Napraattopic deel 120
vrijdag 1 november 2019 om 10:03
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
De link naar het nieuwe topic:
overig/napraattopic-deel-121/list_messa ... #p30613252
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

donderdag 7 november 2019 om 08:16
Je mag mij strontvervelend vinden hoor. Dat vind ik van meer mensen op dit forum.
Het zuurtopic heb ik niet in meegeschreven.
Mensen de mond snoeren als de reacties niet goed vallen? Is dat de strategie?

donderdag 7 november 2019 om 08:18
Jezus, wat kun jij drammen over niks.herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 08:16Je mag mij strontvervelend vinden hoor. Dat vind ik van meer mensen op dit forum.
Het zuurtopic heb ik niet in meegeschreven.
Mensen de mond snoeren als de reacties niet goed vallen? Is dat de strategie?
donderdag 7 november 2019 om 08:21

donderdag 7 november 2019 om 08:24
Exact mijn gedachte.PoesinBoots schreef: ↑07-11-2019 08:22Serieuze vraag herfstappeltaart, is er iets veranderd de laatste 2 dagen?
Je lijkt wel gehackt.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
donderdag 7 november 2019 om 08:35
Voor gezelligheid zijn er andere topics.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 08:37
PoesinBoots schreef: ↑07-11-2019 08:22Serieuze vraag herfstappeltaart, is er iets veranderd de laatste 2 dagen?
Je lijkt wel gehackt.
Nee er is niks veranderd. Ik ben niet gehackt. Ik ben het gewoon een beetje beu dat iedereen door een aantal mensen op zo'n onsympathieke manier wordt weggehoond. En dat (zoals ik al eerder aangaf) echt inhoudelijke reacties vaak uitblijven.
Voorbeeldje: ik heb nu al een paar keer gevraagd (ivm het spoiler-onderwerp) hoe lang een bespreking van een programma een spoiler blijft. Serieuze vraag, het is mij niet duidelijk. Op het Modstopic worden vragen gewoon verwijderd dus daar wordt ik ook niet wijzer van.
Er komt geen normaal antwoord op.
Alleen maar antwoorden in de trant van: " zeik niet zo en donder op".
Vind ik niet constructief. Ik snap niet waarom men direct defensief reageert en op zo'n klotemanier (excuzes le mot).
Ik vind het ook behoorlijk aanmatigend en lullig dat posts direct worden gewantrouwd. Voorbeeld is van de week toen ik zei dat ik ging werken en dat meteen werd opgevat als " steek onder water". Slaat nergens op.
Solomio heeft daar excuses voor aangeboden wat ik zeer waardeer en een eerlijke reactie vind. Dus ik gebruyik dit alleen even ter illustratie.
Meestal worden geen excuses aangeboden en worden de reacties alleen maar steeds grimmiger.
Wat te denken van de sneer over de menopauze. Ik vind dat toch wel zo kinderachtig en ja, inderdaad een teken van gebrek aan inhoudelijke reactie.
Ik geef de moed maar op.

donderdag 7 november 2019 om 08:44
Ik geef de moed ook maar op dan. Ik heb gisteren meerdere serieuze inhoudelijke reacties gegeven over spoileren.
Ook over hoe lang iets een spoiler is. Mét voorbeelden. (loepje)
Als je het dan niet wilt lezen en niet wilt snappen dat houdt het op hoor.
Ik vind dat jammer. Waardeer je (normaal) zeker.

donderdag 7 november 2019 om 08:49
Geen bijzonderheden

donderdag 7 november 2019 om 08:51
Ik heb je geloept en zie het je meerdere keren uitleggen.PoesinBoots schreef: ↑07-11-2019 08:44Ik geef de moed ook maar op dan. Ik heb gisteren meerdere serieuze inhoudelijke reacties gegeven over spoileren.

donderdag 7 november 2019 om 08:54
En Poes niet alleen.

donderdag 7 november 2019 om 08:54
Nee, ook dat!

donderdag 7 november 2019 om 08:56
PoesinBoots schreef: ↑07-11-2019 08:44Ik geef de moed ook maar op dan. Ik heb gisteren meerdere serieuze inhoudelijke reacties gegeven over spoileren.
Ik heb jouw reacties goed gelezen en waardeer ook je uitleg maar heb er ook op gereageerd. We verschillen van inzicht over dit onderwerp. Ik vind dat je, zo geredeneerd, in ELK topic wat over een serie/programma/film gaat spoiler-alert moet geven. Er zijn altijd mensen die het programma later kijken. Misschien zelfs jaren later.
In het topic over Hendrik Groen werd een hele verstandige reactie gegeven door Redbulletje. In mijn optiek de beste manier.
En ook op mijn vragen waarom andere topics (kijk de entertainment-pijler er maar op na) waar programma's besproken worden en het bomvol " spoilers" staat, niet bekritiseerd worden, komt geen antwoord.
Jouw beschrijving van een spoiler was goed bedoeld maar onnodig. Ik denk dat iedereen weet wat het begrip inhoudt, maar het oprekken ervan, de interpretatie is onlogisch.
Maar goed, slotje op het spoiler-onderwerp maar, want daar gaan we het niet over eens worden.
Het ging mij er om dat afwijkende meningen als gezeik en gedram en gezeur bestempeld worden.

donderdag 7 november 2019 om 09:00
donderdag 7 november 2019 om 09:06
Wat die spoilers betreft: die blijven voor eeuwig spoilers, zo ingewikkeld is het niet.herfstappeltaart schreef: ↑07-11-2019 08:37Nee er is niks veranderd. Ik ben niet gehackt. Ik ben het gewoon een beetje beu dat iedereen door een aantal mensen op zo'n onsympathieke manier wordt weggehoond. En dat (zoals ik al eerder aangaf) echt inhoudelijke reacties vaak uitblijven.
Voorbeeldje: ik heb nu al een paar keer gevraagd (ivm het spoiler-onderwerp) hoe lang een bespreking van een programma een spoiler blijft. Serieuze vraag, het is mij niet duidelijk. Op het Modstopic worden vragen gewoon verwijderd dus daar wordt ik ook niet wijzer van.
Er komt geen normaal antwoord op.
Alleen maar antwoorden in de trant van: " zeik niet zo en donder op".
Vind ik niet constructief. Ik snap niet waarom men direct defensief reageert en op zo'n klotemanier (excuzes le mot).
Ik vind het ook behoorlijk aanmatigend en lullig dat posts direct worden gewantrouwd. Voorbeeld is van de week toen ik zei dat ik ging werken en dat meteen werd opgevat als " steek onder water". Slaat nergens op.
Solomio heeft daar excuses voor aangeboden wat ik zeer waardeer en een eerlijke reactie vind. Dus ik gebruyik dit alleen even ter illustratie.
Meestal worden geen excuses aangeboden en worden de reacties alleen maar steeds grimmiger.
Wat te denken van de sneer over de menopauze. Ik vind dat toch wel zo kinderachtig en ja, inderdaad een teken van gebrek aan inhoudelijke reactie.
Ik geef de moed maar op.
![]()
Ik dacht dat iets een spoiler was zolang het nog niet in Nederland was uitgezonden, ik weet nu dat dat anders is.
Als je dan blijft vragen, terwijl het inmiddels is uitgelegd, krijg je uiteindelijk geen inhoudelijke reactie meer.
Vinnik niet zo gek.
David Dunning
David Dunning

donderdag 7 november 2019 om 09:11
Solomio schreef: ↑07-11-2019 09:06Wat die spoilers betreft: die blijven voor eeuwig spoilers, zo ingewikkeld is het niet.
Ik dacht dat iets een spoiler was zolang het nog niet in Nederland was uitgezonden, ik weet nu dat dat anders is.
Als je dan blijft vragen, terwijl het inmiddels is uitgelegd, krijg je uiteindelijk geen inhoudelijke reactie meer.
Vinnik niet zo gek.
Zoals gezegd zou dan standaard in elke OP die over een programma gaat een spoiler-alert moeten staan. Dus daarmee is het overbodig.
Gewoon niet lezen als je nog moet kijken en je wil er niks over weten.