Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:27
Zinkende schepen zijn lekker nat, en daar houdt de redactie van.
Maar ik geloof niet dat dit forum kan zinken, sommige Nicks zullen altijd blijven drijven.
En het is volgens mij al een hele poos niet meer de bedoeling dat de mods betrokken zijn bij het forum. Ik denk dat dat beleid is, en dat de hoop is dat ze zo onpartijdig kunnen modderen.
Ik heb wel het idee dat de huidige cm wel een soort van het beste wil, maar geen idee heeft wat dat is en/of hoe dat moet.
O, en deze is wel op de man: neem gewoon de volgende keer als Nick "Ikwilgewoonaandacht,negatieveaandachtmagook" dan hoef je niet steeds over hetzelfde te zeuren en kun je voor wat afwisseling in het gejengel zorgen.
Maar ik geloof niet dat dit forum kan zinken, sommige Nicks zullen altijd blijven drijven.
En het is volgens mij al een hele poos niet meer de bedoeling dat de mods betrokken zijn bij het forum. Ik denk dat dat beleid is, en dat de hoop is dat ze zo onpartijdig kunnen modderen.
Ik heb wel het idee dat de huidige cm wel een soort van het beste wil, maar geen idee heeft wat dat is en/of hoe dat moet.
O, en deze is wel op de man: neem gewoon de volgende keer als Nick "Ikwilgewoonaandacht,negatieveaandachtmagook" dan hoef je niet steeds over hetzelfde te zeuren en kun je voor wat afwisseling in het gejengel zorgen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:29
Welk nieuwe forum? Dat van afgelopen keer, die keer daarvoor, die keer daarvoor of nog langer geleden?

Life is short. Eat dessert first.

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:30
zaterdag 6 oktober 2018 om 13:31
Dat mogen de mensen zelf kiezendoornroosje9 schreef: ↑06-10-2018 13:29Welk nieuwe forum? Dat van afgelopen keer, die keer daarvoor, die keer daarvoor of nog langer geleden?![]()

¡Apagando las luces!

De vorige. Toen stopte ook de communicatie.doornroosje9 schreef: ↑06-10-2018 13:29Welk nieuwe forum? Dat van afgelopen keer, die keer daarvoor, die keer daarvoor of nog langer geleden?![]()

wat een accurate analyse! Deze zou eigenlijk in het modtopic moetenchocolol schreef: ↑06-10-2018 13:23Een hoop topics zijn te raar, te extreem, te nep en dan van iemand die net nieuw is.
Een hoop andere topics zijn te saai om er iets te posten: hoe vaak was jij, hoeveel euro geef je uit aan boodschappen etc. En ze worden ook om de zoveel tijd herhaalt. Ieder jaar zwarte piet, iedere week iemand die een mening wil over hun verdeling van de financiën.
Hoop groepjestopics waarin vooral dezelfde mensen meeschrijven, dingen als zwangertopics of afvallen of een random bar.
Mensen die een OP plaatsen en verder weinig reageren of gewoon helemaal niet meer terug komen. vooral niet als de meningen anders zijn dan mogelijk verwacht.
Technische veranderingen op het forum waardoor het lezen steeds vervelender wordt. Nieuwe leden die wel posten maar nog goedgekeurd moeten worden, niet meer goed op de site kunnen zoeken, niet meer goed terug kunnen kijken in oude topics waarin je gepost hebt, spam over dingen heen, op je mobiel iedere keer maar 4 reacties zien en dan moeten refreshen om de lees verder te kunnen klikken etc. De lijst van bugs is eindeloos.
Viva sfeer: 90% van de topics zijn doodgebloed binnen 2 dagen, veel mensen kunnen zich moeilijk in een ander verplaatsen, de mogelijke afterburn op napraat, continue aanvoer en afvoer van leden, de onlogische moderatie, mensen die 24/7 hun stokpaardje door je strot duwen, LEGE OP's etc.
Eigenlijk komt het neer op:
Als je een topic van een week oud terug leest is de helft op anoniem, TO is al gevlogen en je mening doet er compleet niet meer toe. Dus waarom zouden mensen nog veel moeite stoppen in een reactie plaatsen?

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:42
Het is vandaag ook weer tijd voor de maandelijkse stofzuigerdiscussie..chocolol schreef: ↑06-10-2018 13:23
Een hoop andere topics zijn te saai om er iets te posten: hoe vaak was jij, hoeveel euro geef je uit aan boodschappen etc. En ze worden ook om de zoveel tijd herhaalt. Ieder jaar zwarte piet, iedere week iemand die een mening wil over hun verdeling van de financiën.

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:52
Lilli-Putter schreef: ↑06-10-2018 13:21Die 10 mensen vertoeven zowat 24uur op het forum. Het is geen wonder dat het af en toe raak is. Doe jij maar lekker alsof je onnozel bent. Ik weet wel beter en met mij vele anderen.
Als je het werkelijk zo kinderachtig vind dan zou je die mensen aanspreken die het doen. Als ik weet wie ze zijn dan weet jij t ook want je komt hier weet ik veel hoeveel jaar al.
Vele anderen? Waar baseer je dat op?

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:52
vrouwjagersma schreef: ↑06-10-2018 13:47Ik heb gewoon zin om leuk te forummen. Dat is mijn voornemen voor de komende weken.
Weet je al op welk forum?

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:55
chocolol schreef: ↑06-10-2018 13:23Een hoop topics zijn te raar, te extreem, te nep en dan van iemand die net nieuw is.
Hoop groepjestopics waarin vooral dezelfde mensen meeschrijven, dingen als zwangertopics of afvallen of een random bar.
Mensen die een OP plaatsen en verder weinig reageren of gewoon helemaal niet meer terug komen. vooral niet als de meningen anders zijn dan mogelijk verwacht.
Technische veranderingen op het forum waardoor het lezen steeds vervelender wordt. Nieuwe leden die wel posten maar nog goedgekeurd moeten worden, niet meer goed op de site kunnen zoeken, niet meer goed terug kunnen kijken in oude topics waarin je gepost hebt, spam over dingen heen, op je mobiel iedere keer maar 4 reacties zien en dan moeten refreshen om de lees verder te kunnen klikken etc. De lijst van bugs is eindeloos.
Viva sfeer: 90% van de topics zijn doodgebloed binnen 2 dagen, veel mensen kunnen zich moeilijk in een ander verplaatsen, de mogelijke afterburn op napraat, continue aanvoer en afvoer van leden, de onlogische moderatie, mensen die 24/7 hun stokpaardje door je strot duwen, LEGE OP's etc.
Eigenlijk komt het neer op:
Als je een topic van een week oud terug leest is de helft op anoniem, TO is al gevlogen en je mening doet er compleet niet meer toe. Dus waarom zouden mensen nog veel moeite stoppen in een reactie plaatsen?
Vergeet vooral een aantal mensen die er genoegen in scheppen een topic te verkloten met stokpaardjes/issues dan wel naar zich toe te trekken niet.

zaterdag 6 oktober 2018 om 13:56

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:00
Ik vond nog een zakje, ik trakteer

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:05

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:21

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:22
In een van de eerste topics die ik opende (over kleding, jaren geleden)the_Wicked_Witch schreef: ↑06-10-2018 13:55Vergeet vooral een aantal mensen die er genoegen in scheppen een topic te verkloten met stokpaardjes/issues dan wel naar zich toe te trekken niet.
kwamen er forummers liedjes uitwisselen.
Ik was flabbergasted.
Nu denk ik: welkom op het forum.

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:25
Het is voor nieuwelingen ook niet meer uitnodigend hoor. Het is een beetje ons kent ons kliekje geworden. Volgens mij zijn wij de enige die nog écht actief zijn op het forum. Ik vind het hier wel fijn om eerlijk te zijn. Ik heb hier heel veel geleerd en kan veel kwijt en ik heb zo mijn favoriete forummers waar ik goed mee kan opschieten.
Ik denk dat het forum kleiner gaat worden. Vooral omdat alle discussies op social media gevoerd wordt.
Ik denk dat het forum kleiner gaat worden. Vooral omdat alle discussies op social media gevoerd wordt.
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:31
“RiRi” schreef: ↑06-10-2018 14:25Het is voor nieuwelingen ook niet meer uitnodigend hoor. Het is een beetje ons kent ons kliekje geworden. Volgens mij zijn wij de enige die nog écht actief zijn op het forum. Ik vind het hier wel fijn om eerlijk te zijn. Ik heb hier heel veel geleerd en kan veel kwijt en ik heb zo mijn favoriete forummers waar ik goed mee kan opschieten.
Ik vind het heel gedurfd van je, dat jij zo open bent over de problemen waar je in je leven tegen aan loopt.
Voor geen goud zou ik, onder mijn nick hier, op dit forum iets prijs geven van wat mij dwars zit.
zaterdag 6 oktober 2018 om 14:36
Dat deed ik heel vroeger wel eens toen je nog iedereen kende en iedereen van de hoed en de rand wist. Nu met dit megagrote forum en alle gekkies die dat met zich meebracht: ik peins er niet meer over.
Geen bijzonderheden

zaterdag 6 oktober 2018 om 14:38
Waarom niet? Tussen alle ruis krijg ik wel zinnig advies van forummers en zo anoniem ben ik ook niet meer er zijn forummers die mij in RL kennen.