Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
maandag 21 mei 2018 om 13:54
Vlamingen zijn veel omfloerster. Geheel niet duidelijk in wat ze echt bedoelen. En in BE is therapie nog best een ding. Het wordt ook niet vergoed. Daar wordt nu eindelijk over gesoebat in het parlement.Fragolisa schreef: ↑21-05-2018 12:33Weet je wat me de laatste tijd nogal opvalt? De topics over ernstige relatieproblemen waarin er helemaal niet met elkaar wordt gesproken zijn heel vaak gestart door een Vlaming. Misschien maken Nederlanders meer openlijk ruzie terwijl Belgen jarenlang kunnen aanmodderen zonder een woord met elkaar te wisselen. Valt me gewoon op.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

maandag 21 mei 2018 om 13:58
Dan zou ik het nog een keer staffen. Soms moet het 6x om een mod te vinden die wel kan lezen.

maandag 21 mei 2018 om 14:06
maandag 21 mei 2018 om 14:09
Het gaat niet alleen over relatietherapie, maar ook over angsstoornissen, verslavingen e.d. En er zijn geen praktijkondersteuners waar je met je verhaal/probleem terecht kan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
maandag 21 mei 2018 om 14:13
Serieus? iemand die hier al jarenlang komt stort haar hart uit en jullie gaan zitten geiten en er vooral niet op reageren? Wat is dat voor schoolpleingedrag? Is dat omdat ze eerst aangeeft jullie reacties flauw te vinden?
Fashion, ik ken je niet en het is niet mijn 'ik kom voor jou op' dag maar ik vind het ruk voor je dat je dit zo ervaart.
Fashion, ik ken je niet en het is niet mijn 'ik kom voor jou op' dag maar ik vind het ruk voor je dat je dit zo ervaart.
Vriendelijk.

maandag 21 mei 2018 om 14:17
Gaappatatjedubbelmayo schreef: ↑21-05-2018 14:13Serieus? iemand die hier al jarenlang komt stort haar hart uit en jullie gaan zitten geiten en er vooral niet op reageren? Wat is dat voor schoolpleingedrag? Is dat omdat ze eerst aangeeft jullie reacties flauw te vinden?
maandag 21 mei 2018 om 14:24
Eens, dit gebeurd, heb het meerdere malen ervaren.Ana_Isabel2 schreef: ↑21-05-2018 09:27![]()
Ben het met je eens. Mensen vinden het vaak maar al te fijn om ergens massaal bovenop te duiken als je mening of opmerking een beetje afwijkt.
Na 23 opmerkingen over een verkeerd begrepen artikel snap ik het ook wel. En dan komt nummer 24 er nog vrolijk achteraan.
LOEP ME MAAR aub.

maandag 21 mei 2018 om 14:27

maandag 21 mei 2018 om 14:38
Ach kom op, ook toen was het gesneer, fitties, geveroordeel, rellen enz. Alleen schreef je toen met 50 man en waten er 3 berichten per dag. Nu alleen al 1000den op 1 topic.
maandag 21 mei 2018 om 14:41
Dat vind ik lief van je, hoor. Ik hoefde er ook niet per se reacties op. Ik had eerder gezien dat het even ging of forummen nog wel leuk was en ik vind het forum inderdaad heel erg veranderd. Ik denk dat voor een groot deel aan mijn leeftijd ligt, ik vind namelijk dat juist als je alleen geschreven woord hebt allerlei subtiele verschillen die verraden wie en wat je bent en waar je bij hoort vaak enorm uitvergroot worden, en generatieverschillen bijvoorbeeld dus ook. Daarnaast is de maatschappij in zijn algemeenheid in de afgelopen 20 jaar enorm verhardt en verhufterd en dat zie je logischerwijs dus ook terug in het forum.patatjedubbelmayo schreef: ↑21-05-2018 14:13Serieus? iemand die hier al jarenlang komt stort haar hart uit en jullie gaan zitten geiten en er vooral niet op reageren? Wat is dat voor schoolpleingedrag? Is dat omdat ze eerst aangeeft jullie reacties flauw te vinden?
Ik wilde het vooral gezegd hebben

Am Yisrael Chai!

maandag 21 mei 2018 om 14:42
Leeg bericht. Mobiel forummen is ook echt niet een verbetering.

Ik lees al een flinke tijd mee en schrijf ook al even mee.
Ik zie echt amper verschil. Zie wel veel oudgedienden dit beweren. De hele tijd. Ook al decennia.
Tot aan vervelends toe.

Zelf vind ik het juist het gesneer van een groot deel van die oudgedienden nou net de reden om minder te gaan forummen de laatste tijd.
Elke keer zelfde geneuzel en stokpaardjes en HRS groepjes.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 21-05-2018 14:46
45.40% gewijzigd

maandag 21 mei 2018 om 14:42
Bij 'ons' op het forum werden reltopics naar de pijler 'vetes en conflicten' verplaatst. Daar kon je dus ongestoord op de man verder rellen (of aan de zijlijn popcorn eten). Bannelingen werden verbannen naar een aparte pijler en die kon je als forummer wel bezoeken maar de banneling kon tijdens zijn ban niet deelnemen aan discussies op de andere pijlers. Als je iets misdaan had in de ogen van de forumleiding kon je een tijd een dwangavatar krijgen (foto van een hoop stront ofzo) of 'n dwangmotto. Dat waren idd betere tijden.
maandag 21 mei 2018 om 14:45
Helemaal niet. Er heersten wel degelijk andere fatsoensnormen dan nu. Maar goed, dat is ook niet zo gek, een deel van de forummers van nu was kleuter in de tijd dat Yasmijn en ik hier al forumden. En zeker wel dat jongeren van nu heel andere omgangsvormen hebben en een heel andere online-etiquette dan wij. Wij zijn in social media jaren natuurlijk hoogbejaard en dat zie je wel degelijk terug in onze normen.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 14:46
fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 12:28Ik ben hier al bijna 20 jaar (!!!!) maar ik ben nog nooit zo massaal kutwijverig benaderd als in de laatste maanden. Ik ben in die 20 jaar niet echt veranderd, if anything ben ik veel genuanceerder en milder en overall ouwemutseriger geworden maar voor mij is dit forum inmiddels veel vaker een onveilige shitplek waar ik gecyberbullied word dan leuk tijdverdrijf.
Ik blijf hier af en toe komen uit een soort nostalgie, jeugdsentiment, en omdat ik in die jaren om een aantal mensen ben gaan geven die ik anders nooit meer zou "spreken", maar ik denk steeds vaker aan eindelijk voor altijd stoppen. Ik heb wel vaker (ook lange) forumpauzes en ben er nu ook al heel erg weinig, maar ik wilde altijd mijn nick houden. Maar ik denk steeds vaker aan gewoon echt vertrekken, al is het ergens ook mijn eer te na om me weg te laten pesten.
Kan het zijn dat jij superovergevoeliger bent geworden? Sinds ik op dit forum ben (was het pesten er al) merk ik dat jij het duidelijk niet kan verdragen als je geen gelijk krijgt of als een letter verkeerd word uitgesproken. Jij voelt je dan al snel aangevallen.
Je roept op topic-1 een hoop bagger over het uiterlijk van een zwangere blonde actrice, en op topic-2 klaag je dat mensen op het werk of op school 'jullie' tegen je zeggen. Maar owee als men je daar op aanspreekt.
Daarom stop ik bij deze.
LOEP ME MAAR aub.

maandag 21 mei 2018 om 14:50
Ik ben een minstens zo oud wijf en ik vind dat er enorme vertrutting is opgetreden op fora in de afgelopen jaren.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 14:45Helemaal niet. Er heersten wel degelijk andere fatsoensnormen dan nu. Maar goed, dat is ook niet zo gek, een deel van de forummers van nu was kleuter in de tijd dat Yasmijn en ik hier al forumden. En zeker wel dat jongeren van nu heel andere omgangsvormen hebben en een heel andere online-etiquette dan wij. Wij zijn in social media jaren natuurlijk hoogbejaard en dat zie je wel degelijk terug in onze normen.

maandag 21 mei 2018 om 14:50
Ik heb toevallig een tijdje terug het een en ander van zo’n 15 jaar geleden terug zitten lezen. En er werd gewon gescholden en op de man en veroordeeld. Het veroordelen en op de man was er 19 jaar geleden ook, het gescheld was wel minder.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 14:45Helemaal niet. Er heersten wel degelijk andere fatsoensnormen dan nu. Maar goed, dat is ook niet zo gek, een deel van de forummers van nu was kleuter in de tijd dat Yasmijn en ik hier al forumden. En zeker wel dat jongeren van nu heel andere omgangsvormen hebben en een heel andere online-etiquette dan wij. Wij zijn in social media jaren natuurlijk hoogbejaard en dat zie je wel degelijk terug in onze normen.
Ik denk toch vooral dat het heel erg roze bril kijken is.

maandag 21 mei 2018 om 14:51
Ik ook.redbulletje schreef: ↑21-05-2018 14:50Ik ben een minstens zo oud wijf en ik vind dat er enorme vertrutting is opgetreden op fora in de afgelopen jaren.

maandag 21 mei 2018 om 14:52
Dit.redbulletje schreef: ↑21-05-2018 14:50Ik ben een minstens zo oud wijf en ik vind dat er enorme vertrutting is opgetreden op fora in de afgelopen jaren.
Een totaal andere generatie van rond de 20