Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 20 mei 2018 om 10:14
Dat komt voornamelijk omdat ik alleen reageer als ik een mening heb, of als ik zin heb om te kletsen.coolpack2 schreef: ↑20-05-2018 09:22Mwoah, gezien het onderwerp van dit topic vind ik het niet zo gek dat aangenomen werd dat je aan dat topic refereerde. Ik zou proberen het niet te groot te maken.
Je komt mij overigens wel over als iemand die over van alles een (duidelijke) mening hebt.
Blijft allemaal een beetje tweedimensionaal he, op ern forum. Ik vind dat wel geinig.
Ik kan bijna altijd alle meningen begrijpen en navoelen, en meestal blijf ik dan tussen de verschillende meningen heen en weer springen en heb ik zelf geen voorkeur.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 20 mei 2018 om 10:58
Hier hetzelfde. Tel daar bij op dat ik een ramp ben in mij uitdrukken in woorden. Het resultaat is dat ik zelden mijn mening post. Best jammer, zo op een forum. Gelukkig zijn er genoeg topics waarbij een mening hebben (uiten) niet belangrijk is

zondag 20 mei 2018 om 11:10
Leuk om zo van je te lezenSolomio schreef: ↑20-05-2018 10:14Dat komt voornamelijk omdat ik alleen reageer als ik een mening heb, of als ik zin heb om te kletsen.
Ik kan bijna altijd alle meningen begrijpen en navoelen, en meestal blijf ik dan tussen de verschillende meningen heen en weer springen en heb ik zelf geen voorkeur.
Ik herken het overigens wel, het kunnen begrijpen van vele meningen en dat 'belemmert' me soms in het formuleren van mijn eigen mening. Maar over een aantal dingen heb ik wel een mening en daar ben ik ook wel vrij uitgesproken in. Vooral irl. Op het forum beperk ik me de laatste jaren voornamelijk tot meelezen en vrij 'oppervlakkige' reacties Al ben ik hier nooit een uitgesproken figuur geweest, het is vooral dat de functie van het forum door de tijd heen veranderd is voor mij.
zondag 20 mei 2018 om 11:29
Ik vind het irl vaak wel wat lastiger om mijn mening te verwoorden, omdat een gesprek sneller gaat.coolpack2 schreef: ↑20-05-2018 11:10Leuk om zo van je te lezenuiteraard is mijn beeld maar beperkt, want volgens mij lees ik je vnl hier (een kinderpijler bijvoorbeeld kom ik zelden en schrijf ik praktisch nooit).
Ik herken het overigens wel, het kunnen begrijpen van vele meningen en dat 'belemmert' me soms in het formuleren van mijn eigen mening. Maar over een aantal dingen heb ik wel een mening en daar ben ik ook wel vrij uitgesproken in. Vooral irl. Op het forum beperk ik me de laatste jaren voornamelijk tot meelezen en vrij 'oppervlakkige' reacties Al ben ik hier nooit een uitgesproken figuur geweest, het is vooral dat de functie van het forum door de tijd heen veranderd is voor mij.
Hier op het forum kan ik wat langer nadenken over hoe ik iets formuleer. Dat vind ik prettiger.
Of als iemand vervelend reageert, dan zit ik daar irl tegenover en moet ik er direct wat mee. Hier kan ik er dan voor kiezen om het forum even af te sluiten en eerst na te denken over waarom iets me zo raakt en hoe ik daar op kan en wil reageren.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

zondag 20 mei 2018 om 12:29
Ik heb dankzij forummen (mee begonnen toen het fenomeen net op begon te komen) eigenlijk geleerd om sneller te kunnen reageren, óók irl. Hoewel het me ook nog steeds beter afgaat online waar ik langer de tijd heb na te denken, maar het is zeker voor mij een onmisbaar hulpmiddel voor mijn communicatieskills geweest. Vooral die begintijd zonder censuur, leerde ik heel adrem zijn. Nu moet je helaas online ook eerst een hoop wikken en wegen om geen ban op te lopen.Solomio schreef: ↑20-05-2018 11:29Ik vind het irl vaak wel wat lastiger om mijn mening te verwoorden, omdat een gesprek sneller gaat.
Hier op het forum kan ik wat langer nadenken over hoe ik iets formuleer. Dat vind ik prettiger.
Of als iemand vervelend reageert, dan zit ik daar irl tegenover en moet ik er direct wat mee. Hier kan ik er dan voor kiezen om het forum even af te sluiten en eerst na te denken over waarom iets me zo raakt en hoe ik daar op kan en wil reageren.

zondag 20 mei 2018 om 14:17
Voor dat ik mijn jaarlijks ritueel vergeet; Veel kijk plezier.
https://www.youtube.com/watch?v=TWs3wmYwxEA

https://www.youtube.com/watch?v=TWs3wmYwxEA
zondag 20 mei 2018 om 14:22
Sito stick? ( zie Ronald Goedemondt gisteravond)
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zondag 20 mei 2018 om 14:34
Die man vind ik zo onnoemelijk niet grappig.

zondag 20 mei 2018 om 14:42
redbulletje schreef: ↑20-05-2018 12:29Ik heb dankzij forummen (mee begonnen toen het fenomeen net op begon te komen) eigenlijk geleerd om sneller te kunnen reageren, óók irl. Hoewel het me ook nog steeds beter afgaat online waar ik langer de tijd heb na te denken, maar het is zeker voor mij een onmisbaar hulpmiddel voor mijn communicatieskills geweest. Vooral die begintijd zonder censuur, leerde ik heel adrem zijn. Nu moet je helaas online ook eerst een hoop wikken en wegen om geen ban op te lopen.
Geweldige reden om over je formulering na te denken.. een mogelijke ban.
Dat lomp posten anderen mogelijk kwetst boeit niet?
Bijzonder.

zondag 20 mei 2018 om 14:49
Waarom moet er altijd rekening gehouden worden met mensen die alles op zichzelf betrekken en zich om alles gekwetst voelen?
Waarom is waarheidsbeleving belangrijker dan waarheidsbevinding?
zondag 20 mei 2018 om 14:51
Ik ook, het was wat mij betreft alleen maar een gebbetje en snap ook echt niet dat dit hieruit ontstaat. Maar goed, lekker boeiend toch? Ik nam het igg niet zwaar op ofzo
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 20 mei 2018 om 14:55
zondag 20 mei 2018 om 14:56
Dit.
Het kan en mag dat iemand dat wat ik belangrijk vind, volkomen met de grond gelijk maakt omdat hij/zij het bullshit vindt. No problem en triest wanneer mensen dat als een persoonlijke aanval lezen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

zondag 20 mei 2018 om 15:09

zondag 20 mei 2018 om 15:09
redbulletje schreef: ↑20-05-2018 15:08Met 'n doggybag neem je de calorieeen die je in het restaurant niet op kon juist mee naar huis!![]()