Napraattopic deel 106

19-11-2018 19:14 3270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ana_Isabel** schreef:
16-12-2018 13:39
Ik heb dan ook niet de illusie dat ik hier net zoveel inbreng heb als thuis :biggrin:
:biggrin:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nouschi schreef:
16-12-2018 14:30
Nou ze krijgt toch het halve forum op de kast zo ongeveer.
Wel knap, want zoveel post ze niet, toch? Of wellicht mis ik weer van alles, dat kan. Wat ik van haar lees snap ik niet what all the fuss is about. Maar goed, mijn posts krijgen ook altijd fuss en dat snap ik ook nooit. Je wordt hier op dit forum al gauw verguisd als je niet in het Viva-plaatje past. Alsof het hier gezellig zou zijn of dat er iets te beleven zou zijn als je alleen dit uitgekauwde kliekje te lezen had.
Am Yisrael Chai!
oudebaas schreef:
16-12-2018 14:21
Dat is niet relevant in dezen. Maar politiek correcten zien mensen met een kleur of andere achtergrond ook niet als Nederlanders. Als een betuttelracist politiek correct iemand het over Nederlanders heeft heeft deze het meestal over witte mensen met een erfelijk belast koloniaal verleden.
Oh ja dat is modern. Net doen of mensen die tegen racisten zijn zelf racistisch zijn omdat ze iets racistisch opmerken.
Het-groepje schreef:
16-12-2018 14:34
Oh ja dat is modern. Net doen of mensen die tegen racisten zijn zelf racistisch zijn omdat ze iets racistisch opmerken.
Racisme bestaat niet in Nederland jeweettog. Het komt door bitches als Sylvana, die zorgen ervoor dat tolerante types ineens vanzelf racistisch worden. Dat waren ze daarvoor nooit.
Am Yisrael Chai!
RikM schreef:
16-12-2018 14:30
Wat is er briljant aan Ikigai dan? Ik lees alleen maar een hoop dommigheid.
Ik zei: de briljante trol Françoise. Niet Ikigai.
Je kunt ook de ene keer goed trollen en de andere keer niet. Er zijn overeenkomsten.

De meeste trollen vind ik oervervelend maar Françoise was briljant.
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
16-12-2018 14:33
Wel knap, want zoveel post ze niet, toch? Of wellicht mis ik weer van alles, dat kan. Wat ik van haar lees snap ik niet what all the fuss is about. Maar goed, mijn posts krijgen ook altijd fuss en dat snap ik ook nooit. Je wordt hier op dit forum al gauw verguisd als je niet in het Viva-plaatje past. Alsof het hier gezellig zou zijn of dat er iets te beleven zou zijn als je alleen dit uitgekauwde kliekje te lezen had.
Tell me about it :roll:
fashionvictim schreef:
16-12-2018 14:33

Ze post echt heel veel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het-groepje schreef:
16-12-2018 14:34
Nee hoor, dat is niet iets racistisch opmerken, dat is een hele groep mensen wegzetten vanwege hun huidskleur. En dat gaat ten koste van het bestijden werkelijk racistische misstanden. Simpelweg omdat de witte meerderheid, nog altijd 90% van de bevolking, dat intersectionele SJW gezeik niet serieus neemt en afhaakt.

Betuttelracisme houdt in dat mensen lagere verwachtingen hebben bij mensen uit andere culturen door ze als slachtoffer te zien en bij hen zaken door de vingers te zien die ze niet zouden pikken bij witte mensen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
16-12-2018 14:40
Nee hoor, dat is niet iets racistisch opmerken, dat is een hele groep mensen wegzetten vanwege hun huidskleur. En dat gaat ten koste van het bestijden werkelijk racistische misstanden. Simpelweg omdat de witte meerderheid, nog altijd 90% van de bevolking, dat intersectionele SJW gezeik niet serieus neemt en afhaakt.

Betuttelracisme houdt in dat mensen lagere verwachtingen hebben bij mensen uit andere culturen door ze als slachtoffer te zien en bij hen zaken door de vingers te zien die ze niet zouden pikken bij witte mensen.

Zoals?
fashionvictim schreef:
16-12-2018 14:35
Racisme bestaat niet in Nederland jeweettog. Het komt door bitches als Sylvana, die zorgen ervoor dat tolerante types ineens vanzelf racistisch worden. Dat waren ze daarvoor nooit.
Wij, witte Nederlanders, zijn allemaal racistisch. De een uit het wat openlijker dan de ander, maar we zijn het allemaal. En aangezien wij de over, over grote meerderheid van dit racistische landje uitmaken hebben wij er geen last van en zullen we tot in lengte van dagen lekker racistisch blijven. Tsja, we doen er niks aan. Onze voorouders hebben ons met een oninlosbare erfzonde belast. Laten we er maar het beste van maken.
Puritanism:
(HL Mencken)
Mijn god zeg ik ben bij pagina 117 komt er nog iets interessanters dan dat ik een lvb-er zou zijn?

Nou ja het was allemaal niet zo spannend hoor ik was oprecht onder de indruk dat je één en dezelfde post zo anders op kan vatten dan je mede-forummer.

Idioot gedoe dit, ik ga maar weer wat anders doen dat lijkt me verstandiger.
_Inkie_ schreef:
16-12-2018 14:44
Mijn god zeg ik ben bij pagina 117 komt er nog iets interessanters dan dat ik een lvb-er zou zijn?

Nou ja het was allemaal niet zo spannend hoor ik was oprecht onder de indruk dat je één en dezelfde post zo anders op kan vatten dan je mede-forummer.

Idioot gedoe dit, ik ga maar weer wat anders doen dat lijkt me verstandiger.
Wat is een lvb-er?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
fashionvictim schreef:
16-12-2018 14:35
Ik heb nog nooit iets ten nadele van Sylvana gezegd. Ik heb wel sympathie voor haar maar zou nooit op haar stemmen. Niet vanwege haar antiracisme maar wel van het ultra linkse, haast Leninistische, economische deel van het programma.
Puritanism:
(HL Mencken)
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 14:45
Wat is een lvb-er?

Die moest ik ook opzoeken. Licht Verstandelijke Beperking.
RikM schreef:
16-12-2018 14:47
Die moest ik ook opzoeken. Licht Verstandelijke Beperking.
Ah dankje nou dat lijkt mij op Inkie niet van toepassing toch?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
oudebaas schreef:
16-12-2018 14:43
Wij, witte Nederlanders, zijn allemaal racistisch. De een uit het wat openlijker dan de ander, maar we zijn het allemaal. En aangezien wij de over, over grote meerderheid van dit racistische landje uitmaken hebben wij er geen last van en zullen we tot in lengte van dagen lekker racistisch blijven. Tsja, we doen er niks aan. Onze voorouders hebben ons met een oninlosbare erfzonde belast. Laten we er maar het beste van maken.
Zou je antwoord willen geven op mijn vraag ipv je een slachtofferrol te willen manouvreren?
Kukita-Del-Barrio schreef:
16-12-2018 14:53
Zou je antwoord willen geven op mijn vraag ipv je een slachtofferrol te willen manouvreren?
Nee. Zeker niet aan jou. Mijn bijdragen zijn duidelijk genoeg. Als je het niet begrijpt zul je jezelf moeten ”educaten” zoals dat bij ”woke” mensen schijnt te heten.
oudebaas wijzigde dit bericht op 16-12-2018 14:55
28.95% gewijzigd
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
16-12-2018 14:54
Nee. Zeker niet aan jou.
Dat dacht ik al...
Jesus, je post aangepast om zoiets toe te voegen. H-I-L-A-R-I-S-C-H :rofl:

Corny af
Kukita-Del-Barrio schreef:
16-12-2018 14:53
Betuttelracisme:

https://www.vrij-links.nl/artikelen/col ... -praktijk/

Er bestaat echter ook een zich ‘vriendelijk’ voordoende vorm van racisme: het zogenaamde ‘betuttelracisme’. Deze vorm gaat uit van het onvermogen dat mensen van kleur zouden hebben zichzelf te verheffen. Dus zonder de ‘hulp’ waar vooral dankbaarheid en nederigheid voor getoond dient te worden.

Betuttelracist – hier een ‘hij’, maar het kan ook een ‘zij’ zijn – profileert zich als een uitermate aimabel persoon die het allemaal goed bedoelt. Zijn goedheid is oprecht. Hij is bovenal een gevoelsmens: de betuttelracist ‘voelt’ naar eigen zeggen feilloos aan wat de ander nodig heeft. Hij heeft naar eigen zeggen maar liefst een jaar of twee in Afrika of Azië gewoond en weet dus álles over niet-westerse culturen. Ja, hij deugt, en bij hem is de gekleurde Nederlander veilig.

Andere culturen associeert hij met louter mooie zaken: leuke winkeltjes, kleurige kledij, exotische gerechten, vrolijke of juist melancholieke muziek. Andere culturele uitingen ziet of wil hij niet zien.

De discussie met de andersdenkende die een poging waagt ook aandacht voor schaduwzijden te hebben, gaat hij uit de weg door zijn opponent als ‘racist’, ‘fascist’ of ‘xenofoob’ af te schilderen.

Hijzélf staat namelijk aan de goede kant van de lijn.

Als de criticus van een andere etniciteit blijkt te zijn, belandt betuttelracist in spagaatstand. De lichte paniek die hiermee gepaard gaat, is echter van korte duur. Hij verdedigt zich door te stellen dat we hier met een ‘door extreemrechts gedachtengoed vergiftigde’ en ‘ondankbare’ nestbevuiler te maken hebben.
Dit gaat nergens over.
Henk Bakboord weet het mooi te omschrijven
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
16-12-2018 15:00
Henk Bakboord weet het mooi te omschrijven
Ha! Wij dachten hetzelfde.
Rosabella1 schreef:
16-12-2018 14:58
Betuttelracisme:

Er bestaat echter ook een zich ‘vriendelijk’ voordoende vorm van racisme: het zogenaamde ‘betuttelracisme’. Deze vorm gaat uit van het onvermogen dat mensen van kleur zouden hebben zichzelf te verheffen. Dus zonder de ‘hulp’ waar vooral dankbaarheid en nederigheid voor getoond dient te worden.

Betuttelracist – hier een ‘hij’, maar het kan ook een ‘zij’ zijn – profileert zich als een uitermate aimabel persoon die het allemaal goed bedoelt. Zijn goedheid is oprecht. Hij is bovenal een gevoelsmens: de betuttelracist ‘voelt’ naar eigen zeggen feilloos aan wat de ander nodig heeft. Hij heeft naar eigen zeggen maar liefst een jaar of twee in Afrika of Azië gewoond en weet dus álles over niet-westerse culturen. Ja, hij deugt, en bij hem is de gekleurde Nederlander veilig.

Andere culturen associeert hij met louter mooie zaken: leuke winkeltjes, kleurige kledij, exotische gerechten, vrolijke of juist melancholieke muziek. Andere culturele uitingen ziet of wil hij niet zien.

De discussie met de andersdenkende die een poging waagt ook aandacht voor schaduwzijden te hebben, gaat hij uit de weg door zijn opponent als ‘racist’, ‘fascist’ of ‘xenofoob’ af te schilderen.

Hijzélf staat namelijk aan de goede kant van de lijn.

Als de criticus van een andere etniciteit blijkt te zijn, belandt betuttelracist in spagaatstand. De lichte paniek die hiermee gepaard gaat, is echter van korte duur. Hij verdedigt zich door te stellen dat we hier met een ‘door extreemrechts gedachtengoed vergiftigde’ en ‘ondankbare’ nestbevuiler te maken hebben.
Ik heb niet gevraagd om een definitie van het woord maar om voorbeelden van die idiote stelling van oudebaas.
Het valt me overigens op dat de term betuttelracisme vooral op (extreem) rechtse sites gebruikt wordt.
Waarom zou dat zijn?
Lady*Voldemort schreef:
16-12-2018 14:16
En nou weten we nog steeds niet welke populaire oudgediende Ikigai nou was :cry:
Oh echt? Ik mis natuurlijk de helft maar ben zo nieuwsgierig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven