Nintendo DS verdwenen uit huis!!

06-08-2008 11:06 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen maandag was mijn zoon jarig. Familie en vrienden kwamen langs en het was lekker druk.

De DS van mijn dochter lag in de hal en later op de avond was die verdwenen. Elk kind nagevraagd of die het gezien had, ja in de hal hadden ze die gezien, maar niemand had er mee gespeeld of het ergens anders neergelegd..... Alle kinderen hebben nog meegeholpen met zoeken en echt het hele huis is doorgezocht (echt alles tot aan de vuilniszak aan toe... erg he)

Dinsdag hebben we nog een x alles door gezocht maar helaas pindakaas.

Gister hoorde ik echter dat er een jongetje (9 a 10 jaar), waar ze mee aan het voetballen waren, ook binnen is geweest. Jongetje was naar binnen gelopen en daarna weggegaan. Iedereen was toen ook gestopt met voetballen en ging naar binnen.

We weten niet waar het jongetje woont omdat ze elkaar wel eens buiten tegenkomen tijdens het spelen.

Aan de ene kant denk ik goh zal het jongetje het gedaan hebben aan de andere kant denk ik nee dat kan niet!

Vandaag gaat wel een vriendin even kijken of ze het jongetje zien, om te vragen waar hij woont. Zodat we het eventueel aan zijn ouders kunnen vragen. Je weet immers maar nooit.

Het is allemaal zo vaag en eerlijk ik zat op die avond iedereen met een schuin oog aan te kijken en dat terwijl het gewoon direkte familie en goede vrienden die bij ons waren.

Tja ik vrees dat we dat ding gewoon kwijt zijn. Feit is wel dat onze dochter anderhalf jaar (ze is nu 11) heeft gespaard voor die DS en ze dolblij was toen ze het eindelijk kon kopen. Ik vind het dus ook erg sneu voor haar. (Overigens hebben we altijd gezegd leg het niet in de hal maar doe het in je kamer, maar ja kinderen he en natuurlijk met veel kinderen en dan d'rbij je vertrouwt de mensen die in je huis komen en iedereen moet er natuurlijk gewoon van afblijven).

Ik vind het gewoon een waardeloos (netjes uitgedrukt) iets dat er gewoon iets uit ons huis is vermist!!

Ik vraag me ook af of we het terug kunnen krijgen van de verzekering, weet 1 van jullie dat?

Ik ga overigens nog aangifte doen en de verzekering maar bellen, maar heb nu geen kans om te bellen naar de verzekering, zodoende.
Stel dat een kind het heeft gedaan, dan zou toch een van de ouders echt wel vragen gaan stellen aan hun kind? Zoiets kan wel een paar dagen onopgemerkt blijven, maar echt lang niet.

Dit lijkt mij de meest logische oplossing en dan meldt de dader met ouders zich dus zelf wel.

Maar wanneer ouders niet hun verantwoordelijkheid nemen, dan zal het toch een hele lastige kwestie worden.

Een hele nare kwestie!

Laten we hopen dat een kind het in een opwelling gedaan heeft en de ouders hun verantwoordelijkheid nemen.
Langsgaan lijkt me toch geen kwaad kunnen, want: misschien hebben de ouders de DS gezien en hebben ze geen idee naar wie het ding terug moet.

Aan de andere kant, ik lees nu terug dat het 'jongetje' 9 a 10 was, dat is toch ook zo klein niet hoor.
Ja, wat pom zegt bedoelde ik eigenlijk ook een beetje met mijn laatste opmerking. Een kind van 9 a 10 jaar is beter aanspreekbaar hierover dan bijv een 4-jarige.
Zomaar een dwarsstraat hoor, maar omdat ik wel geloof dat de meeste ouders aan de bel zullen trekken als er ineens een Nintendo DS in huis is; zou het niet kunnen dat je dochter iets onhandigs ermee heeft gedaan en dit niet durft te zeggen? (Weet ik veel; misschien uitgeleend aan een vaag vriendinnetje) Of dat één van de andere kinderen 'm heeft meegenomen en dit nu niet meer durft te zeggen?
quote:Laura289 schreef op 06 augustus 2008 @ 12:45:

Langsgaan lijkt me toch geen kwaad kunnen, want: misschien hebben de ouders de DS gezien en hebben ze geen idee naar wie het ding terug moet.

Lijkt me niet zo logisch, want dat jongetje weet dondersgoed waar 'ie 'm vandaan heeft (als hij 'm heeft meegenomen). En ik neem aan dat de gemiddelde ouder op zo'n moment wel alles op alles zet om erachter te komen waar dat ding vandaan komt. Dus; óf hij heeft 'm verstopt óf er is iets anders gebeurd.
Celeone, ze kwam zelf met de vraag of ik haar DS verplaats had omdat ze het niet meer zag liggen en ik weet zeker dat ze er niets mee heeft gedaan. (Ik wil hierbij niet zeggen dat mijn kind nooit wat doet, maar dit weet ik voor nu gewoon zeker. Wanneeer we nl. doorvragen dan merk ik wel of ze me in de maling neemt of niet).

We hebben ook met z'n allen op de meest rare plekken gezocht (ik heb zelfs in mijn wasmachine en droger gekeken!).

Wanneer het nog in huis zou zijn, hadden we het nu al moeten vinden.

Ik zie er ook geen kwaad in om het in ieder geval te vragen aan het jongetje.

Natuurlijk kan er ook nog iets anders gebeurd zijn, maar we zijn al de hele tijd aan het bedenken wat er dan mee gebeurd is.
Pom de vraag is natuurlijk ook, stel dat het jongetje het gedaan heeft, dan kan hij het ook stiekem naar zijn kamer hebben meegenomen en desnoods verstopt hebben.

Maar ja zonder adapter is het op den duur niet meer leuk spelen.

Ik baal er ook gewoon van, omdat er voor de rest familie en goede vrienden waren en je toch op de een of andere manier een soort van wantrouwig wordt.
Tuurlijk zal een kind zo'n ding eerst verstoppen, maar zal op een bepaald moment toch door de mand gaan vallen (hopelijk).

Ja, zonder adapter is het lastig spelen.

Maar naar is het wel, een huis vol visite en zo'n ding verdwijnt. Voor je dochter waarschijnlijk haar eerste dure ding wat gestolen wordt, dat maakt het dubbel zo naar.

Het is echt te hopen dat hij snel boven water is.

Mijn zus heeft een keer te maken gehad met de diefstal van een fiets van een van haar kinderen. Op een bepaald moment zag een van haar jongens een bekende op zijn fiets fietsen. Haar 3 jongens met vriendjes erop af (allemaal beneden de 10 jaar) en trokken van leer tegen het diefje.

Later bleek dat deze jongen de fiets gekregen had van zijn opa......

Zo'n stomme diefstal, of een kind het nu wel of niet gedaan heeft, gaat het echt lange tijd gruwelijk moeilijk maken voor zo'n kind.
Wat een rotsituatie! Snap het helemaal. Ik denk dat je het ook best aan het jongetje kan vragen, maar dan niet beschuldigend maar meer op een manier alsof je dit aan ieder kind dat die dag in huis is geweest heb gevraagd.

Je hebt trouwens ook best kleine diefjes hoor. Hier in de buurt staat zellfs een jongetje erom bekend. Die mocht op den duur bij niemand meer spelen of binnenkomen omdat hij spaarpotjes leegroofde, speelgoed en computerspelletjes en sleutels jatte. Gewoon, een rotjong. Nu krijgt hij er bij niemand de kans meer voor. Wel extreem, maar eigen schuld, dikke bult.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven