Napraattopic deel 52

14-01-2016 18:24 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 00:22:

Boes en Ovide en zijn vrienden keken wij als puber. Echt geen idee waarom Fijn, liedje van Ovide meteen weer in mijn hoofd
quote:Solomio schreef op 20 januari 2016 @ 09:23:

[...]

Ow, dan is het goed.

Heb je je pilletjes ingenomen vanochtend?

Tsssss, ik slik al zo'n 20 jaar geen pillen meer.

Bovendien hielpen die ook echt niet bij het huishouden.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 20 januari 2016 @ 09:27:

[...]

Tsssss, ik slik al zo'n 20 jaar geen pillen meer.

Bovendien hielpen die ook echt niet bij het huishouden. Nou, werk ze dan maar hè.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:MarindaH schreef op 20 januari 2016 @ 07:55:

[...]

Waar kijk je dat? YouTube?De link staat hier in napraat, post van Moi. Gisteravond, dacht ik.
Life is short. Eat dessert first.
Mosterd en goedemorgen!
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 08:39:

[...]

Lijkt me verschrikkelijk.

Ik zou wel heel graag een kok willen.

Onze huishoudster kookt soms ook. Niet zo heel lekker, trouwens.

Ik heb er een beetje tegen aan gehikt. In Nederland moest het op een gegeven moment wel omdat we het beiden te druk hadden, maar dat was soms echt getrek en geduw: ze werkte (veel) minder dan dat we haar betaalden en we waren ook niet altijd zo tevreden.

Hier was mijn probleem vooral: kom je hier als blanke en laat je zo'n arme oude vrouw voor je werken - beetje kolonialistisch (en gezien het feit dat mijn vader uit een voormalige kolonie komt en mijn grootvader tegen de toenmalige overheerser heeft gevochten, ben ik daar nogal gevoelig voor). Maar via vrienden uiteindelijk toch een goede gevonden, die met drie dagen in de week werken (1 bij ons en 2 bij onze vrienden) nu meer verdient dan ze vroeger met zeven dagen per week 12 uur per dag werken verdiende. Dus nou ja - het is ook gewoon heel erg fijn dat het huis een keer per week volledig aan kant is.
IMHO
Ik word echt een beetje misselijk van dat huishoud topic. Wat ene smeerlellen bestaan er zeg!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Ach ja.
GG: ik heb niet gereageerd in je huurderstopic, maar je hebt wel gewoon gelijk hoor. Mensen proberen je een schuldgevoel aan te praten en alhoewel je te prijzen valt dat je zo'n goedzak bent, feitelijk is het gewoon een zakelijke transactie waarbij iemand anders aan een afspraak is gehouden. Maar ik ben harteloos, bleek onlangs uit een test.
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 januari 2016 @ 11:00:

[...]

Onze huishoudster kookt soms ook. Niet zo heel lekker, trouwens.

Ik heb er een beetje tegen aan gehikt. In Nederland moest het op een gegeven moment wel omdat we het beiden te druk hadden, maar dat was soms echt getrek en geduw: ze werkte (veel) minder dan dat we haar betaalden en we waren ook niet altijd zo tevreden.

Hier was mijn probleem vooral: kom je hier als blanke en laat je zo'n arme oude vrouw voor je werken - beetje kolonialistisch (en gezien het feit dat mijn vader uit een voormalige kolonie komt en mijn grootvader tegen de toenmalige overheerser heeft gevochten, ben ik daar nogal gevoelig voor). Maar via vrienden uiteindelijk toch een goede gevonden, die met drie dagen in de week werken (1 bij ons en 2 bij onze vrienden) nu meer verdient dan ze vroeger met zeven dagen per week 12 uur per dag werken verdiende. Dus nou ja - het is ook gewoon heel erg fijn dat het huis een keer per week volledig aan kant is.

Fijn dat het huis aan kant en dat je iemand dus aan een goede levensstandaard helpt

Mooi toch?

Ik ga er vanuit dat je haar niet afranselt en uitknijpt
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 11:03:

GG: ik heb niet gereageerd in je huurderstopic, maar je hebt wel gewoon gelijk hoor. Mensen proberen je een schuldgevoel aan te praten en alhoewel je te prijzen valt dat je zo'n goedzak bent, feitelijk is het gewoon een zakelijke transactie waarbij iemand anders aan een afspraak is gehouden. Maar ik ben harteloos, bleek onlangs uit een test.Dit. Helemaal mee eens.
quote:hatsetats schreef op 19 januari 2016 @ 16:23:

[...]

Nope. En ook geen Truus

Op mijn school zaten vroeger best-veel dé Truus-sen. Er zaten redelijk-leuke-Truus-sen tussen maar ook zwaarminderleuke-Truus-sen.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 11:03:

[...]

Fijn dat het huis aan kant en dat je iemand dus aan een goede levensstandaard helpt

Mooi toch?

Ik ga er vanuit dat je haar niet afranselt en uitknijpt Ze is wel een beetje bang voor me, maar dat komt omdat ze traumatische ervaringen met mannen heeft. Ik ga dus vaak maar even ergens heen als ze hier is en het is nu niet meer zo erg als vroeger. Maar communiceren doet ze alleen met mijn vriendin (dat is trouwens ook wel logisch, want die spreekt de taal - maar ik denk dat ze anders ook niet met me zou praten).
IMHO
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 11:03:

GG: ik heb niet gereageerd in je huurderstopic, maar je hebt wel gewoon gelijk hoor. Mensen proberen je een schuldgevoel aan te praten en alhoewel je te prijzen valt dat je zo'n goedzak bent, feitelijk is het gewoon een zakelijke transactie waarbij iemand anders aan een afspraak is gehouden. Maar ik ben harteloos, bleek onlangs uit een test.Weet ik ook wel. Maar ik ben toevallig heel gevoelig voor zielige mensen. Dan kun je wel denken: ik word belazerd, maar ik ga altijd uit van oprechtheid bij de ander. Zolang ik daar zelf tevreden mee ben, maakt het me niet zo uit of iemand me belazert of niet.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 januari 2016 @ 11:33:

[...]

Ze is wel een beetje bang voor me, maar dat komt omdat ze traumatische ervaringen met mannen heeft. Ik ga dus vaak maar even ergens heen als ze hier is en het is nu niet meer zo erg als vroeger. Maar communiceren doet ze alleen met mijn vriendin (dat is trouwens ook wel logisch, want die spreekt de taal - maar ik denk dat ze anders ook niet met me zou praten).Is dat ook nog cultuurgebonden (geen idee waar je zit) of echt alleen angst? Dat laatste zou wel heel sneu zijn.
quote:hatsetats schreef op 20 januari 2016 @ 11:00:

Ik word echt een beetje misselijk van dat huishoud topic. Wat ene smeerlellen bestaan er zeg!

Vond je het echt zó erg?

Ik heb niet echt smerige dingen gelezen eigenlijk. Meer mensen die rommelig niet erg vinden.
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 januari 2016 @ 11:36:

[...]

Weet ik ook wel. Maar ik ben toevallig heel gevoelig voor zielige mensen. Dan kun je wel denken: ik word belazerd, maar ik ga altijd uit van oprechtheid bij de ander. Zolang ik daar zelf tevreden mee ben, maakt het me niet zo uit of iemand me belazert of niet.Dat is waar. En dat is ook mooi.
Hè, wat naar voor haar, Grimble. Lief dat je er rekening mee wil houden.
quote:Moiren_ schreef op 20 januari 2016 @ 11:36:

[...]

Is dat ook nog cultuurgebonden (geen idee waar je zit) of echt alleen angst? Dat laatste zou wel heel sneu zijn.

Zeker cultuurgebonden, maar via onze vrienden - waar zij familie van is - heb ik begrepen dat het ook echt heel erg is wat ze allemaal meegemaakt heeft (ex-man die haar zo hard gestompt heeft dat ze een miskraam kreeg, bijvoorbeeld). Dan zou ik ook niet meer zo'n trek hebben in alleen met een man in huis zijn.

Het verschilt hier heel erg. Je hebt vrouwen die even vrijpostig zijn als vrouwen in Europa en openlijk praten over vriendjes en dronken worden en je hebt vrouwen die de straat nog niet op mogen zonder toestemming van vader/man.
IMHO
Ik heb deze week al drie mails ontvangen van collega's die stam+t behoorlijk ingewikkeld vinden. En ik werk in het onderwijs.

Nu zegt de descriptieve taalkundige in mij: is het niet gewoon klaar met de ouderwetse spelling? Ben ik een fossiel?
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 11:41:

Ik heb deze week al drie mails ontvangen van collega's die stam+t behoorlijk ingewikkeld vinden. En ik werk in het onderwijs.

Nu zegt de descriptieve taalkundige in mij: is het niet gewoon klaar me de ouderwetse spelling? Ben ik een fossiel?Nee. Leren denken in grammaticale regels is net zo leerzaam als wiskundig leren denken. Het stimuleert ons vermogen tot abstractie en analyse en leert ons onze indrukken en output te systematiseren.
IMHO
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 11:41:

Nu zegt de descriptieve taalkundige in mij: is het niet gewoon klaar met de ouderwetse spelling? Ben ik een fossiel?

Hier idem. Vooral de sportafdeling heeft er moeite mee

Heel soms stuur ik het gecorrigeerd terug
quote:GrimbleGrumble schreef op 20 januari 2016 @ 11:39:

[...]

Zeker cultuurgebonden, maar via onze vrienden - waar zij familie van is - heb ik begrepen dat het ook echt heel erg is wat ze allemaal meegemaakt heeft (ex-man die haar zo hard gestompt heeft dat ze een miskraam kreeg, bijvoorbeeld). Dan zou ik ook niet meer zo'n trek hebben in alleen met een man in huis zijn.

Het verschilt hier heel erg. Je hebt vrouwen die even vrijpostig zijn als vrouwen in Europa en openlijk praten over vriendjes en dronken worden en je hebt vrouwen die de straat nog niet op mogen zonder toestemming van vader/man.Wat een bijzonder contrast. Ik vind dat altijd wel iets fascinerends hebben.
Ik vind het echt superongemakkelijk. Ik ben bepaald geen taalnazi vergeleken met mijn vrienden, maar een werkwoord vervoegen moet iemand toch wel kunnen? Ik zeg er tegenwoordig alleen nog iets van als het naar buiten gaat.
quote:barbaracartland schreef op 20 januari 2016 @ 11:48:

Ik vind het echt superongemakkelijk. Ik ben bepaald geen taalnazi vergeleken met mijn vrienden, maar een werkwoord vervoegen moet iemand toch wel kunnen? Ik zeg er tegenwoordig alleen nog iets van als het naar buiten gaat.

Ik doe het ook niet bij alle collega's hoor, maar er zijn er een paar die het wel kunnen waarderen. Helemaal als het nog met wat humor gepaard gaat.

Daarbij vind ik het wel prettig op fouten in mijn correspondentie gewezen te worden.

Soms lees ik een overdracht waarbij ik moet puzzelen wat er staat (gewoon digitaal, dus geen rot handschrift). Dat vind ik echt heel erg. Iedereen maakt wel eens een fout(je), maar al geen normaal leesbare zin kunnen formuleren vind ik echt beschamend. (geen docenten trouwens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven