Napraattopic deel 45

29-11-2015 23:00 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Jeetje, versturen mensen in zulke gevallen serieus een vriendschapsverzoek? Ik zie het topic nu pas.
Life is short. Eat dessert first.
quote:doornroosje9 schreef op 05 december 2015 @ 00:39:

Jeetje, versturen mensen in zulke gevallen serieus een vriendschapsverzoek? Ik zie het topic nu pas.Blijkbaar.. Gelukkig nog niet gezien
quote:Moiren_ schreef op 05 december 2015 @ 00:35:

[...]

En daarin staat dan dat zijn FB openbaar is?Hij had zelf een openbaar bericht geschreven dat hij getuigen zocht van de nacht. Dat bericht is door duizenden mensen gedeeld. Zijn FB staat dus open zodat iedereen dat bericht kan lezen. En ik gok dat hij hoopt(e) dat iemand zich meldt
quote:linjmh schreef op 05 december 2015 @ 00:45:

[...]

Hij had zelf een openbaar bericht geschreven dat hij getuigen zocht van de nacht. Dat bericht is door duizenden mensen gedeeld. Zijn FB staat dus open zodat iedereen dat bericht kan lezen. En ik gok dat hij hoopt(e) dat iemand zich meldtAh, okay. Ik begrijp dan alleen niet hoe je kan weten wat er op die man zijn FB pagina staat.
quote:Moiren_ schreef op 05 december 2015 @ 00:12:

Ik vind dat topic over Dascha zo bizar. Zo smakeloos om over iemands dood te speculeren.Speculeren is heel erg vaak smakeloos. Omdat speculeren in veel gevallen gaat over iets ernstigs.
quote:tattou schreef op 05 december 2015 @ 00:48:

[...]

Speculeren is heel erg vaak smakeloos. Omdat speculeren in veel gevallen gaat over iets ernstigs.Nee hoor. Ik kan ook speculeren of de Mod een man of een vrouw is. Niet ernstig toch?
Het ding met speculeren is dat er vaak veel aannames worden gedaan en/of roddels de wereld in worden geholpen. Het onderwerp hoeft niet altijd ernstig te zijn
Het erge in dit soort gevallen is dat de naam gelijk omhoog komt bij een zoekopdracht op google. En familie en vriendin dat soort uitspraken dus ook lezen. Lijkt me niet wenselijk.
quote:Taxxi schreef op 05 december 2015 @ 00:51:

Het ding met speculeren is dat er vaak veel aannames worden gedaan en/of roddels de wereld in worden geholpen. Het onderwerp hoeft niet altijd ernstig te zijnDit, en nee het is niet altijd ernstig, klopt. Maar of de mods nou een man of vrouw is, dat vind ik meer raden ofzo. (En niet belangrijk ook lol)
quote:tattou schreef op 05 december 2015 @ 00:57:

[...]

Dit, en nee het is niet altijd ernstig, klopt. Maar of de mods nou een man of vrouw is, dat vind ik meer raden ofzo. (En niet belangrijk ook lol)

Speculeren is toch raden en dingen verzinnen en in dingen aanwijzingen zoeken?

En dus niet altijd ernstig zoals je nu beaamt.
Voor mij is speculeren meer dan raden, mensen voegen er bij speculeren iets aan toe, iets wat wel of niet waar is.
Encyclopedie zegt :

speculeren

aannemen dat het zo is, terwijl je dat niet zeker weet vb: hij speculeert erop dat ze wel weer bij hem terugkomt

Synoniem: gokken (dus raden)

ergens mogelijkheden voor bedenken vb: zij speculeerden over de oorzaak van het ongeluk
quote:doornroosje9 schreef op 05 december 2015 @ 00:39:

Jeetje, versturen mensen in zulke gevallen serieus een vriendschapsverzoek? Ik zie het topic nu pas.

Ja.

En ze gaan bijvoorbeeld vertellen, aan deze waanzinnig verdrietige mensen, dat ze op dezelfde dag jarig zijn als hun gestorven geliefde.

Want ze leven zo mee....

Dat topic wordt weer een verzamelplaats voor thea- en theorieënbedenkverzinners.
quote:Eleonora-1 schreef op 05 december 2015 @ 01:14:

[...]

Ja.

En ze gaan bijvoorbeeld vertellen, aan deze waanzinnig verdrietige mensen, dat ze op dezelfde dag jarig zijn als hun gestorven geliefde.

Want ze leven zo mee....

Dat topic wordt weer een verzamelplaats voor thea- en theorieënbedenkverzinners.Sneu. Die mensen lijden al genoeg
quote:Moiren_ schreef op 05 december 2015 @ 00:47:

[...]

Ah, okay. Ik begrijp dan alleen niet hoe je kan weten wat er op die man zijn FB pagina staat.

Doordat het gedeeld wordt door heel veel mensen die ook wonen in die omgeving.

En als je (zoals ik) dan bekend/bevriend bent met die mensen dan lees je dat bericht vanzelf.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Eens met Moiren dat emoties uiten heel wat anders is dan speculeren over een doodsoorzaak.

Dat gespeculeer (in het wilde weg en in het openbaar) vind ik een heel kwalijke zaak. Die ouders hun hele wereld staat op zijn kop, hun dochter is er niet meer, hoe gruwelijk is dat.

Stel je voor: je bent al zo in verwarring omdat je nog maar net weet dat je dochter is omgekomen. En dan beginnen mensen meteen al van alles te roepen, twijfel te zaaien, nog meer verwarring toe te voegen aan jouw wereld die al zo op z'n kop staat. Je hebt geen idee wie die mensen zijn, waarom ze die dingen roepen, je kunt niet beoordelen hoe reëel of deskundig hun speculaties zijn.

Daar word je toch gek van? De dan gezaaide twijfel blijft dan toch nog heel erg lang aan je knagen, het wordt dan toch schier onmogelijk om de rust te krijgen en te nemen die je ooit nodig zult hebben om te aanvaarden dat (hoe erg ook) je kind er niet meer is en het verlies te verwerken, een plekje te geven.

Ik vind het heel erg als mensen in zo'n situatie het vertrouwen in politie, recherche etc. wordt ontnomen door leken die niet weten waar ze over praten. Houd die speculaties voor aan de borreltafel als je ze zo nodig kwijt moet, maar loop er de nabestaanden en deskundigen niet mee voor de voeten.

Het gaat uiteindelijk ook niet echt om het willen helpen van de nabestaanden of de politie volgens mij, bij al dat gespeculeer.

Het gaat om het bezweren van de eigen angsten dat er soms nooit een sluitende verklaring gevonden wordt voor akelige dingen die kunnen gebeuren. Wij mensen vinden dat moeilijk te aanvaarden, we willen ons graag veilig voelen en daarom willen we het liefst in de illusie geloven dat alles achteraf 'opgelost' en verklaard kan worden. En dan hopen we dat het daardoor in de toekomst voorkomen kan worden, dat er maatregelen tegen genomen kunnen worden, die we dan natuurlijk ook gaan eisen. Zo projecteren de speculeerders hun eigen angsten (als we het niet kunnen verklaren dan kan het mij of mijn naasten ook overkomen) op zo'n zaak. Vooral dat maakt het smakeloos, in mijn ogen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Wat loop je lekker te shinen, Enn
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Mooie post Dana .
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow

Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Rise and shine!

Goedemorgen
Goedemorgen struik!

Wakker gemiauwd vanochten met 400 decibel door kat..."laat me eruuiiiit"... pffff
Ook weer wakker..

Eerst maar koffie en een sigaret..

Goodmorning..
Mogge eerst koffie, dan boodschappen, dan praxis
Whahahahahah en ik ben zelf ingenomen LOL
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
O mogguh!

Koffie, koffie, koffie. FF douchen, boodschappen, sporten, wat lekkers brengen naar de zaak, sinterklaaskadootjes voor Meneer tats kopen, op zoek naar een mooie zwarte legging voor mijzelf, uit eten.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven