National Novel Writing Month (2019)

20-10-2019 17:23 215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een kleine twee weken staat de National Novel Writing Month (NaNoWriMo) weer voor de deur. Mensen over de hele wereld gaan het weer proberen; een "novel" van minstens 50.000 woorden schrijven in 1 maand tijd. De afgelopen jaren is er steeds een topic met een klein clubje deelnemers geweest waarin we elkaar voorzien van support. Oktober wordt vaak gebruikt ter voorbereiding op deze gekte, dus bij deze alvast een nieuw topic.

Doel: een roman van minimaal 50.000 woorden schrijven in één maand tijd (je roman hoeft niet af te zijn bij 50.000 woorden)

Start: 1 november 2019 om 00.00

Eind: 30 november 2019 om 23.59

Doel van dit topic: ervaringen delen, support geven en ontvangen, en (als het meezit) samen de eindstreep halen.

Wie doet er ook (weer) mee?
femmelotje schreef:
01-11-2019 13:41
In de bovenste blauwe balk (naast My Nanowrimo, community and writer's resources staat een groen plusje. Daar kun je je wordcount invullen
Ja! Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Hoppa, goede start gemaakt met 4025 woorden. Vooral niet te kritisch geweest, de kater editor komt later. Morgen komt schrijven er waarschijnlijk niet van, dus ik heb al lekker een beetje een marge ingebouwd.

Ik had idd ook even moeite om de word count updater te vinden, maar 't is gelukt.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
01-11-2019 15:50
Hoppa, goede start gemaakt met 4025 woorden. Vooral niet te kritisch geweest, de kater editor komt later. Morgen komt schrijven er waarschijnlijk niet van, dus ik heb al lekker een beetje een marge ingebouwd.

Ik had idd ook even moeite om de word count updater te vinden, maar 't is gelukt.
Wauw, wat ben je goed bezig! :yes: Ik zit nog op de 600 woorden, maar wil vanavond nog verder schrijven. Er moest vanmiddag toch even voldaan worden aan verplichtingen, dus het schrijven moest heel even wachten. :whistle:

Hebben jullie een vastomlijnd idee waar jullie verhaal heengaat? Ik heb een globaal idee (een beetje zoals een flaptekst), maar verder verzin ik het waar ik bij sta. :$ Niet mijn favoriete manier, maar ja, dat krijg je ervan als je dingen uitstelt hè, voor je het weet is het weer november. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Normaal verzin ik alles, maar nu heb ik wel een outline. Geen idee of dat werkt. Mijn probleem is dat ik de 50,000 woorden wel haal, maar mijn verhalen nooit afmaak. Ik dacht, misschien helpt dit.

Veel succes met schrijven vanavond! Ik ga even m'n duolingo-rondje doen en daarna gaat het internet weer even uit. Kijken of ik vandaag de 5000 nog aan kan tikken, want dit lukt me natuurlijk niet elke dag, zoveel woorden eruit gooien.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe voor het eerst sinds jaren ook weer mee. Kwam er eigenlijk pas 2 dagen geleden achter dat het weer ging beginnen, heb gister mezelf laten overhalen door vriend (die wilde qua huishouden wel ruimte inbouwen zodat ik kan schrijven), dus gisteravond en vandaag nog een plot moeten bedenken... :| Maarrr, ben best tevreden. Overzicht gemaakt, belangrijkste scène op volgorde en de belangrijkste personages uitgewerkt en de eerste 1300 woorden zijn eruit, morgen door!
Nou, het heeft even geduurd en het verdient absoluut geen schoonheidsprijs, maar de eerste 1677 woorden staan op het scherm (ook precies, dat vind de neuroot in mij dan wel weer leuk :proud: ). Jemig, wat een uitputtingsslag, ik had het gevoel alsof ik door drek aan het waden was (en wat ik heb geschreven mag men ook wel beschouwen als drek, pff, ik ben blij dat niemand het ooit hoeft te lezen, ik wil het zelf niet eens lezen :$ ).

Nog altijd geen idee waar ik allemaal heenga met m'n verhaal, maar het helpt me wel om m'n inner editor de mond te snoeren door te denken dat zo'n eerste versie slechts bedoelt is om mijzelf het verhaal te vertellen.
Iedereen goed kunnen slapen of bleef je verhaal door je hoofd spoken?

Hier staan de eerste 272 woorden van de dag alweer op het scherm en ik moet zeggen dat ik mijn hoofdpersoon een leuk type vind. Ik denk dat zij en ik het in het echte leven wel goed met elkaar zouden kunnen vinden. ;-)

Succes allemaal vandaag! Hopelijk is er genoeg tijd vrij te maken in het weekend om misschien zelfs wel een beetje voorsprong te behalen. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig allemaal!

Ik ben niet echt vooruit te branden, maar nu ik net voor vandaag begonnen ben gaat het wel soepeler dan gisteren gelukkig, dus ik hoop dat deze trend doorzet.

@PapierVampier: mijn verhaal blijft niet door mijn hoofd spoken, maar ik zit er ook nog niet lekker genoeg in daarvoor.
Mijn totaal zit nu op 3380 woorden, dus ik lig op schema. Ik merk wel dat het allemaal nogal chaotisch voelt, omdat ik geen flauw idee heb waar het heengaat. Plus dat ik vandaag wat stressvol nieuws heb ontvangen en dat werkt niet echt lekker mee voor de concentratie.
Ik sta op 1705 nog. Vandaag nog niet aan toegekomen. En ik moet zelf meer schrijven,Omdat ik morgen vrij wil hebben omdat mijn dochter jarig is.
Ik heb zowel gisteren als vandaag geschreven. Een beetje tussen de bedrijven door want druk. Ik sluit nu af met in totaal 3800 woorden. Ik zit op schema en het voelt heel goed :yes:

Mijn verhaal spookt wel door mijn hoofd als ik bezig ben met andere dingen. Ik heb een vaag idee waar het heen gaat. Ik ga nu even chillen. Morgen flink tijd om te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit op schema. Ik wil morgen graag minstens 2500 woorden schrijven. Normaal gesproken ligt mijn wordcountdoel op zondag veel hoger, maar ik red dat nu niet.

@fientje: is het nog gelukt vanavond?

@norahdubois: je bent goed bezig!

@papiervampier: wat vervelend. :redrose: Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen nog wat kunnen schrijven, zit nu op 7000 en nogwat. Daarna een crematie gehad van een oude bekende en het deed me meer dan gedacht, dus toen stond m'n hoofd er niet meer naar. Morgen beter, hopelijk.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bij iedereen? Vandaag moeten we op 5k zitten om op schema te blijven.

Ik heb vanmiddag mijn doel voor vandaag (+ 2500 woorden) gehaald, ik ga nog heel even door voor + 3000 woorden.

Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Maechtje schreef:
03-11-2019 01:01
Vanmorgen nog wat kunnen schrijven, zit nu op 7000 en nogwat. Daarna een crematie gehad van een oude bekende en het deed me meer dan gedacht, dus toen stond m'n hoofd er niet meer naar. Morgen beter, hopelijk.
Wat naar. Gecondoleerd. :redrose:
Alle reacties Link kopieren
Speciaal voor dit topic ingelogd en een beetje laat, maar ik doe uiteraard ook weer mee :D Totnutoe gaat het alleen nog niet zo hard als andere jaren, maar goed, we doen het er maar mee.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Gecondoleerd Maechtje.

Vandaag ging het veel moeizamer dan ik had gedacht, maar de 5k heb ik gehaald.
Maechtje, gecondoleerd.

Ik heb vanochtend ongeveer 100 woorden geschreven voordat mijn man met een geweldige verrassing kwam en we heel de dag op pad waren. Morgen heb ik aardig wat tijd dus dan ga ik voor een inhaalslag. Nu eerst maar eens op tijd slapen. :sleep:
Ik was vandaag een dagje zonder man en kinders en heb er meer dan 5000 woorden bijgeschreven O_O
Zit nu ruim over de 10k. Heerlijk. Zal het dit jaar dan het eerste jaar zijn dat ik het haal?

Zitten er nog mensen op de discord chat? Jawel toch? Ik heet daar anders (mijn echte naam, ben wel te herkennen denk ik maar svp niet hier verklappen :))
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
03-11-2019 21:20
Ik was vandaag een dagje zonder man en kinders en heb er meer dan 5000 woorden bijgeschreven O_O
Zit nu ruim over de 10k. Heerlijk. Zal het dit jaar dan het eerste jaar zijn dat ik het haal?

Zitten er nog mensen op de discord chat? Jawel toch? Ik heet daar anders (mijn echte naam, ben wel te herkennen denk ik maar svp niet hier verklappen :))
Ik dus, maar dat weet je geloof ik al :)

Vandaag ging beter dan gisteren en eergisteren, maar alsnog erg moeizaam. Ik had overigens tot 31 oktober 23:59 geen echt idee wat ik zou gaan schrijven. Ik wist het wel vaker laat, maar in die 15 jaar is het niet voorgekomen dat ik het echt niet wist op 1 november. Maar ik merk nu toch wel dat het daardoor lastiger is.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Alle reacties Link kopieren
COtweepuntnul schreef:
03-11-2019 21:20
Ik was vandaag een dagje zonder man en kinders en heb er meer dan 5000 woorden bijgeschreven O_O
Zit nu ruim over de 10k. Heerlijk. Zal het dit jaar dan het eerste jaar zijn dat ik het haal?

Zitten er nog mensen op de discord chat? Jawel toch? Ik heet daar anders (mijn echte naam, ben wel te herkennen denk ik maar svp niet hier verklappen :))
Wow, 10k al! Knap gedaan!

Ik zit nu op ruim 8000, hoop vandaag ook de 10k aan te tikken.

Ik zit niet op de Discord chat, waar kan ik die vinden?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Bijna 4000, het schiet niet op. Doe al een half uur over 400 woorden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit enorm uit te stellen hier.... #gaaandeslag
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje, hup, typen jij! Ik doe met je mee. Hier gaat het als dikke stront door een roertrechter, maar iets is nog altijd beter dan niets.
5027 woorden, totaal. Nog 1641 te gaan om weer op schema te liggen (een slordige 3 pagina's in Word, lettertype 12, enkele regelafstand), maar die moeten even wachten tot later vandaag, ik heb naast mijn fictieve wereld namelijk ook nog een echt leven. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven