Napraattopic deel 54

27-01-2016 13:14 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Dadel_ schreef op 09 februari 2016 @ 20:20:

[...]

ben je serieus?ja.
Hoeveel krijg je per kledingstuk? En hoe gaat dan dan, krijg je een envelopje met daarin 20¤. Voor het strijken? Nee ik geloof het niet.
quote:Dadel_ schreef op 09 februari 2016 @ 20:24:

Hoeveel krijg je per kledingstuk? En hoe gaat dan dan, krijg je een envelopje met daarin 20¤. Voor het strijken? Nee ik geloof het niet.

Je hoeft me niet te geloven.

Het is echter een simpel proces. Strijken kost me tijd, die ik anders aan iets anders zou kunnen besteden. Mijn tijd is schaars en kostbaar (dat zie je wel nu, immers). Wanneer ik tijd moet opgeven om een stomme taak uit te voeren, wil ik dat gecompenseerd zien. Er kan ook iemand ingehuurd worden om te strijken, immers.
Ik strijk ook zo'n beetje alles behalve handdoeken,vaatdoekjes en onderbroeken en sokken..
Ik strijk het liefst zo min mogelijk.

't Is wel handig om een schone gestreken theedoek in de keuken te hebben. Liefst een donkere waarin bloedvlekken niet zo opvallen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:barbaracartland schreef op 09 februari 2016 @ 20:29:

[...]

Je hoeft me niet te geloven.

Het is echter een simpel proces. Strijken kost me tijd, die ik anders aan iets anders zou kunnen besteden. Mijn tijd is schaars en kostbaar (dat zie je wel nu, immers). Wanneer ik tijd moet opgeven om een stomme taak uit te voeren, wil ik dat gecompenseerd zien. Er kan ook iemand ingehuurd worden om te strijken, immers. ik ben sprakeloos.
quote:MalleBabbe1 schreef op 09 februari 2016 @ 20:29:

Ik strijk ook zo'n beetje alles behalve handdoeken,vaatdoekjes en onderbroeken en sokken..Zelfde hier theedoeken strijk ik wel anders is het lelijk met al die kreukels erin.
Dan doen jullie iets verkeerd want ik strijk nooit ( op af en toe een overhemd of jurkje na) en er zitten echt geen kreukels in.
quote:Dadel_ schreef op 09 februari 2016 @ 20:43:

Dan doen jullie iets verkeerd want ik strijk nooit ( op af en toe een overhemd of jurkje na) en er zitten echt geen kreukels in.

Ik heb niet zoveel ruimte om was -klets-nat op te hangen.

En dat overhemd of jurkje strijk ik ook.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

Ik strijk nooit! Man strijkt z'n eigen overhemden en heeft besloten strijk-vrije te kopen dus het strijkwerk wordt minder en minder!

Zelfs tegen betaling zou ik t niet doen. Ik heb er geen geduld voor
Ik heb geen hekel aan ramen lappen en word best blij van schone ramen. Maar na de renovatie krijg ik ze niet goed schoon ( helder), aksof de ramen beschadigd zijn. Toch zie of voel ik dat niet.
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 09 februari 2016 @ 20:50:

Ik heb geen hekel aan ramen lappen en word best blij van schone ramen. Maar na de renovatie krijg ik ze niet goed schoon ( helder), aksof de ramen beschadigd zijn. Toch zie of voel ik dat niet.Vraag 's na bij de woningbouw wat voor glas ze gebruikt hebben.Kan misschien aan de binnenkant vh (dubbel)glas beschadiging zitten?

quote:linjmh schreef op 09 februari 2016 @ 20:45:

Ik strijk nooit! Man strijkt z'n eigen overhemden en heeft besloten strijk-vrije te kopen dus het strijkwerk wordt minder en minder!

Zelfs tegen betaling zou ik t niet doen. Ik heb er geen geduld voor

Strijkvrij is een mooi verkooppraatje maar het klopt niet.

Strijk de ene mouw maar eens wel en de ander niet dan zie je duidelijk het verschil.
Het is voor man in ieder geval kreukloos genoeg om onder een jasje aan te doen en in de auto te kruipen. Of hij het eerst strijkt en dan in de auto stapt of niet strijkt maakt bij de strijkvrije niet (zo veel) uit :-)

Maar je hebt 100% gelijk, ook strijkvrij kan gladder door te strijken
Ik voel me nu een hele slechte huisvrouw!
quote:simbalabimba schreef op 09 februari 2016 @ 20:52:

[...]

Vraag 's na bij de woningbouw wat voor glas ze gebruikt hebben.Kan misschien aan de binnenkant vh (dubbel)glas beschadiging zitten?Mijn ramen zijn niet vervangen. Er hebben steigers gestaan, de gevels zijn gereinigd (2x), ik voel geen oneffenheden maar ze lijken gewoon niet goed schoon te worden
Je bent zelf een theepot
quote:SuzanneSuus schreef op 09 februari 2016 @ 21:16:

[...]

Mijn ramen zijn niet vervangen. Er hebben steigers gestaan, de gevels zijn gereinigd (2x), ik voel geen oneffenheden maar ze lijken gewoon niet goed schoon te wordenZijn ze gezandstraald met het gevel reinigen? Dat zou slordig zijn.
I like being a mess. It's who I am.
quote:SuzanneSuus schreef op 09 februari 2016 @ 21:16:

[...]

Mijn ramen zijn niet vervangen. Er hebben steigers gestaan, de gevels zijn gereinigd (2x), ik voel geen oneffenheden maar ze lijken gewoon niet goed schoon te wordenKan zijn dat het aan de binnenkant van het dubbele glas zit dan kun je ramen lappen tot je een ons weegt maar dan gaan ze nooit schoon worden

Ik heb geen hekel aan ramen lappen en word best blij van schone ramen. Maar na de renovatie krijg ik ze niet goed schoon ( helder), aksof de ramen beschadigd zijn. Toch zie of voel ik dat niet.Ik doe het op de ouderwetse manier met spiritus en zeem. Werkt perfect glas heldere ramen.

Ik heb geen hekel aan ramen lappen en word best blij van schone ramen. Maar na de renovatie krijg ik ze niet goed schoon ( helder), aksof de ramen beschadigd zijn. Toch zie of voel ik dat niet.Dat had ik ook Suus. Was iets mis met de vacuümlaag tussen de ramen in. Van de wbv een nieuwe gekregen.
quote:Dadel_ schreef op 09 februari 2016 @ 20:43:

Dan doen jullie iets verkeerd want ik strijk nooit ( op af en toe een overhemd of jurkje na) en er zitten echt geen kreukels in.Strijk jij beddengoed ook niet?
quote:Ttass28 schreef op 09 februari 2016 @ 20:40:

[...]

Zelfde hier theedoeken strijk ik wel anders is het lelijk met al die kreukels erin.Kind zegt mijn moeder dan liggen ze veel netter op een stapeltje en eerlijk is eerlijk ze heeft wel gelijk..
Het moment dat mijn relatie in zo'n 'voor wat hoort wat' verhaal gaat veranderen ben ik weg.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Theedoeken nemen minder water op als je ze strijkt.
quote:Ttass28 schreef op 09 februari 2016 @ 21:23:

[...]

Strijk jij beddengoed ook niet?Nee, het is wel wat kreukelig maar daar merk ik toch niets van als ik erop lig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven