Onbenullige ergernissen

06-04-2014 19:31 3137 berichten
Aan welke dingen, die eigenlijk helemaal niet zo erg zijn, kan jij je heel erg ergeren?

Ik aan mensen die 'Disney' zeggen voor Disneyland Parijs, en mensen die 'broodje' zeggen als ze een gewone boterham bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gamuza schreef op 08 februari 2015 @ 15:26:

Dat bijna iedereen pion zegt, waar hij pylon bedoelt.

Een pion gebruik je op een bordspel (schaken of mens-erger-je-niet) en een pylon is een oranje verkeerspaaltje.

Wist ik ook niet

Ik dacht dat pylon een bekakte manier van pion uitspreken was haha.

Oeps.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Wacht eens even...pylon ziet eruit als Frans. Als ik het op z'n Frans zou uitspreken dan is het pion. Zoals in papillion. Ik ga even Googlen. Brb.
Nee, het is toch echt pylon. Pillllon. Pillllllllllllllllon.
quote:Sensy12 schreef op 08 februari 2015 @ 16:26:

Nee, het is toch echt pylon. Pillllon. Pillllllllllllllllon. sssjjj rustig maar lieverd. Denk aan je bloeddruk.
quote:MadameQetesh schreef op 08 februari 2015 @ 16:30:

[...]

sssjjj rustig maar lieverd. Denk aan je bloeddruk.Ik dacht even een briljante ingeving te hebben gehad, is het gewoon poep
Heel irritant als mensen 'zonde geld' zeggen als ze 'zonde van het geld' bedoelen. Het eerste is taalkundig onjuist als je het tweede bedoelt.
quote:carmen5 schreef op 08 februari 2015 @ 15:13:

Mensen die niet vragen: 'Hoe gaat het met je ?', maar die vragen: 'En hoe gaat het met Carmen ? '. Ik vind het altijd zo kleinerend. Moet je de volgende keer zeggen: 'Als ik straks tijd heb, zal ik het Carmen even vragen, goed?'
Trouwens, in dezelfde categorie: 'Wat zegt ze?', in plaats van: 'Wat zeg je?', als mensen je niet verstaan.
Mijn neefje die iedere keer als ik wat tegen hem zeg, he ??? roept.

Doof is hij niet, vandaag weer na 5x he ??? was ik er klaar mee en riep als de bok schijt roept ie behhhhhhh.

Kon hij wel om lachen, ik denk morgen de rest van zijn brugklas ook
quote:Gamuza schreef op 08 februari 2015 @ 15:26:

Dat bijna iedereen pion zegt, waar hij pylon bedoelt.

Een pion gebruik je op een bordspel (schaken of mens-erger-je-niet) en een pylon is een oranje verkeerspaaltje.Bedankt, dat wist ik niet
quote:paper-clip schreef op 08 februari 2015 @ 19:03:

Mijn neefje die iedere keer als ik wat tegen hem zeg, he ??? roept.

Doof is hij niet, vandaag weer na 5x he ??? was ik er klaar mee en riep als de bok schijt roept ie behhhhhhh.

Kon hij wel om lachen, ik denk morgen de rest van zijn brugklas ook die ga ik onthouden. Mijn oppaskind heeft ook een handje van he roepen.
quote:sinnombre schreef op 08 februari 2015 @ 16:55:

Heel irritant als mensen 'zonde geld' zeggen als ze 'zonde van het geld' bedoelen. Het eerste is taalkundig onjuist als je het tweede bedoelt.zonde geld ken ik niet, sneu geld wel
That's a fine looking high horse
quote:carmen5 schreef op 08 februari 2015 @ 15:13:

Mensen die niet vragen: 'Hoe gaat het met je ?', maar die vragen: 'En hoe gaat het met Carmen ? '. Ik vind het altijd zo kleinerend.

Een irritante manager deed dit altijd bij mij. Loop ik laatst een man tegen het lijf die ik al een tijd leuk vindt, zegt hij het ook. Dan vraag ik me af: doe je dit bij je zakenrelaties ook ( 'En hoe gaat het met Henk') of is deze aanspreekvorm gereserveerd voor mensen die zgn. 'onder' je staan.Hier in friesland is het een omgangsvorm. Als ze niet weten of ze kunnen tutoyeren dan noemen ze je voornaam.
quote:Sensy12 schreef op 08 februari 2015 @ 15:15:

Carmen, ik denk dat die de leeftijd van 3 niet ontgroeid zijn, denk ik dan. Alsof jou rechtstreeks aanspreken eng en griezelig is. Zegt volgens mij alles over de vraagsteller.

Ik weet niet of die leuke ( ?) man het spannend vindt om mij aan te spreken. Hij is erg succesvol in zijn werk, sociaal en krijgt veel aandacht van vrouwen.

Zijn manier van aanspreken komt op mij neerbuigend over, maar ik hoop dat ik het mis heb. Misschien is hij toch wat verlegen en probeert hij zo afstand te houden.

Maar ja, de menselijke geest he, het blijft speculeren.
quote:Tuorrebout schreef op 08 februari 2015 @ 20:25:

[...]

Hier in friesland is het een omgangsvorm. Als ze niet weten of ze kunnen tutoyeren dan noemen ze je voornaam.Wat grappig, zo zie je maar.
Net bij de Action..personeel is hier niet zo heel snugger.

Ik sleep een 10 liter emmer verf naar de kassa (zwaar, ga ik niet de hele winkel mee door sleuren), heb oogcontact met de jongen achter de kassa en ik loop met mijn mandje nog even terug naar een ander gangpad.

Kom ik 5 minuten later bij de kassa. Verf weg

Domme ukkel. Kon ik wéér gaan slepen. Ik heb de jongen nog een keer aangekeken maar er geen geen lampje branden geloof ik.
Krijg je spierballen van Bieb

Dat had een vrouw die voor me stond bij de Blokker ook gedaan met iets zwaars, bij de kassa neergezet en toen nog wat gaan pakken. Had een overijverige collega de doos weer teruggezet en in de tussentijd was dat product door een andere klant gepakt en afgerekend. Was uiteraard net het laatste product.... Die vrouw stond te tieren bij de kassa toen ik daar aankwam.
Oh als het de laatste was is het helemaal lullig.

Wat me gisteren én net ook weer opviel op tv. Amerikaanse tv serie waarin wordt gesproken over "the kids". Nederlandse ondertiteling maakt er "de kids" van.

Volgens mij in het in het Nederlands nog steeds kinderen.
Ook irritant. Nog geen 3 maanden geleden een nieuwe spijkerbroek gekocht. Zo'n leuke met gebleekte en gerafelde stukken.

Eerst rafelde er 20 cm naar mijn rechterkontzak weg Stuk stof er achter gelijmd en voortaan een lang vest aan bij deze broek.

Vanmiddag ging ik zitten en bilnaad van boven tot onder..Kgggggg.. ook de stof weggerafelt.

Weer geplakt, het wordt er niet mooier op.

Laat ik het net aan mijn vriend zien, zegt hij: Nou de linkerzak moet je ook maar even plakken.

Is dat kreng daar ook vanmiddag gescheurd.
Bieb: nederlandse ondertiteling is sowieso erg vaak echt

om te huilen...

Echt te erg wat ze daar af en toe van maken...

Ok ik denk dat dit zo ongeveer de 86e keer is dat ik deze

ergenis hier neer zet, maar ik ga net zo lang door tot het ophoudt :

Ik heb al een paar jaar een snorscootertje, die ik als ongeveer enige persoon

in Nederland niet opgevoerd heb. Je overtreed de wet, riskeert dat mocht er wat

gebeuren de verzekering zegt dat je de boom in kan en ik zie verder gewoon niet

de meerwaarde in van dat dat ding ietsje harder gaat.

Bovendien, al rijd je in een straaljager, op het fietspad mag je officieel gewoon niet harder dan 25 km per uur.

Ik vind het dan ook ronduit asociaal dat werkelijk ieder opgevoerd voertuig, die dus harder gaat dan 25 km per uur,

maar even verwacht dat ik voor ze aan de kant ga omdat zij zo nodig harder willen gaan.

Echt dan ben je 30 tellen eerder op je bestemming... Nou.. daar verbetert de wereld van, grrr...

Ik moet maar eens een bordje achter op mn scooter plempen met een pakkende tekst erop...

Ok ik weet dat ik zeur, maar ik erger me er toch aan.

Lotte: ik heb ooit een baas gehad die dat zei...

Gloeiende gloeiende wat vond ik dat irritant..
Een ergernis van mij: dat ik nooit een goed passende bh kan vinden.

Dacht nu weer eens iets goeds te hebben gevonden, tot ik mijn armen optilde om iets te pakken en het ding weer 10 cm te hoog zit. Kun je onopvallend proberen de boel er weer in te stoppen.
Plous: BH's kopen is sowieso heel erg irritant, ik ben er ook niet dol op.

Misschien een tip: ik ga altijd naar wat betere winkels en vraag gewoon

hulp aan de verkoopster.
"Mayday, mayday" dat in de ondertiteling wordt vertaald als "meidag, meidag". Ooit eens gezien in een serie. Ik zie vaak slechte vertalingen, maar dit was het absolute dieptepunt.
quote:amarna schreef op 10 februari 2015 @ 10:42:

"Mayday, mayday" dat in de ondertiteling wordt vertaald als "meidag, meidag". Ooit eens gezien in een serie. Ik zie vaak slechte vertalingen, maar dit was het absolute dieptepunt.

Wat erg!
quote:amarna schreef op 10 februari 2015 @ 10:42:

die is wel heel erg...

Die *!@*#$ slechte vertalingen verpesten soms grappige

woorden behoorlijk..

Bijvoorbeeld in de film 'Addicted to Love', ik weet even niet meer wat ze

ervan gemaakt hadden (waarschijnlijk was het zo schokkend dat ik het verdrongen heb ),

maar op de Dvd die ik heb hebben ze een hele scene daardoor vern**kt.

(dat die exen allemaal mensen te eten hebben, en dat Sam en Maggie chinees gehaald

hebben en die mensen heel erg belachelijk zitten te maken)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven