Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
LeesMee schreef:
25-11-2017 09:48
Een zware depressie van een week? Wow
Dat schrijft ze niet hè.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Solomio schreef:
25-11-2017 10:09
Dat schrijft ze niet hè.
Inderdaad. Ik lees na een week of wat en proberen.
Het is druk in het moderatortopic. (Met gewiste berichten) :popcorn:
Dana schreef:
24-11-2017 23:34
Het is ook gewoon leuk om te weten. Ik snap het drama eromheen niet zo (dus ook niet van de kant van de mensen die zich hier zo 'nuchter' profileren).
Ik ook niet. Bij ons was het als zussen en broer onderling meer een plaagonderwerp als zus vervelend was: "Gelukkig zijn er geen twéé Mariekes, zeg 😜". Het was een feitje, ik heb er nooit enige emotie bij ervaren of gezien. Ben eerlijk gezegd wel een beetje verbaasd dat dat bij sommige mensen wel zo is, in zo'n heel vroeg stadium can de zwangerschap. Tenzij zwangerschap om andere redenen beladen is natuurlijk.
"Babyschoppen met wie."

Ik lees het aldoor echt. :facepalm:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Dana schreef:
24-11-2017 23:46
Ik kom wat dat aangaat uit een andere cultuur en ik kan me met de beste wil van de wereld niet verplaatsen in wat je hier schrijft, sorry.

In mijn omgeving worden kinderen juist van jongsaf aan vertrouwd gemaakt met de dood. Door ze er niet van weg te houden. Huisdieren gaan dood, opa's en oma's en helaas soms ook jongere familieleden gaan dood. Dat hoort bij het leven. Juist door jonge kinderen te betrekken bij begrafenissen e.d. leren ze ermee om te gaan. Dat komt je in je hele latere leven van pas. Als je er altijd van weggehouden bent, dan is het enorm traumatisch als de dood ineens aan je (familie)deur klopt. Dát is in mijn ogen pas funest voor iemands gevoel van vertrouwen en veiligheid...

Dat is hoe ik erin sta. Maar het is goed mogelijk dat daar een kloof tussen ons gaapt die we niet kunnen gaan overbruggen.
Haha, door je post en het motto moet ik denken aan het lied Het lijk, van dezelfde schrijver 😉
Solomio schreef:
25-11-2017 00:45
Maar het gaat helemaal niet om hard zijn. Integendeel. Ik vind het zo raar dat het zo in tegenstellingen getrokken wordt.
Ik vind haar OP wat overdreven, ik beweer toch niet dat ze moet doen alsof er niks aan de hand is?
Nou, de reacties van diverse posters hier kwamen op mij wel wat anders over dan de OP wat overdreven vinden en zich op zich wel kunnen voorstellen dat ze verdrietig is. Heb er uiteindelijk maar overheen gelezen, maar wel even op het punt gestaan er iets van te zeggen. Die vrouw plaatst een kort, verdrietig en misschien wat overdreven gedicht. Poehee.
(ik weet niet of dat heel vroeg informeren ban jonge kinderen ook iets was daar, dat vind ik dan wel weer onverstandig).
Of het zin heeft voor Viva om neptopics te blijven maken? Kijk hier, al bijna honderd reacties in nog geen anderhalf uur! O_O

relaties/date-verdient-stukken-minder-e ... ges/396134
RikM schreef:
25-11-2017 18:31
Of het zin heeft voor Viva om neptopics te blijven maken? Kijk hier, al bijna honderd reacties in nog geen anderhalf uur! O_O

Verpest het nou niet voor diegenen onder ons die geen leven hebben! :whip:
Life is short. Eat dessert first.
Nou weer iemand die niet naar binnen wil in een 'VOC-restaurant', omdat de VOC 450 jaar geleden zo gemeen was. Ik heb de TO het voordeel van de twijfel gegeven omdat het geen eerste post was, maar of hij/zij nou erg blij gaat worden van mijn bijdrage weet ik niet.
Lady*Voldemort schreef:
25-11-2017 18:49
Nou weer iemand die niet naar binnen wil in een 'VOC-restaurant', omdat de VOC 450 jaar geleden zo gemeen was. Ik heb de TO het voordeel van de twijfel gegeven omdat het geen eerste post was, maar of hij/zij nou erg blij gaat worden van mijn bijdrage weet ik niet.

Meest hysterische topic in tijden. Cool wel.
RikM schreef:
25-11-2017 18:31

Mooi toch, Viva zorgt voor amusement
Lady*Voldemort schreef:
Het is gewoon nog te vroeg voor grapjes over zo'n precair onderwerp... :wtf:
Volgende eeuw beter! :)
Lady*Voldemort schreef:
Welk topic?
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Sirius schreef:
25-11-2017 18:56
:rofl:
charlottew88 schreef:
25-11-2017 18:59
Welk topic?
relaties/heb-ik-slecht-gehandeld/list_m ... #p27825455
charlottew88 schreef:
25-11-2017 18:59
Welk topic?
relaties/heb-ik-slecht-gehandeld/list_messages/396138
Topic gelezen dank je LV.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
😂😂😂😂
Sirius schreef:
25-11-2017 18:56
:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
werkelijk hoe dom kan je zijn zeg
Ik heb dat topic gelezen en dacht letterlijk “dat kan niet, dan zou dat restaurant allang platgeprotesteerd zijn.”

Ik heb opgezocht waarom die twee restaurants VOC heten:
- een verwijst naar een muur waar tijdens de VOC tijd vrouwen afscheid namen van hun man
- ander verwijst naar specerijen die in de tijd van de vOC naar Nederland kwamen

Die restaurants verheerlijken helemaal geen mensen die misdaden hebben gepleegd?
friezinnetje2014 schreef:
25-11-2017 19:47
werkelijk hoe dom kan je zijn zeg
Liever dat mensen er gewoon niet komen als de naam niet bevalt dan dat ze binnen komen schreeuwen tegen personeel terwijl de naam niks met misdadige mensen als ene Coen van de VOC te maken heeft...
Star² schreef:
25-11-2017 18:52
Meest hysterische topic in tijden. Cool wel.
Ik vind het vooral droevig. Dit soort malloten zorgt er dus voor dat iedereen die terecht iets te klagen heeft over racisme niet meer serieus wordt genomen door de goegemeente. En het zou me niks verbazen als het de TO daar nou juist om te doen was.
Lady*Voldemort schreef:
25-11-2017 19:51
Ik vind het vooral droevig. Dit soort malloten zorgt er dus voor dat iedereen die terecht iets te klagen heeft over racisme niet meer serieus wordt genomen door de goegemeente. En het zou me niks verbazen als het de TO daar nou juist om te doen was.

Ik vrees dat je gelijk hebt. Was het nou zoveel moeite om na te gaan waarom het restaurant zo heet? De vergelijking met Hitler gaat hier niet eens op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven