Napraattopic deel 117
vrijdag 13 september 2019 om 11:09
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Het nieuwe napraattopic: overig/napraattopic-deel-118/list_messages/450380
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 22 september 2019 om 20:27
Wie zegt dat dan?Betty_Slocombe schreef: ↑22-09-2019 19:49Ik geef al jaren alleen maar les in bovenbouwklassen havo en vwo en ik kom al die "afgrijselijke" namen ook regelmatig tegen. Zou wat zijn, als ik die kinderen de toegang zou weigeren tot mijn lokaal omdat hun naam te ordinair is voor een atheneumdiploma.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zondag 22 september 2019 om 20:33
Een van de deelnemers in dat topic heeft al herhaaldelijk gesteld dat "het nu eenmaal zo is" dat je met een in haar ogen afgrijselijke naam geen kansen hebt. Dus niet dat je dan vermoedelijk behoort tot een sociaal-economische laag waarin veel mensen een minder goede uitgangspositie hebben, want daar kun je niet zo veel van vinden, van zo'n algemenig Gerrit-Bloothoofd-verhaaltje, maar echt dat slechte naam=dom kind. En dat stoort me. Maar dat was duidelijk.
zondag 22 september 2019 om 20:37
Over internationaal heb ik geen seconde nagedacht. Blijkt het wel prima te doen in het buitenland geloof ik.the_Wicked_Witch schreef: ↑22-09-2019 20:33Mijn kinderen hebben onverwoestbare hollandse namen. Beetje jammer dat ik er toendertijd niet aan gedacht heb dat het icm hun achternaam echt internationaal niet te doen is.![]()
Ook nooit nagedacht over dat dat invloed zou kunnen hebben op zijn opleidingsniveau of beroep. Maar hij doet nu op mijn aandringen wel zijn best bij economie om zijn toekomst binnen de maffia veilig te stellen.
zondag 22 september 2019 om 20:40
Ik zat laatst naast een plat Amsterdams meisje in een joggingpak, met een knot nephaar, nepwimpers en duidelijk opgevulde lippen, en Wenkbrauwen.
Ze heette *Charella, haar kind was vernoemd naar een voetballer.
Het meisje bleek er 'niet altijd te lopen in me joggingpak, enkelt in het weekend' en vertelde zoveel te werken en was zo'n tien jaar ouder dan ik had verwacht.
Dus ik vroeg wat ze deed en toen kwam er een verhaal over consultancy, de Zuidas, veel moeten reizen en internationale contacten doen want ze had een talenknobbel, en had allemaal 'studies' gedaan in 'van alles en nog wat'
want dat werd steeds voor haar betaald en ze vond het leuk. Plus het geld was ook niet verkeerd.
Ik zou zo graag een dag met die vrouw op haar werk doorbrengen, als je het hebt over vooroordelen. Mijn hele fantasie sloeg op hol.
Het meisje bleek er 'niet altijd te lopen in me joggingpak, enkelt in het weekend' en vertelde zoveel te werken en was zo'n tien jaar ouder dan ik had verwacht.
Dus ik vroeg wat ze deed en toen kwam er een verhaal over consultancy, de Zuidas, veel moeten reizen en internationale contacten doen want ze had een talenknobbel, en had allemaal 'studies' gedaan in 'van alles en nog wat'
want dat werd steeds voor haar betaald en ze vond het leuk. Plus het geld was ook niet verkeerd.
Ik zou zo graag een dag met die vrouw op haar werk doorbrengen, als je het hebt over vooroordelen. Mijn hele fantasie sloeg op hol.
zondag 22 september 2019 om 20:43
Onze achternaam is sowieso in het buitenland niet goed uitspreekbaar, hoefde ik daar qua voornaam iig geen rekening meer mee te houden.the_Wicked_Witch schreef: ↑22-09-2019 20:33Mijn kinderen hebben onverwoestbare hollandse namen. Beetje jammer dat ik er toendertijd niet aan gedacht heb dat het icm hun achternaam echt internationaal niet te doen is.![]()
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 22 september 2019 om 20:45
Behalve dat het een Amsterdamse was, beschrijf je hier een forummer.Het-groepje schreef: ↑22-09-2019 20:40Ik zat laatst naast een plat Amsterdams meisje in een joggingpak, met een knot nephaar, nepwimpers en duidelijk opgevulde lippen, en Wenkbrauwen.
Geen bijzonderheden
zondag 22 september 2019 om 20:46
Dat is mooi. En dan ben je een grote speler, ook internationaal. Dat is wat je wilt voor je kind.Suðri schreef: ↑22-09-2019 20:37Over internationaal heb ik geen seconde nagedacht. Blijkt het wel prima te doen in het buitenland geloof ik.
Ook nooit nagedacht over dat dat invloed zou kunnen hebben op zijn opleidingsniveau of beroep. Maar hij doet nu op mijn aandringen wel zijn best bij economie om zijn toekomst binnen de maffia veilig te stellen.
Mijn ene heeft een internationaal bekende voornaam die in de rest van de wereld wel wat ouderwetser is dan hier, de andere een Nederlandse, maar die is heel makkelijk aan te passen naar een heel gangbare naam.
In dat draak van een programma van Yvon is boer Geert weer eens. Ik vind dat zo'n lieve man en hij zegt echt heel slimme dingen.
zondag 22 september 2019 om 20:47
madamzonderm schreef: ↑22-09-2019 19:26Ja, dat mag je. Ik zie niet waarom je zegt dat je het niet aan mij vraagt. Voor als het ermee te maken heeft, ik mag zelf bepalen aan wie ik iets antwoord.
Ik heb ook zo'n collega. Als ik/iemand anders iets vraagt aan Henk dan blért Truus al haar antwoord/mening/blabla voordat Henk ook maar zijn mond open kan doen.
Ik vind Truus bloedirritant. Als ik wat van Truus wil weten vraag ik het haar wel.
Als ik aan Henk iets vraag hoor ik graag wat Henk er van vindt.
zondag 22 september 2019 om 21:08
Kan me voorstellen dat je het irritant vindt.PoesinBoots schreef: ↑22-09-2019 20:47Ik heb ook zo'n collega. Als ik/iemand anders iets vraagt aan Henk dan blért Truus al haar antwoord/mening/blabla voordat Henk ook maar zijn mond open kan doen.
Ik vind Truus bloedirritant. Als ik wat van Truus wil weten vraag ik het haar wel.
Als ik aan Henk iets vraag hoor ik graag wat Henk er van vindt.
Nu kregen de mods je vraag al 4875 keer. Ze zeiden wat ze gingen doen; dingen naar napraat verplaatsen. Is dat tof? Weet niet. Maar zovaak vragen helpt niet. Ik dacht een ander voorstel te doen.
Sorry, ik wil je niet voor de voeten lopen. Ik word wel een beetje kriebelig van het heen en weer tussen de mods en forummers, niet specifiek jij in die laatste groep, over napraat als de mods al zeiden wat ze nu doen.
zondag 22 september 2019 om 21:21
zondag 22 september 2019 om 21:36
Okay(?)!
zondag 22 september 2019 om 21:48
kinderen/irritatie-aan-kind-van-me-vrie ... ges/449766
Ik geloof híer helemaal niks van.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
zondag 22 september 2019 om 21:51
Nee, ergerlijk getrol weer. Ik vind het altijd zowel sneu als plaatsvervangend gênant als mensen er dan ook nog zo serieus op ingaan.charlottew88 schreef: ↑22-09-2019 21:48kinderen/irritatie-aan-kind-van-me-vrie ... ges/449766
zondag 22 september 2019 om 21:52
"ik en me vriend..."charlottew88 schreef: ↑22-09-2019 21:48kinderen/irritatie-aan-kind-van-me-vrie ... ges/449766