Napraattopic deel 142, met geklets!

21-03-2021 08:10 3030 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 142!

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 .

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0/list_messages/465266#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Helaholalala schreef:
13-04-2021 12:49
AZ, old wief hè :P
Ach so, dat had ik niet gedacht!
Wel fijn, ik stond op de lijst voor AZ, maar nu eraf. Zou het toch wel graag gehad hebben.
Dwaler schreef:
13-04-2021 12:52
Ach so, dat had ik niet gedacht!
Wel fijn, ik stond op de lijst voor AZ, maar nu eraf. Zou het toch wel graag gehad hebben.
Ja, je zou het ook niet denken :P :biggrin: :cheer2:

Ik hoop dat de huisartsen gewoon met hun klanten onder 60 kunnen gaan overleggen over wel of niet. En dat dan de mensen die wel willen, snel aan de beurt zijn.
Helaholalala schreef:
13-04-2021 12:55
Ja, je zou het ook niet denken :P :biggrin: :cheer2:

Ik hoop dat de huisartsen gewoon met hun klanten onder 60 kunnen gaan overleggen over wel of niet. En dat dan de mensen die wel willen, snel aan de beurt zijn.
Dat zou wel het beste zijn. Nu blijven er vaccins over terwijl er genoeg mensen zijn die ze willen.

Maar goed, het heeft geen zin om je er druk over te maken dus dat doe ik ook niet.

Ben wel blij dat mijn ouders beide prikken hebben gehad.
Ik zie het wel. Volgens de dokters ben ik nog tot juli immuun omdat ik in november corona heb gehad.. Voor wat dat waard is natuurlijk, ik denk niet dat ik nu onkwetsbaar ben.
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 13:06
Ik zie het wel. Volgens de dokters ben ik nog tot juli immuun omdat ik in november corona heb gehad.. Voor wat dat waard is natuurlijk, ik denk niet dat ik nu onkwetsbaar ben.
Hier zegt de huisarts, echt vanochtend tegen mijn dochter : ongeveer 8 weken. En mijn schoonzus werkt op een IC, die zegt hetzelfde net. Niet een half jaar hoor.
anoniem_401375 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 13:10
12.95% gewijzigd
Geen corona! :cheer2: Wat zijn die snel met de uitslag!
Elfje* schreef:
13-04-2021 13:08
Geen corona! :cheer2: Wat zijn die snel met de uitslag!
Fijn Elfje!! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Elfje* schreef:
13-04-2021 13:08
Geen corona! :cheer2: Wat zijn die snel met de uitslag!
👍🏻👍🏻👍🏻
Al een account? Log dan hier in.
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 13:07
Hier zegt de huisarts, echt vanochtend tegen mijn dochter : ongeveer 8 weken. En mijn schoonzus werkt op een IC, die zegt hetzelfde net. Niet een half jaar hoor.
Dit hoor. Ik heb idd collega’s die het al 2x gehad hebben.
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 12:50
Middelbare scholen ook, kinderen zouden meer besmettelijker zijn in die leeftijdcategorie en worden ook nog vaker zelf echt ziek. Zoals de mijne nu.
Al zijn daar de 1,5 meter in de klas nog wel iets te hanteren, daar buiten weer moeilijker.

En de jongste is ook al meerdere keren in isolatie geweest. Basisscholenleerkrachten ook steeds testen inderdaad.
En dan speciaal onderwijs, lijkt me nog meer risico hebben.

Vind echt dat jullie na/tijdens zorgpersoneel de mogelijkheid moeten kunnen krijgen. Maar ja die vaccins....Niet alleen Astra Zenica is een probleem.

Ik neem liever het risico van een vaccin dan het gevoel nu, iedere keer dat je tóch die kleuter op schoot neemt, een grote schaafwond staat schoon te maken of er 1 in je gezicht hoest.
anoniem_394553 wijzigde dit bericht op 13-04-2021 13:26
0.06% gewijzigd
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 13:07
Hier zegt de huisarts, echt vanochtend tegen mijn dochter : ongeveer 8 weken. En mijn schoonzus werkt op een IC, die zegt hetzelfde net. Niet een half jaar hoor.


Dat bedoel ik ook dat ik er niet blind op vaar, volgens mij gist iedereen maar wat min of meer. Door een oogontsteking de laatste weken verschillende artsen gesproken en die zeiden onafhankelijk van elkaar die termijn. Ik hou gewoon afstand verder en zie behalve collega's weinig mensen. Over een jaar of wat weten we hoe het werkt. Ik heb nu de indruk dat iedereen maar wat doet en roept.
Elfje* schreef:
13-04-2021 13:08
Geen corona! :cheer2: Wat zijn die snel met de uitslag!


Fijn Elfje!
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 13:26
Dat bedoel ik ook dat ik er niet blind op vaar, volgens mij gist iedereen maar wat min of meer. Door een oogontsteking de laatste weken verschillende artsen gesproken en die zeiden onafhankelijk van elkaar die termijn. Ik hou gewoon afstand verder en zie behalve collega's weinig mensen. Over een jaar of wat weten we hoe het werkt. Ik heb nu de indruk dat iedereen maar wat doet en roept.

Dan hebben ze hun stukken niet goed gelezen. Richtlijn RIVM is 8 weken.
Elfje* schreef:
13-04-2021 13:08
Geen corona! :cheer2: Wat zijn die snel met de uitslag!
Yay! :cheer2:
Merys schreef:
13-04-2021 13:27
Dan hebben ze hun stukken niet goed gelezen. Richtlijn RIVM is 8 weken.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
13-04-2021 13:27
Dan hebben ze hun stukken niet goed gelezen. Richtlijn RIVM is 8 weken.
Maar onderzoeken bevestigen dat je minstens 8 maanden antistoffen hebt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar er wordt jarenlange immuniteit verwacht.
Life is short. Eat dessert first.
Iemand hier een glazen bol?
Partner zou in augustus een weekje Nederland willen plannen, waarschijnlijk aan Tiengemeten of elders aan de kust.
Zou het een risico zijn om dat nu te boeken, gezien de coronamaatregelen?
doornroosje9 schreef:
13-04-2021 13:48
Maar onderzoeken bevestigen dat je minstens 8 maanden antistoffen hebt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar er wordt jarenlange immuniteit verwacht.

Klopt, maar ze weten nog niet precies hoe het werkt. Er zijn er ook die het binnen een half jaar 2 keer krijgen. Vandaar, voor nu, de richtlijn. Die ongetwijfeld ook weer gaat veranderen.
Merys schreef:
13-04-2021 13:27
Dan hebben ze hun stukken niet goed gelezen. Richtlijn RIVM is 8 weken.


Ik hou er dan weer rekening mee dat het RIVM meer zekerheid inbouwt dan nodig. Die hebben ook andere belangen. Men wil vooral niet dat mensen die het hebben gehad schijt aan de regels krijgen denk ik. Ik denk zelf dat ik het nu niet op zou lopen, maar ik ga het er ook niet op gokken.
doornroosje9 schreef:
13-04-2021 13:48
Maar onderzoeken bevestigen dat je minstens 8 maanden antistoffen hebt. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar er wordt jarenlange immuniteit verwacht.
En toch is ook dat iets wat ze niet zeker weten en dus niet als feit gaan presenteren.

Mijn partner is vorige week ofzo getest op antistoffen en daar gaven ze ook meteen aan, dat ook als ze geen antistoffen aantroffen,
ze nog steeds niet met zekerheid konden zeggen of zijn klachten ( beginnende van 2/3 maanden terug en de huidige vermoeidheid en ademproblemen) toch niet gewoon van corona kwamen.
Alle reacties Link kopieren
Moirmel schreef:
13-04-2021 13:53
Iemand hier een glazen bol?
Partner zou in augustus een weekje Nederland willen plannen, waarschijnlijk aan Tiengemeten of elders aan de kust.
Zou het een risico zijn om dat nu te boeken, gezien de coronamaatregelen?
Er is altijd een risico natuurlijk, je weet nooit wat er nog kan gebeuren, maar ik zou boeken.

Wat wel kan is dat één van jullie mss net in die week een vaccinatie moet krijgen. Dat heeft mijn moeder aan de hand. Zij gaat een week naar zee in juli en mijn vader krijgt net in die week zijn tweede prik.
Life is short. Eat dessert first.
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 13:58
Ik hou er dan weer rekening mee dat het RIVM meer zekerheid inbouwt dan nodig. Die hebben ook andere belangen. Men wil vooral niet dat mensen die het hebben gehad schijt aan de regels krijgen denk ik. Ik denk zelf dat ik het nu niet op zou lopen, maar ik ga het er ook niet op gokken.
En toch zijn er mensen die het al 2x hebben gehad.
Moirmel schreef:
13-04-2021 13:53
Iemand hier een glazen bol?
Partner zou in augustus een weekje Nederland willen plannen, waarschijnlijk aan Tiengemeten of elders aan de kust.
Zou het een risico zijn om dat nu te boeken, gezien de coronamaatregelen?


Als je Nederland in komt geen probleem, daar kan je gewoon heen. Is volgens mij redelijk bij mij in de buurt. Mooie omgeving met fijne mensen :-D
Moirmel schreef:
13-04-2021 13:53
Iemand hier een glazen bol?
Partner zou in augustus een weekje Nederland willen plannen, waarschijnlijk aan Tiengemeten of elders aan de kust.
Zou het een risico zijn om dat nu te boeken, gezien de coronamaatregelen?
Ik zou er rekening mee houden dat je toch misschien gedoe krijgt, als niet loopt zoals verwacht. Met virus of met de vaccinaties.

En dat een reisorganisatie of de huisjesverhuurder failliet kan gaan en de overheidssteun ergens een keer ophoudt.

Dus als je geld kan missen dan kan je gewoon boeken.
In_Tenebris schreef:
13-04-2021 14:00
Als je Nederland in komt geen probleem, daar kan je gewoon heen. Is volgens mij redelijk bij mij in de buurt. Mooie omgeving met fijne mensen :-D
Tiengemeten hebben we twee jaar geleden ook gedaan. Heel fijn om ginder te wandelen, dus daar maakten we ons geen zorgen om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven