Nonissue maar voor de leuk

19-09-2016 10:42 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de kapsters onder ons; waarom knippen kapsters vaak 'te kort'?

Ik ben bij heel veel verschillende kapsters geweest en bijna altijd was mijn haar daarna naar mijn wens te kort. Door de jaren heen heb ik geleerd specifiek te zijn in te vertellen wat ik wil en wat ik niet wil. Ik heb geen rare wensen of dingen die niet kunnen met mijn haar. Altijd of alleen puntjes eraf of puntjes eraf en laagjes bijwerken.

Dan zeg ik een klein puntje eraf, waarbij ik de hoeveelheid laat zien met mijn vingers of zeg een centimeter of 2. Het is niet zo dat er meer afmoet omdat het dood/gespleten is.

Het groeit natuurlijk wel weer aan maar soms gaat er echt een flink stuk af en dan moet ik weer zo lang sparen.

Herkenbaar?
O ja, daarom alleen al ga ik nooit meer naar de kapper.
"Boring conversation anyway"
Nee, niet herkenbaar. Ik heb eerder het tegenovergestelde: dat de kapsters te voorzichtig zijn en dat er wat mij betreft nog wel een stukje extra af mag. Als ze er teveel vanaf zouden knippen lig ik daar ook niet wakker van trouwens, dat groeit vanzelf wel weer aan.
Ik ben zelf kapster geweest en ik kreeg altijd complimenten dat ik wel luisterde en er niet te veel af deed. Het is wel zo dat sommige vrouwen denken dat ze bv maar 1 cm dooie punten hebben maar dat er wel meer af moet om het haar gezond te houden. Dat deed ik dan in overleg. Ik vind het zelf ook verschrikkelijk als er meer wordt afgeknipt dan wat ik wil. Gelukkig heb ik ook een kapster die naar mij luistert en er alleen het hoognodige af knipt. Mensen zien het bij mij ook niet dat het geknipt is en dat is ook de bedoeling.
Ik heb ook een tegenovergestelde ervaring: ze laten mijn pony altijd te lang, waardoor het na een week alweer in mijn ogen hangt. Ik moet altijd aandringen om ze er nog een stukje af te laten knippen.
The owls are not what they seem
Nee, ik heb net als Tr0tter, heb het laatst kort laten knippen, maar ze heeft het zo 'lang' gelaten, dat ik nu alweer moet. Ik heb krullend haar, vandaar dat ze vaak niet zoveel willen knippen, als wat ik vraag, want 'het krult nog weer op'.
Later is nu
Bij mij mag er meestal zeker 15 cm af. En het is meestal toch meer dan dat.

Ik denk dat het bij mij komt doordat mijn haar wat slag heeft, dus als het droog is, is het wat korter. Zolang het nog maar over de schouders is geloof ik het wel, als het echt te gek is, zeg ik er wel iets van.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Daarom heb ik een kapper die gewoon goed is, en ik geef hem de vrije had. In de afgelopen 12 jaar ben ik nog nooit teleurgesteld geweest. Hij heeft gewoon een betere kijk op wat mij staat en hoe te knippen. Uiteraard gaat het altijd in overleg, althans hij zegt wat hij gaat doen. Ik heb kort haar en het is altijd weer anders geknipt en of gekleurd.

Op de vraag "wat moet er gedaan worden" zeg ik altijd; jij bent de expert en ik hoef er niet tegenaan de kijken. Verder ben ik niet goed in fohnen (heb ik niet), gels, lak, mousse of wat dan ook. Gewoon goed knippen zodat het goed valt en ik er weinig aan hoef te doen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb eindelijk een goeie kapper gevonden die er niet te veel vanaf knipt. Ik ben vaak boos van de kapper af gekomen.
Ik heb het tegenovergestelde. Ze durven niks. Dat is de reden dat ik speciaal naar een bepaalde kapsalon ben gegaan voor een bepaald kapsel, in plaats van mijn eigen kapsalon.
Nog nooit last van gehad. Eerder dat het te lang blijft. Maar bij mijn kapper mag ik dan binnen twee weken gratis terugkomen.

En qua kleuring doen ze ook altijd al zo voorzichtig.
Hier ook eerder te lang dan te kort. Half lang haar met slag/krul heb ik.
Grappig dat sommigen juist voorzichtig zijn. Ook wel goed natuurlijk, dan komt de klant letterlijk en figuurlijk eerder terug.
Wat mij ook opvalt, dat een kapster nooit kijkt naar hoe het zit als ik aankom. Dan zou ze zien dat ik mn scheiding altijd zo heb zitten en niet zoals zij dat bedenkt.

Wat ik ook irritant vind is dat sommige kapsters zo hardhandig zijn. Dan kammen ze zo hardhandig door je haar heen dat het zeer doet. Of ze trekken aan je haar tijdens het knippen. Ik kom meestal met koppijn bij de kapper vandaan.

En het eerste wat ik altijd doe als ik weer naar huis ga, thuis mn kop onder de kraan steken om alle kleine haartjes weg te spoelen. Dus ik hoef er echt geen lak of versteviging in. Doen jullie dat ook, of heeft het bij jullie wel zin om al die troep er in te doen en gaan jullie dan door naar een afspraak??
quote:yoshe schreef op 19 september 2016 @ 22:27:

Wat mij ook opvalt, dat een kapster nooit kijkt naar hoe het zit als ik aankom. Dan zou ze zien dat ik mn scheiding altijd zo heb zitten en niet zoals zij dat bedenkt.

Wat ik ook irritant vind is dat sommige kapsters zo hardhandig zijn. Dan kammen ze zo hardhandig door je haar heen dat het zeer doet. Of ze trekken aan je haar tijdens het knippen. Ik kom meestal met koppijn bij de kapper vandaan.

En het eerste wat ik altijd doe als ik weer naar huis ga, thuis mn kop onder de kraan steken om alle kleine haartjes weg te spoelen. Dus ik hoef er echt geen lak of versteviging in. Doen jullie dat ook, of heeft het bij jullie wel zin om al die troep er in te doen en gaan jullie dan door naar een afspraak??Volgende keer toch maar zeggen dat ze niet zo hardhandig moeten doen. En nog beter; een andere kapper zoeken.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020

Dat gevoel heb ik ook Yoshe, dat ze niet opletten hoe je haar van tevoren zit. Dat ze meteen kijken naar hoe het zou moeten worden. Nooit zo over nagedacht, maar herken het meteen.

Als ze hardhandig zijn, moet je dat gewoon zeggen. Een kapper voelt niet wat jij voelt.

Ik hoef er ook geen lak, wax, mousse, versteviging of wat dan ook in. Dat gebruik ik zelf nooit dus waarom wel na een kappersbezoek?
@TO: mijn kapper knipt er eerder te weinig af dan te veel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven