“OK Boomer” riep de 11-jarige pre-puber

08-12-2021 19:23 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
*slap geleuter topic*

Steeds vaker roept de 11-jarige pre-puber des huizes ‘OK Boomer’ tegen de man des huizes of mijzelf (zijnde de moeder). Als moeder hoor ik ook wel eens ‘OK Karen’. Uiteraard breng ik zoonlief de basis bij en wijs hem erop dat zijn grootouders de Boomers zijn en niet zijn ouders. Met wisselend succes.

Vandaag op het werk zei een stagiaire: “Ja, maar jouw generatie is toch anders dan die van mijn ouders”. Ik vroeg door, aangezien ik wist dat de ouders van de 19-jarige stagiaire hooguit zeven jaar schelen met mij. “Ja jullie snappen bepaalde dingen gewoon direct, jullie zijn de laatsten die weten hoe de generatie van mijn ouders is opgegroeid maar ook hoe wij zijn opgegroeid”.

En dat ‘wij’ zijn de mensen geboren tussen 1977-1983. De micro-generatie genaamd Xennials. Hangend tussen gen X en Millenials in. Opgevoed door Boomers geboren tussen 1945-1964 (“Nee heb je, ja kun je krijgen”) met een corrigerende invloed van the Great Generation (1901-1928), de grootouders (“Soms moet je gewoon je bek houden en doen wat er gevraagd wordt of anders zorgen dat jij de persoon bent die de orders uit mag delen, stop met janken of je krijgt iets om over te janken”). Gespeeld met de Fisher Price telefoon met draaischijf maar de eerste bezitters van de Hi Swing van KPN. De laatste generatie die is opgegroeid zonder internet maar als jonge puber het ‘piong piong’ geluid van de eerste internetverbindingen zich nog levendig kan herinneren. Volgens sociologen de ‘verbindende generatie’ tussen gen X en millenials. De generatie die weet wat FOMO betekent maar het niet echt voelt.

Mijn vraag: ben jij een Xennial? Herken jij jezelf in de beschrijving van een Xennial? Of ben jij een Boomer, Gen X’er of Millenial die denkt: ‘wat een slap gezeik’?
lemoos2 wijzigde dit bericht op 08-12-2021 19:25
0.47% gewijzigd
Nee heb je, ja kun je krijgen
Mijn destijds veertienjarige puber noemde mij een veenlijk, dus ik weet nergens van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uit 63 en begrijp maar heel weinig van je post...
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2021 19:25
Mijn destijds veertienjarige puber noemde mij een veenlijk, dus ik weet nergens van.
Baas boven baas :rofl:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een Boomer,maak er ook gebruik van.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het, maar ik vind generatiepsychologie doorgaans dikke BS.
Ik ben van 69, geen idee welke generatie dat is.
Alle reacties Link kopieren
attribuutje schreef:
08-12-2021 19:25
Ik ben uit 63 en begrijp maar heel weinig van je post...
Geen boomer. Ik ook niet.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
wat een onzin, laten we elkaar nog meer in hokjes gaan stoppen dan we toch al deden.
hoi
Alle reacties Link kopieren
hemke schreef:
08-12-2021 19:26
Ik ben een Boomer,maak er ook gebruik van.
Hoe dan?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Woll*Stone schreef:
08-12-2021 19:27
Ik ben van 69, geen idee welke generatie dat is.
Wal en schip.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
08-12-2021 19:28
Hoe dan?
VUT, pre-pensioen.

Is er voor ons niet bij.
Al een account? Log dan hier in.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2021 19:25
Mijn destijds veertienjarige puber noemde mij een veenlijk, dus ik weet nergens van.
Heheh
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen van allen maar denk toch: wat een slap gezeik.
Maar ik moet me er maar niet mee bemoeien verder.
Ik hoor nergens bij (1969) :'(
Woll*Stone schreef:
08-12-2021 19:27
Ik ben van 69, geen idee welke generatie dat is.
Generatie veenlijk dus.
yasmijn schreef:
08-12-2021 19:28
Wal en schip.
Haha, ik kon me al niet herinneren dat ik bij een bepaalde generatie hoorde.
Ik ben er ook een. Ik vind er verder niet veel van, behalve dat mijn generatiegenoten meestal erg goed met computers zijn, omdat we opgegroeid zijn met alle ontwikkelingen en veel zelf liepen klooien. Mijn kinderen kunnen vooral heel goed swipen.
Joechei, alles is weer dubbel.
anoniem_6576f0ab9b250 wijzigde dit bericht op 08-12-2021 19:31
89.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2021 19:30
Generatie veenlijk dus.
Dat dan maar, dus.
Al een account? Log dan hier in.
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2021 19:30
Generatie veenlijk dus.
Hmmm, wat zijn daar de kenmerken van?
Alle reacties Link kopieren
Gut, daar heb ik echt nog nooit over nagedacht. Ik ben blijkbaar ook geen Xennial, want er mist tien jaar tussen de Boomers en de Xennials en ik ben van ‘75. Of is dat dan weer Gen X?
Onze zoons, jongvolwassenen, interesseert het geen reet en onze dochter vindt ons “gewoon oud” en daarom weten wij alleen maar “dingen van vroeger” en niks van nu.
Woll*Stone schreef:
08-12-2021 19:31
Hmmm, wat zijn daar de kenmerken van?
Dat je bent geboren in 1969.
Alle reacties Link kopieren
prada schreef:
08-12-2021 19:29
Ik hoor nergens bij (1969) :'(
Jawel, Generation X oftewel de patatgeneratie oftewel genenaratie Nix (1964-1977)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
08-12-2021 19:32
Dat je bent geboren in 1969.
Toen Get Back werd gemaakt.
Al een account? Log dan hier in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven