(nieuw beroep) vloggen met gezin

13-04-2019 11:19 120 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie steeds vaker op Youtube voorgestelde video´s van gezinnen die vloggen.
Ik snap echt niet in wat vreemden er nou leuk vinden aan om een gezin te volgen. Ik snap wel dat het leuk is voor een opa en oma of familie/vrienden die ver weg wonen om eens een filmpje te zien maar elke dag naar vreemden kijken?
Wat mij nog meer verbaasd is dat mensen hun kinderen zo online gooien ,elke dag weer. Beseffen ze dan niet dat dit voor altijd online staat ? Hebben die kinderen geen recht op privacy ? Kinderen mogen in ons land maar een x-aantal keer optreden per jaar op bv tv maar via internet mag het onbeperkt ? Nu zie ik zelfs een berichtje er over in de krant staan : Nieuw beroep: vloggen met het hele gezin
Non-stop leuke, vaak gekke uitjes maken met het gezin. En daar nog geld mee verdienen ook .
https://www.ad.nl/ad-werkt/nieuw-beroep ... ~ad21cde6/ Ik snap niet dat mensen hun kinderen zo te grabbel gooien online voor Jan en alleman . Zou het minder zijn als ze er geen geld voor vangen ?
Wat vinden jullie van deze trend ? (niet specifiek dit gezin, want er zijn er zoveel meer)
Alle reacties Link kopieren
Ineketineke schreef:
13-04-2019 15:48
Ik vind ze allemaal afschuwelijk maar Koetlife spant de kroon. De kinderen filmen op kwetsbare momenten en ik heb het idee dat die ouders zelf ook niet het helderste sterretje aan de hemel zijn.
Oh dat filmen op kwetsbare momenten heb ik nooit gezien. Kijk alleen de vlogs over pretparken en dat ik dan vrolijke kinderen zie die een achtbaan in gaan vind ik alleen maar leuk. Zeker omdat 1 van mijn zoontjes het zo leuk vind om te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Bij schoolgenootjes van mijn kind werd gevlogd door ouders maar die zijn gestopt. Dat vond ik ook niks dat mijn kind op een vlog zou komen, daar hielden ze rekening mee maar dat er zoveel mensen vloggen had ik niet verwacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind familievlogs best leuk om te kijken maar dan wel alleen als ze het gewone leven vloggen. De Bellinga's kijk ik dus niet die zijn veel te commercieel en ik kan die man gewoon niet uitstaan, die buit zijn familie echt uit. De familie Wanders is ook zo geworden voorheen een leuk gewoon kanaal over dagelijkse dingen maar sinds een tijdje ook erg commercieel. De man is nu ook gestopt met zijn gewone werk, de vrouw al een tijdje met haar praktijk. en die man zit nu ook in het You Tube bedrijf zoals ze het zelf zeggen. Die krijgen ook steeds meer spullen en gaan overal naar toe. Ze leven nu dus echt van YT en dat merk je echt.
Wel leuk en redelijk normaal zijn de Hummeltjes een gezin met 5 kinderen uit Groningen, die zijn nog gewoon gebleven en de Bento's uit Limburg ook. Zij maken ook geen dagelijkse vlogs maar weekvlogs of om de paar dagen. Voor mij geld dus hoe saaier de vlogs wat betreft uitjes hoe leuker ik ze vind.
Ik heb zelf oudere kinderen die kijken dus niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
13-04-2019 19:04
exploitatie van kinderen, die enge mevrouw navelbreuk van een huis vol doet het ook. brr
Ook wel "cashen met je kind" genoemd
Marketing over de rug van kinderen. Daar mag wel een wet voor komen van mij om die kinderen te beschermen tegen hun eigen ouders. Die ouders zeggen : ja maar de kinderen vinden het leuk ,ja nu nog wel maar vinden ze het ook nog leuk als ze wat ouder zijn ?
Jij bedoelt die Nagelkerke of Nagelkerkjes ? daar heb ik er een paar van gezien . Dat is een voorbeeld van reclame maken voor je zaken over de rug van je kinderen. Een keer moesten ze van de vader kleding aan doen die gekocht was , de meeste kinderen wilden helemaal niet !! En hij pushte ze gewoon . Moeder zie ik helemaal niks doen eigenlijk als filmen ze kan beter nd speeltuin met haar koters gaan ipv ze te filmen. Ik vind het een apart gezin .
Ze verloten nu en dan wat uit eigen zaak als reclamestunt , elke dag zie je wel wat van hun winkels. Alles wat ze zelf kopen wordt ook gefilmd en de naam van de zaak genoemd waar het gekocht is of waar ze gaan eten . 1 kind loopt een modeshow , daar kon je je gekochte outfit terug winnen De oudste dochter deed mee en dat werd natuurlijk duidelijk vermeld want met de meeste likes won je , logisch dat zij won aangezien ze een hele meute minderjarige fans hebben die nog niet doorhebben hoe alles werkt. Zo noemt mama ook elke verjaardag 50 x en dat de kinderen AH plaatjes sparen in een volgende vlog zie je dan die plaatjes opgestuurd worden en cadeautjes voor de jarige kinderen door fans toegestuurd. Zo hebben die kinderen geen " normale jeugd " ze worden herkend en er worden foto's gemaakt als ze op straat lopen bv , de hele school weet hoe jouw slaapkamer er uitziet en hoe jij in je pyama aan ontbijt zit ik noem maar wat en al het negatieve commentaar . Ik vind het persoonlijk slecht . Broer Zus tv ook zoiets : twee kinderen die gefilmd worden ,daar heb ik er maar 1 van gezien ik hou er niet van .
Hier ook een stukje over kinderen die vloggen : https://www.volkskrant.nl/cultuur-media ... ~b71034d3/ vooral het laatste stukje lezen .
Alle reacties Link kopieren
Maktub schreef:
13-04-2019 11:33
Met nieuwe technologieën en een nieuwe business zoals deze loopt regelgeving vaak achter. In dit geval kunnen daardoor kinderen geëxploiteerd worden ja.
Hier is geen extra regelgeving voor nodig: zodra de vlogs commercieel worden gelden de bestaande regels over wat kinderen mogen en niet mogen. Het enige vage is wanneer iets van hobby naar commercieel/zakelijk gaat, maar ook daar is al bestaande regelgeving voor.

Goede wetgeving is zo onafhankelijk als mogelijk van technologie.
Vind het wel echt knap wat die kinderen doen. Heel wat anders dan ergens in de straat rondlummelen. Zij verdienen geld met hun hobby en blijkbaar is er veel vraag naar aangezien er steeds meer van die youtubers in tv-programma's opduiken. Ik snap het zelf ook niet dat mensen die volgeplamuurde Nikki zo massaal volgen, maar zij casht er wel lekker op.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 15:21
Vind het wel echt knap wat die kinderen doen. Heel wat anders dan ergens in de straat rondlummelen. Zij verdienen geld met hun hobby en blijkbaar is er veel vraag naar aangezien er steeds meer van die youtubers in tv-programma's opduiken. Ik snap het zelf ook niet dat mensen die volgeplamuurde Nikki zo massaal volgen, maar zij casht er wel lekker op.
Er zit wel druk achter , dat kan niet goed zijn . In een ander artikel staat ook dat kinderen soms nee zeggen tegen een verjaardagsfeestje of buiten spelen "want het vlogje moet af " En dan al die ouders die hun kinderen te pas en te onpas filmen ,dat lijkt me niet goed.
https://www.glamour.nl/mind/psyche/a226 ... -burn-out/
Blauwbloemetje schreef:
14-04-2019 09:50
Ik vind familievlogs best leuk om te kijken maar dan wel alleen als ze het gewone leven vloggen. De Bellinga's kijk ik dus niet die zijn veel te commercieel en ik kan die man gewoon niet uitstaan, die buit zijn familie echt uit. De familie Wanders is ook zo geworden voorheen een leuk gewoon kanaal over dagelijkse dingen maar sinds een tijdje ook erg commercieel. De man is nu ook gestopt met zijn gewone werk, de vrouw al een tijdje met haar praktijk. en die man zit nu ook in het You Tube bedrijf zoals ze het zelf zeggen. Die krijgen ook steeds meer spullen en gaan overal naar toe. Ze leven nu dus echt van YT en dat merk je echt.
Wel leuk en redelijk normaal zijn de Hummeltjes een gezin met 5 kinderen uit Groningen, die zijn nog gewoon gebleven en de Bento's uit Limburg ook. Zij maken ook geen dagelijkse vlogs maar weekvlogs of om de paar dagen. Voor mij geld dus hoe saaier de vlogs wat betreft uitjes hoe leuker ik ze vind.
Ik heb zelf oudere kinderen die kijken dus niet.

Zodra mensen gaan leven van YT en daar hun geld mee verdienen worden ze inderdaad commercieel en is het niets meer.
En ja, dan buiten ze hun gezin en vooral de kinderen uit. En dat om lekker luxe te leven, triest!
Alle reacties Link kopieren
De Hummeltjes en zo ik ken er niks van maar heb even gekeken bij die families die genoemd zijn op hun kanaal en ik zie titels van vlogs als:
kinderen 1 dag de baas .
snoepgoed proeven .
slijm maken
oranje eten challenge
make up challenge
kortom : ze doen allemaal hetzelfde :rofl:
Dat komt omdat het allemaal Youtube trens zijn die zijn komen overwaaien uit Amerika
Al die 24 uur alleen maar oranje/geel/rood/groen eten
1 dag de kinderen de baas
1 dag alleen maar "ja" zeggen tegen de kinderen
24 uur in bed blijven liggen

Al die vreemde dingen zijn verwaaide trends en daar doe je dan aan mee, en dat zijn dan "gezinsvlog" over je "gezinsleven" :bonk: :rofl:

Je kan veel beter Youtubers volgen die het gewoon af en toe voor de leuk doen en dan ook écht iets zinnigs, interessant of unieks te melden hebben.
Xienix schreef:
14-04-2019 15:29
Er zit wel druk achter , dat kan niet goed zijn . In een ander artikel staat ook dat kinderen soms nee zeggen tegen een verjaardagsfeestje of buiten spelen "want het vlogje moet af " En dan al die ouders die hun kinderen te pas en te onpas filmen ,dat lijkt me niet goed.
https://www.glamour.nl/mind/psyche/a226 ... -burn-out/
Ik doelde niet op de gezinsvideo's die door ouders gemaakt worden, maar op die kinderen die zelf filmpjes maken van hun dagelijks leven/beauty/baksels etc.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
14-04-2019 16:13
Ik doelde niet op de gezinsvideo's die door ouders gemaakt worden, maar op die kinderen die zelf filmpjes maken van hun dagelijks leven/beauty/baksels etc.
Zeker anders dan op straat lummelen !!! ,ik zou toch niet willen dat mijn kinderen dit deden.
En daar lees ik ook bij dat de druk toch hoog is om elke dag dat filmpje op tijd af te hebben ,er zijn er die echt dagelijks een vlog online zetten.Kinderen dus die naast hun school dit doen. Dat vind ik niet normaal. Af en toe voor de lol is wat anders en ook daar ben ik dan geen fan van dat dat openbaar staat .

Ik zag deze ook nog : 7 jarige kostwinner ,zou hij daar nu echt lol in hebben ? ik betwijfel het echt .
https://www.me-to-we.nl/vloggende-kinderen-op-youtube/
Xienix schreef:
14-04-2019 16:50
Zeker anders dan op straat lummelen !!! ,ik zou toch niet willen dat mijn kinderen dit deden.
En daar lees ik ook bij dat de druk toch hoog is om elke dag dat filmpje op tijd af te hebben ,er zijn er die echt dagelijks een vlog online zetten.Kinderen dus die naast hun school dit doen. Dat vind ik niet normaal. Af en toe voor de lol is wat anders en ook daar ben ik dan geen fan van dat dat openbaar staat .

Ik zag deze ook nog : 7 jarige kostwinner ,zou hij daar nu echt lol in hebben ? ik betwijfel het echt .
https://www.me-to-we.nl/vloggende-kinderen-op-youtube/
Maar met 22 miljoen dollar per jaar hoeft ie z'n leven lang nooit meer te werken. Dan maar 'n kunstje uithalen. Het is blijkbaar erg lucratief.
Lucratiever dan naar school moeten (daar heeft ook niet iedereen zin in) en moeten gaan werken tot je 70e (al helemaal lang niet iedereen zin in)
Maar het is wel kinderarbeid.
LAgirl82 schreef:
14-04-2019 17:15
Maar het is wel kinderarbeid.
Lekker belangrijk. Waarom hier over mekkeren, maar over die saaie verplichte schoolgang niet? Dit kind is financieel binnen nog voor ie van de basisschool komt!
Het is zeker belangrijk dat hier een wetgeving voor komt.
En leerplicht is er niet voor de lol, het is vooral ook om kinderen te beschermen. Kinderen die dit niet allemaal kunnen beseffen en overzien.
Niet alleen voor kindvloggers, ook voor gezinsvloggers.
LAgirl82 schreef:
14-04-2019 17:23
Het is zeker belangrijk dat hier een wetgeving voor komt.
En leerplicht is er niet voor de lol, het is vooral ook om kinderen te beschermen. Kinderen die dit niet allemaal kunnen beseffen en overzien.
Niet alleen voor kindvloggers, ook voor gezinsvloggers.
In dit geval zou het de plank erg mis slaan wat mij betreft. Een kind beschermen dat ie niet voor 3 dollar per dag op z'n knieen in het land hoeft te werken, prima! Maar in dit geval harkt ie binnen een paar jaar binnen waar zijn hele gezin tot hun dood van kan leven. Een wettelijke regeling dat een groot percentage van het verdiende geld op een bankrekening komt waar die ouders niet aan kunnen en het kind pas na zijn 21e lijkt me wel een goed plan.
Bijvoorbeeld.
En ook een restrictie in het aantal uur dat het kind ermee bezig is.
Want hoe je het ook wendt of keert dit is wel betaalde arbeid, en kinderen moeten beschermt worden. Zeker als ouders het niet doen.
LAgirl82 schreef:
14-04-2019 17:31
Bijvoorbeeld.
En ook een restrictie in het aantal uur dat het kind ermee bezig is.
Want hoe je het ook wendt of keert dit is wel betaalde arbeid, en kinderen moeten beschermt worden. Zeker als ouders het niet doen.
Dat van die speelgoedkleuter lijkt me in elk geval niet erg lang duren. Korter dan de tijd die ze per dag verplicht worden op school te zitten in elk geval.
Niks mis met school, dat is juist ontzettend belangrijk!
LAgirl82 schreef:
14-04-2019 17:42
Niks mis met school, dat is juist ontzettend belangrijk!
Ja, school is belangrijk om geld te kunnen verdienen. Newsflash: deze kleuter verdient al meer in zijn kleuterjaren dan menig normaal mens met enorm hard studeren en werken bij elkaar kan rapen.
En natuurlijk is het zinvol dat dat gezin les krijgt in hoe ze hun financieen goed beheren zodat ze hier tot en met hun pensioen van kunnen leven.
En die kleuterfilmpjes blijven niet leuk, hij zal met 'n andere gimmick moeten komen als ie ouder wordt.
Alle reacties Link kopieren
Maar zoals die kleuter zijn er dan ook geen honderden. Hij heeft geen normale jeugd en wat dat voor gevolgen heeft zal de toekomst uitwijzen. Hij heeft wel geld als zijn ouders het vastzetten voor hem en hij er later verstandig mee omgaat maar of hij gelukkig zal zijn is de vraag. Er zijn ook vloggende ouders die hun kinderen filmen en er geen geld of weinig aan verdienen maar het uit pure eigen aandachtsgeilheid doen, Met die kinderen heb ik ook medelijden . Je wilt toch niet dat iedereen van school alles maar ziet van je ? Die kinderen hebben geen idee van het bereik en duur dat ze online staan.Maar misschien is dat wel "normaal"
tegenwoordig. Ik vind het eigenlijk zorgelijker dat kinderen te zien zijn in hun eigen (veilige,vertrouwde,geborgen) omgeving dan wanneer een kind goed kan zingen en meerdere optredens heeft al ben ik daar ook niet zo happig op en op het optreden is de wet dan wel streng terwijl er kinderen dagelijks op yt staan.
chokokat wijzigde dit bericht op 14-04-2019 18:50
Reden: spelling
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
die Nagelkerkjes op Facebook gekeken er is kritiek ( 11 April) van mensen en dat wordt niet gewaardeerd. Dit is exact wat ik bedoel : je gooit je gezinsleven online en daar hebben mensen ,zoals ik zelf ook ,kritiek op,dat is een gevolg van wat je doet . Waarom doe jezelf en je kinderen dat toch aan? :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Xienix schreef:
14-04-2019 19:18
die Nagelkerkjes op Facebook gekeken er is kritiek ( 11 April) van mensen en dat wordt niet gewaardeerd. Dit is exact wat ik bedoel : je gooit je gezinsleven online en daar hebben mensen ,zoals ik zelf ook ,kritiek op,dat is een gevolg van wat je doet . Waarom doe jezelf en je kinderen dat toch aan? :facepalm:
Ik kan er met mijn pet niet bij, waarom moeten zij IEDERE dag een vlog maken en IEDERE dag ook nog gedetailleerd op Facebook plaatsen wat zij die dag gedaan hebben? Is toch echt zielig voor die kinderen. En dan al die reacties van kijkers dat ze zo onder de indruk zijn dat ze zo’n druk actief leven leiden. Met op de achtergrond geregeld de au-pair, opa/oma of oppas te zien. Is niets knap aan, als je alles (huishouden, was, koken) uitbesteed, kan ik ook al mijn tijd besteden aan leuke dingen doen. Als je er iets van zegt, krijg je te horen dat je jaloers bent. Niets van dat al, zie het alleen helder.
Alle reacties Link kopieren
lieverdanlief schreef:
14-04-2019 20:21
Ik kan er met mijn pet niet bij, waarom moeten zij IEDERE dag een vlog maken en IEDERE dag ook nog gedetailleerd op Facebook plaatsen wat zij die dag gedaan hebben? Is toch echt zielig voor die kinderen. En dan al die reacties van kijkers dat ze zo onder de indruk zijn dat ze zo’n druk actief leven leiden. Met op de achtergrond geregeld de au-pair, opa/oma of oppas te zien. Is niets knap aan, als je alles (huishouden, was, koken) uitbesteed, kan ik ook al mijn tijd besteden aan leuke dingen doen. Als je er iets van zegt, krijg je te horen dat je jaloers bent. Niets van dat al, zie het alleen helder.
Teveel tijd misschien ? Ik heb mijn vrije dag nu en heb tot nu mijn hut staan poetsen , nu ff pauze en dan weer verder zodat ik straks als mijn kids thuis zijn iets kan doen met hun ,moet er niet aan denken om dat allemaal te gaan filmen. Ik zie ook niet dat die moeder actief iets doet met of zonder kinderen alleen eten en pinnen . Zo te zien kookt ze niet eens . Tuurlijk ben je dan jaloers , ze moeten het toch voor zichzelf goedpraten ? :lol: Ik snap niet dat ze zoveel kinderen krijgen en er dan anderen voor laten zorgen .
Maar ouders die alleen hun kinderen filmen snap ik ook niet ,elke dag een vlog en zouden die kinderen dan nooit willen afspreken met vriendjes en echt altijd zin hebben om verplicht voor de camera te staan? Elke dag speelgoed testen klinkt heel leuk maar is het dat ook ? Ze missen toch wel veel , terwijl hun klas- en buurtgenootjes buiten spelen met dit weer moeten zij weer wat testen voor de camera en iedereen kan zijn of haar mening ongevraagd geven maar dàt hebben die ouders over hun eigen gezin afgeroepen als je dit doet moet je ook de kritiek aanvaarden en niet gaan weghalen , er komt een nieuwe generatie aan met een nieuwe mentale klachten ,let maar op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven