Ons Stamcafé deel V!
dinsdag 16 februari 2016 om 12:00
Deel 5 alweer! Een lustrum!
We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.
Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.
Veel kroegplezier weer!
Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.
.
We gaan vrolijk verder met aan de toog hangen en in de banken loungen.
Regels: Alleen stofzuigen, andere vormen van zuigen stellen we niet op prijs, voor je fitties zet je je PB lekker open of open een ander topic.
Veel kroegplezier weer!
Met de groeten van Leo, LV, Star en ondergetekende.
.
vrijdag 26 februari 2016 om 08:21
Heb je wel goed geslapen op de bank, Hats?
Succes met je geduld, Stone. Toen onze nieuwe bank een paar weken geleden kwam, bleek dat ik niet met mijn creditcard kon betalen. 'Voor mijn veiligheid', zeiden ze. Wist ik veel. Toen moesten die knullen van de bank maar geduld hebben. Was best ff flinke stress voor ik een oplossing had.
Succes met je geduld, Stone. Toen onze nieuwe bank een paar weken geleden kwam, bleek dat ik niet met mijn creditcard kon betalen. 'Voor mijn veiligheid', zeiden ze. Wist ik veel. Toen moesten die knullen van de bank maar geduld hebben. Was best ff flinke stress voor ik een oplossing had.
vrijdag 26 februari 2016 om 08:23
vrijdag 26 februari 2016 om 08:39
Loop ik na het sportens de poort achter de flat in, blokkeert de Zure Zeik Buurvrouw de weg met haar fiets.
'Mogguh buurvrouw, mag ik er even langs?'
Ze draait zich om, schrikt en zegt 'O ben jij het, ik dacht dat je zo'n zwarte was'
Dus ik denk 'dat heb ik niet goed gehoord'
'Sorry?'
'Ja ik dacht met je capuchon op, dat je zo'n zwarte was'
Ik 'uuuuuuh en wat dan nog?'
Gaat ze nog verder 'Nou je weet maar nooit met die lui'
Dus ik zeg 'Wat houd jij er een achterlijke ideeën op na zeg.'
En nu ben ik een kutwijf
Ben ik nou de enige die dit soort dingen meemaakt?
Ze draait zich om, schrikt en zegt 'O ben jij het, ik dacht dat je zo'n zwarte was'
'Sorry?'
En nu ben ik een kutwijf
Ben ik nou de enige die dit soort dingen meemaakt?
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vrijdag 26 februari 2016 om 08:45
Goedemorgen!
Praathoofd, dikke kus!
Yas, hou jij eens op met opscheppen.
Nu graag alleen nog maar verhalen over grote, enge insecten en zo.

Mijn dochter heeft moeite met sociale contacten door haar Asperger in combinatie met een enorme verlegenheid.
Fysiek contact heeft ze alleen met mij en een beetje met haar vader en mijn moeder. Maar je zou haar met dieren moeten zien, daarmee knuffelt ze zich een slag in de rondte.
We kijken graag lieve dierenfilmpjes op Facebook en de puppiefilmpjes zijn favoriet. Vooral die waar iemand op de grond ligt en dan helemaal overspoeld wordt met zo'n nest hondjes, dat de mensen er tussen liggen dus.
Via Facebook heb ik een oproep gedaan, waar ze eens een uurtje mag puppieknuffelen en warempel! Ik heb twee adressen waar ze dat binnenkort gaat doen!
Vind ik zo leuk aan social media.....
Ben helemaal blij.
Praathoofd, dikke kus!
Yas, hou jij eens op met opscheppen.
Nu graag alleen nog maar verhalen over grote, enge insecten en zo.
Mijn dochter heeft moeite met sociale contacten door haar Asperger in combinatie met een enorme verlegenheid.
Fysiek contact heeft ze alleen met mij en een beetje met haar vader en mijn moeder. Maar je zou haar met dieren moeten zien, daarmee knuffelt ze zich een slag in de rondte.
We kijken graag lieve dierenfilmpjes op Facebook en de puppiefilmpjes zijn favoriet. Vooral die waar iemand op de grond ligt en dan helemaal overspoeld wordt met zo'n nest hondjes, dat de mensen er tussen liggen dus.
Via Facebook heb ik een oproep gedaan, waar ze eens een uurtje mag puppieknuffelen en warempel! Ik heb twee adressen waar ze dat binnenkort gaat doen!
Vind ik zo leuk aan social media.....
Ben helemaal blij.
vrijdag 26 februari 2016 om 08:54
Ja, dat maak ik wel eens mee Hats. Dat mensen van dat soort taal uitslaan.
Bijna zonder het te merken lijkt wel.
Heel bizar, voor mij dan.
Mijn vriend is Irakees, wel al 23 jaar Nederlander inmiddels maar hij ziet er nogal buitenlands uit.
Dan merk je echt dat mensen daar op reageren, zonder hem gesproken te hebben, puur op uiterlijk.
Gaan ze alleen tegen mij praten in een winkel bijvoorbeeld.
Lastst liep er iemand opvallend onopvallend mee terwijl we er waren, kijken of hij niks steelt. Als ik alleen ben doen ze dat niet.
Bijzonder om dat van dichtbij mee te maken.
Mijn vriend is Irakees, wel al 23 jaar Nederlander inmiddels maar hij ziet er nogal buitenlands uit.
Dan merk je echt dat mensen daar op reageren, zonder hem gesproken te hebben, puur op uiterlijk.
Lastst liep er iemand opvallend onopvallend mee terwijl we er waren, kijken of hij niks steelt. Als ik alleen ben doen ze dat niet.
Bijzonder om dat van dichtbij mee te maken.
vrijdag 26 februari 2016 om 09:09
quote:hatsetats schreef op 26 februari 2016 @ 08:39:
Loop ik na het sportens de poort achter de flat in, blokkeert de Zure Zeik Buurvrouw de weg met haar fiets.
'Sorry?'
En nu ben ik een kutwijf
Ben ik nou de enige die dit soort dingen meemaakt?Ja ik maak dat soort dingen gelukkig weinig mee. Mafklappers.
'Sorry?'
En nu ben ik een kutwijf
Ben ik nou de enige die dit soort dingen meemaakt?Ja ik maak dat soort dingen gelukkig weinig mee. Mafklappers.
vrijdag 26 februari 2016 om 09:15
Mogge. Dank voor de knuffels. Het is dit weekend een jaar geleden dat ik onwetend voor het laatst met mijn vader sprak. We dronken koffie, ik ging naar huis en een dag later ging hij met alle toeters en bellen richting ziekenhuis, waar hij niet meer uit kwam. Dat duurde nog wel wat lange weken, maar dat praten was er dus niet meer. En daar waren/zijn hij en ik nogal van. Later meer.
vrijdag 26 februari 2016 om 09:44
quote:Eleonora-1 schreef op 26 februari 2016 @ 08:54:
Bijzonder om dat van dichtbij mee te maken.O erg!!!
Bijzonder om dat van dichtbij mee te maken.O erg!!!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
vrijdag 26 februari 2016 om 09:45
vrijdag 26 februari 2016 om 09:57
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 26 februari 2016 @ 09:21:
TH, Hats en Blond, sterkte!
Jullie verhalen maken me heel dankbaar dat het met mijn ouders (nog) goed gaat.
+1
Ik ging ze net even gedag zeggen, ze gaan morgen op wintersport. Erg schrikken ze lagen om 9.00 uur nog in bed. En dat is dus echt niks voor ze, dus toen ik aan de bel stond en ze niet irect reageerden gebruikte ik mijn sleutel en riepen zij dat ik maar even bkven moest komen. Daar zat ik dan op de rand van hun bed, rare gewaarwording. Gelukkig hadden ze wel effe snel hun tanden in gedaan
TH, Hats en Blond, sterkte!
Jullie verhalen maken me heel dankbaar dat het met mijn ouders (nog) goed gaat.
+1
Ik ging ze net even gedag zeggen, ze gaan morgen op wintersport. Erg schrikken ze lagen om 9.00 uur nog in bed. En dat is dus echt niks voor ze, dus toen ik aan de bel stond en ze niet irect reageerden gebruikte ik mijn sleutel en riepen zij dat ik maar even bkven moest komen. Daar zat ik dan op de rand van hun bed, rare gewaarwording. Gelukkig hadden ze wel effe snel hun tanden in gedaan
vrijdag 26 februari 2016 om 11:00
Ik kan me voorstellen dat je pislink wordt van zo'n buurvrouw Hats!
Wat Leo meemaakt, herken ik ook wel. Ik heb in mijn familie het enige volledig blanke gezin. Ben zelf ook opgegroeid met oa Marokkaanse pleegbroers.
Als mensen zwijgend discrimineren, negeer ik ze. Maar wie lullige opmerkingen meent te moeten maken, kan rekenen op mijn mening.
Wat Leo meemaakt, herken ik ook wel. Ik heb in mijn familie het enige volledig blanke gezin. Ben zelf ook opgegroeid met oa Marokkaanse pleegbroers.
Als mensen zwijgend discrimineren, negeer ik ze. Maar wie lullige opmerkingen meent te moeten maken, kan rekenen op mijn mening.
vrijdag 26 februari 2016 om 11:13
Goedemorgen! Ik heb warempel tot 9 uur geslapen! Man is ook vrij en superactief, hij heeft me van koffie en ontbijt voorzien en loopt nu een beetje op te ruimen terwijl hij videoclipgewijs meebrult met Kylie Minogue ' Can't get you out of my head' Ik moet duidelijk nog even wakker worden.
Dank voor alle lieve berichtjes. En liefs voor allen die het kunnen gebruiken. Ik heb het idee dat de ziekenboeg een beetje leger wordt?
Woll: fijn dat je bank komt! Wat al geschreven werd, informeer even hoe je af moet rekenen. En ik adviseer je om de bezorgers even binnen te houden tot je de bank minutieus geinspecteerd hebt. Ik heb ooit aan de achterzijde van een nieuwe leren bank een piepklein scheurtje bij een naad ontdekt een uurtje nadat de bezorgers weg waren. Maar volgens de winkel had ik hem geaccepteerd in die staat. Dus als er ook maar iets niet helemaal is zoals het moet, de bank retour sturen hoe stom dat ook voelt.
Dank voor alle lieve berichtjes. En liefs voor allen die het kunnen gebruiken. Ik heb het idee dat de ziekenboeg een beetje leger wordt?
Woll: fijn dat je bank komt! Wat al geschreven werd, informeer even hoe je af moet rekenen. En ik adviseer je om de bezorgers even binnen te houden tot je de bank minutieus geinspecteerd hebt. Ik heb ooit aan de achterzijde van een nieuwe leren bank een piepklein scheurtje bij een naad ontdekt een uurtje nadat de bezorgers weg waren. Maar volgens de winkel had ik hem geaccepteerd in die staat. Dus als er ook maar iets niet helemaal is zoals het moet, de bank retour sturen hoe stom dat ook voelt.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 26 februari 2016 om 11:15
quote:fietsie schreef op 26 februari 2016 @ 09:57:
[...]
+1
Ik ging ze net even gedag zeggen, ze gaan morgen op wintersport. Erg schrikken ze lagen om 9.00 uur nog in bed. En dat is dus echt niks voor ze, dus toen ik aan de bel stond en ze niet irect reageerden gebruikte ik mijn sleutel en riepen zij dat ik maar even bkven moest komen. Daar zat ik dan op de rand van hun bed, rare gewaarwording. Gelukkig hadden ze wel effe snel hun tanden in gedaan Ach... wat een mooi filmisch plaatje: Als volwassen dochter en moeder op de rand van het ouderlijke bed zitten.
[...]
+1
Ik ging ze net even gedag zeggen, ze gaan morgen op wintersport. Erg schrikken ze lagen om 9.00 uur nog in bed. En dat is dus echt niks voor ze, dus toen ik aan de bel stond en ze niet irect reageerden gebruikte ik mijn sleutel en riepen zij dat ik maar even bkven moest komen. Daar zat ik dan op de rand van hun bed, rare gewaarwording. Gelukkig hadden ze wel effe snel hun tanden in gedaan Ach... wat een mooi filmisch plaatje: Als volwassen dochter en moeder op de rand van het ouderlijke bed zitten.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras