Napraattopic deel 124

03-01-2020 21:30 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
oudebaas schreef:
04-01-2020 11:29
Wat behelst een moreel kompas precies?
Dat je je gedraagt en doet wat anderen vinden dat hoort.
Alle reacties Link kopieren
Sudrì schreef:
04-01-2020 11:30
Dat je je gedraagt en doet wat anderen vinden dat hoort.
Maar dan ligt het er net aan wie die anderen zijn. In een islamitisch milieu zal dat kompas toch naar wat anders wijzen dan in het parenclubcircuit.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Voor mij betekent moreel kompas dat je waarden en normen hebt waarnaar je leeft.
Maud*de*Braose schreef:
04-01-2020 11:34
Voor mij betekent moreel kompas dat je waarden en normen hebt waarnaar je leeft.
Dit.
Je mag best iemand een kortzichtige sociaal beperkte lompe idioot vinden zonder dat je daarmee automatisch zelf een kortzichtige sociaal beperkte lompe idioot bent.

Maar goed ik weet ook niet over welk topic we het hebben en wat daarin gezegd wordt.
Waar doel je precies op Sudri?
Het vuurwerktopic. Ik vind het beschamend hoe een deel daar los gaat.
oudebaas schreef:
04-01-2020 11:33
Maar dan ligt het er net aan wie die anderen zijn. In een islamitisch milieu zal dat kompas toch naar wat anders wijzen dan in het parenclubcircuit.
Ja natuurlijk, andere basis waarop deze gebaseerd worden.
Alle reacties Link kopieren
Yep. Iets meer naar het oosten. ;-D

Edit: aan Oudebaas was dat gericht.
anoniem_380791 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 11:39
34.58% gewijzigd
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Sudrì schreef:
04-01-2020 11:37
Het vuurwerktopic. Ik vind het beschamend hoe een deel daar los gaat.
Op actueel?
Maud*de*Braose schreef:
04-01-2020 11:38
Op actueel?
Geen idee, vast wel.
Maud*de*Braose schreef:
04-01-2020 11:38
Op actueel?

Ja: "massaal wangedrag met oud-en-nieuw"
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
04-01-2020 11:40
Ja: "massaal wangedrag met oud-en-nieuw"
“Mijn” topic dat nu een jaar en een dag loopt :-)
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Sudrì schreef:
04-01-2020 11:37
Het vuurwerktopic. Ik vind het beschamend hoe een deel daar los gaat.

Wat is er beschamend en waar gaat men op los in dat topic?
Ik heb de laatste paar pagina's gelezen, maar ik lees nou niet een heel bijzonder verloop in dat topic?
Ik heb de laatste 10 bladzijdes gelezen en trok mijn wenkbrauwen ook wel op, zeker over bepaalde ongenuanceerde uitspraken over "doodschieten".

Ik ben ook zeer ontdaan door wat ik las, want ik was het helemaal eens met iemand die tot mijn minst favoriete, want ongenuanceerd vuilspuitende, forummers hoort. Maar nu komen daar opeens hele zinnige dingen uit. @(
-Shifty- schreef:
04-01-2020 11:54
Wat is er beschamend en waar gaat men op los in dat topic?
Ik heb de laatste paar pagina's gelezen, maar ik lees nou niet een heel bijzonder verloop in dat topic?
Wat Maud zegt. Het ‘de dood in gejaagd hebben’, etc. Het gaat om kinderen van 12.
En dan weet ik ook nog hoe ontzettend veel excessief geweld politie gebruikt in situaties waarin dat totaal niet nodig is. (En neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, naar de politie toe is ook niet oke)
Sudrì schreef:
04-01-2020 12:43
Wat Maud zegt. Het ‘de dood in gejaagd hebben’, etc. Het gaat om kinderen van 12.

Ja, dat vond ik ook veel te harde uitspraken.
Topic niet gelezen, maar ik heb ontzettend te doen met die jochies. Of het nu etterbakken zijn of niet, ze wilden vast geen mensen de dood in jagen. En ze moeten er wel hun hele leven mee door. Door een domme inschattingsfout als je nauwelijks puber bent
Malinois schreef:
04-01-2020 12:48
Topic niet gelezen, maar ik heb ontzettend te doen met die jochies. Of het nu etterbakken zijn of niet, ze wilden vast geen mensen de dood in jagen. En ze moeten er wel hun hele leven mee door. Door een domme inschattingsfout als je nauwelijks puber bent
Dit. Dat zijn van die jochies die ik nog wel eens tegenkom en ze dan helemaal verrot het systeem uit zie gaan.
“We dachten, we leggen het op die bank, dan blijft de vloer heel.’ Dat soort denkwijzen. Hoe kunnen kinderen van 12 nou weten dat er zoveel gif uit een bank komt. Zelfs ik wist dat niet.
Malinois schreef:
04-01-2020 12:48
Topic niet gelezen, maar ik heb ontzettend te doen met die jochies. Of het nu etterbakken zijn of niet, ze wilden vast geen mensen de dood in jagen. En ze moeten er wel hun hele leven mee door. Door een domme inschattingsfout als je nauwelijks puber bent
Juist ja. De reacties op nieuwsberichten op social media zijn ook echt om te janken.
Sudrì schreef:
04-01-2020 12:51
Dit. Dat zijn van die jochies die ik nog wel eens tegenkom en ze dan helemaal verrot het systeem uit zie gaan.
“We dachten, we leggen het op die bank, dan blijft de vloer heel.’ Dat soort denkwijzen. Hoe kunnen kinderen van 12 nou weten dat er zoveel gif uit een bank komt. Zelfs ik wist dat niet.
Nou dat. Ik heb er zo één in huis. Beetje bang voor vuurwerk dus denk niet dat hij gekkigheid uithaalt. Maar die ging oudjaarsdag ook zijn héle voorraad (4,- ) zelfgekocht vuurwerk afschieten met vriendjes. En ze vallen geen mensen lastig en doen voorzichtig, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat als er grofvuil had gestaan dat er niet 1 zo’n ventje had gedacht ‘goh eens kijken wat er gebeurt als ik hier een grondbloem op leg’

12 jarige jochies zijn raar. Die doen dat soort dingen
En als ze ouders zijn blijven ze raar, ze denken hopelijk alleen iets beter na :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
04-01-2020 12:55
Nou dat. Ik heb er zo één in huis. Beetje bang voor vuurwerk dus denk niet dat hij gekkigheid uithaalt. Maar die ging oudjaarsdag ook zijn héle voorraad (4,- ) zelfgekocht vuurwerk afschieten met vriendjes. En ze vallen geen mensen lastig en doen voorzichtig, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat als er grofvuil had gestaan dat er niet 1 zo’n ventje had gedacht ‘goh eens kijken wat er gebeurt als ik hier een grondbloem op leg’

12 jarige jochies zijn raar. Die doen dat soort dingen
Ik begrijp dus echt niet dat je zo’n risico aanvaardbaar vindt en je kind zonder toezicht laat.
Een kind weet misschien niet beter, maar dat een ouder (die verantwoordelijk is) het laat gebeuren??
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
04-01-2020 13:00
Ik begrijp dus echt niet dat je zo’n risico aanvaardbaar vindt en je kind zonder toezicht laat.
Een kind weet misschien niet beter, maar dat een ouder (die verantwoordelijk is) het laat gebeuren??
Tot welke leeftijd moet je er bij blijven dan?
anoniem_392256 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 15:45
28.51% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven