Napraattopic deel 107

16-12-2018 19:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
bethweeter schreef:
31-12-2018 14:39
Maar pedo’s heetten gewoon kinderlokkers bij ons.
Ja, of “vieze mannetjes”.
bethweeter schreef:
Ook dat. En daar werden we voor gewaarschuwd.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Je had toen toch ook zo'n fotograaf. Bailey of zoiets. Die maakte van die soft focus (bijna) naakt foto's van jonge pubermeisjes. Dat vonden ze ook heel normaal en dat zou nu ook niet meer zomaar kunnen.
Mijn ouders waren gelukkig niet zo vrij. Ik kreeg wel een boekje "seksuele voorlichting 11-13 jaar" maar er werd verder nooit over gepraat.
bethweeter schreef:
Je had kinderlokkers, en die waren eng.
Maar er waten ook volwassenen die liefdevolle relaties met kinderen aan konden gaan, vol respect en vertrouwen enzo, en het was een beetje burgerlijk en ouderwets om daar bezwaar tegen te hebben. Kinderen konden namelijk óók genieten van seks.
:bonk:
oudebaas schreef:
31-12-2018 14:43
Ook dat. En daar werden we voor gewaarschuwd.

Ja, vooral door kinderen onder elkaar. Zo reden kinderlokkers in mijn tijd in blauwe auto's met kentekens die begonnen met KG O_o
Head* schreef:
31-12-2018 14:44
Je had toen toch ook zo'n fotograaf. Bailey of zoiets. Die maakte van die soft focus (bijna) naakt foto's van jonge pubermeisjes. Dat vonden ze ook heel normaal en dat zou nu ook niet meer zomaar kunnen.
Mijn ouders waren gelukkig niet zo vrij. Ik kreeg wel een boekje "seksuele voorlichting 11-13 jaar" maar er werd verder nooit over gepraat.

Bedoel je niet Helmut Newton?
-
anoniem_356538 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:05
0.00% gewijzigd
.
anoniem_361296 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:03
Reden: Te veel
99.63% gewijzigd
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Dat was David Bailey, die fotograaf.
Star² schreef:
31-12-2018 14:47
Bedoel je niet Helmut Newton?
Nee, deze is eerder eind jaren 70. Ik moet ff googelen.
yasmijn schreef:
31-12-2018 14:50
Dat was David Bailey, die fotograaf.
Ja, dat dacht ik ook.
Head* schreef:
31-12-2018 14:51
Nee, deze is eerder eind jaren 70. Ik moet ff googelen.
Zie boven jou. David Bailey.
Ja vroegâh...toen alles nog beterder was :cheers:
David Hamilton. Ook zo'n fotograaf van naakte prepubermeisjes, met wazige lens.
JollyRider schreef:
31-12-2018 14:49
Quote verwijderd
Mijn ouders waren best progressief. Maar als ze “zo’n pedo” bij mij of mijn zus hadden gezien waren er zeker harde klappen gevallen.
oudebaas wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:06
28.27% gewijzigd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Fluithaas schreef:
31-12-2018 14:57
David Hamilton. Ook zo'n fotograaf van naakte prepubermeisjes, met wazige lens.

Dit was hem inderdaad! Dat zou nu ook niet meer kunnen. (en terecht)
oudebaas schreef:
31-12-2018 14:58
Mijn ouders waren best progressief. Maar als ze “zo’n pedo” bij mij of mijn zus hadden gezien waren er zeker harde klappen gevallen.
Zou je de quote willen weghalen asjeblieft? Ik geloof dat ik het bericht niet lang ga laten staan. Ligt gevoelig, zelfs na een halve eeuw
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
yasmijn schreef:
31-12-2018 14:52
Zie boven jou. David Bailey.
Yas, het was David Hamilton. Niet David Bailey.
Overigens in dat boek van Yvonne Keuls, het verrotte leven van Floortje Bloem, heeft de hoofdpersoon (jong meisje) óók een verhouding met een volwassen man. En die is heel lief en zo. En het is zo beschreven dat je als jonge argeloze lezer het nota bene zíelig vindt als die verhouding beëindigd wordt. En dat was een populair boek in bepaalde kringen.
En Jolly, bericht gelezen maar ik ga er hier beter niet op in :)
Fluithaas schreef:
31-12-2018 15:00
Overigens in dat boek van Yvonne Keuls, het verrotte leven van Floortje Bloem, heeft de hoofdpersoon (jong meisje) óók een verhouding met een volwassen man. En die is heel lief en zo. En het is zo beschreven dat je als jonge argeloze lezer het nota bene zíelig vindt als die verhouding beëindigd wordt. En dat was een populair boek in bepaalde kringen.

Ja klopt. Seks met jonge meisjes was toen helemaal niet zo streng verboden als nu. Toen ik rond 1986 in mijn laatste jaar op de middelbare school een werkstuk moest maken deed ik dat over incest. Dat was ook zo'n onderwerp dat eigenlijk toen pas besproken werd en gezien als heel erg. Daarvoor was het net alsof het niet bestond. Ik denk dat er sinds de jaren 70 wel een groeiend bewustzijn is gekomen over de kwetsbaarheid van kinderen en adolescenten mbt seks. Goede ontwikkeling.
JollyRider schreef:
31-12-2018 14:59
Zou je de quote willen weghalen asjeblieft? Ik geloof dat ik het bericht niet lang ga laten staan. Ligt gevoelig, zelfs na een halve eeuw
Done
yasmijn schreef:
31-12-2018 13:45
Stripboeken zoals Asterix werden zeer aanbevolen in mijn jeugd. Daar leerde je wat van en zat vol verborgen verwijzingen en humor.

Tot op de dag van vandaag herlees ik ze.
Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk!
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
31-12-2018 15:11
Broeva! Haro! Dinges heeft gelijk!
“Ga ergens anders slempen en brassen met die meid!”
Fluithaas schreef:
31-12-2018 15:00
En die film uit mijn puberjaren, Het Debuut, daarin heeft een getrouwde volwassen man, volgens mij was de acteur Gerard Cox, een verhouding met een 14 jarig meisje, gespeeld door Marina de Graaf. Dat was heel normaal toen.

Nu zou iedereen de barricades opgaan door zo’n film.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven