Napraattopic deel 118
vrijdag 4 oktober 2019 om 13:13
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:18
In elk topic.
Volgens de mod moet je wachten tot een TO ergens zelf over begint anders kan het natuurlijk ook zo zijn dat TO er niet over had willen beginnen.
Tenzij je checked of TO zelf nog nooit op een ander forum er iets over gezegd heeft, dan mag het misschien wel. Maar ja, aangezien je niet weet wie TO op een ander forum is kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Voor je het weet heb je kans op een ban wegens wellicht ongeoorloofd beginnen over mogelijke informatie die TO misschien wel daar maar eventueel niet hier had willen delen.
vrijdag 11 oktober 2019 om 17:18
vrijdag 11 oktober 2019 om 17:20
Wat vermoeiend, een safe-space op een Amerikaanse Universiteit is er nog een vrolijke kroeg bij vergeleken.SHIFTY schreef: ↑11-10-2019 17:18In elk topic.
Volgens de mod moet je wachten tot een TO ergens zelf over begint anders kan het natuurlijk ook zo zijn dat TO er niet over had willen beginnen.
Tenzij je checked of TO zelf nog nooit op een ander forum er iets over gezegd heeft, dan mag het misschien wel. Maar ja, aangezien je niet weet wie TO op een ander forum is kan je maar beter het zekere voor het onzekere nemen. Voor je het weet heb je kans op een ban wegens wellicht ongeoorloofd beginnen over mogelijke informatie die TO misschien wel daar maar eventueel niet hier had willen delen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:33
Theoretisch kan dat niet.
Aangezien de staffer die gaat staffen wegens informatie halen van een ander topic zelf degene is die de nick van iemand op een ander topic koppelt aan de nick van iemand hier. En als de mods daar op modereren bevestigen zij daarmee de koppeling van externe privacy-informatie een forummer hier. Of ze moeten kunnen uitleggen waarom mods weten dat een nick hier gekoppeld is aan een nick op een ander forum wat al helemaal discutabel zou zijn.
Dus als privacy een dingetje is, dan mag er niet op gemodereerd worden behalve eventueel het terechtwijzen van de staffer in kwestie.
Maar goed, dat is theoretisch dan natuurlijk.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:34
Logica gaat hier niet op hè.SHIFTY schreef: ↑11-10-2019 17:33Theoretisch kan dat niet.
Aangezien de staffer die gaat staffen wegens informatie halen van een ander topic zelf degene is die de nick van iemand op een ander topic koppelt aan de nick van iemand hier. En als de mods daar op modereren bevestigen zij daarmee de koppeling van externe privacy-informatie een forummer hier. Of ze moeten kunnen uitleggen waarom mods weten dat een nick hier gekoppeld is aan een nick op een ander forum wat al helemaal discutabel zou zijn.
Dus als privacy een dingetje is, dan mag er niet op gemodereerd worden behalve eventueel het terechtwijzen van de staffer in kwestie.
Maar goed, dat is theoretisch dan natuurlijk.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:34
Zoals ik het begrijp mag je niet linken naar een bericht op een ander forum van een to maar wel een suggestieve vraag stellen om tot de kern te komen van wat die to daar geschreven heeft. Dus zoals ik gisteren de kennis die ik had omdraaide in vraagvorm aan de to van het desbetreffende topic. Komt op hetzelfde neer maar dan anders verpakt.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:37
prada schreef: ↑11-10-2019 17:34Zoals ik het begrijp mag je niet linken naar een bericht op een ander forum van een to maar wel een suggestieve vraag stellen om tot de kern te komen van wat die to daar geschreven heeft. Dus zoals ik gisteren de kennis die ik had omdraaide in vraagvorm aan de to van het desbetreffende topic. Komt op hetzelfde neer maar dan anders verpakt.
Ach hou toch op, je moet gewoon kunnen linken naar Fok! en zeggen 'hee Kees, hier schrijf je iets heel anders' in plaats van allerlei omslachtige vragen te gaan stellen.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:38
Goed gedaan Prada!prada schreef: ↑11-10-2019 17:34Zoals ik het begrijp mag je niet linken naar een bericht op een ander forum van een to maar wel een suggestieve vraag stellen om tot de kern te komen van wat die to daar geschreven heeft. Dus zoals ik gisteren de kennis die ik had omdraaide in vraagvorm aan de to van het desbetreffende topic. Komt op hetzelfde neer maar dan anders verpakt.

vrijdag 11 oktober 2019 om 17:40
prada schreef: ↑11-10-2019 17:34Zoals ik het begrijp mag je niet linken naar een bericht op een ander forum van een to maar wel een suggestieve vraag stellen om tot de kern te komen van wat die to daar geschreven heeft. Dus zoals ik gisteren de kennis die ik had omdraaide in vraagvorm aan de to van het desbetreffende topic. Komt op hetzelfde neer maar dan anders verpakt.
En hoe vind je dat zelf, dat je door een mod verzocht wordt om suggestieve vragen te stellen om via een andere verpakking op hetzelfde uit te komen?
Lekker zinvol beleid? Lekker duidelijk ook om op te modereren?