Napraattopic deel 124

03-01-2020 21:30 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
feow schreef:
04-01-2020 13:00
Ik begrijp dus echt niet dat je zo’n risico aanvaardbaar vindt en je kind zonder toezicht laat.
Een kind weet misschien niet beter, maar dat een ouder (die verantwoordelijk is) het laat gebeuren??
Meen je dat echt? Ik zie daar echt géén risico in. Vuurwerkbril heeft hij netjes op en erger dan wat schrik en een zere vinger kan het niet worden met het kaliber vuurwerk dat hij en z’n matties hebben.

Zoon was bij een vriendje en stond daar met een stuk of 4 jochies in de achtertuin en op het pleintje voor het huis wat grondbloemen en rotjes af te steken. Ik ga daar geen toezicht op houden. De ouders van vriendje waren thuis en hadden de heren uitgenodigd. Ze mogen niet de wijk door struinen. Maar ik ga geen oppas spelen voor een 12/13 jarige.
Geen idee welke achtergrond die jongens hebben. Of ze met of zonder normen en waarden en waarschuwingen opgegroeid zijn. Ik zie daarover in dat topic wel allerlei aannames. Maar de meeste kinderen zullen zeker niet de bedoeling hebben de dood van een ander te veroorzaken. Ze halen wel stomme dingen uit en overzien consequenties niet voldoende. Daarom is opvoeding en toezicht belangrijk. Maar het is een gotspe om te verwachten dat je daarmee dit soort situaties helemaal kunt voorkomen.
Opvoeding en toezicht zijn idd belangrijk, maar je voorkomt er niet alles mee.

Ik denk dat mijn kind dusdanig goed opgevoed is dat hij geen vuurwerk afsteekt als er iemand langs komt, geen vuurwerk in gebouwen en naar mensen gooit en het gebruikt zoals het hoort. Dan ga ik daar niet bovenop zitten. Als het aan mij lag stak hij niks af, maar ik snap ook dat dat anders is als je 12 bent.

Domme ongelukken mogen niet meer gebeuren, er moet altijd iemand De Schuldige zijn.
Malinois schreef:
04-01-2020 13:15
Opvoeding en toezicht zijn idd belangrijk, maar je voorkomt er niet alles mee.

Ik denk dat mijn kind dusdanig goed opgevoed is dat hij geen vuurwerk afsteekt als er iemand langs komt, geen vuurwerk in gebouwen en naar mensen gooit en het gebruikt zoals het hoort. Dan ga ik daar niet bovenop zitten. Als het aan mij lag stak hij niks af, maar ik snap ook dat dat anders is als je 12 bent.

Domme ongelukken mogen niet meer gebeuren, er moet altijd iemand De Schuldige zijn.

Ja, klopt.
De verhuurder van de flat werd zelfs als Schuldige aangesproken, over dat zij die bank natuurlijk weg hadden moeten halen. Alsof zij de grofvuildienst zijn. Is inmiddels al bekend wie de bank daar heeft neergezet?
Marana schreef:
04-01-2020 13:25
De verhuurder van de flat werd zelfs als Schuldige aangesproken, over dat zij die bank natuurlijk weg hadden moeten halen. Alsof zij de grofvuildienst zijn. Is inmiddels al bekend wie de bank daar heeft neergezet?
Weet ik niet. Er zal wel een grondig onderzoek komen. Ben benieuwd wat daar uit komt.
Alle reacties Link kopieren
Malinois schreef:
04-01-2020 13:06
Meen je dat echt? Ik zie daar echt géén risico in
Klinkt toch anders dan:

maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat als er grofvuil had gestaan dat er niet 1 zo’n ventje had gedacht ‘goh eens kijken wat er gebeurt als ik hier een grondbloem op leg’

12 jarige jochies zijn raar. Die doen dat soort dingen



Dus ja, ik meen het.
Ik snap niet dat je dat risico neemt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
feow schreef:
04-01-2020 13:32
Klinkt toch anders dan:

maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat als er grofvuil had gestaan dat er niet 1 zo’n ventje had gedacht ‘goh eens kijken wat er gebeurt als ik hier een grondbloem op leg’

12 jarige jochies zijn raar. Die doen dat soort dingen



Dus ja, ik meen het.
Ik snap niet dat je dat risico neemt.
Dat klopt, als er helemaal geen controle was. En daarom wil ik dus ook niet dat ze de wijk door gaan. Ze staan voor iemands huis. Maar idd dan kan er nog iets misgaan. Ik vind dit alleen een prima aanvaardbaar risico eigenlijk. Anders moet ik hem daar ook niet op de fiets naartoe laten gaan, want wie weet steekt ie zomaar over en rijdt iemand zichzelf of hem dood daardoor. En dan zou hij ook niet met vriendjes naar school mogen fietsen, want er zijn er zat die slingerend met 3 naast elkaar fietsen.

Dat doen pubers. Dat gaat soms gruwelijk mis, zeker. Maar dat vind ik geen reden om er dan maar altijd naast te zitten
Wat een drama dat bad.
PoesinBoots schreef:
04-01-2020 16:00
Wat een drama dat bad.
Haha, zeg dat wel.
PoesinBoots schreef:
04-01-2020 16:00
Wat een drama dat bad.
Werkelijk.
PoesinBoots schreef:
04-01-2020 16:00
Wat een drama dat bad.
Ja, heftig hoor.
Wat een fucking non issue.
Ik zou best even in bad willen, verrek van de kou. Of liever nog even in de sauna.
Ik geloof dat ik het bad ook maar laat vollopen hier. Ik heb nog zalige badschuim.

Die TO miemelt nog wel even door daar.
Doe mij maar een sauna in plaats van bad.
Star² schreef:
04-01-2020 16:19
Doe mij maar een sauna in plaats van bad.
Dit. En dan zo’n brrr bad waar weet ik veel wie al in heeft liggen weken, brrrr.
feow schreef:
04-01-2020 13:32
Klinkt toch anders dan:

maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur dat als er grofvuil had gestaan dat er niet 1 zo’n ventje had gedacht ‘goh eens kijken wat er gebeurt als ik hier een grondbloem op leg’

12 jarige jochies zijn raar. Die doen dat soort dingen



Dus ja, ik meen het.
Ik snap niet dat je dat risico neemt.
Eens .
Ik ben al een tijd niet meer in de sauna geweest. Binnenkort maar weer eens gaan.

Sommige mensen hebben een sauna in huis, dat lijkt me zo heerlijk.
anoniem_388053 wijzigde dit bericht op 04-01-2020 16:24
29.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
fout verkeerde topic
Sudrì schreef:
04-01-2020 16:21
Dit. En dan zo’n brrr bad waar weet ik veel wie al in heeft liggen weken, brrrr.
Ik heb ooit schoonmaakwerk gedaan in een hotel. Die brrrrr is volkomen terecht. Wat een smeerpoetsen.
Ik snap ook niet dat niemand dat ding even buiten heeft gezet. Maar het is makkelijker om 2 jochies van 12/13 te lynchen/met de dood te bedreigen.
Maud*de*Braose schreef:
04-01-2020 16:25
Ik heb ooit schoonmaakwerk gedaan in een hotel. Die brrrrr is volkomen terecht. Wat een smeerpoetsen.
Dit is niet helpend :rofl:
Ik heb Luci nodig voor haakvragen.
Sudrì schreef:
04-01-2020 16:26
Dit is niet helpend :rofl:

Sorry :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven