Nou ja zeg
vrijdag 2 september 2011 om 21:26
Kom ik vanmiddag thuis, maak de post open en wat zie ik? Twee tickets voor een musical..... huh?
Nog een keer kijken... Ok niet voor mij bestemd, maar de postcodes leken een beetje (heel klein beetje) op elkaar....Slechtziende postbode dus.
Nu had ik dus een aantal opties. Kan ze verkopen op Marktplaats, ik kan zelf gaan, maar hou niet van musicals, dus zou ze weggeven of ik kan de geadresseerde googelen en ze terug geven.
Voor dat laatste gekozen, want ja ik zou daar ook heel erg blij mee zijn! Als dat mij overkwam, zou ik een gat in de lucht springen, want ja als je ticketservice belt dat je niet heb gehad, geloven ze je toch niet, want verstuurd is verstuurd.
Dus ik die mensen gegoogeld en de tickets gebracht. Wat denk je
? Krijg ik een lauwe dank je wel... Nog net niet waarom ik van te voren niet even heb gebeld dat ik eraan kwam zeg maar.....Sjonge
Nu baal ik dus.....had ik maar wel optie 1 gekozen.
Wilde het even delen....
Nog een keer kijken... Ok niet voor mij bestemd, maar de postcodes leken een beetje (heel klein beetje) op elkaar....Slechtziende postbode dus.
Nu had ik dus een aantal opties. Kan ze verkopen op Marktplaats, ik kan zelf gaan, maar hou niet van musicals, dus zou ze weggeven of ik kan de geadresseerde googelen en ze terug geven.
Voor dat laatste gekozen, want ja ik zou daar ook heel erg blij mee zijn! Als dat mij overkwam, zou ik een gat in de lucht springen, want ja als je ticketservice belt dat je niet heb gehad, geloven ze je toch niet, want verstuurd is verstuurd.
Dus ik die mensen gegoogeld en de tickets gebracht. Wat denk je
? Krijg ik een lauwe dank je wel... Nog net niet waarom ik van te voren niet even heb gebeld dat ik eraan kwam zeg maar.....Sjonge
Nu baal ik dus.....had ik maar wel optie 1 gekozen.
Wilde het even delen....
vrijdag 2 september 2011 om 21:30
Had je gezellig bij de musical gezeten als je ze zelf had gehouden? Misschien hadden die andere mensen er wel heel lang voor gespaard?
En tja, achteraf kijk je een koe in zijn kont.
Ook ik heb wel eens de deksel op mijn neus gekregen, en dat is niet leuk.
En tja, achteraf kijk je een koe in zijn kont.
Ook ik heb wel eens de deksel op mijn neus gekregen, en dat is niet leuk.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 2 september 2011 om 21:31
vrijdag 2 september 2011 om 21:31
Ik zou ook echt blij zijn hoor, maar misschien waren ze idd van hun a propos. Of hadden ze net laaiende ruzie en kwam jij ze storen 
Ik heb dat een keer gehad.. een man kwam naar mij en mijn (inmiddels ex-)vriend toe vlak voordat we Disneyland in liepen. Met kaartjes, fast passes ofzo. 'We kopen niks' siste ik vriend toe. 'Die pasjes kun je overal aanvragen, gratis'. Maar de meneer gaf ze ons ook gratis. Met een afgemeten 'dankuwel' liepen we door.
Bleken het pasjes te zijn waarmee we in elke attractie mochten via de snelle ingang, onbeperkt en drie dagen lang, zowel in disney park als movie. Meneer mocht een week maar was het na 4 dagen zat.
Hadden we vooraf geweten dat we dankzij hem 10x zoveel attracties zouden doen... hadden we wel iets meer bedankt!
Ik heb dat een keer gehad.. een man kwam naar mij en mijn (inmiddels ex-)vriend toe vlak voordat we Disneyland in liepen. Met kaartjes, fast passes ofzo. 'We kopen niks' siste ik vriend toe. 'Die pasjes kun je overal aanvragen, gratis'. Maar de meneer gaf ze ons ook gratis. Met een afgemeten 'dankuwel' liepen we door.
Bleken het pasjes te zijn waarmee we in elke attractie mochten via de snelle ingang, onbeperkt en drie dagen lang, zowel in disney park als movie. Meneer mocht een week maar was het na 4 dagen zat.
Hadden we vooraf geweten dat we dankzij hem 10x zoveel attracties zouden doen... hadden we wel iets meer bedankt!
vrijdag 2 september 2011 om 21:33
Ja dat zou kunnen, maar ze zei wel dat ze er al heel lang op wachten en al gebeld hadden met de ticketlijn en dat die vorige week al zeiden dat het verstuurd was. Nou sorry, maar die voorstelling is donderdag en kost bijna 60 euro pp. Ik zou een gat in de lucht springen.....maar ja wie ben ik ? Vind het gewoon een jammere reactie, that's all.
vrijdag 2 september 2011 om 21:33
Wat meer dan een dankjewel had je van hun verwacht?
Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren. Meer dan een verbaasde dankjewel zou er in eerste instantie ook niet uit komen vrees ik! Ik zou je niet op de koffie uitnodigen
En zeg eens eerlijk, de kaarten zelf houden, dat zou je toch niet serieus overwegen? Dat is gewoon onbeschaafd en asociaal.
Ik probeer me voor te stellen hoe ik zou reageren. Meer dan een verbaasde dankjewel zou er in eerste instantie ook niet uit komen vrees ik! Ik zou je niet op de koffie uitnodigen
En zeg eens eerlijk, de kaarten zelf houden, dat zou je toch niet serieus overwegen? Dat is gewoon onbeschaafd en asociaal.
vrijdag 2 september 2011 om 21:34
quote:ladytravellerincyber schreef op 02 september 2011 @ 21:31:
Nee, optie 1 was diefstal. Stel je niet zo aan. Je hebt gewoon je burgerplicht gedaan ipv je te gedragen als een crimineel (kennelijk t eerste wat in je opkwam). Een goede daad doe je omdat t hoort niet omdat je er iets 4 terug moet krijgen.
Gaat toch niet om wat krijgen? (kado, bloemen e.d.)
Maar een wat enthousiastere reactie had ook gekund.
Misschien waren ze blij dat ze van de kaarten af waren, sta jij er opeens.Misschien dat die mensen musicals verschrikkelijk vinden, net als ik
Nee, optie 1 was diefstal. Stel je niet zo aan. Je hebt gewoon je burgerplicht gedaan ipv je te gedragen als een crimineel (kennelijk t eerste wat in je opkwam). Een goede daad doe je omdat t hoort niet omdat je er iets 4 terug moet krijgen.
Gaat toch niet om wat krijgen? (kado, bloemen e.d.)
Maar een wat enthousiastere reactie had ook gekund.
Misschien waren ze blij dat ze van de kaarten af waren, sta jij er opeens.Misschien dat die mensen musicals verschrikkelijk vinden, net als ik
vrijdag 2 september 2011 om 21:35
Stel je voor:
Iemand belt aan zegt dat ze jouw post per ongeluk heeft opengemaakt en meldt dat het gaat om kaarttjes voor een musical. Vanuit dit oogpunt gezien kan je misschien wel snappen dat er lauw gereageerd word. Deze mensen zien iemand met hun post geopend voor de deur staan die wellicht enthousiast meldt wat zij gewonnnen hebben en de info heeft doordat ze hun post heeft opengemaakt.
Jij en ik weten door jouw verhaal jouw kant , zij niet.
Iemand belt aan zegt dat ze jouw post per ongeluk heeft opengemaakt en meldt dat het gaat om kaarttjes voor een musical. Vanuit dit oogpunt gezien kan je misschien wel snappen dat er lauw gereageerd word. Deze mensen zien iemand met hun post geopend voor de deur staan die wellicht enthousiast meldt wat zij gewonnnen hebben en de info heeft doordat ze hun post heeft opengemaakt.
Jij en ik weten door jouw verhaal jouw kant , zij niet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
vrijdag 2 september 2011 om 21:38
Ik vind het niet meer dan normaal dat je de kaartjes aan de juiste persoon hebt gegeven, maar ik kan me voorstellen dat je wel iets meer enthousiasme had verwacht.
Soms lijkt het namelijk wel alsof het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is dat mensen zoveel moeite doen voor de mensen om hen heen.
Als je bij de musical had gezeten dan wist je ook dat de kaartjes eigenlijk niet van jou zijn. Ik had er niet van kunnen genieten...
Soms lijkt het namelijk wel alsof het tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend is dat mensen zoveel moeite doen voor de mensen om hen heen.
Als je bij de musical had gezeten dan wist je ook dat de kaartjes eigenlijk niet van jou zijn. Ik had er niet van kunnen genieten...
vrijdag 2 september 2011 om 21:39
Het liefst had ik een borrel gehad met bloemen en chocola en het liefst nog een fanfare erbij!! Nee natuurlijk niet, maar je hebt dank je wel en dank je wel... En deze dank je wel ben ik niet gewend dus daarom...
Kom nou niet met burgerplicht en criminaliteit en heldendaad en weet ik wat allemaal.
Gewoon een aardige dank je wel met een lach was voldoende geweest.....
Kom nou niet met burgerplicht en criminaliteit en heldendaad en weet ik wat allemaal.
Gewoon een aardige dank je wel met een lach was voldoende geweest.....
vrijdag 2 september 2011 om 21:39