Napraattopic deel 126

23-02-2020 21:55 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Maud*de*Braose schreef:
03-03-2020 13:15
Om het Coronavirus te verjagen geloof ik.
Ik lees het. Misschien helpt het best. Even de longen schoonbranden. En als je binnen zit te blowen word je iig niet besmet!
Th∅rdis schreef:
03-03-2020 13:16
Vooralsnog vind ik de gemiddelde tbs kliniek een aangenamere plek dan de actueelpijler
Dat snap ik wel. Soort zoekt soort :lol:
Lady*Voldemort schreef:
03-03-2020 13:15
De muziekindustrie heeft zich ook al op het Coronagebeuren geworpen. Deze song is gemaakt voor kinderdagverblijven, om de jongsten onder ons bewust te maken van de gevaren van het handen schudden:

Afbeelding

Nou nog een liedje om ze te leren de ene elleboog te gebruiken voor het hoesten en niezen en de andere voor het groeten.
Nou heb ik zojuist mensen rücksichtlos afschieten een soort van veroordeeld. Maar er zijn grenzen merk ik
Th∅rdis schreef:
03-03-2020 13:16
Vooralsnog vind ik de gemiddelde tbs kliniek een aangenamere plek dan de actueelpijler
:HA:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Th∅rdis schreef:
03-03-2020 13:18
Nou heb ik zojuist mensen rücksichtlos afschieten een soort van veroordeeld. Maar er zijn grenzen merk ik
Soms hebben ze best een punt hoor, op Actueel.
Het zit vol met kwezels hier.
Geen bijzonderheden
https://youtu.be/Oc5B6vNemKA

Ik vind het een goed lied. Maar wat is er precies mis met swaffelen?
Murrmurr schreef:
03-03-2020 13:34
https://youtu.be/Oc5B6vNemKA

Ik vind het een goed lied. Maar wat is er precies mis met swaffelen?
Ik vind swaffelen toch vaak onhandig bij gebrek aan onderdelen
https://youtu.be/Od18LH7uYTA

En de vertolker van het ellebooglied is natuurlijk ook weer een racist. Elleboog tegen de harses geven denk.
Murrmurr schreef:
03-03-2020 13:43
https://youtu.be/Od18LH7uYTA

En de vertolker van het ellebooglied is natuurlijk ook weer een racist. Elleboog tegen de harses geven denk.
Och heden, die draak heb ik ook nog geleerd op school.

In 1973.
Lady*Voldemort schreef:
03-03-2020 14:11
Och heden, die draak heb ik ook nog geleerd op school.

In 1973.
Mijn nichtje van drie leert nu nog steeds Hankie Pankie Shanghai
:rofl: Ik kom net uit een chagrijnig makende hagelbui, maar jullie maken mijn dag weer goed.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
En dat er kennelijk mensen zijn die een gipswissel willen aangrijpen om even snel hun been te scheren voor het weer in het gips gaat helpt ook.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Hagel? Hier is het al de hele dag lente.

Ik zocht trouwens laatst online naar een inmiddels fout lied dat wij op de basisschool leerden. Wilde mijn kinderen choqueren. Maar ik kan het helemaal nergens vinden. Misschien maar goed ook, maar sindsdien heb ik af en toe de enige twee regels die ik nog ken, in mijn hoofd:
'Ze woonden bij de Bosporus,
ze woonden in Turkije.
Daar kochten ze een ezeltje,
daar konden ze op rijden.
Ha ha, Mustafa, Ali en Abdullah!
Ha ha, Mustafa, Ali en Abdullah!'

Je kan het je haast niet meer voorstellen, maar daar werden toen helemaal geen vragen bij gesteld. Vonden we leuk. Weet iemand hier waar het heenging met die ezel? Werd het nog erger, of kwamen ze goed terecht?
:rofl: Yette, ik ken het niet, zelfs Hankie Pankie Shanghai heb ik pas recent leren kennen. Wij hadden geloof ik alleen de tante uit Marokko die met 2 kamelen komt (als ze komt).
Th∅rdis schreef:
03-03-2020 13:12
Ja joh. En voorstellen dat je verdachten meteen maar doodschiet om zo de kosten voor een proces en straf te besparen mag wél, voorstellen dat iemand het pieterbaancentrum even belt om ze op het hiaat in hun diagnostiek te wijzen is ongepast en veel te lomp. Actueel heeft een heel eigen gedragscode zo blijkt weer
Je hebt toch geen waarschuwing gehad??? :woa:
Dana schreef:
03-03-2020 15:15
:rofl: Yette, ik ken het niet, zelfs Hankie Pankie Shanghai heb ik pas recent leren kennen. Wij hadden geloof ik alleen de tante uit Marokko die met 2 kamelen komt (als ze komt).
Ja dat was nog maar de vraag
Ik weet nog wel een liedje over een stierengevecht, dat kon toen blijkbaar ook nog gewoon.

Even denken hoor

(...)

Een wilde stier, tjonge wat een dier, mensen kijk eens hier, het is feest

Toreadoros seviljarados gossie de stier is al los wat een kolos

Aan het eind van het liedje stortte de stier levenloos ter aarde, en dan barstte de hele klas nog één keer uit in een vrolijk toreadoros seviljarados.

Ach ja.
Tjonge, wat een avontuurlijke liedjes leerden jullie allemaal.
Op mijn kleuterschool was het paard van de waard in Bolsward al heel exotisch.
Verder was het vooral de categorie 'Stil maar wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel èhhen de aaaaaaarde'. :A:
Ik werd er een tijdje een heel devoot kind van, tot teleurstelling van mijn atheïstische vader.
Moriaantje zo zwart als roet
Ging eens wand'len zonder hoed.
En de zon scheen op zijn bolletje
Daarom droeg hij een parasolletje
......verder weet ik het niet meer.

Ik kwam net wel door het ellebooglied op een youtubefilmpje van Koot en Bie:
"Euthanasie met haar bedreven" :rofl:
Meesterlijk.
Wat mis ik ze toch.
Oh ja, en Kom Ivanovitsch, die hadden we ook. Koude Oorlog, hè. 'Ayayay, drinken kameraad, drink met ons de wodka voor je morgen gaat.' Daar ging het fout in mijn opvoeding, denk ik.
Dana schreef:
03-03-2020 15:23
Tjonge, wat een avontuurlijke liedjes leerden jullie allemaal.
Op mijn kleuterschool was het paard van de waard in Bolsward al heel exotisch.
Verder was het vooral de categorie 'Stil maar wacht maar, alles wordt nieuw, de hemel èhhen de aaaaaaarde'. :A:
Ik werd er een tijdje een heel devoot kind van, tot teleurstelling van mijn atheïstische vader.
Oh god ja @(
Ik weet even niet wat ik nou erger vind.
Oh ja, Moriaantje, hoe kon ik die vergeten. Nou wil ik Koot en Bie kijken (maar ik geef mezelf een schop en ga weer aan het werk.)
Dana schreef:
03-03-2020 15:26
Oh ja, en Kom Ivanovitsch, die hadden we ook. Koude Oorlog, hè. 'Ayayay, drinken kameraad, drink met ons de wodka voor je morgen gaat.' Daar ging het fout in mijn opvoeding, denk ik.
Oh ja!

Kom Ivanovitsch speel de balalalalaika
Morgen komt de troika
Laat je ons alleen

Die heb ik pas geleerd op de pabo trouwens. Het was één van mijn favorieten op de blokfluit, want dan kon ik lekker flexen met die halve noten :rofl:
Toch nog heel even wat werkontwijkend gegoogel.
Yette, 'jouw' liedje heet blijkbaar 'Ha ha Mustafa', muziek Harry Bannink en tekst Michiel de Visser. Het was een singeltje in 1972 en de tekst zou moeten staan in dit boek https://www.bibliotheek.nl/catalogus/ti ... --12-jaar/

Niet dat je er veel mee opschiet, maar wie weet herinnert zich daardoor iemand anders hier het liedje weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven