Onbeschoft??

06-05-2008 11:51 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie hiervan: Mag je een winkel binnenstappen met een tas/product van een soortgelijke winkel..??

Ik heb net een grote plant gekocht bij de AH en loop even met dat ding naar de bloemenwinkel die 50 meter verderop zit, want ik wil graag een pot eromheen en op deze manier kan ik direct kijken of de plant erin past (ben niet zo goed in schattingen Dus ik kom daar binnen en loop naar de potten toe. Begint de verkoopster (eigenaresse) me ineens voor van alles uit te maken! Dat ik nogal onfatsoenlijk en onbeschoft ben, dat je dat toch niet doet, een plant van de AH meenemen naar deze winkel etc etc. Ik leg netjes uit dat het voor mij nogal onhandig is om eerst die plant naar huis te brengen en dan weer terug te komen en dat ik de maat wilde nemen, maar dat maakt allemaal niet uit, zo boos was ze.

Wat vinden jullie? Mag je met een taart van de ene bakker een andere bakkerij binnenlopen? Ik denk dat we in een land leven waar de vrije marktwerking een groot goed is en vind het onzin om daar een punt van te maken zoals die verkoopster, maar haar reactie heeft me toch aan het denken gezet.
quote:Aruba schreef op 06 mei 2008 @ 12:29:

Zou deze verkoopster dan ook een tas bij zich hebben met tassen van álle winkels in de stad om zich 'om te kleden' op het moment dat ze een andere winkel binnensstapt...? Wat een onzin van haar zeg.

Ik zie het helemaal voor me...

"Hmmmm, ik moet nog even naar Kruidvat voor een creme van hun eigen merk, maar ik heb een tampon van het eigen merk van Etos in mijn doos zitten, even naar V&D om hem eruit te vissen. Oh, maar dan heb ik twee problemen, bij V&D hebben ze ook weer hun eigen merk en hóe kom ik zonder te lekken weer van V&D naar Kruidvat?? Ach nou ja, die creme koop ik morgen wel."

quote:WishfulThinking schreef op 06 mei 2008 @ 19:51:

[...]

Ik zie het helemaal voor me...

"Hmmmm, ik moet nog even naar Kruidvat voor een creme van hun eigen merk, maar ik heb een tampon van het eigen merk van Etos in mijn doos zitten, even naar V&D om hem eruit te vissen. Oh, maar dan heb ik twee problemen, bij V&D hebben ze ook weer hun eigen merk en hóe kom ik zonder te lekken weer van V&D naar Kruidvat?? Ach nou ja, die creme koop ik morgen wel."

Hahahaha
Ik vind dit ook een behoorlijk overtrokken reactie van de eigenaresse! Ben zelf ook werkzaam in een winkel (kleding weliswaar), en wij sturen de klant zelfs naar de concurrent als ze een artikel zoeken wat wij niet hebben. Kan wel kort nee antwoorden, maar als klant wil je dan graag weten waar je het dan wel kunt kopen, kleine moeite, en tevreden klant! En.. een tevreden klant komt terug!

Ik zou dus never nooit meer daar een bloemetje kopen
.
Erg onbeschoft en ook erg dom want jij koopt daar nu waarschijnlijk je wekelijkse blommetje niet meer?

Ik werk ook in een winkel en van de week kwam er een jochie binnen met een wibrazakje en een kadootje erin voor moederdag......

Of ik het wilde inpakken want bij de wibra pakken ze niet in.

Hahaha,vond het zo schattig en tuurlijk heb ik het mooi ingepakt voor het knulletje...

Is toch schattig zo,n ventje,stel dat je die als een kenau de zaak uitbonjourd omdat ie bij jou niks gekocht heeft.

Is toch belachelijk,ik denk altijd maar zo,volgende keer komen ze mss wel bij je..
Haha, mijn vriend ging vanmorgen verse broodjes halen (de lieverd :-) en toen is hij meteen even naar die bloemenwinkel geweest en heeft de eigenaresse gezegd wat hij ervan vond dat ze 'zijn vriendin zo behandeld had' en dat hij het wel uit zijn hoofd laat om daar nog ooit iets te kopen..

Had van mij ook weer niet gehoeven - ik bedoel, het gaat om een blóémpot - maar wel schattig
Hoe was haar reaktie?
Gevalletje 'koude douche' van radar.
quote:mamzelle schreef op 06 mei 2008 @ 12:05:

Misschien was het handiger geweest als je naar de verkoopster was gegaan en had gezegd: ik wil een pot kopen voor deze plant, welke potten passen? En dan zou het wel zo sjiek zijn om inderdaad een pot te kopen, niet weg te gaan met 'het staat me niet aan'.

Zou ik dus echt niet doen als ik geen mooie pot kon vinden. Het is niet haar verantwoordelijkheid om de winkel financieel draaiende te houden.

Zo vinden sommige winkeliers het ook onbeschoft als je een uur kleding hebt staan passen, hulp hebt gehad van de verkoopster en dan zonder wat te kopen weer de winkel verlaat. Onzin. En eigenlijk een lachertje.
Maar mamzelle, als iemand je zó behandelt gá je toch ook weg zonder iets te kopen?!

Zou het een verschil hebben gemaakt voor deverkoopster als vanBaerle eerst tekst en uitleg was komen geven?

Zou kunnen hoor, maar mijn eerste gedachte is dat iemand die zo primitief reageert daar ook niet open voor zal staan.

VanBaerle, heeft je vriend nog even de bloemiste gewezen op het viva forum? Misschien interessant leesvoer voor haar.
gelukkig heb ik het ook anders meegemaakt, Verkoopster in modezaakje die uitgebreid mijn aankoop bewonderde uit een andere winkel toen ik er bij haar een shirt bij zocht.

En gisteren nog op het terras, "hebben jullie ijs? Nee maar aan de overkant wel"

Doet me denken aan Herman Finkers trouwens :" en weer verlaat een tevreden klant het pand "

is al van jaren geleden, ging over kussentjes bij de bijenkorf ofzo
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven