijnlijk m'n recalcitrante gedrag als puber) is, hoe merkwaardig, het leren omgaan met gewelddadige types. (veel klas/dorpsgenoten)
quote:hatsetats schreef op 14 mei 2016 @ 19:20:

[...]

Dat. Ik kreeg (naast regelmatig forse tikken) eenzwieper met breinaald als ik met mn voeten op tafel zat. Ook zo liefdevol ;)
Slik die kikker!
Ik zal wel voor gek verklaard worden maar ik vind het dus echt niet goed te praten, met geweld opvoeden.

Ik werd in mijn jeugd om alles geslagen, zelfs als ik het niet verwachtte, en ik was altijd op mijn hoede.

Ik raak mijn kinderen ook niet aan op die manier. Is ook nooit een situatie voorgevallen dat ik het nodig vond.

Maar hun lijf is van hun en daar heb ik vanaf te blijven.
Wat goed Bridgette, dat jij dat niet herhaalt bij jouw kinderen. Je hoort vaak dat mensen die als kind zijn geslagen dat voortzetten. En ik ben het met je eens dat geweld geen goede opvoedmethode is.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 mei 2016 @ 21:44:

Wat goed Bridgette, dat jij dat niet herhaalt bij jouw kinderen. Je hoort vaak dat mensen die als kind zijn geslagen dat voortzetten. En ik ben het met je eens dat geweld geen goede opvoedmethode is.Ik weet wel dat je dat vaak hoort maar ik snap er niks van. Ik heb me zo bang en onveilig gevoeld dat ik dat nooit zou willen voor mijn eigen kinderen. Ik ben juist enorm huiverig voor dat soort dingen.
Goed dat dat bij jou zo werkt, van alles wat ik van je lees zo door de tijd heen klink je als een fijne en betrokken moeder.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 14 mei 2016 @ 21:51:

Goed dat dat bij jou zo werkt, van alles wat ik van je lees zo door de tijd heen klink je als een fijne en betrokken moeder.

Mwah ik heb zelf altijd het idee dat het beter kan. Heb de lat redelijk hoog gelegd eigenlijk

Maar ik doe wel enorm mijn best.
Ik werd ook met een pol lepel geslagen, of met een riem soms kreeg je wel eens schoen tegen je aan. Ik leef nog steeds. Slaan vond ik niet zo erg. Wat mij echt pijn heeft gedaan en echt diep geraakt heeft is de dag dat onze vader ons in de steek liet na de dood van onze moeder. Dat vergeet ik nooit meer.
Slaan vind ik niet zo erg psychisch en emotioneel een kind kapot maken daar kan ik niet bij. Voor idioot uitschelden, of kutkind of je frustratie botvieren op een kind dan ben jea gediskwalificeerd als ouder in mijn ogen. Dan denk ik, je had ook je benen dicht kunnen houden. Of ouders die klagen over hun kind. Jij hebt het kind op de wereld gezet en jij bent verantwoordelijk niemand anders basta.
quote:Ttass28 schreef op 14 mei 2016 @ 22:07:

Slaan vind ik niet zo erg psychisch en emotioneel een kind kapot maken daar kan ik niet bij. Voor idioot uitschelden, of kutkind of je frustratie botvieren op een kind dan ben jea gediskwalificeerd als ouder in mijn ogen. Dan denk ik, je had ook je benen dicht kunnen houden. Of ouders die klagen over hun kind. Jij hebt het kind op de wereld gezet en jij bent verantwoordelijk niemand anders basta.Ja met slaan daarentegen laat je merken hoe geliefd en gewenst je kind is
quote:BridgetteDubois schreef op 14 mei 2016 @ 21:35:

Ik zal wel voor gek verklaard worden maar ik vind het dus echt niet goed te praten, met geweld opvoeden.

Ik werd in mijn jeugd om alles geslagen, zelfs als ik het niet verwachtte, en ik was altijd op mijn hoede.

Ik raak mijn kinderen ook niet aan op die manier. Is ook nooit een situatie voorgevallen dat ik het nodig vond.

Maar hun lijf is van hun en daar heb ik vanaf te blijven.

Zo te lezen hebben wij dezelfde opvoeding gehad, triest.

voor jou.
Ik denk dat het slaan voor jou in het niet valt bij het in de steek gelaten worden Tass. Heftig hoor.

Ally die tik met die breinaald was minder pijnlijk dan de tikken van mn pa
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven