nutteloos geouwehoertopic

19-08-2011 21:11 2916 berichten
aangezien het vorige topic is overleden en ik geen puf meer heb

om te reanimeren hierbij een nieuw onzin topic.

heb op dit moment spijtig genoeg niks nutteloos te melden.

ik ga hier dan ook gauw weer weg totdat ik weer nutteloze inspiratie heb

oww iedereen is welkom trouwens.
arme Isa-man. al was jouw antwoord op zijn vraag ook wel een inkoppertje, hihi

niet nutteloos genoeg.

wist niet dat je online was, zat net een bericht voor je te typen... wat

een toeval.

ik ga straks als ik de energie heb mn pyama te verruilen voor iets anders ook lekker naar buiten.
Alle reacties Link kopieren
*Warning, nuttige post (hoop ik dan )*

MP, dat ligt er een beetje aan. Waarvoor slik je de propranolol nog meer? Ik ken het middel wel vanuit de diergeneeskunde, ik weet alleen niet meer of het nu de hartslag omlaag brengt of het hartritme stabiliseert.

Wat is de reden waarom je erover denkt het niet te nemen tijdens je examen? Zodat je lichamelijk beter kunt merken als je moet stoppen ivm zenuwen? Of zodat je meer uitstraalt dat je zenuwachtig bent en hoopt dat de examinator daar rekening mee houdt?

Nog een voorbeeldje uit de veterinaire praktijk: Er is een tijdje een kalmeringsmiddel op de markt geweest wat onder andere gebruikt werd bij vuurwerkangst bij honden. Daar werden ze suf en rustig van. Achteraf zijn ze erachter gekomen dat dit middel puur lichamelijk werkt, en geestelijk dus niet. Wat gebeurde er: de dieren raakten alleen maar meer in paniek, omdat ze deze paniek nu niet konden uiten. Ze waren als het ware gevangen in hun eigen lichaam. Je zou het bijna martelen kunnen noemen.

Ik ben maar een beetje aan het brainstormen, maar zou de uiting van je zenuwen ook juist kunnen werken als uitlaatklep? Je lichaam moet iets met je stress en misschien helpt het juist om het 'eruit' te laten. Het is maar een idee.

Wat doe je tijdens je lessen? Heb je dan wel of geen medicatie? Als je dan ook medicatie hebt zou je het eens weg kunnen laten om te zien wat het doet. Heb je geen medicatie, dan zou je het eens kunnen gebruiken (weet niet of dat zomaar kan hoor, maar dat weet je zelf vast wel) om te zien wat het verschil is. Ik ben er persoonlijk nooit zo voor om tijdens je examen ineens dingen te veranderen ten opzichte van je rijlessen. Ook dat kan juist weer (onbewust) voor stress zorgen.

Hoop dat je er wat aan hebt, anders was het alsnog een mooie nutteloze post
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
@ Soezie, riempjes al gevonden?

Ik had dat vorig jaar precies zo met het mierengif; het moet ergens zijn, maar waar. Begin van deze maand de schuur opgeruimd en ineens bleken we dus 2 dozen gif te hebben. Gif is wel op een hoogte neergezet dat zoon er voorlopig niet bij zal kunnen.

Hier ook kunnen uitslapen. Zoon had gisteren om 19,30 zijn laatste voeding gehad, kwam pas weer om 6.30 uur (zomertijd) voor de volgende voeding. Borsten hadden wel weer standje ontploffingsgevaar bereikt; compressen doorweekt en bh ook.

@ ISa, hier leest man soms ook mee, gewoon uit nieuwsgierigheid. Niet dat het hem nu veel uitmaakt, maar hij wil gewoon alles weten.

@ Mp, verstandig om even de HA te bellen. Is er nog wat uitgekomen? Of zegt die dat je gewoon domme pech hebt?

Vandaag een wat luie dag, gewoon geen zin om iets te doen. Wel hebben we het bedje van zoon een standje lager gezet, omdat hij steeds meer beweegt. Zoon schopt nu tegen zijn mobiel in de box. Zal niet lang meer duren of hij kan draaien, denk ik zo.
MDF, yes, riempjes gevonden! Man heeft gezocht op de plekken waarvan ik zei dat ze daar wel eens kunnen liggen, en vond ze netjes in een zakje samen met de schroefjes en bakfietshoes. Dus die zitten er weer in! Man en ik vullen elkaar wel redelijk goed aan, ik onthoud waar ik dingen neerleg (okee, meestal onthoud ik dat het daar, òf daar, òf daar ligt ), en man kan beter zoeken. Ik raak snel gefrustreerd en haat zoeken. Man vergeet gewoon standaard waar hij dingen neerlegt, dus dan is zoeken helemaal een drama. Maar goed, gevonden dus!
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
soezie bedankt voor je antwoord. ik slik de propranolol alleen bij rijexamen, tijdens rijlessen nooit. idd. wat je zegt, het werkt puur lichamelijk (tegen trillen, zweten enz)

ik zat te denken (heel raar misschien) als ik lichamelijk wat meer klachten heb dan denk en pieker ik misschien wat minder? idd wat je zegt dat de zenuwen dan zich wat meer uiten in lichamelijke reacties?? de vorige x had ik door die pillen lichamelijk nergens last van, waardoor ik er niet aan dacht dat ik een time out mocht nemen, nog een voordeeltje.

ja heb gister de HA post even gebeld. niks ernstigs, wat ik al dacht, doordat ik heb zitten klooien met die pleister ivp hem volgens de voorschriften op te plakken was de hormoonhuishouding in de war. het is nu wat minder, nog niet helemaal over.

soezie: irri he wat kwijt zijn. ik kan dan niet stoppen met zoeken, hihihi.

heb net ipv hardlopen gewoon ff gelopen met phoebsman, 5,5 km. vind ik best goed....
@ Soezie, ik ben in huis altijd de persoon die precies weet waar iets ligt. Nou ja bijna altijd dus. Man moet mij soms echt 10x iets vragen. Laatst had ik de keuken opnieuw ingedeeld, hij had alle kastjes al opengehad op zoek naar een theedoek. Ik had ze dus in een la opgeborgen

@ MP, gelukkig is er niks ernstigs aan de hand. Volgende keer dus op tijd plakken!

En die wandeling klinkt als lekker! Soms moet je gewoon even tijd in elkaar investeren.

Hier ook tijd geïnvesteerd in onze relatie. Ik had wat ergernissen wbt huishouden en klusjes doen. Gelukkig had man dat andersom ook. Dus hebben we een goed gesprek gehad en daarna even samen wat opgeruimd. Nu draait de wasmachine ook weer. Heerlijk om die ergernissen even uit te spreken en er wat mee te doen, zo voorkomen we dat er ruzie komt (hebben we bijna nooit, 1x gehad). Ik ben dan zo opgelucht dat we het besproken hebben, dat ik hem wel bijna zou kunnen bespringen We hebben ook hele concrete afspraken gemaakt en dat werkt voor ons heel goed.

Zoon is duidelijk erg moe van gisteren, hij heeft meer geslapen dan normaal en we hebben hem amper wakker gezien.
Wauw, mooie theorie dat je geestelijke zenuwen ook lichamelijk geuit moeten worden. Zo had ik er nooit over nagedacht. Maar het is wel zo dat je door die lichamelijke reactie steeds verder in de stress schiet. Dus als dat gebeurt, kan je beter wel iets tegen de zenuwen gebruiken. MissP, dapper dat je het toch weer gaat doen. Natuurlijk mag jij even stoppen, daar heb je toch het examen voor? Wel grappig dat jij vindt dat je uiterlijk zenuwachtig genoeg er uit moet zien (ik bedoel dat ik het een herkenbare reactie vind).

Ik ben vreselijk slecht in zoeken. En meestal weet ik wel waar ik iets het neergelegd, ongeveer. Maar soms ook niet.Ik ben er intussen aan gewend geraakt en vind het niet zo erg als ik sommige dingen niet meer kan vinden.
Ik kan me dan juist frusteren als ik iets niet kan vinden Dan zet ik zowat het hele huis ondersteboven om het gevonden te krijgen.
Ik kan er ook totaal niet tegen als ik iets kwijt ben. Heel erg: ik ben dus serieus mijn trouwring kwijt... Ik kon hem tijdens de zwangerschap niet meer om omdat ie te strak zat, en ook na de bevalling wilde hij nog niet om. Ik weet dat ik 'm elke keer op hetzelfde plekje had liggen, maar toen heb ik 'm een half jaar geleden ofzo weer eens omgedaan omdat ie toen leek te passen, was ik vervolgens bij mijn ouders, begon ie weer strak te zitten. Toen heb ik hem afgedaan en ergens in een klein vakje gedaan (met het idee van: daar kan ie niet uitvallen en kwijtraken).... Maar waar???? Ik vind het echt verschrikkelijk, maar weet het dus echt niet meer.
owww jee soezie, das niet erg handig......

ik ga niet zeggen 'waar heb je hem voor het laatst gehad' (zegt mijn vriend altijd als ik iets kwijt ben. zwaar irri.......) want dan ga je waarschijnlijk met koppen of borden smijten

je hebt nog geen nuttig antwoord op mijn vraag gegeven, foei

(vorige bericht)

jij ook niet Isa (ook vorige bericht) foei foei foei......
Ja zeg, een beetje je berichten gaan aanpassen, dan lees ik het toch niet meer?! Tenzij je me waarschuwt en ik even terug lees.

Stemvak hangt niet alleen af van je bereik, maar ook van de kleur van je stem. Lang niet alle sopranen hebben een e3, een c3 is wel handig, maar niet eens noodzakelijk. Lichte mezzo's kunnen hetzelfde bereik hebben, maar de kleur van hun stem is mooier in iets lagere ligging. En vaak vinden ze dat ook lekkerder zingen. Sopranen genieten als ze hoog mogen zingen: "Hoera, nu begint het echte leven". Mezzo's vinden het ook wel fijn, maar iets lager toch aangenamer.

Coloratuur heeft ook weer niet met bereik te maken, maar of je stem soepel genoeg is om snel veel nootjes achter elkaar te zingen. Dat hoeft niet altijd staccato, zoals Cecilia Bartoli, maar mag ook legato, zoals Cristina Deutekom.

Was dat genoeg antwoord?

Ik haat de zomertijd. Mijn lijf loopt nu letterlijk een uur achter. Ik had braaf de wekker gezet, maar toch kon ik mijzelf pas om 9.30 uit bed schoppen (normaal: 8.30) en om 10.15 was ik klaar voor vertrek. Ik loop dus letterlijk een uur achter. En ik heb een vreselijke zelfdiscipline in heel veel dingen, dus ook in opstaan. Ik begin de dag met thuis werken en ga vanmiddag wel naar kantoor. Dan valt het minder op :-)

Ik heb een heel fijne baas die het belangrijker vindt dat het werk af komt dan dat ik al mijn uren verplicht op kantoor ben.
aanpassen? ik? ik zou niet durven....

ja genoeg antwoord. dan denk ik toch echt dat ik een mezzo ben. ik kan vrij hoog, maar een b eruit knallen vind ik niet echt fijn (in een groep of muziek heel hard is minder erg, maar dat is voor de stem niet erg goed denk ik)

ik heb wel een vrij lichte stem, dus zal wel lyrisch zijn. staccato/legato kan ik allebei wel, al vind ik legato wat makkelijker.

ik moet ook wennen aan zomertijd, vind het ook niet handig.

vooral klokken die nog niet omgezet zijn vind ik irri....
Nou ja zeg! Nu vliegt internet er ook nog eens uit! En inloggen op het werknetwerk lukt ook niet.

Dan toch maar op de fiets naar kantoor.

Wat ik wilde zeggen: Heb je al eens naar Pamina's aria "Ach, ich fühl's" uit Die Zauberflöte gekeken? Die is voor een lichtere stem dan de Koningin van de Nacht. En voor comfortabel zingen in de hoogte moet je ook je schroom overwinnen. Dus als het in een groep goed gaat, moet je eens bedenken wat je dan anders doet dan als je alleen zingt. Ach, het is zo'n boeiende bezigheid, dat zingen! Komt ook veel spiegolochie bij kijken :-)

Fijne dag allemaal, ik ga in de airco zitten
zit nu op mn werk maar zal het ff opzoeken thuis.

die je laatst zei van La traviata had ik opgezocht, vond ik erg mooi.

maar je bedoeld dus: als je in een groep (zing zelden in een groep maar toen ik voor proef een x mee deed bij een koor haalde ik die c wel)

een bepaalde hoogte haalt wil zeggen dat je dat bereik wel hebt. das best logisch.

heb laatste tijd ivm verkoudheid en schorre stem weinig gedaan, maar denk dat ik deze week weer naar de zolder kruip.

laatste zeurvraag: inzingen is beter voor je stem, maar hoe lang moet dat? zijn 2 inzingoefeningen goed of is meer beter?

oww trouwens is de koningin vd. nacht dramatisch sopraan dan? zo 'zwaar' is die stem nie...

ik ga denk ik binnenkort toch maar es een afspraak met je maken, dan kan je ff kijken. (heb het vermoeden dat je ook wel benieuwd bent naar mijn stem....)

nader bericht: net heel ff lopen klooien, kwam niet hoger dan de bes, maar heb het vermoeden dat dat idd. te maken heeft met training enz. wat jij zei.

echter: het zijn geen noten die ik erg makkelijk zing, moet er wel wat voor doen. denk voor de zoveelste x dat ik echt niet sopraan ben.
@ Soezie, ooeh je trouwring nog wel. Ik zou dan dus alle vakjes van alle tassen (luiertas al gecheckt?) nagaan, alle mogelijke plekjes opzoeken (lade van het nachtkastje?). Weet je man dit ook? Dan kan hij mooi helpen met zoeken.

@ Isa, ik vind het juist heerlijk dat het zomertijd is, lekker lang licht en het mooie weer van afgelopen dagen helpt ook erg goed.

@ MP, hier zetten we alle klokken op zaterdagavond al goed, zodat we zondag meteen bij de tijd zijn.

Nu even met de stofzuiger door het huis heen jagen, stofvlokken onder het bed gesignaleerd. *paniek*

Als ik straks nog wat tijd heb, mag ik van mezelf even naar de stad (babygym voor zoon kopen, nieuwe luiers aanschaffen, bankgegevens eindelijk laten aanpassen en een hoes voor de maxicosi kopen).
isa: erg mooi, maar ik hoor toch weer een paar hoge noten....

soezie: heb het er vandaag nog ff met instructeur over gehad.

mijn 'probleem' zit echt tussen de oren.

het shaken en zweten is daar uiteraard een gevolg van, maar de propranolol lost enkel het lichamelijke probleem op.

ik denk dus niet dat dat de oplossing is en ik ga het denk ik zonder doen. (verhoog wel mn magnesium maar das geen medicijn...)

bovendien is het een f.a. examen dus ik mag nerveus zijn
Goed zo MP! Fijn dat je instructeur er hetzelfde over dacht als ik. En als dit dan toch ook niet werkt, dan weet je dat weer voor de volgende keer (grapje MP, grapje... Ik denk namelijk echt dat je gaat slagen dit keer!)

Als ik dat allemaal zo lees zou ik willen dat ik kon zingen. Mijn omgeving zegt dat ik best leuk zing, maar ik kan het geen studiokwaliteit noemen . Ben meer van het lekker meezingen in de auto. En strakjes meezingen met mijn eigen pianospel, als ik eindelijk kan oefenen bij mijn ouders ...
m.a.w. jij dacht ook dat het beter is zonder propranolol? dat had je niet zo duidelijk gezegd, maar had wel een vermoeden dat je dat bedoelde.

al moet ik wel zeggen dat ik op dit moment nog liever dood ga... (sorry voor enigszinds grove tekst )

van de andere kant: de wereld vergaat niet en ze hakken mn kop er echt niet af, hihihi.

isa: ik zit op mezzo la Boheme te kijken.

oww een lees vorige bericht weer ff, hihi, dank u

oww en ook die daarvoor
@ MP, komt heus wel goed hoor! Ze hebben mij ook leren rijden, heb nu al ruim 10 jaar een rijbewijs, moest het vorig jaar laten verlengen. En geloof me dat er nog steeds mensen op de weg zitten die hun papiertje bij een pak koekjes cadeau heeft gekregen, het rijdt soms echt belabberd.

@ Soezie, toch ook musikaal aangelegd. Vind het altijd bijzonder als mensen een instrument kunnen spelen of mooi zingen. Ik heb het duidelijk niet in me, helaas.

Luiertas al gecheckt?
MissP: is absoluut een sopraanaria, Pamina. Ik denk nog even na over mooie mezzo-aria's. Het zijn er genoeg! Kom langs, dan gaan we door mijn bundels bladeren :-)

Voor de anderen: Kom ook langs, dan kunnen jullie MissP horen zingen

Königin der Nacht is een Dramatische Coloratuursopraan partij. Coloratuur zijn de hoge noten, dramatisch de rest. Je moet namelijk niet een beetje mooi zingen, maar Onzettend Boos zingen.

Soezie, piano spelen is ook heerlijk! Ik wou dat ik het beter kon. Ik heb het op mijn 13e opgegeven, omdat ik studeren stom vond. Eigenlijk heel jammer.

Trouwring kwijt is wel heel vervelend...Maar je weet zeker dat je hem hebt opgeborgen, dus hij kan niet verloren zijn.

MDF, heb je wat mogen kopen van jezelf?
En ook nog heel veel sterkte voor MissP. Misschien stomme tip die je al heel vaak hebt gehad: Heb je de angst wel eens helemaal toegelaten, dus geen 'angst voor de angst' meer, maar er helemaal in gaan zitten? Soms helpt me dat (en soms werkt het helemaal tegen)
@ Isa, ja heb een babygym, flessen en een flessenborstel en luiers gekocht. Was er heel tevreden over. Zoon is toe aan grotere luiers en ik kon ze voor de helft van de prijs scoren, dus dat was mooi meegenomen. Heb gelijk 4 pakken ingeslagen. Die gaan er toch wel doorheen, dus waarom zou ik later de volle prijs betalen voor iets wat niet bederft?
Isa: nee ik denk van niet, vandaar dat medicijnen me toch niet zo'n goed idee lijkt.

ik denk dat het een beetje hetzelfde verhaal is als wat soezie vertelde over die honden.

bovendien zit het echt tussen mn oren, dus een lichamelijke oplossing is niet relevant.

wat bedoel je er verder mee? niet wegdrukken dat ik er bang voor ben? maar dat voelt zo vervelend..... word er misselijk van :(

van der holle rache: dat wist ik.

blijf het overigens een ontzettend mooie aria vinden. ik probeer dat coloratuur (oktaafje lager) de oefenen, hihi.
Wat bedoel ik..Even proberen het te verduidelijken: Als ik moet voorzingen, ben ik van te voren bang voor mijn zenuwen. Want daardoor klopt mijn techniek niet meer, heb ik een slechte uitstraling en kan ik niet meer tellen. Dus probeer ik de zenuwen te onderdrukken met ademoefeningen en concentratieoefeningen. Maar soms werkt dat tegen: die zenuwen zijn er toch wel en komen net zo hard, of harder, weer terug.

Dus soms laat ik ze in al hun hevigheid opkomen om te kijken hoe erg het is. En dat valt meestal wel mee. De angst voor de zenuwen maken ze veel erger dan ze zijn.

Snap je het een beetje?
Wat bij mij heel goed werkt is gewoon letterlijk toegeven dat ik zenuwachtig ben. Dus als ik bij een examinator zit (en dat heb ik tijdens mijn opleiding regelmatig moeten doen) gewoon letterlijk zeggen: 'man, wat ben ik zenuwachtig!' dat uitspreken scheelde voor mij al de helft. Bij zo'n BNOR-examen (f.a.examen in de volksmond) zal de examinator ook proberen om je op je gemak te stellen op dat moment. Maar mij staat bij dat je dat ook al deed toch? Gewoon zeggen dat je zenuwachtig bent? Niet denken: 'ja hallo, dat is iedereen toch hier?' want puur het toegeven scheelt vaak echt al.

Wat die propranolol betreft: ik zou inderdaad ervoor kiezen het niet te nemen. Ik ben niet zo van de medicijnen in de auto, en als ze zoals je zegt alleen lichamelijk werken zie ik de meerwaarde niet. Maar er zijn momenten dat het bijvoorbeeld veiliger is om ze wel te nemen, als het trillen bijvoorbeeld ervoor zorgt dat je niet eens kunt schakelen of niet rechtdoor kunt rijden . Maar volgens mij is dat bij jou niet het geval. En zo wel, dan is dat een extra reden om dan een time-out te vragen.

Slik je ze ook nog op andere momenten? Ik bedoel, ik heb nog niet eerder gehoord van mensen dat ze speciaal voor examenvrees propranolol kregen. Meestal beginnen ze dan toch met rescue spray van bach bloesem of valeriaan... Maar kan me voorstellen dat dat te maken heeft met je verleden.

MDF, luiertas is gecheckt... Die heeft ook niet zulke iniminivakjes trouwens. Maar ik heb nog wel een andere tas die ik zou kunnen checken bedenk ik me nu. Vervelende is dat elke keer als ik een andere plek bedenk, ik weer helemaal hoop krijg en als ie daar dan niet ligt is mijn hoop weer een stukje verder verloren... Voel me dan zo rot! Maar ja, als ik niet zoek is er helemaal geen hoop meer.

Luiers: wij gaan alle kortingsacties af! Wij gebruiken alleen pampers, de andere merken bevallen ons niet zo. Maar voor twee kindjes pampers kopen is best prijzig. Dus eerst alle plekken langs om te zien waar ze het goedkoopst zijn (kan tegenwoordig gelukkig via internet ) en dan inslaan! Wel bizar, dat ze beginnen op maat 0 (ja echt, die bestaat, maar hebben ze vaak alleen bij ziekenhuizen) en nu al naar maat 5 gaan... Voor mij zijn het nog steeds twee kleine mensjes. Maar ze waren dus nog zoveel maten kleiner! Onverstelbaar. Ik ga donderdag op kraamvisite, dus dan kan ik me weer verwonderen over hoe klein ze zijn als ze 'vers' zijn !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven