Napraattopic Deel 93

05-11-2017 19:08 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrouwjagersma schreef:
25-11-2017 21:49
Wat gebeurde er? Iets heel ernstigs?
Hij deed nog niet half wat ie moest doen.
Koop een slaafje. Laat je die zuigen.
Was laatst een topic waarin iedereen toch vrij lyrisch over die robot was.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb er eentje en ik vind 'm geweldig. Als je veel spullen op de grond hebt staan, niet doen. Maar ik wil niet meer zonder.
Life is short. Eat dessert first.
MoirenPhae schreef:
25-11-2017 21:53
Koop een slaafje. Laat je die zuigen.
Ik weet niet of die in mijn budget past. Bovendien heb ik al een man en twee kinderen, dus ik vind het wel goed genoeg, qua bedienend personeel.
doornroosje9 schreef:
25-11-2017 21:55
Ik heb er eentje en ik vind 'm geweldig. Als je veel spullen op de grond hebt staan, niet doen. Maar ik wil niet meer zonder.
Hij blijft nergens achter vastzitten?
vrouwjagersma schreef:
25-11-2017 21:46
Jongens, ik moet een sinterklaascadeau kopen voor mezelf. Ik vind het maar lastig. Ik zit te denken aan een robotstofzuiger.
Je hebt toch kinderen?

Nou dan.
MoirenPhae schreef:
25-11-2017 21:44
Mijn opa puzzelde ook. Geen idee wat.
Mijn opa deed doorlopers, mijn oma kruiswoordpuzzels. Zo ben ik aan het puzzelen geraakt, gezellig samen puzzelen aan de tafel in de erker met een peuk erbij. Ik weet nog hoe euforisch ik was toen ik ineens snapte hoe een cryptogram nou werkte, die lieten opa en oma altijd zitten omdat ze ze niet konden. En plotseling zag ik het licht, dus toen heb ik alle variaboekjes daar uit de lectuurbak gevist en zat ik alleen nog maar cryptogrammen te maken. Ik ben nog steeds dol op cryptogrammen en dochter inmiddels ook. Maar ik doe ook logigrammen en dat soort shit, en geheel doorlopende monsterdoorlopers dus.
Mijn oma deed echte puzzels, mochten we helpen. Ook speelde ze altijd scrabble. Toen we konden lezen mochten we eindelijk meedoen. En ze had een kast vol bouquetreeks :heart:

Mijn andere oma kookte en bakte. Vooral Duits gebak en taarten en pannenkoeken waarvan je na 1,t geen hap meer in je maag kreeg.

Ik lijk echt op heen van allen als ik het zo terug lees.
Cryptogrammen vind ik eigenlijk alleen leuk van Jan Meulendijks en uit de NRC.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrouwjagersma schreef:
25-11-2017 22:08
Hij blijft nergens achter vastzitten?
Nee. Maar ik zet bv de keukenstoelen op tafel. Verder staat er zo goed als niets in de weg.
Life is short. Eat dessert first.
MoirenPhae schreef:
25-11-2017 22:30
Mijn oma deed echte puzzels, mochten we helpen. Ook speelde ze altijd scrabble. Toen we konden lezen mochten we eindelijk meedoen. En ze had een kast vol bouquetreeks :heart:

Mijn andere oma kookte en bakte. Vooral Duits gebak en taarten en pannenkoeken waarvan je na 1,t geen hap meer in je maag kreeg.

Ik lijk echt op heen van allen als ik het zo terug lees.
Het klinkt wel heel lief en huiselijk, zo. En die bouquetreeksen waren helemaal spannend, natuurlijk.

Ik lijk wel op mijn oma. Ze was heel groot en at de hele dag door. Aan mijn moeders kant van de familie zijn alle vrouwen klein en dik, aan mijn vaders kant van de familie zijn de vrouwen groot en dik. Zo fijn dat ik op die kant lijk.
doornroosje9 schreef:
25-11-2017 22:33
Nee. Maar ik zet bv de keukenstoelen op tafel. Verder staat er zo goed als niets in de weg.
Mmm. Ik denk er nog even over na.
vrouwjagersma schreef:
25-11-2017 22:36
Het klinkt wel heel lief en huiselijk, zo. En die bouquetreeksen waren helemaal spannend, natuurlijk.

Ik lijk wel op mijn oma. Ze was heel groot en at de hele dag door. Aan mijn moeders kant van de familie zijn alle vrouwen klein en dik, aan mijn vaders kant van de familie zijn de vrouwen groot en dik. Zo fijn dat ik op die kant lijk.
Hier beide kanten klein en dik :rofl:

De oma van de puzzel, scrabble en de bouquetreeks is trouwens de meest intens gemene vrouw die ik ken.
MoirenPhae schreef:
25-11-2017 22:38
Hier beide kanten klein en dik :rofl:

De oma van de puzzel, scrabble en de bouquetreeks is trouwens de meest intens gemene vrouw die ik ken.
Oh, dat is dan weer niet zo lief en warm. Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen dat oude mensen altijd zo lief zijn. Ik voelde me toch verplicht om te corrigeren. Als je een eikel bent als je 40 bent, dan ben je meestal nog steeds een eikel als je 80 bent.
vrouwjagersma schreef:
25-11-2017 22:43
Oh, dat is dan weer niet zo lief en warm. Ik hoorde gisteren nog iemand zeggen dat oude mensen altijd zo lief zijn. Ik voelde me toch verplicht om te corrigeren. Als je een eikel bent als je 40 bent, dan ben je meestal nog steeds een eikel als je 80 bent.
Vaak nog een grotere.
vrouwjagersma schreef:
Toen ik 16 was ging ik nogal plotseling met mijn moeder op vakantie met een georganiseerde busreis. Mijn moeder was niet van het avontuurlijke type zeg maar.
Tijdens die vakantie heb ik echt ern hekel aan oude mensen gekregen.
Er waren 3 oudere echtparen en die hebben de hele vakantie alleen maar lopen klagen.
Mijn moeder was een lieverd, ook toen ze oud werd.
Maar idd, met 40 onsympathiek, dan met 80 ook nog.
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
vrouwjagersma schreef:
Klopt hoor ik ken 2 oude eikels die waren tig jaren geleden al eikels. Mijn lieve oma daarin tegen was een van allerliefste mensen die in heb gekend. Zoveel mensen zoveel persoonlijkheden. De een is vanaf de geboorte al een enorme eikel en de ander niet.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Nouschi schreef:
25-11-2017 22:31
Cryptogrammen vind ik eigenlijk alleen leuk van Jan Meulendijks en uit de NRC.
Ja ik ook, maar die kon ik toch echt pas na een beetje geoefend te hebben met de crypto's van Denksport.
Mijn oma was heel lief maar ook een beetje een zeikert en dat zeikerige manifesteerde zich duidelijker naarmate ze ouder werd, maar toch vond ik haar nog wel lief. Mijn opa is niet oud genoeg geworden om zich echt te ontwikkelen tot een zeikert, maar bij hem zat het er ook niet echt in.
Cryptogrammen zijn ook mijn favoriet.
En de puzzels van Jelmer Steenhuis in Vrij Nederland.
vrouwjagersma schreef:
Haha, als iemand die werkt in de ouderen zorg zeg ik: Nee.
Het zijn echt net gewoon mensen. :mrgreen:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Jonari schreef:
25-11-2017 23:31
Oh ja, die zijn ook koel :D
Jonari schreef:
25-11-2017 23:31
Ja dat vind ik ook geweldige puzzels!
Lady*Voldemort schreef:
25-11-2017 22:25
Mijn opa deed doorlopers, mijn oma kruiswoordpuzzels. Zo ben ik aan het puzzelen geraakt, gezellig samen puzzelen aan de tafel in de erker met een peuk erbij. Ik weet nog hoe euforisch ik was toen ik ineens snapte hoe een cryptogram nou werkte, die lieten opa en oma altijd zitten omdat ze ze niet konden. En plotseling zag ik het licht, dus toen heb ik alle variaboekjes daar uit de lectuurbak gevist en zat ik alleen nog maar cryptogrammen te maken. Ik ben nog steeds dol op cryptogrammen en dochter inmiddels ook. Maar ik doe ook logigrammen en dat soort shit, en geheel doorlopende monsterdoorlopers dus.
Logigrammenboekjes heb ik ook al lang niet meer gezien ☹

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven