Napraattopic deel 107
zondag 16 december 2018 om 19:01
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 31 december 2018 om 14:42
Ja, of “vieze mannetjes”.
maandag 31 december 2018 om 14:43
Ook dat. En daar werden we voor gewaarschuwd.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 31 december 2018 om 14:44
Je had toen toch ook zo'n fotograaf. Bailey of zoiets. Die maakte van die soft focus (bijna) naakt foto's van jonge pubermeisjes. Dat vonden ze ook heel normaal en dat zou nu ook niet meer zomaar kunnen.
Mijn ouders waren gelukkig niet zo vrij. Ik kreeg wel een boekje "seksuele voorlichting 11-13 jaar" maar er werd verder nooit over gepraat.
Mijn ouders waren gelukkig niet zo vrij. Ik kreeg wel een boekje "seksuele voorlichting 11-13 jaar" maar er werd verder nooit over gepraat.
maandag 31 december 2018 om 14:45
Je had kinderlokkers, en die waren eng.
Maar er waten ook volwassenen die liefdevolle relaties met kinderen aan konden gaan, vol respect en vertrouwen enzo, en het was een beetje burgerlijk en ouderwets om daar bezwaar tegen te hebben. Kinderen konden namelijk óók genieten van seks.
maandag 31 december 2018 om 14:47
Head* schreef: ↑31-12-2018 14:44Je had toen toch ook zo'n fotograaf. Bailey of zoiets. Die maakte van die soft focus (bijna) naakt foto's van jonge pubermeisjes. Dat vonden ze ook heel normaal en dat zou nu ook niet meer zomaar kunnen.
Bedoel je niet Helmut Newton?
maandag 31 december 2018 om 14:58
Mijn ouders waren best progressief. Maar als ze “zo’n pedo” bij mij of mijn zus hadden gezien waren er zeker harde klappen gevallen.
oudebaas wijzigde dit bericht op 31-12-2018 15:06
28.27% gewijzigd
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
maandag 31 december 2018 om 14:59
Zou je de quote willen weghalen asjeblieft? Ik geloof dat ik het bericht niet lang ga laten staan. Ligt gevoelig, zelfs na een halve eeuw
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
maandag 31 december 2018 om 15:00
Overigens in dat boek van Yvonne Keuls, het verrotte leven van Floortje Bloem, heeft de hoofdpersoon (jong meisje) óók een verhouding met een volwassen man. En die is heel lief en zo. En het is zo beschreven dat je als jonge argeloze lezer het nota bene zíelig vindt als die verhouding beëindigd wordt. En dat was een populair boek in bepaalde kringen.
maandag 31 december 2018 om 15:05
Fluithaas schreef: ↑31-12-2018 15:00Overigens in dat boek van Yvonne Keuls, het verrotte leven van Floortje Bloem, heeft de hoofdpersoon (jong meisje) óók een verhouding met een volwassen man. En die is heel lief en zo. En het is zo beschreven dat je als jonge argeloze lezer het nota bene zíelig vindt als die verhouding beëindigd wordt. En dat was een populair boek in bepaalde kringen.
Ja klopt. Seks met jonge meisjes was toen helemaal niet zo streng verboden als nu. Toen ik rond 1986 in mijn laatste jaar op de middelbare school een werkstuk moest maken deed ik dat over incest. Dat was ook zo'n onderwerp dat eigenlijk toen pas besproken werd en gezien als heel erg. Daarvoor was het net alsof het niet bestond. Ik denk dat er sinds de jaren 70 wel een groeiend bewustzijn is gekomen over de kwetsbaarheid van kinderen en adolescenten mbt seks. Goede ontwikkeling.
maandag 31 december 2018 om 15:07
DoneJollyRider schreef: ↑31-12-2018 14:59Zou je de quote willen weghalen asjeblieft? Ik geloof dat ik het bericht niet lang ga laten staan. Ligt gevoelig, zelfs na een halve eeuw
maandag 31 december 2018 om 15:11
maandag 31 december 2018 om 15:26
En die film uit mijn puberjaren, Het Debuut, daarin heeft een getrouwde volwassen man, volgens mij was de acteur Gerard Cox, een verhouding met een 14 jarig meisje, gespeeld door Marina de Graaf. Dat was heel normaal toen.Fluithaas schreef: ↑31-12-2018 15:00Overigens in dat boek van Yvonne Keuls, het verrotte leven van Floortje Bloem, heeft de hoofdpersoon (jong meisje) óók een verhouding met een volwassen man. En die is heel lief en zo. En het is zo beschreven dat je als jonge argeloze lezer het nota bene zíelig vindt als die verhouding beëindigd wordt. En dat was een populair boek in bepaalde kringen.
Nu zou iedereen de barricades opgaan door zo’n film.