Napraattopic 66

10-09-2016 09:30 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2016 @ 13:53:

[...]

In het algmeen is er idd niets ( voor zover ik even snel bedenken kan ) waar je geen grappen over kunt maken. Maar of jij zelf een grap maakt over jouw ziekte / naderende dood / geleden leed / kaalheid / figuur / erectiestoornis / afkomst / ouders / noem maar eens iets vervelends ... of de buurvrouw die je toch al niet zo aardig vindt, dat maakt nog wel een heel verschil.

Ik neem aan dat als een Duitser een Holocaust grapje maakt dat toch anders is dan wanneer een Joodse overlevende daar een grap over maakt.Kortom: de context is nogal belangrijk. Waarbij ik me nu de vrijheid neem om een parrallel te trekken naar racisme/discriminatie-onderwerpen, waarvoor, mi,hetzelfde geldt.

[...]

In het algmeen is er idd niets ( voor zover ik even snel bedenken kan ) waar je geen grappen over kunt maken. Maar of jij zelf een grap maakt over jouw ziekte / naderende dood / geleden leed / kaalheid / figuur / erectiestoornis / afkomst / ouders / noem maar eens iets vervelends ... of de buurvrouw die je toch al niet zo aardig vindt, dat maakt nog wel een heel verschil.

Ik neem aan dat als een Duitser een Holocaust grapje maakt dat toch anders is dan wanneer een Joodse overlevende daar een grap over maakt.Eens
Maar dan nog: ik vond het grapje van Phae niet leuk, tis niet mijn humor, terwijl ik best van zwarte, harde humor houd, maar banwaardig vind ik het al helemaal niet.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar

[...]

Ik neem aan dat als een Duitser een Holocaust grapje maakt dat toch anders is dan wanneer een Joodse overlevende daar een grap over maakt.Dit.
quote:simbalabimba schreef op 14 september 2016 @ 13:55:

[...]

Wat een flauwe reactie. Jij wordt nu ff " gepakt" op je woorden en bent op je tenen getrapt?

Whut? Whut? en whut?

Flauw? Gepakt? Op tenen getrapt?

Waar heb je 't over in hemelsnaam?

[...]

Ik neem aan dat als een Duitser een Holocaust grapje maakt dat toch anders is dan wanneer een Joodse overlevende daar een grap over maakt.Zelf schreef je "Ik vond hem er over" over de zg grap.

ps Hoe oud is Phae?
LOEP ME MAAR aub.
quote:Solomio schreef op 14 september 2016 @ 14:01:

Maar dan nog: ik vond het grapje van Phae niet leuk, tis niet mijn humor, terwijl ik best van zwarte, harde humor houd, maar banwaardig vind ik het al helemaal niet.Helemaal mee eens
quote:Solomio schreef op 14 september 2016 @ 14:01:

Maar dan nog: ik vond het grapje van Phae niet leuk, tis niet mijn humor, terwijl ik best van zwarte, harde humor houd, maar banwaardig vind ik het al helemaal niet.ik heb het hele grapje niet eens gelezen. Iemand zin om me te pb-en?
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 13:59:

[...]

Kortom: de context is nogal belangrijk. Waarbij ik me nu de vrijheid neem om een parrallel te trekken naar racisme/discriminatie-onderwerpen, waarvoor, mi,hetzelfde geldt.Inderdaad, context is belangrijk. En in dit geval was er geen context waardoor die " grap " prima kon, vond ik. Ik vind niet dat wij ( dat zal voor 99 % van de forummers opgaan, gok ik ) in die positie zitten om Holocaust grappen te maken. Maar daar denken anderen dan weer anders over.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Phae is net 16, dacht ik.
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 14:02:

[...]

Whut? Whut? en whut?

Flauw? Gepakt? Op tenen getrapt?

Waar heb je 't over in hemelsnaam?Uiteraard heb ik het over je reactie naar Missie. Die heb ik in de quote gezet.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 14:04:

Phae is net 16, dacht ik.Je bent me voor. Maar dit dus.
quote:missie_m schreef op 14 september 2016 @ 14:03:

[...]

Zelf schreef je "Ik vond hem er over" over de zg grap.

ps Hoe oud is Phae?Ja, ik vond hem er over, dus, en ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2016 @ 14:04:

[...]

Inderdaad, context is belangrijk. En in dit geval was er geen context waardoor die " grap " prima kon, vond ik. Ik vind niet dat wij ( dat zal voor 99 % van de forummers opgaan, gok ik ) in die positie zitten om Holocaust grappen te maken. Maar daar denken anderen dan weer anders over.Imho was de 'context' een klein zijdraadje dat zich ontspon. Voor humor geldt hetzelfde als voor eten: over smaak valt niet te twisten.
quote:simbalabimba schreef op 14 september 2016 @ 13:59:

[...]

Als een forummer wordt aangesproken op gedrag, heb ik liever dat iemand uit overtuiging een opmerking laat staan, dan " voor de zekerheid" wissen om een waarschuwing of ban te ontlopen.Precies.
LOEP ME MAAR aub.
quote:simbalabimba schreef op 14 september 2016 @ 14:05:

[...]

Uiteraard heb ik het over je reactie naar Missie. Die heb ik in de quote gezet.

Duh, dat snap ik ook wel.

Het ging me om je drie aannames. Zeg maar, je complete antwoord/bemoeienis/posting.
quote:Het-groepje schreef op 14 september 2016 @ 14:04:

[...]

ik heb het hele grapje niet eens gelezen. Iemand zin om me te pb-en?Mag ik een cc?
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 14:07:

[...]

Imho was de 'context' een klein zijdraadje dat zich ontspon. Voor humor geldt hetzelfde als voor eten: over smaak valt niet te twisten.De context was een r te weinig in verrassen. Normaal gesproken komt daar dan een BBQ grapje oid op. Nu werd het de trein naar Bergen Belsen. Ik vind het geen humor om te lachen. Maar jij wel.
quote:simbalabimba schreef op 14 september 2016 @ 13:59:

[...]

Als een forummer wordt aangesproken op gedrag, heb ik liever dat iemand uit overtuiging een opmerking laat staan, dan " voor de zekerheid" wissen om een waarschuwing of ban te ontlopen.

Ik heb liever dat iemand gewoon post zoals hij/zij zelf goeddunkt. Ook als de motivatie van verwijderen in een mogelijke ban of waarschuwing verscholen ligt.

Maar ja, wie ben ik?
quote:OmeHenk schreef op 14 september 2016 @ 14:10:

[...]

Mag ik een cc?Niet meer nodig.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2016 @ 14:11:

[...]

De context was een r te weinig in verrassen. Normaal gesproken komt daar dan een BBQ grapje oid op. Nu werd het de trein naar Bergen Belsen. Ik vind het geen humor om te lachen. Maar jij wel.Dat klopt.
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 14:08:

[...]

Duh, dat snap ik ook wel.

Het ging me om je drie aannames. Zeg maar, je complete antwoord/bemoeienis/posting.

Gewoon.

Zij maakt een grapje n.a.v. je eigen woorden (stomme beheerder, relativering humor) en jij reageert op een manier die op mij overkomt alsof je je op je tenen getrapt voelt. Dat vind ik een flauwe reactie.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

[...]

...................

Ik neem aan dat als een Duitser een Holocaust grapje maakt dat toch anders is dan wanneer een Joodse overlevende daar een grap over maakt.quote:missie_m schreef op 14 september 2016 @ 14:03:

[...]

Zelf schreef je "Ik vond hem er over" over de zg grap.

ps Hoe oud is Phae? quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 september 2016 @ 14:05:

[...]

Ja, ik vond hem er over, dus, en ?
LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 14 september 2016 @ 14:15:

[...]

[...]

[...]

Was jij goed in het maken van samenvattingen?
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:ThunderassMan schreef op 14 september 2016 @ 14:11:

[...]

Ik heb liever dat iemand gewoon post zoals hij/zij zelf goeddunkt. Ook als de motivatie van verwijderen in een mogelijke ban of waarschuwing verscholen ligt.

Maar ja, wie ben ik?

Iemand die daar niet dezelfde mening over heeft als ik.

En dat zegt zonder er een waardeoordeel, sneer of iets dergelijks aan te geven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven