Napraattopic deel 98
zaterdag 28 april 2018 om 21:50
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 21 mei 2018 om 15:19
Ik ben hier terecht gekomen door dat iemand ons vals beschuldigde en hier info ging halen. Ooit lang geleden.Ana_Isabel2 schreef: ↑21-05-2018 15:18Libelle...
Ik vind het vreselijk oud klinken. Kneuterig.
Was er destijds nooit op gekomen om daar te forummen.
Heb toen in stilte de tips mee gelezen. Ze zei steeds van ze gaven ons dit als tip, dat als tip..
maandag 21 mei 2018 om 15:20
Precies wat ik zeg. Valt me al een tijd op dat je altijd heel fel wordt als bijvoorbeeld Yasmijn of ik iets over het begin van het forum zegt. Ik heb het idee dat jij er nog helemaal niet was in de tijd waar ik het over heb en dat jij juist een van die voor mij "nieuwen" bent. Maar misschien begrijp ik je reacties beter als ik weet wat jouw nick toen was.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:21
Volgens mij zat het er precies tusseninz rond 2010 is die invasie geweest. Als meelezer heb ik er heel wat studie-uren smullend mee weten in te vullenfashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:13Helemaal niet. Dat was rond de bannenregen in 2003, met het bannelingenbos op MSN. Toen is er een enorme invasie van volgens mij Libelleforummers geweest maar het kan ook het Flair of Yes forum zijn geweest, dat weet ik niet meer.
Eigenlijk is meelezen nog steeds het leukste aan dit forum. Je ziet zulke malligheden gebeuren.
Alleen kan ik het soms net niet laten

maandag 21 mei 2018 om 15:21
maandag 21 mei 2018 om 15:22

Ja dat hou ik maar even voor mij

Zoals Yasmijn al zei: echt leuk wordt het wat mij betreft sowieso nooit meer. Maar dat geeft niet, dat gebeurt denk ik altijd als je bejaard wordt en zoals ik al zei, in social media jaren ben ik inmiddels natuurlijk hoogbejaard.Ana_Isabel2 schreef: ↑21-05-2018 15:15Ik denk dat we beter vooruit moeten kijken ipv achterom, willen we het hier nog leuk houden.
Am Yisrael Chai!

maandag 21 mei 2018 om 15:23

maandag 21 mei 2018 om 15:26
2003? Toen forumde ik nog niet.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:17Ik zeg toch niet dat dat niet klopt. Ik zeg alleen dat er in de winter van 2003 een invasie van forummers van een ander forum kwam, volgens mij Libelle maar het kan ook een ander forum zijn geweest, en dat toen het forum wat mij betreft in haar neerwaartse spiraal is geraakt.
Mensen van na mijn tijd vinden misschien juist dat vanaf toen het forum leuker werd omdat die cultuur die toen begon beter bij hen past. Mijn groepje van destijds vond die nieuwe forummers geen verbetering, weet ik nog.
LOEP ME MAAR aub.
Dan was het wellicht het Yes of Flair forum. Maakt mij ook niet zo uit. Ik weet in ieder geval dat met de bannenregen van 2003 wat mij betreft de ellende begonnen is. Al was de tijd daarna dat Naomi oppermod was qua beleid dan weer een verbetering.juliaaana schreef: ↑21-05-2018 15:21Volgens mij zat het er precies tusseninz rond 2010 is die invasie geweest. Als meelezer heb ik er heel wat studie-uren smullend mee weten in te vullen
Eigenlijk is meelezen nog steeds het leukste aan dit forum. Je ziet zulke malligheden gebeuren.
Alleen kan ik het soms net niet laten![]()
(hahaha, dat klinkt als oma vertelt "nou, met de slag bij Waterloo in 1600 is het begonnen....")
Am Yisrael Chai!
Nou, dat dus.
Plus dat er vroeger niet zo acherlijk werd ingrepen.
Ik kon bv met als voorbeeld FV ontzettend met haar in de clinch liggen op Maatschappij, dat ging hard tegen hard en op hetzelfde moment wisselden we gebbetjes uit op Overig. Lijkt mij vrij normaal. Maar dat kan allemaal niet meer.
Geen bijzonderheden

maandag 21 mei 2018 om 15:28
Dat heeft dus niets te maken met ander soorteigen forummers, maar met een ander modbeleid.yasmijn schreef: ↑21-05-2018 15:26Nou, dat dus.
Ik kon bv met als voorbeeld FV ontzettend met haar in de clinch liggen op Maatschappij, dat ging hard tegen hard en op hetzelfde moment wisselden we gebbetjes uit op Overig. Lijkt mij vrij normaal. Maar dat kan allemaal niet meer.
maandag 21 mei 2018 om 15:29
ik denk echt dat dat komt omdat we destijds allemaal een beetje hetzelfde waren. Juist omdat het niet alleen de begintijd van dit forum, maar eigenlijk van fora en social media in zijn algemeen was, waren alle gebruikers toen nog min of meer hetzelfde type. Dus ach, je had weliswaar een meningsverschil over dat jij VVD stemde en ik VVD haatte, maar in de kern, je basisnormen van hoe je met elkaar omging, die was wel min of meer hetzelfde.yasmijn schreef: ↑21-05-2018 15:26Nou, dat dus.
Dat is denk ik het grootste verschil.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:30
*breekt even in*
Ik was hier niet meer geweest dus had je reactie gemist en daarom ook nog niet gereageerd.
Inmiddels twee dagen later maar wil het toch nog even tegen je zeggen: ik oordeelde veel te snel zaterdag en zat gewoon te mutsen. Ik vind het vervelend dat jij daar misschien een naar gevoel aan overhield, maar het lag aan mij, sorry daarvoor!
Ik was hier niet meer geweest dus had je reactie gemist en daarom ook nog niet gereageerd.
Inmiddels twee dagen later maar wil het toch nog even tegen je zeggen: ik oordeelde veel te snel zaterdag en zat gewoon te mutsen. Ik vind het vervelend dat jij daar misschien een naar gevoel aan overhield, maar het lag aan mij, sorry daarvoor!
Tjezus, wat vals
maandag 21 mei 2018 om 15:32
Weer oneens. We waren toen, ondanks fitties veel meer een eenheid, een groepje, zo je wilt. We hielpen malkander als er wat was. Ik heb mooie dingen gezien hier. Maar die forummers zijn allemaal al weg, behalve FV en ik ben ik bang.
Geen bijzonderheden
maandag 21 mei 2018 om 15:32
Precies dat!fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:29ik denk echt dat dat komt omdat we destijds allemaal een beetje hetzelfde waren. Juist omdat het niet alleen de begintijd van dit forum, maar eigenlijk van fora en social media in zijn algemeen was, waren alle gebruikers toen nog min of meer hetzelfde type. Dus ach, je had weliswaar een meningsverschil over dat jij VVD stemde en ik VVD haatte, maar in de kern, je basisnormen van hoe je met elkaar omging, die was wel min of meer hetzelfde.
Dat is denk ik het grootste verschil.
Geen bijzonderheden
maandag 21 mei 2018 om 15:33
Ik denk dat het ook heel erg scheelt dat voor ons allemaal internet nog heel nieuw was. Wij namen nog heel erg de offline etiquette mee. Veel mensen forumden nog gewoon onder hun eigen naam bijvoorbeeld, of had een nick die van hun echte naam was afgeleid. Mijn eerste posts hier waren ook gewoon onder mijn eigen naam. We kenden ook alle mods gewoon bij hun echte eigen naam.
Am Yisrael Chai!

maandag 21 mei 2018 om 15:34
Maar dat is toch redelijkerwijs niet meer te verwachten bij zo’n groot forum? Ik las vandaag ergens dat er meer dan een miljoen topics in de database staan, dat er 10duizenden gebruikers zijn. Ons kent ons verwachten vind ik echt ontzettend naïef.
maandag 21 mei 2018 om 15:34
Hahahaha, ja. Yggdrasil is er ook nog, die was toen het grootste buitenbeentje, kan je nagaan. En Hans natuurlijk.
Am Yisrael Chai!
maandag 21 mei 2018 om 15:36
Die waren er ook bij. En Jetpret! Men, wat lachen altijd met haar.fashionvictim schreef: ↑21-05-2018 15:34Hahahaha, ja. Yggdrasil is er ook nog, die was toen het grootste buitenbeentje, kan je nagaan. En Hans natuurlijk.
Geen bijzonderheden