Napraattopic deel 87

29-06-2017 21:33 3404 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
GenieInABottle schreef:
04-07-2017 13:03
Is ook lastig. Neemt niet weg dat daar zorgvuldig mee omgegaan kan worden. En het kan zeker een keer per ongeluk gebeuren, zeker als iemand best veel en makkelijk info weg geeft. En vergeten hoeft niet, de informatie gebruiken ook niet.

Dát dan weer wel? Geen rode lap boven "op de stier"? Gelukkig.
LOEP ME MAAR aub.
Die timewarp maakt ook nog dat iedereen mosterd word. :biggrin:
Fee-de-Goede schreef:
04-07-2017 13:20
Die timewarp maakt ook nog dat iedereen mosterd word. :biggrin:
Met een kroket erbij altijd lekker :biggrin:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
missie_m schreef:
04-07-2017 13:12
:?:

Wat gaan we nou krijgen? Hier werd geschreven dat dit in dat topic was aangegeven en het is hier meermaals geschreven, volgens mij gisteren nog, dat het Geenstijl én bepaalde napraters waren.

Ook worden op napraat geregeld actueelposters voor het minste-van-het-minste omschreven, terwijl er zat serieuze onderwerpen op actueel staan. Aangezien er veel forummers wel eens iets gepost hebben op actueel.

Hier word ook telkens de link gelegd met een bepaalde forumster die er niet meer is. Of verdachtmakingen gemaakt. Waarom begin je dan niet ook over "opruiende post"?

:idea:
Ik kan geen chocolade maken van je post.
1. Hij leest voor mij opruiend.
2. Ik bepaal zelf wel wanneer ik iets benoem of niet. Mijn motieven gaan je geen bal aan en verdedigen waarom ik iets wel of niet schrijf doe ik dus ook niet.
3. Bijna iedereen op het forum is een naprater, dus je post is in mijn optiek totaal overbodig.
4. Geen stijl boeit me niet, ik heb het over hier, niet over wat een of ander ander medium vindt en doet.
5. Je generaliseert en daardoor ga ik op de rest niet in.
Je kan er geen chocola van maken schrijf je. Dan laat ik het simpel houden:

GenieInABottle schreef:
04-07-2017 12:51
Dit vind ik nu lezen als een opruiende post. Vast onschuldig bedoeld, maar wat voor een meerwaarde heeft die opmerking? Aangezien heel veel forummers wel eens iets gepost hebben op napraat...

Ook worden op napraat geregeld actueelposters voor het minste-van-het-minste omschreven, terwijl er zat serieuze onderwerpen op actueel staan. Aangezien er veel forummers wel eens iets gepost hebben op actueel. Maar dat is vast ook onschuldig bedoeld

LOEP ME MAAR aub.
missie_m schreef:
04-07-2017 13:20
Dát dan weer wel? Geen rode lap boven "op de stier"? Gelukkig.
Wat heb jij een voor mij ontzettend rare manier van reageren. Ik snap niet wat je ermee wil zeggen, het leest alsof je mij er even uit pikt om onder een vergrootglas te leggen en het voelt aanvallend.
Ik laat jou dus nu even links liggen.
Ana_Isabel_ schreef:
04-07-2017 13:11
Je zou gewoon je hele account moeten kunnen verwijderen.
Volgens mij kan dat op veel forums niet. Als dan namelijk ook al je posts verdwijnen zullen bepaalde topics, waar je vaker in gepost hebt, onleesbaar worden doordat er allemaal posts verdwijnen.
Ieder verwijderd account vervangen door bijv 'guest' kan dan een optie zijn, maar in quotes blijft dan vaak toch de oorspronkelijke nick staan.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
yasmijn schreef:
04-07-2017 13:12
Met het "vernieuwde" forum vind je in hele oude topics alle geanonimiseerde Nicks gewoon terug.

Zou het zo moeilijk zijn om een knop te ontwikkelen:

Alles van deze gebruiker verwijderen?
Ja
Weet u het zeker?
Ja

Delete.
En pief paf poef alles weg.

Maar dan heb je Google nog waar wel alles blijft.
Dus wat je niet wereldwijd wilt delen, deel dat ook niet hier. Want ondanks anoniem zijn je posts terug te vinden op het www.
Maar het is hier een forum en dan zou je ineens met een druk op de knop de hele inhoud weg kunnen halen. Dat gaan ze nooit doen en zou ook niet fijn zijn als je nog eens een oude discussie terug wilt lezen want dan missen er heel veel posts.
Solomio schreef:
04-07-2017 13:31
Volgens mij kan dat op veel forums niet. Als dan namelijk ook al je posts verdwijnen zullen bepaalde topics, waar je vaker in gepost hebt, onleesbaar worden doordat er allemaal posts verdwijnen.
Ieder verwijderd account vervangen door bijv 'guest' kan dan een optie zijn, maar in quotes blijft dan vaak toch de oorspronkelijke nick staan.
:high5:
Gewoon een vervang knop. Dan hoeft de mod alleen maar de nick aan te klikken en vervang door guest / anoniem of wat dan ook. Dan wordt het in het hele forum aangepakt, dus ook in quotes en andere posts. (Muv van liefkozende afkortingen en zo natuurlijk).
Ow, en dan alle anoniemen gewoon dezelfde naam geven, niets met unieke cijfers.
GenieInABottle schreef:
04-07-2017 13:23
Ik kan geen chocolade maken van je post.
1. Hij leest voor mij opruiend.
2. Ik bepaal zelf wel wanneer ik iets benoem of niet. Mijn motieven gaan je geen bal aan en verdedigen waarom ik iets wel of niet schrijf doe ik dus ook niet.
3. Bijna iedereen op het forum is een naprater, dus je post is in mijn optiek totaal overbodig.
4. Geen stijl boeit me niet, ik heb het over hier, niet over wat een of ander ander medium vindt en doet.
5. Je generaliseert en daardoor ga ik op de rest niet in.

1: denk dan aan je besluit (toen je met opa niet naar de kroeg mocht) dat jij je nooit ergens druk over zou maken in het leven
2: precies, maar jij begon over mijn onschuldig-bedoelde-post. En had jij het een paar dagen geleden niet over MIJN mens- en wereldbeeld??
3:Wat is dan je probleem? Ik benoem iets dat hier door meerdere word benoemd maar bij mij ga je klagen over opruiende post??
4: zucht
5: zucht zucht dit is een ZEER OPRUIENDE POST. Dit lees ik niet alleen als opruiende post maar dit is ook een opruiende post.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-07-2017 13:39
9.28% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
_Inkie_ schreef:
04-07-2017 13:32
Maar het is hier een forum en dan zou je ineens met een druk op de knop de hele inhoud weg kunnen halen. Dat gaan ze nooit doen en zou ook niet fijn zijn als je nog eens een oude discussie terug wilt lezen want dan missen er heel veel posts.
Dat is ook weer waar. Maak er dan idd "guest" van en zorg dat de originele Nicks uit de quotes weggaan.
Dus nicks in zijn geheel weg. Of is dat te moeilijk om zo'n functionaliteit in te bouwen anno 2017? :lol:
_Inkie_ schreef:
04-07-2017 13:34
:high5:
En dat is ook weer waar.
Nou wat Genie hierboven dus ook zegt :proud:
_Inkie_ schreef:
04-07-2017 13:40
Welnee dat guest lukt op andere (zelfs gratis forums) ook.
Ook uit de quotes?
yasmijn schreef:
04-07-2017 13:36
Dat is ook weer waar. Maak er dan idd "guest" van en zorg dat de originele Nicks uit de quotes weggaan.
Dus nicks in zijn geheel weg. Of is dat te moeilijk om zo'n functionaliteit in te bouwen anno 2017? :lol:
_Inkie_ schreef:
04-07-2017 13:40
Ook uit de quotes?
yasmijn schreef:
04-07-2017 13:41
Ook uit de quotes?
oh dat weet ik niet. :-O$
Jeetje wat een ellende af en toe op dit forum .
GenieInABottle schreef:
04-07-2017 13:34
Gewoon een vervang knop. Dan hoeft de mod alleen maar de nick aan te klikken en vervang door guest / anoniem of wat dan ook. Dan wordt het in het hele forum aangepakt, dus ook in quotes en andere posts. (Muv van liefkozende afkortingen en zo natuurlijk).
Ow, en dan alle anoniemen gewoon dezelfde naam geven, niets met unieke cijfers.
Als ze allemaal een dezelfde naam krijgen, zijn oude topics ook niet meer te volgen want dan wemelt het er opeens van de guests. Het unieke nummersysteem is prima, maar vervang de namen dan ook in de quotes. Zo is het nummer ook niet meer te linken aan een naam.
impala wijzigde dit bericht op 04-07-2017 13:49
1.04% gewijzigd
.
Ik blijf mij afvragen waarom het prullenbakje niet werkt om topics te verwijden uit de lijst. In het begin werkte hij prima. is de vuilnisman in staking?
GenieInABottle schreef:
04-07-2017 13:25
Wat heb jij een voor mij ontzettend rare manier van reageren. Ik snap niet wat je ermee wil zeggen, het leest alsof je mij er even uit pikt om onder een vergrootglas te leggen en het voelt aanvallend.
Ik laat jou dus nu even links liggen.

Jij begon tegen mij vandaar dat ik je antwoord geef.

Als jij je zelf tegen spreekt ben ik diegene die dan moeilijk is? Die genegeerd moet worden? Jij vind dat als iemand opvallend forumt (wat niet negatief hoeft te zijn) en dat anderen daar op reageren als een stier op een rode lap, dan zeg jij 'menselijk ja' , maar als iemand schrijft dat niet alles vergeten is als ze terug komt onder ongeveer precies dezelfde nick, dan schrijf je dat men daar zorgvuldig mee om kan gaan, info vergeten hoeft niet, de info gebruiken ook niet.

Dat vind ik opvallend. De een kan er zelf iets aan doen door géén info op internet te zetten, en de ander kan wellicht niet anders forummen dan zoals ie is. Diezelfde zorgvuldigheid waar je het over hebt kun je ook toepassen bij mensen die iets 'anders' forummen.

Ik wens je veel succes met je sollicitatie, doei.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-07-2017 14:02
17.60% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Je moet het allemaal natuurlijk helemaal zelf weten.
Maar als je bij Google een basisnick intikt en viva, dan is het eerste resultaat dat je vindt jouw verjaardag. Vervolgens topics over...... Ik heb niet verder gezocht, maar ik ben er vrij zeker van dat je facebook ook boven water komt.
Nogmaals: Je moet het zelf weten als je steeds weer terugkomt onder dezelfde nick, maar ga anderen geen verwijten maken over de consequenties. En maak je geen illusies over je onvindbaarheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 04-07-2017 15:12
Reden: namen verwijderd
56.37% gewijzigd
.
impala schreef:
04-07-2017 13:14
Jawel, ik viel erover. En heb er wat van gezegd. En toen werd ik afgebekt.
Je hebt eens een keer niet gestaft ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
impala schreef:
04-07-2017 13:52
.
Ik dacht dat dit onderwerp klaar was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven