Napraattopic deel 98

28-04-2018 21:50 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ana_Isabel2 schreef:
21-05-2018 15:18
Libelle...
Ik vind het vreselijk oud klinken. Kneuterig.

Was er destijds nooit op gekomen om daar te forummen.
Ik ben hier terecht gekomen door dat iemand ons vals beschuldigde en hier info ging halen. Ooit lang geleden.
Heb toen in stilte de tips mee gelezen. Ze zei steeds van ze gaven ons dit als tip, dat als tip..
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:15
Wat bedoel je?
Precies wat ik zeg. Valt me al een tijd op dat je altijd heel fel wordt als bijvoorbeeld Yasmijn of ik iets over het begin van het forum zegt. Ik heb het idee dat jij er nog helemaal niet was in de tijd waar ik het over heb en dat jij juist een van die voor mij "nieuwen" bent. Maar misschien begrijp ik je reacties beter als ik weet wat jouw nick toen was.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:13
Helemaal niet. Dat was rond de bannenregen in 2003, met het bannelingenbos op MSN. Toen is er een enorme invasie van volgens mij Libelleforummers geweest maar het kan ook het Flair of Yes forum zijn geweest, dat weet ik niet meer.
Volgens mij zat het er precies tusseninz rond 2010 is die invasie geweest. Als meelezer heb ik er heel wat studie-uren smullend mee weten in te vullen

Eigenlijk is meelezen nog steeds het leukste aan dit forum. Je ziet zulke malligheden gebeuren.
Alleen kan ik het soms net niet laten :)
8102 schreef:
21-05-2018 15:19
Ik ben hier terecht gekomen door dat iemand ons vals beschuldigde en hier info ging halen. Ooit lang geleden.
Heb toen in stilte de tips mee gelezen. Ze zei steeds van ze gaven ons dit als tip, dat als tip..
Wat bedoel je met tips? Tips voor wat?
Moiren’ schreef:
21-05-2018 14:38
Ach kom op, ook toen was het gesneer, fitties, geveroordeel, rellen enz. Alleen schreef je toen met 50 man en waten er 3 berichten per dag. Nu alleen al 1000den op 1 topic.
Oneens. Tuurlijk waren er fitties maar die losten we zelf op.
Geen bijzonderheden
Ana_Isabel2 schreef:
21-05-2018 15:21
Wat bedoel je met tips? Tips voor wat?
Ja dat hou ik maar even voor mij ;-)
Ana_Isabel2 schreef:
21-05-2018 15:15
Ik denk dat we beter vooruit moeten kijken ipv achterom, willen we het hier nog leuk houden.
Zoals Yasmijn al zei: echt leuk wordt het wat mij betreft sowieso nooit meer. Maar dat geeft niet, dat gebeurt denk ik altijd als je bejaard wordt en zoals ik al zei, in social media jaren ben ik inmiddels natuurlijk hoogbejaard.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:22
Oneens. Tuurlijk waren er fitties maar die losten we zelf op.
Zelf oplossen was geen voorwaarde in het rijtje toch?
Het moge volgens mij inmiddels wel duidelijk zijn dat ik dat wel terug zou willen hebben. De ruimte om het zelf op te mogen lossen.
Jaren terug kon je nog wel een avondje lachen hier dat zie ik zelden meer.
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:17
Ik zeg toch niet dat dat niet klopt. Ik zeg alleen dat er in de winter van 2003 een invasie van forummers van een ander forum kwam, volgens mij Libelle maar het kan ook een ander forum zijn geweest, en dat toen het forum wat mij betreft in haar neerwaartse spiraal is geraakt.

Mensen van na mijn tijd vinden misschien juist dat vanaf toen het forum leuker werd omdat die cultuur die toen begon beter bij hen past. Mijn groepje van destijds vond die nieuwe forummers geen verbetering, weet ik nog.
2003? Toen forumde ik nog niet.
LOEP ME MAAR aub.
juliaaana schreef:
21-05-2018 15:21
Volgens mij zat het er precies tusseninz rond 2010 is die invasie geweest. Als meelezer heb ik er heel wat studie-uren smullend mee weten in te vullen

Eigenlijk is meelezen nog steeds het leukste aan dit forum. Je ziet zulke malligheden gebeuren.
Alleen kan ik het soms net niet laten :)
Dan was het wellicht het Yes of Flair forum. Maakt mij ook niet zo uit. Ik weet in ieder geval dat met de bannenregen van 2003 wat mij betreft de ellende begonnen is. Al was de tijd daarna dat Naomi oppermod was qua beleid dan weer een verbetering.

(hahaha, dat klinkt als oma vertelt "nou, met de slag bij Waterloo in 1600 is het begonnen....")
Am Yisrael Chai!
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:23
Zelf oplossen was geen voorwaarde in het rijtje toch?
Het moge volgens mij inmiddels wel duidelijk zijn dat ik dat wel terug zou willen hebben. De ruimte om het zelf op te mogen lossen.
Nou, dat dus.

Plus dat er vroeger niet zo acherlijk werd ingrepen.

Ik kon bv met als voorbeeld FV ontzettend met haar in de clinch liggen op Maatschappij, dat ging hard tegen hard en op hetzelfde moment wisselden we gebbetjes uit op Overig. Lijkt mij vrij normaal. Maar dat kan allemaal niet meer.
Geen bijzonderheden
8102 schreef:
21-05-2018 15:22
Ja dat hou ik maar even voor mij ;-)
:proud: fair enough
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:26
Nou, dat dus.

Ik kon bv met als voorbeeld FV ontzettend met haar in de clinch liggen op Maatschappij, dat ging hard tegen hard en op hetzelfde moment wisselden we gebbetjes uit op Overig. Lijkt mij vrij normaal. Maar dat kan allemaal niet meer.
Dat heeft dus niets te maken met ander soorteigen forummers, maar met een ander modbeleid.
FV, dat was van Flair in 2003. Die kwamen buurten omdat zij eruit lagen.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:26
Nou, dat dus.

ik denk echt dat dat komt omdat we destijds allemaal een beetje hetzelfde waren. Juist omdat het niet alleen de begintijd van dit forum, maar eigenlijk van fora en social media in zijn algemeen was, waren alle gebruikers toen nog min of meer hetzelfde type. Dus ach, je had weliswaar een meningsverschil over dat jij VVD stemde en ik VVD haatte, maar in de kern, je basisnormen van hoe je met elkaar omging, die was wel min of meer hetzelfde.

Dat is denk ik het grootste verschil.
Am Yisrael Chai!
*breekt even in*
Solomio schreef:
19-05-2018 22:45

Er wordt iets uit z'n verband gerukt.

Ik was hier niet meer geweest dus had je reactie gemist en daarom ook nog niet gereageerd.
Inmiddels twee dagen later maar wil het toch nog even tegen je zeggen: ik oordeelde veel te snel zaterdag en zat gewoon te mutsen. Ik vind het vervelend dat jij daar misschien een naar gevoel aan overhield, maar het lag aan mij, sorry daarvoor!
Tjezus, wat vals
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:29
FV, dat was van Flair in 2003. Die kwamen buurten omdat zij eruit lagen.
Flair, Libelle, same difference. Was een totaal ander slag vrouwen (en die enkele man) dan hier in ieder geval.
Am Yisrael Chai!
Moiren’ schreef:
21-05-2018 15:28
Dat heeft dus niets te maken met ander soorteigen forummers, maar met een ander modbeleid.
Weer oneens. We waren toen, ondanks fitties veel meer een eenheid, een groepje, zo je wilt. We hielpen malkander als er wat was. Ik heb mooie dingen gezien hier. Maar die forummers zijn allemaal al weg, behalve FV en ik ben ik bang. 😂
Geen bijzonderheden
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:29
ik denk echt dat dat komt omdat we destijds allemaal een beetje hetzelfde waren. Juist omdat het niet alleen de begintijd van dit forum, maar eigenlijk van fora en social media in zijn algemeen was, waren alle gebruikers toen nog min of meer hetzelfde type. Dus ach, je had weliswaar een meningsverschil over dat jij VVD stemde en ik VVD haatte, maar in de kern, je basisnormen van hoe je met elkaar omging, die was wel min of meer hetzelfde.

Dat is denk ik het grootste verschil.
Precies dat!
Geen bijzonderheden
Ik denk dat het ook heel erg scheelt dat voor ons allemaal internet nog heel nieuw was. Wij namen nog heel erg de offline etiquette mee. Veel mensen forumden nog gewoon onder hun eigen naam bijvoorbeeld, of had een nick die van hun echte naam was afgeleid. Mijn eerste posts hier waren ook gewoon onder mijn eigen naam. We kenden ook alle mods gewoon bij hun echte eigen naam.
Am Yisrael Chai!
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:32
Weer oneens. We waren toen, ondanks fitties veel meer een eenheid, een groepje, zo je wilt. We hielpen malkander als er wat was. Ik heb mooie dingen gezien hier. Maar die forummers zijn allemaal al weg, behalve FV en ik ben ik bang. 😂
Maar dat is toch redelijkerwijs niet meer te verwachten bij zo’n groot forum? Ik las vandaag ergens dat er meer dan een miljoen topics in de database staan, dat er 10duizenden gebruikers zijn. Ons kent ons verwachten vind ik echt ontzettend naïef.
yasmijn schreef:
21-05-2018 15:32
Hahahaha, ja. Yggdrasil is er ook nog, die was toen het grootste buitenbeentje, kan je nagaan. En Hans natuurlijk.
Am Yisrael Chai!
En een gelovige die keer op keer een ban kreeg.
fashionvictim schreef:
21-05-2018 15:34
Hahahaha, ja. Yggdrasil is er ook nog, die was toen het grootste buitenbeentje, kan je nagaan. En Hans natuurlijk.
Die waren er ook bij. En Jetpret! Men, wat lachen altijd met haar.
Geen bijzonderheden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven