Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Ik heb even een rib afgeleverd in het topic "Dass war einmal."

Kom ik deze tegen: https://www.youtube.com/watch?v=g4ouPGGLI6Q Een Nederlands export product.

Die is toch wel heel bijzonder. Alles is daarvan nog in leven. Als ik me niet vergis.
Ik heb nog niet gereageerd in het vakmensentopic, omdat ik niet voor mezelf in kan staan. Ik vind het een heel naar trekje wanneer je je beter voelt dan andere mensen alleen omdat jij meer opleiding hebt/meer status denkt te hebben. Ik kan best een snob zijn, maar ik ken zoveel mensen die als schilder/metselaar/electricien/stukadoor werken, dat ik in elk geval wel weet dat ze niet in eenzelfde hokje kan proppen. Er wordt gedaan alsof het een horde wilde bavianen betreft, in plaats van goedopgeleide vakmensen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 29 januari 2016 @ 15:28:

[...]

De TO reageert enorm sarcastisch met haar kanten negligeetje, maar dat wordt voor waar aangenomen.Ze hoopte op die vent van jouw plaatje denk ik.
Je bent zelf een theepot
quote:simbalabimba schreef op 29 januari 2016 @ 15:42:

[...]

Ik zeg niet dat ik het eens ben met hoe TO omgaat met de 'vloerisolatiemannen'.

Hoe er op haar gereageerd wordt, mankeert ook het 1 en ander aan.Dat moet je niet hier roepen, maar daar. En dan niet door de 'verkeerd reagerende' dames aan te vallen, maar door begripvol mee te lullen met TO. Moet je dat begrip wel echt menen natuurlijk, maar dan is het echt een hele goeie manier om de zweer in zo'n topic een beetje om te buigen. Hoewel ik stiekem ook een beetje vermoed dat dat jouw intentie helemaal niet is met je geklaag hier.
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 18:06:

Ik heb nog niet gereageerd in het vakmensentopic, omdat ik niet voor mezelf in kan staan. Ik vind het een heel naar trekje wanneer je je beter voelt dan andere mensen alleen omdat jij meer opleiding hebt/meer status denkt te hebben. Ik kan best een snob zijn, maar ik ken zoveel mensen die als schilder/metselaar/electricien/stukadoor werken, dat ik in elk geval wel weet dat ze niet in eenzelfde hokje kan proppen. Er wordt gedaan alsof het een horde wilde bavianen betreft, in plaats van goedopgeleide vakmensen.

Ik heb afgelopen 9 mnd heel veel werklui over de vloer gehad, ik mis ze bijna, vandaag de laatste gehad. De één was nog vriendelijker dan de ander en sommigen waren errug leuk. Het was idd steeds vroeg op en aangekleed zijn, ook voor mijn dames dus. Lunchen deden ze in de keet, meestal koffie- en theedrinken ook maar ik bood altijd aan, op warme dagen waren er ijsjes.

Het is hun werk, het renovatieproject was hun vaste werkplek maar ff wat extra soms kan prima toch? Niet dat ik het daarom deed maar het werkte 2 kanten op, ik aardig voor hen, zij deden nog wel eens wat extra voor mij en ik heb ze horen mopperen over zeurende buren

Vandaag was er de omgekeerde wereld: de meneer had koek bij zich voor ons ( zijn ouders woonden ff bij hem in ivm iets en moeder had koekjes gebakken en hij had ze maar meegenomen).
Je bent zelf een theepot
@Suzannesuus: Dat is toch fijn. Ik vind het ook vaak wel prettig als er mensen in huis zijn. Ik kan namelijk niet niets doen als er mensen aan het werk zijn (calvinismedingetje), dus wanneer ik het huis vol heb met werklui, doe ik zelf ook nog eens iets.
quote:SuzanneSuus schreef op 29 januari 2016 @ 18:08:

[...]

Ze hoopte op die vent van jouw plaatje denk ik.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 18:38:

@Suzannesuus: Dat is toch fijn. Ik vind het ook vaak wel prettig als er mensen in huis zijn. Ik kan namelijk niet niets doen als er mensen aan het werk zijn (calvinismedingetje), dus wanneer ik het huis vol heb met werklui, doe ik zelf ook nog eens iets.

😊

Herkenbaar.
Je bent zelf een theepot
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 januari 2016 @ 18:30:

[...]

Dat moet je niet hier roepen, maar daar. En dan niet door de 'verkeerd reagerende' dames aan te vallen, maar door begripvol mee te lullen met TO. Moet je dat begrip wel echt menen natuurlijk, maar dan is het echt een hele goeie manier om de zweer in zo'n topic een beetje om te buigen. Hoewel ik stiekem ook een beetje vermoed dat dat jouw intentie helemaal niet is met je geklaag hier.

Ik moet niks. Mijn reactie is geen 'geklaag', maar napraat. Ik heb in het topic gereageerd en heb ook gelezen dat de TO tijdens een renovatie potten koffie heeft gezet, broodjes gesmeerd, rookwaren en drank heeft gekocht.

Waarom zou ik begripvol met de TO mee moeten lullen, als ik het niet - helemaal- eens met met haar houding?

Er zijn daar meer dan genoeg berichten gepost, waaruit de TO moet snappen/leren dat ze helemaal fout bezig is en ook berichten waarin tot op zekere hoogte begrip is voor haar houding.

https://www.youtube.com/watch?v=XfR9iY5y94s
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:barbaracartland schreef op 29 januari 2016 @ 18:06:

'k Hoorde eens van een leraar dat hij nooit meer zou zeggen 'Jij moet maar iets doen waarbij je met je handen moet werken'.

Dat had hij geleerd toen een ex-leerling bij hem de badkamer kwam verbouwen. Hij zag dat dat zoveel meer was dan 'met je handen werken', daar kwam een heleboel denkwerk/hoofdwerk aan te pas.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:SuzanneSuus schreef op 29 januari 2016 @ 20:05:

[...]

😊

Herkenbaar.Yes, hier ook ik voel me dan trouwens ook altijd gast in mijn eigen huis. Dus dan maar wat verzinnen om te doen. Heel geforceerd
Maar als die werklui dan hier schrijven en hun NL is niet zo goed dan mogen we ze nog wel met z'n allen afbranden he? Toch?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
*pokketelefoon*
quote:LittleRedRidingHood schreef op 30 januari 2016 @ 07:50:

*pokketelefoon*
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
quote:hatsetats schreef op 30 januari 2016 @ 07:47:

Maar als die werklui dan hier schrijven en hun NL is niet zo goed dan mogen we ze nog wel met z'n allen afbranden he? Toch?Jaja dán wel en het is ook niet de bedoeling dat je dochter de loodgieter als haar nieuwe verloofde komt voorstellen..
Wat is dat toch met dreumessen tegenwoordig? Waarom noemen de moeders die leeftijden nog steeds in maanden?

Toen die van mij klein waren zei iedereen gewoon dat zijn kind ruim een jaar was, of bijna anderhalf oid. Als je nu hier een topic opent zijn die kinderen 17,5 maanden of 22 maanden oid. Hoe houd je dat bij? Geen irritatie maar verbazing.
quote:fietsie schreef op 30 januari 2016 @ 09:00:

Wat is dat toch met dreumessen tegenwoordig? Waarom noemen de moeders die leeftijden nog steeds in maanden?

Toen die van mij klein waren zei iedereen gewoon dat zijn kind ruim een jaar was, of bijna anderhalf oid. Als je nu hier een topic opent zijn die kinderen 17,5 maanden of 22 maanden oid. Hoe houd je dat bij? Geen irritatie maar verbazing.

Geen idee waarom mensen dat zo precies bijhouden..

Heb ik nooit gedaan..
quote:rosemetijs schreef op 30 januari 2016 @ 08:01:

[...]

Jaja dán wel en het is ook niet de bedoeling dat je dochter de loodgieter als haar nieuwe verloofde komt voorstellen..
quote:rosemetijs schreef op 30 januari 2016 @ 08:01:

[...]

Jaja dán wel en het is ook niet de bedoeling dat je dochter de loodgieter als haar nieuwe verloofde komt voorstellen.. En dochterlief achter de kassa van de Wibra is ook niet het toekomstbeeld dat je voor ogen hebt hahahaha
quote:hatsetats schreef op 30 januari 2016 @ 09:06:

[...]

En dochterlief achter de kassa van de Wibra is ook niet het toekomstbeeld dat je voor ogen hebt hahahahaNee zeg.! het idee alleen al.
Naast het 'wat heb jij je kind per ongeluk aangedaan?'-topic zou het misschien leuk zijn om een 'wat heb jij je kind expres aangedaan?'-topic te hebben.
IMHO
quote:GrimbleGrumble schreef op 30 januari 2016 @ 09:33:

Naast het 'wat heb jij je kind per ongeluk aangedaan?'-topic zou het misschien leuk zijn om een 'wat heb jij je kind expres aangedaan?'-topic te hebben.Open het.
Memories are priceless... especially the awful ones that keep you up at night.
Week 29 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:GrimbleGrumble schreef op 30 januari 2016 @ 09:33:

Naast het 'wat heb jij je kind per ongeluk aangedaan?'-topic zou het misschien leuk zijn om een 'wat heb jij je kind expres aangedaan?'-topic te hebben.Nou dat ze vreselijke ouders heeft en nooooit iets mag of krijgt dat is het ergste wel zo ongeveer..
quote:Solomio schreef op 30 januari 2016 @ 09:37:

[...]

Open het. Nee, want TO trapt af en het ergste dat ik mijn dochter aangedaan heb is dat ik een keer heel hard tegen haar geschreeuwd heb en hoewel ik dat niet wil goedpraten en vind dat je altijd verantwoordelijk bent voor wat je doet, was het nu ook weer niet expres - ze jengelde al uren en ik begon gewoon te zeggen dat ze nu even stil moest zijn, maar opeens was ik dat dus heel hard aan het schreeuwen. We schrokken er allebei heel erg van en ik voel me nog steeds schuldig als ik dit opschrijf.
IMHO
quote:rosemetijs schreef op 30 januari 2016 @ 09:44:

[...]

Nou dat ze vreselijke ouders heeft en nooooit iets mag of krijgt dat is het ergste wel zo ongeveer..

Puber?
IMHO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven