Oenige acties.

03-10-2013 20:50 99 berichten
Op het menu staan aardappelen, sperziebonen en vlees. Wanneer alles klaar is gooi ik de sperziebonen in een zeef boven de gootsteen. Ik laat de sperziebonen vanuit de zeef op de borden glijden en wil met de aardappelen hetzelfde doen... die vervolgens in de gootsteen kletteren.

Meer mensen van die achterlijke, oenige acties?
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 04 oktober 2013 @ 09:34:

Alweer poos geleden. Boodschappen doen en kom in het winkelcentrum mijn moeder tegen. Lopen gezellig kleppend naar huis. Sta thuis de boodschappen uit te pakken en schiet mij te binnen dat de hond nog bij het winkelcentrum staat...

Leermomentje Ach gossie, is mijn vriend ook een keer overkomen.....wandelt op zijn dooie gemakje naar huis denkt nog volgens mij vergeet ik wat........aangekomen bij de voordeur shit de hond....
Ik liet de waterkoker omvallen die net had gekookt. Dus ik vind met mijn been/bil de waterkoker op. Zodat het water niet over de vloer zou vliegen? Gevolg flinke brandblaren kon geen broek meer aan!

Vergeten dat ik de broodjes die ik wou afbakken in de verpakking in de oven had gelegd. Waarom deed ik dat sowieso? Toen de oven aangezet om de broodjes te gaan bakken.

Wat een verschrikkelijke lucht!

En meestal schil ik de aardappels boven een oude krant. En dan ben ik klaar en leg ik het mesje daar ook op. Dan keuken opruimen rol de krant op hop in de kliko. En dan na een paar dagen sta je in eens weer zonder schilmesjes.
Evaluatiegesprekje met leidinggevende. Waren al geen dikke vriendinnen. Haar knalgroene tas staat open naast het bureau op de grond . Pal naast de eveneens knalgroene prullenbak.

3x raden waar ik mijn bananenschil in gemikt heb...

(en zij kon er niet om lachen)

Is ook niet meer goedgekomen en gelukkig werken wij inmiddels ook niet meer samen.
Oven aansteken en de gasaansteker erin leggen... Waarom? Gaf een flinke knal.
Ik was van plan aardappels te koken, met asperges met ham en ei, biefstukjes, lekker sausje, veel pannen nodig dus die ik altijd vooraf klaar zet. Tijdens het koken viel me ineens op dat er nog een lege pan klaar stond, dus ik mompel nog tegen mezelf 'stom, pan teveel gepakt'. Zet vervolgens al het eten op tafel, waarop mijn vriend vraagt: 'Hebben we er geen aardappels bij?' Shit! Dat was dus die lege pan Was wel een momentje waar je pas achteraf om kunt lachen.

Ook heel stom was de actie met de plasticafvalzak. Op vrijdag werk ik meestal thuis en dan heb ik ook nog wel eens lang mijn pyjama aan Om de week wordt dan ook het plastic afval opgehaald, dus ik zat in mijn pyjama, hoorde ineens een vrachtwagen, doe nog even snel een jas aan en ren de deur uit om die zak buiten te zetten. Valt de deur dicht, en sta ik zonder sleutel in mijn pyjama midden op straat, en die vrachtwagen was dus helemaal niet de vuilnisauto! Godzijdank was de tuindeur open, want anders weet ik niet wat ik had moeten doen.

Mijn dochter heeft zich van de week ook buiten gesloten. Zij buiten en haar tas stond (gelukkig) bij de voordeur. Heeft ze bij de buren een kledinghanger gevraagd en daarmee de tas naar de brievenbus gehengeld. Vervolgens al fruttend haar sleutels uit haar tas gekregen. Ik zag pas 's middags dat ik 15 gemiste oproepen had op mijn telefoon, maar ze kon het dus prima zelf oplossen
Weet er nog een paar, met de fiets naar het winkelcentrum, naar huis sjouwen met de tas en nog denken jeetje wat is die tas zwaar. Fiets gewoon laten staan.....

Of even tegen een etalageruit willen leunen tijdens een vakantie, blijkt er geen raam te zijn, en lig ik in de etalage.
Ik heb hardop gelachen om sommige acties zojuist. Toen ging ik mijn haren doen. Pak mijn haarlak voor de finishing touch, zit het gaatje wat dicht geplakt en spuit ik zo in mijn oog!

Een voordeel, mijn wenkbrauwen zitten ook erg strak deze ochtend!
Met enige regelmaat blijf ik met mijn mouwen achter deurkrukken of trapleuningen hangen.. Hoe kríjg je het voor elkaar, vraag ik me dan iedere keer weer af....!
Mijn hond was trouwens ook oenig. Loop ik in het park en zie hond nergens. Terug naar huis, zit zij nog binnen op de mat...
Ik liep laatst in haast de trap af naar de voordeur (postbode met een pakje) maar ik bleef met mijn vest aan de leuning hangen. Ik draaide me om om het vest los te maken dus ik sta verkeerd om op de trap (alsof ik omhoog ging ipv omlaag). Op het moment dat ik los ben, denk ik: mooi! en zet een grote stap achteruit om te draaien om verder naar beneden te gaan. Die stap was net te groot dus ik stort van bovenaf naar beneden! Gelukkig viel ik op mijn sporttas en schoenenrek onderaan ipv de houten vloer. Auw!
Heel hard aan een deur trekken en je afvragen waarom hij toch niet opengaat. Blijkt dat je moet duwen. Dat gebeurt mij met enige regelmaat.

Sperziebonen doppen, in de pan gooien en op het vuur zetten. En dan tegen de tijd dat ze moeten koken weer gaan kijken. En dan er achter komen dat er geen water in de pan zit.
quote:demagnumvanellen schreef op 03 oktober 2013 @ 21:55:

Ik was aardappels en soep aan het koken en in plaats van de aardappels af gieten giet ik de soep af. Toen was ik alleen nog aardappels aan het koken.

geweldig!!

Ik had een tijdje geleden zangles (ik zing klassiek), had ik al mn bladmuziek die ik nodig had notabene klaargelegd in de woonkamer.

Was ik een paar minuten op weg, d8 ik ineens 'Shit volgens mij ben ik de bladmuziek vergeten...'. Ik in mn bak kijken, ja hoor, kon ik weer terug, fijn...

Jaren terug werkte ik in de zorg dus vroeg weg. Ik wilde in de blender een smoothie maken, maar het ding deed het niet.

Na een kwartier op dat ding gescholden te hebben kwam ik erachter dat ik de stekker er niet in had ...
Gisteravond een blik verf omgestoten... en weer opgevangen (heb nu nog niet alle verf van mijn vingers )

Ook wel eens (bijna) mijn oogmakeup eraf willen halen met nagellakremover... Gelukkig dat dat spul zo sterk ruikt, anders had ik denk ik naar het ziekenhuis gekund
quote:vierhoog schreef op 03 oktober 2013 @ 23:38:

Laatst op het werk wilde ik een appel eten dus ik spoelde hem af onder de kraan. Pak een papieren doekje om af te drogen. Gooi ik de appel in de prullebak ipv het doekje.

Hihihi dat heb ik ook zo vaak. Of vanmorgen, wilde ik de pindakaas in de koelkast zetten en de boter bij de jam en hagelslag.

Ik wilde zelfs een keer een pakje thee in de koelkast zetten. Lekker helder ben ik he ...

Weet nog een leuke van toen ik nog klein was.

In de badkamer, mijn moeder was mijn zusje aan het helpen.

Ze vroeg aan mij of ik vast tandpasta op de tandenborstels van mijn zusje en mij wilde doen.

Zo gezegd zo gedaan. Mijn moeder begon te poetsen bij mijn zusje.

Ging ze ineens gillen 'bah er zit scheerschuim op'!!!

Had ik per ongeluk de scheerschuim van mn pa erop gedaan ipv de tandpasta. (ik vond het al zo raar dat het zulk zacht spul was hihihi...)
quote:Tomatensoep schreef op 04 oktober 2013 @ 09:29:

[...]

Dat is toch raat, waarom belt hij dan.

Ik had man zijn mobiel bij mij en mijn man wist dat collega even weg was en zou bellen of smsen, vandaar

Man weet ook natuurlijk dat collega moeilijk praat.
Vandaag had ik een training en wilde m'n nette winterlaarzen aan. Deze zitten in een doos op de bovenste plank van mijn inbouwkast (hoge plafonds) ik dacht, om 7 uur na 4 uur slaap, dat mijn stevige hard plastic wasmand me wel zou kunnen houden. Nou, mij hield hij wel, maar mij & doos vol schoenen niet. Dus zakte ik dwars door het deksel, waarbij m'n schenen langs de kant van de wasmand schraapten ende doos met schoenen op m'n hoofd viel.

Nu zit ik meteen schaafwond van m'n enkels tot m'n knieën, blauwe schenen en een buil op m'n hoofd. Auw! En op werk moet ik huidskleurige panty's aan. Ben benieuwd hoe dat eruit ziet morgen!
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Ik heb deze op het forum al vaker verteld, maar omdat hij het op feesten en partijen goed blijft doen, knal ik 'm ook hier nog even neer.

Ik had rijles (alweer bijna twintig jaar geleden), maar was in het begin geen ster.

We reden midden in de stad, en ik moest rechtsaf. Ik sorteerde dus voor, helemaal rechts, achter een rij auto's voor het verkeerslicht. Best content was ik met mezelf, vond dat ik lekker bezig was.

Na een tiental seconden speelde zich de volgende dialoog af, in de lesauto:

Instructeur: Hoe laat moet jij vanmiddag eigenlijk thuis zijn?

Ik: Nou, gewoon om vijf uur, als m'n les is afgelopen.

Instructeur: Oh. Dan denk ik niet dat je dat gaat redden hoor.

Ik (inmiddels licht geïrriteerd): Hoezo niet?

Instructeur: Kijk nou eens goed naar de auto voor je.

Ik: Oh....... er zit niemand in.......

Had ik dus 'voorgesorteerd' achter een rij geparkeerde auto's

Edit: wel in één keer geslaagd!
Bladora: au!
Ow bescheur me om sommige, ook de manier waarop het is geschreven natuurlijk. Die glazen deur ben ik ook wel eens tegenop gelopen, of hele verhalen houden tegen iemand waarvan je denkt dat diegene nog achter of naast je loopt.
die ik wilde bestaat al...
haha Lotte, dat is echt zo'n oenig verhaal, maar gelukkig een zonder schade, dat maakt het extra grappig!
Oh, ik ben een ster in verkeerde dingen weggooien:

- Handtas opruimen en briefgeld in de prullenbak gooien ipv een bonnetje.

- Appel schillen en dan de appel weggooien.

- En inderdaad, aardappelen willen afgieten en dan de boerenkool in de spoelbak gooien.

Ben ook weleens naar buiten gegaan met 1 opgemaakt oog of sloffen. Ik ben gewoon beetje chaotisch denk ik.
quote:Lotte35 schreef op 04 oktober 2013 @ 23:06:

Ik heb deze op het forum al vaker verteld, maar omdat hij het op feesten en partijen goed blijft doen, knal ik 'm ook hier nog even neer.

Ik had rijles (alweer bijna twintig jaar geleden), maar was in het begin geen ster.

We reden midden in de stad, en ik moest rechtsaf. Ik sorteerde dus voor, helemaal rechts, achter een rij auto's voor het verkeerslicht. Best content was ik met mezelf, vond dat ik lekker bezig was.

Na een tiental seconden speelde zich de volgende dialoog af, in de lesauto:

Instructeur: Hoe laat moet jij vanmiddag eigenlijk thuis zijn?

Ik: Nou, gewoon om vijf uur, als m'n les is afgelopen.

Instructeur: Oh. Dan denk ik niet dat je dat gaat redden hoor.

Ik (inmiddels licht geïrriteerd): Hoezo niet?

Instructeur: Kijk nou eens goed naar de auto voor je.

Ik: Oh....... er zit niemand in.......

Had ik dus 'voorgesorteerd' achter een rij geparkeerde auto's

Edit: wel in één keer geslaagd!
Vlees braden, jus maken even in de war met al die dl ,cl en toen zwom het vlees dus in de jus.
Ons winkelcentrum heeft bij de ingang deuren die vanzelf openschuiven als je komt aanlopen. Dus ik kom bij de Blokker. Deur blijft dicht. Ik loop nog een keertje voor en achteruit. Deur nog steeds dicht. Die moet je dus gewoon ouderwetsch zelf openduwen... (ergste is nog dat ik die fout meer dan een keer heb gemaakt)

Misschien maar eens met NO__ op pad. En stuur er een cameraploeg achteraan, levert vast hilarische tv op
Zelfde winkelcentrum. Mijn oudste was toen een jaar of 3 en hij schreeuwde de deuren open. Komt aanlopen, geeft een brul en ja hoor, deuren schuiven open.

Ik vond dat zo geinig, nooit iets over gezegd. Tot hij een keer vergeet te brullen en de deuren tóch open gingen.

Beteuterd gezicht... eigenlijk een beetje jammer. Groot worden is niet altijd leuk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven