Napraattopic deel 106
maandag 19 november 2018 om 19:14
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
donderdag 6 december 2018 om 09:18
donderdag 6 december 2018 om 09:21

donderdag 6 december 2018 om 09:22
Wie geeft me even een schop onder mijn kont? Ik moet gaan bellen nav een vacature. Heb de intelligente, indrukwekkende en doordachte vragen al klaar
En normaal ben ik heel goed in mondelinge communicatie, kan me goed uitdrukken enzo. Toch vind ik zulke telefoontjes zooooo vervelend. Zit er elke keer weer tegenaan te hikken en vertoon mega uitstelgedrag.
Maar het moet, en dan is het ook weer klaar.

En normaal ben ik heel goed in mondelinge communicatie, kan me goed uitdrukken enzo. Toch vind ik zulke telefoontjes zooooo vervelend. Zit er elke keer weer tegenaan te hikken en vertoon mega uitstelgedrag.
Maar het moet, en dan is het ook weer klaar.

donderdag 6 december 2018 om 09:23
DuchessMeganMarkle schreef: ↑06-12-2018 09:21Constant stiekeme arrogante gedrag zum kotsen.
Als ik dit op mijn nieuwe werkplek weer mee ga maken moet ik het negeren en slimmer spelen. Ik vind het verschrikkelijk om met vrouwen te werken. Vrouwen zijn echt gemeen en onder de gordel.
Belangrijk, maar heel moeilijk, om je dan niet door je emoties te laten meeslepen. Het tactisch spelen. Maar dat vind ik ook altijd lastig. Maar wie weet krijg je wel hele leuke collega's!
donderdag 6 december 2018 om 09:24
Kom tieHead* schreef: ↑06-12-2018 09:22Wie geeft me even een schop onder mijn kont? Ik moet gaan bellen nav een vacature. Heb de intelligente, indrukwekkende en doordachte vragen al klaar![]()
Maar het moet, en dan is het ook weer klaar.![]()

donderdag 6 december 2018 om 09:24
Maar waarom moet je dan bellen? Ik bel echt nooit nav vacatures.Head* schreef: ↑06-12-2018 09:22Wie geeft me even een schop onder mijn kont? Ik moet gaan bellen nav een vacature. Heb de intelligente, indrukwekkende en doordachte vragen al klaar![]()
Am Yisrael Chai!

donderdag 6 december 2018 om 09:28

donderdag 6 december 2018 om 09:29
fashionvictim schreef: ↑06-12-2018 09:24Maar waarom moet je dan bellen? Ik bel echt nooit nav vacatures.
Je krijgt er vaak goede info vandaan en al een kans om jezelf te laten zien als het ware. Dat zou moeten helpen met je kansen. Heb ik nog weinig van gemerkt in de tijd dat ik nu werkloos ben. Maar niet geschoten is altijd mis.
donderdag 6 december 2018 om 09:30
Nah, daar geloof ik niet zo in, hoor.
Am Yisrael Chai!

donderdag 6 december 2018 om 10:44
Ik bel nooit. Ik kom heel anders over via telefoon heb ik weleens gehoord, niet in positieve zin btw.fashionvictim schreef: ↑06-12-2018 09:24Maar waarom moet je dan bellen? Ik bel echt nooit nav vacatures.
donderdag 6 december 2018 om 10:54
Ik schop niet. Ik kan me je weerzin tegen bellen voorstellen. Ik zit ietsje hoger op het autismespectrum en heb altijd een hekel aan bellen gehad. Heel veel sterkte, want ik weet dat je gaat bellen!Head* schreef: ↑06-12-2018 09:22Wie geeft me even een schop onder mijn kont? Ik moet gaan bellen nav een vacature. Heb de intelligente, indrukwekkende en doordachte vragen al klaar![]()
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 6 december 2018 om 10:55
Misschien moet je eens op een rijtje zetten waar je steeds tegenaan loopt op werk, want ik lees bij vrijwel iedere werkplek hetzelfde. Als je weet waar het misloopt kun je daarop anticiperen en het veranderen. Dus ga even kritisch naar jezelf kijken. Ik zeg bewust jezelf want alleen die kun je veranderen.DuchessMeganMarkle schreef: ↑06-12-2018 09:21Constant stiekeme arrogante gedrag zum kotsen.
Als ik dit op mijn nieuwe werkplek weer mee ga maken moet ik het negeren en slimmer spelen. Ik vind het verschrikkelijk om met vrouwen te werken. Vrouwen zijn echt gemeen en onder de gordel.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
donderdag 6 december 2018 om 10:59
Je kunt ook werkkringen waarbij je veel moet samenwerken vermijden. Soms vereist dat ook een ander beroep.Kia•Ora schreef: ↑06-12-2018 10:55Misschien moet je eens op een rijtje zetten waar je steeds tegenaan loopt op werk, want ik lees bij vrijwel iedere werkplek hetzelfde. Als je weet waar het misloopt kun je daarop anticiperen en het veranderen. Dus ga even kritisch naar jezelf kijken. Ik zeg bewust jezelf want alleen die kun je veranderen.
"No bastard ever won a war by dying for his country. He won it by making the other poor dumb bastard die for his country.“
(George Patton)
(George Patton)
donderdag 6 december 2018 om 11:27
Kritisch naar jezelf kijken en die conclusie trekken is een optie. En als je wel graag samenwerkt dan moet je kijken wat jij kunt doen om het voor jezelf makkelijker te maken. Zoals het leren negeren, of er op een constructieve manier iets van leren zeggen etc.
Ik werk in een beroep met een hele sterke hiërarchie, waar ik best moeite mee heb omdat ik het echt onzin vind, alle mensen zijn in mijn ogen gelijk en even waardevol op de werkvloer, ik doe daar dus ook niet aan mee en negeer waar kan of zeg er iets van. Maar ik heb dat wel moeten leren, eerst gekeken naar waar ik tegenaan liep, waarom ik dat zo vervelend vond en toen uitzoeken wat voor mij werkt om hiermee om te gaan. Kost tijd en moeite, maar is het zeker waard. Het maakt je werk een stuk aangenamer.
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.

donderdag 6 december 2018 om 12:25
Ben trouwens helemaal blij. Ga voor onze familie het kerstdiner verzorgen en heb alle recepten op een rijtje. En......ik heb net een bestelling geplaatst bij de Jumbo. Zo fijn, lekker op je computer je lijstje maken, bestellen en de dag voor kerst wordt alles gebracht. Ook dan pas afrekenen. Daar word ik blij van, scheelt zoveel gesjouw.

donderdag 6 december 2018 om 12:33
het is lunchtijd, dat is altijd lastig. vrijdag is voor veel mensen een parttime-dag. waarom bel je vanmiddag niet?

donderdag 6 december 2018 om 13:26
Ah joh, die gebruikt dat topic gewoon om even 'iets interessants' over zichzelf kwijt te kunnen.Betty_Slocombe schreef: ↑06-12-2018 13:18Moeilijk om niet te reageren als je iemand ziet posten dat er in Nederland zo veel belasting is, dat alles zo duur is én dan moet ook nog de vermogensbelasting betaald worden.
Ja, armoede is een groot probleem, vooral voor rijke mensen.
Edit: ik zie nu wie het is. Na een remigratie is het inderdaad wel even slikken hier. Als je ooit nog echt went.
yette wijzigde dit bericht op 06-12-2018 13:33
Reden: toevoeging
Reden: toevoeging
12.59% gewijzigd
donderdag 6 december 2018 om 13:32
Dat wilde ik hier net komen melden. Verschrikkelijk duur is het allemaal en dan ook nog eens vermogensbelasting moeten betalen.Betty_Slocombe schreef: ↑06-12-2018 13:18Moeilijk om niet te reageren als je iemand ziet posten dat er in Nederland zo veel belasting is, dat alles zo duur is én dan moet ook nog de vermogensbelasting betaald worden.
Ja, armoede is een groot probleem, vooral voor rijke mensen.

Life is short. Eat dessert first.
donderdag 6 december 2018 om 13:48
Ik zag het ook. Nu vind ik vermogensbelasting ook minder prettig (er is al inkomsten-, erf-, kansspel- of schenkingsrecht over betaald) maar he is in Nederland voor een goed doel. Ik begreep dat de dame in kwestie in een oliestaat woonde, van die landen die zo een beetje ieder mensenrecht vertrappen en ook nog eens extremisten elders steunen.doornroosje9 schreef: ↑06-12-2018 13:32Dat wilde ik hier net komen melden. Verschrikkelijk duur is het allemaal en dan ook nog eens vermogensbelasting moeten betalen.![]()
Dan maar liever die vermaledijde box3
(George Patton)
(George Patton)