Noise canceling (en ASS)

13-10-2018 19:56 21 berichten
Hoi, ik ben erg gevoelig voor geluiden door mijn autisme. Nu ben ik aan het kijken of zo'n noise canceling koptelefoon iets voor mij is. Dus graag hoor ik wat ervaringen.
- Hoe goed werkt de noise canceling? Helpt het bijvoorbeeld ook als de buren harde muziek luisteren? Vooral basgeluid is storend voor mij.
- Vaak wil ik gewoon helemaal stilte. Werkt de noise cancel functie ook als je zelf geen muziek aanhebt?
- Ik koop dit dus dan specifiek voor mijn overgevoeligheid. Is het zinvol? (Vraag aan de overgevoelige mensen onder ons)

Welke koptelefoons zijn aan te raden? Prijs maakt niet heel veel uit, kwaliteit noise canceling is het belangrijkst. Liever niet te lomp ding want ik heb een klein hoofd :-)
Deze zijn echt voor muziek. Er zijn ook koptelefoons waar geen geluid uit komt, en zeker flink wat geluiden wrg kunnen nemen maar uiteraard nooit alles. Mensen met autisme dragen die vaak. Het zijn koptelefoons bedoelt eigenlijk voor mensen in de bouw. Google bijv eens op het merk 'peltor'
Lees even in dit topic mee, daar worden al je vragen beantwoord.

digi/beste-noise-cancelling-headphone/l ... ges/396225
Vergeetmenietje1980 schreef:
13-10-2018 20:03
Deze zijn echt voor muziek.

Dat klopt dus niet. Active noise cancelling koptelefoons werken ook zonder muziek. Met muziek is nog beter, maar het kan ook zonder.
Koptelefoons met Active Noise Cancelling leveren nooit complete stilte. Ze reduceren alleen geluid.

Geluid komt niet alleen via je oren naar binnen, maar ook via je schedel.
Je buren houden van dreunende muziek.
Heb je wel eens een muts opgezet in huis en gecheckt of dat scheelde voor jou?
RikM schreef:
13-10-2018 20:05
Dat klopt dus niet. Active noise cancelling koptelefoons werken ook zonder muziek. Met muziek is nog beter, maar het kan ook zonder.
Mijn man heeft er 1 van Bose, heb die eens geprobeerd zonder muziek maar dan hoor ik gewoon alles.
Alle reacties Link kopieren
Helpt gewone gehoorbescherming niet?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb een Bose QC20 (geloof ik, zo'n in-ear ding) en ben daar heel tevreden over. Als de buren een feestje hebben dan hoor ik hun basmuziek daar echt niet doorheen. Ik hoor bijv. nog wel een scooter door de straat scheuren, maar als ik zelf een zacht muziekje of white noise aanzet dan hoor ik zo goed als geen omgevingsgeluiden. Ik ben zelf ook gevoelig voor geluiden (heb ook hyperacusis) en deze koptelefoon is echt een life saver voor mij.
lady_day wijzigde dit bericht op 13-10-2018 20:22
0.23% gewijzigd
Sinds kort heb ik een over ear koptelefoon met noise cancelling (Quiet Comfort 35 II van Bose) en ik ben er erg tevreden over. Ik reis veel met de trein en ik vind het ideaal om me te kunnen afsluiten van de omgeving. Het filtert het omgevingsgeluid voor een groot gedeelte weg, maar het geeft geen complete stilte. Ik zet vaak wel muziek aan en dan hoor ik praktisch niemand meer.

Het is dus niet zo dat je helemaal niets meer hoort, maar het filtert het 'hardere' geluid wel weg. Daarnaast vind ik die van Bose erg fijn zitten, hij is erg licht en lekker flexibel. Ik zou eens gaan kijken bij een winkel die noise cancelling koptelefoons verkoopt en kijken welke je misschien fijn lijkt.:)
Dit vond ik op google

http://www.mariskamedia.nl/wordpress/hu ... tieve-over

Ik ervaar het net zoals zij
Er was vorige week een item over bij Radar of Kassa, op NPO1, misschien heb je daar iets aan ? Kun je even nazoeken op de NPO-site.
Er bleek weinig verschil tussen een erg dure Bose en een heel wat minder dure JPL (ofzoiets).
Zelf weet ik er niets van, sorry :)
https://www.npostart.nl/radar/08-10-2018/AT_2096489
nounou
Fladderaar90 schreef:
13-10-2018 20:21
Sinds kort heb ik een over ear koptelefoon met noise cancelling (Quiet Comfort 35 II van Bose) en ik ben er erg tevreden over.
Ik reis veel met de trein en ik vind het ideaal om me te kunnen afsluiten van de omgeving. Het filtert het omgevingsgeluid voor een groot gedeelte weg, maar het geeft geen complete stilte. Ik zet vaak wel muziek aan en dan hoor ik praktisch niemand meer.

Het is dus niet zo dat je helemaal niets meer hoort, maar het filtert het 'hardere' geluid wel weg. Daarnaast vind ik die van Bose erg fijn zitten, hij is erg licht en lekker flexibel. Ik zou eens gaan kijken bij een winkel die noise cancelling koptelefoons verkoopt en kijken welke je misschien fijn lijkt.:)
Dit!

Ik kan er zelfs een krijsend kind mee blokken een rij achter mij in t vliegtuig heb ik onlangs ervaren. Wel met muziek op, alleen noise canceling dempt alleen het motorgeluid.
Ik vind m ook heel prettig zitten, zacht en licht.

Als je je psych een aanbeveling laat schrijven mag je m van de belasting aftrekken.
Voor de mensen die zich afvroegen waarom geen gewone gehoorbescherming: ik heb zelfs oordoppen + een normale koptelefoon + een pet allemaal tegelijk gedragen, en nog kon ik gek worden van geluiden. Misschien moeilijk voor te stellen voor sommigen, ik weet het. Maar het is wat het is.
Dus nu was mijn hoop gevestigd op noise canceling die werkt met anti-geluid. Ik lees wisselende verhalen. Ik ga ze gewoon eens zelf testen in de mediamarkt.

Bedankt voor alle reacties!
Zeker passen! Ik vond die van Bose helemaal niet lekker zitten en heb uiteindelijk voor een Sony gekozen.
Deze voelde fijner op mijn oren en hoofd en ik vond hem stiller.
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 21:03
Zeker passen! Ik vond die van Bose helemaal niet lekker zitten en heb uiteindelijk voor een Sony gekozen.
Deze voelde fijner op mijn oren en hoofd en ik vond hem stiller.
Die Sony had ik ook getest en had ook het idee dat ie vergelijkbaar dempt alleen vond ik die juist minder comfortabel zitten. Zelf uitproberen dus idd!
Ga bij de mediamarkt proberen. Daar is altijd veel herrie en ruis, dus als je het ergens goed kunt testen is het daar wel.

Vraag wel even aan de medewerkers daar of de nc aanstaat ;-)
Caitriona* schreef:
13-10-2018 20:07
Koptelefoons met Active Noise Cancelling leveren nooit complete stilte. Ze reduceren alleen geluid.
.
Ze halen de onderliggende bromtoon weg. In het vliegtuig hoor ik nog wel wat er omgeroepen wordt, maar het grootste deel van het geluid van het vliegtuig (motoren) is weg. Heerlijk. Wel kan ik die doppen soms als wat beklemmend ervaren, weet niet waarom.

(Ik draag ze trouwens niet vanwege autisme, maar in vliegtuig, trein en op andere drukke plekken op reis)
Vergeetmenietje1980 schreef:
13-10-2018 20:07
Mijn man heeft er 1 van Bose, heb die eens geprobeerd zonder muziek maar dan hoor ik gewoon alles.
.
Ik heb nooit muziek in mijn doppen, maar ze reduceren het geluid behoorlijk. Zeker irritante brommen en bassen.
Lady_Day schreef:
13-10-2018 20:20
Ik heb een Bose QC20 (geloof ik, zo'n in-ear ding) en ben daar heel tevreden over.
.
Die heb ik ook. Handig dat ze klein op te bergen zijn.
Ik heb ook een noise canceling koptelefoon gekocht tegen omgevingsgeluid en de bass van de buren. Lage geluiden van vliegtuigen en de bass van de buren filtert hij fantastisch. Maar huilende kinderen zijn hoge tonen en die hoor je nog wel (wel gedempt). Als je zelf een zacht muziekje/luisterboek/regenwoudgeluiden oid aanzet, hoor je niets meer van buitenaf. Het is m’n beste aankoop ooit.

Ik heb een Sony wh1000mx3, de concurrent van de bose qc 35II. Sony zat bij mij net iets lekkerder en de Sony produceert betere bassen dan de bose. Ook is de Sony een stuk robuuster en flexibeler dan de bose. Het mediamarkt mannetje liet al zien hoe erg je hem kan mishandelen, door hem met geweld in elkaar te frommelen en te trekken, zonder dat hij stuk gaat. En ik ben er al vaak genoeg op gaan zitten, maar daar heeft dat ding geen last van.
Ik zet hem op mn werk vaak op zonder muziek af te spelen. Hij onderdrukt dan het kakelend geluid van al mn collega's. En anders zet ik bijv een muziekje aan met zeegeluiden of meditatiemuziek. NC helpt echt erg goed. In het vliegtuig ook prettig tegen het suizen (heb dan ook geen muziek op staan).
Enig nadeel, na een uurtje of 2 worden mn oren wel erg warm en zit hij niet meer zo lekker. Dan irriteerde het.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven